Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odboráři dopravního podniku vyrazí do časově neomezené stávky

Šéfové všech odborových organizací pražského dopravního podniku se dnes dohodli, že začnou připravovat vyhlášení časově neomezené stávky. Založili proto stávkový výbor. Nesouhlasí s propuštěním 300 zaměstnanců na konci ledna 2010, vadí jim také špatná finanční situace podniku, prý totiž hrozí, že nebude na výplaty za listopad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kane

ano..tohle je řešení

DP nemá peníze a proto budeme stávkovat...nepřepravíme za ten den obvyklý počet pasažérů, který z větší části platí a tim zabráníme dalšímu zadlužení podniku....gratuluji odborům za jejich logické vyústění špatné finační situace DP.....jestli se nedostanu do práce ( Modletice u říčan) a přijdu v té chvíli o peníze tak budu slavný odbory žádat o náhrau vzniklé škody (mzdy).....souhlas??;-€

0/0
4.11.2009 11:11

Tomaseq

Re: ano..tohle je řešení

Přesně tak, sohlasím...

0/0
4.11.2009 13:03

leather-man

Re: ano..tohle je řešení

R^R^R^

0/0
4.11.2009 13:07

s.e.n.s.e.

Re: ano..tohle je řešení

Ja vim, ze me ted spousta lidi ukamenuje, ale jak jinak chcete upozornit na neco, co se vam nelibi a ktomu jste jiz vyzkousel vse, vcetne stezovani si na ruznych mistech. Asi je opravdu nejvyssi cas ochromit mesto, to uz prehlidnout nemuzou. Jen podotykam, ze jezdim do prace MHD. Moje otazka je, nezli toto odsoudite, zkuste sem napsat, jak jinak by jste tuto situaci resili. Odsoudit je snadne, ale....

0/0
4.11.2009 13:26

CortaCircuito

Re: ano..tohle je řešení

O co jim jde?

1) Že někoho propustí ? Do toho odborům nic není - respektive proti tomu mají páky jinde a jinak - stávka k tomu není.

2) Že hlavní zákazník (město) neplatí, jak má, a má vliv na řízení podniku? To odborům ani jednotlivým zaměstnancům nepřísluší soudit. To je věc řízení společnosti / majitele společnosti.

3) Že je na tom firma finančně špatně? To nepřísluší odborům soudit. Pokud se to odrazí na jejich platech (nebo na nezaplacení platů) mají své páky jinde (třeba okamžité zrušení pracovního poměru pro prodlení s platbou).

---ruku na srdce - tahle stávka je jen prostá politika - respektive vydírání. Budou to zkoušet tak dlouho, až si někdo dá tu práci a udělá to jako Reagan s leteckýma dispečerama.

0/0
4.11.2009 14:12

demon3

Re: ano..tohle je řešení

1) to je základní stavební kámen odborů,

2) tady souhlasím, odborům do neplatičů, byť je to zrovna v tomhle případě magistrát, opravdu nic být nemusí, pokud se to ovšem nedotýká plnění platné kolektivní smlouvy,

3) nemáš pravdu, zkus si prostudovat ZP, o vydírání opravdu jde a to ze strany těch, co nám mají sloužit, tj.vyžírků zaháčkovaných na magistrátu, to oni si berou cestující jako rukojmí. :-/

0/0
4.11.2009 19:30

barumkoudopatniku .

Nemá cenu hledat logiku ve výrocích odborářských bossů

Ale můžu vám dát radu, která se opakovaně osvědčila u mě. Když se mi někde nelíbilo anebo jsem se cítil nedoceněný, tak jsem odešel jinam, kde jsme se vzájemně dohodli. Za posledních deset let jsem to opakoval třikrát. Rozhodně jsem k tomu nepotřeboval nějaké darrmožrouty z odborů. Uznávám, že jsou odvětví, kde odbory mají svoji funkci, ale dopravní podnik k nim nepočítám. Tam snad v dělnických profesích pracují kvalifikovaní lidé, kteří něco umí a pro které tedy není problém najít si místo jinde.

0/0
4.11.2009 10:40

Bonelord

Odboráři nesouhlasí se špatnou situací?

A tak jí ještě zhorší svojí vlastní blbostí.8-o Co takhle je odsoudit za přípravu trestného činu ohrožování provozu veřejně prospěšného zařízení?;-€

0/0
4.11.2009 10:32

CortaCircuito

To má logiku

Naše firma na tom není dobře. Tak jí pomůžeme tím, že nebudeme pracovat. ;-D

0/0
4.11.2009 8:42

daq

odbory prohlubují ekonomickou krizi

a zhoršují pracovní morálku ve společnosti.

0/0
4.11.2009 2:24

mufik

Re: odbory prohlubují ekonomickou krizi

Správně největší odbory jsou v parlamentu a senátu tam je pracovní morálka strašná.;-D;-D;-D;-D

0/0
4.11.2009 5:19

cejkis

DPP a jejich zaměstnanci

V této společnosti je řada dobrý lidí, kterých bych se nerad dotkl.

V této společnosti je totální, ale opravdu totální přezaměstnanost. Zázemí, lidi, to vše je v takové míře, že by DPP mohl vyrábět všechny druhy tramvají, autobusů a vagónů metra.

Když se zavedly nové soupravy metra od fy Siemens, tak se brutální způsobem snížily požadavky na opravy. Počet lidí v depu např. Zličín ovšem zustal nezměněn. Vzhledem k záruce se to stejně vozilo k opravě vedle do Siemensu. Nyní to celé přebírá Siemens a pronajímá si část depa Zličín.

Když se bavíte s udržbáři metra ve stanicích, tak zjistíte, že ještě donedávna měla každá stanice svého zámečníka, eletrikáře, truhláře a nyní mají třeba 15stanic a strašně nadávají. V normální firmě by měli v kompetenci celou trasu.

Úroveň, jaká je u DPP je úroveň kutlochů s socialistické zašívárně. Běžně mají v kancelářích postele. V každé kanceláři najdete lednici. Všude po zdech jsou plakáty s děvkami, na stolech televize....

0/0
3.11.2009 23:04

mufik

Re: DPP a jejich zaměstnanci

V depu Zličín se nedělají opravy vozů Siemens to na úvod.

To že se zakázky dávají soukromým firmám které jsou min. o 100% draší to vám asi nevadí že jo,ale lednici na každý dílně to závidíte.

0/0
4.11.2009 5:17

Autobus s tykadlama

Re: DPP a jejich zaměstnanci

Pokud by externí firmy byly o 100% dražší, asi by se firmy nezbavovali vlastních elektrikářů, zámečníků, uklízeček, metrologů,  leckde i účetních a personalistů  a nepronajímali si tyto alužby od externích firem ...

0/0
4.11.2009 11:15

stachanovec

Re: DPP a jejich zaměstnanci

Ale co když je potřeba usměrnit tok peněz tím "správným" směrem? To se určitě netýká soukromých firem.

0/0
4.11.2009 18:34

Dms?

Fascinujici

Takze abych shrnul odborarskou logiku

1) vadi jim, ze se bude propoustet

2) vadi jim, ze je financni situace neutesena

3) chteji stavkovat

0/0
3.11.2009 22:33

Dms?

Re: Fascinujici

Prostou logikou pak:

1) zabraneni propousteni znamena zhorseni financi situace

2) stavka znamena zhorseni financni situace

3) spatna financni situace jim stale vadi

At ziji odbory! :-/

0/0
3.11.2009 22:33

pan W

nesmysl

To doopravdy nikdo nevidí ten donebe volající nesmysl? "Pro letošek Ropid objednal výkon za 9,1 miliardy korun, Praha dala podniku na provozní výdaje ale jen asi 7,2 miliardy korun." Připomenu, že ropid = praha...Takže to vypadá následovně : Praha dala podniku málo peněz na to, aby mohl vykonat všechny nařízené spoje a pak řve, jak to, že ten podnik peníze nemá :D Naprosto nádherný český kocourkov.

0/0
3.11.2009 21:21

cejkis

Re: nesmysl

Protože pokud by DPP propustil zbytečné lidi budou jeho roční náklady při zachování km na polovině.

Naopak, je to snaha Prahy, aby se socialistický podnik změnil.

0/0
3.11.2009 23:06

demon3

Re: nesmysl

A nevadí ti, že tvé tvrzení svorně odmítly všechny tři audity financované a iniciované zřizovatelem, tedy městem ?

0/0
4.11.2009 0:50

Autobus s tykadlama

Re: nesmysl

Tak snad taky něco utrží na jízdném, ne?

0/0
4.11.2009 11:17

tom-2718281828459

odbory

dopravnímu podniku docházejí peníze, tak budeme stávkovat, tak můžou uvažovat jen odbory. DP je pěkně rozežraný státní podnik, stejně jako české dráhy. Kdyby to byla skutečně  soukromá firma tak dávno zkrachuje.

0/0
3.11.2009 20:45

FrantaKibyc

Re: odbory

máš jen částečně pravdu. DP ale netunelují odbory, ale vedení. Málokdo má představu, kolik desítek milionů platí DP za "marketing" v podstatě garážovým firmám, o kolik se prodraží a jak se projeví na fungování oursourcing vyhnaný do extrému atd. 

0/0
3.11.2009 20:57

Dms?

Re: odbory

Pak nezbyva nez privatizovat. Ale to by zase bylo revu:-/

0/0
3.11.2009 22:34

cejkis

Re: odbory

Ooutsourcing je v případě DPP levnější než stádo vlastních zaměstnanců dívajících se věčně na televize.

0/0
3.11.2009 23:09

demon3

Re: odbory

Outsourcing znamenající zvýšení nákladů o minimálně 300 % oproti stavu, kdy činnost vykonávali zaměstnanci, dle tebe "dívající se věčně na televize" ?

0/0
4.11.2009 0:53

Ahasver

Re: odbory

O kterém je řeč? Jeden znám hodně zblízka, tam klesly vlastní náklady DPP o víc než polovinu a externí firma, která dělá stejné činnosti jako dříve vlastní zaměstnanci DP to zvládá s polovinou lidí líp a celkem za sotva 30% dřívějších nákladů. A to mají ti (zachovaní) zaměstnanci výrazně vyšší platy než měli v DP.

0/0
4.11.2009 11:14

demon3

Re: odbory

Tohle je konkrétně vytápění a správa budov, ale už několik outsourcingů bylo díky bohu vypovězeno, když prostředky, které DPP stačily na rok, outsourcérovi došly v květnu, ať to byla gumárna nebo baterkárna...

V podstatě jediný outsourcing, který se relativně povedl, bylo IT, vše ostatní je propadák.

0/0
4.11.2009 19:23

m.opo

doprava v pohodě

Nemůžu si pomoc, ale já jsem s dopravou v Praze spokojen, jezdí většinou na čas a korát bych přivítal menší intervaly po 21h a hlavně o víkendu 7 a více minut čekat na metro, kdy je v Praze mraky turistů je fakt síla, ale hlavně to chce zmenšít aparát s úředníky-tam bude zakopanej pes jako ve všech podnikách.R^

0/0
3.11.2009 20:23

juklíček

Re: doprava v pohodě

 vypadá to na neschopný management 

0/0
3.11.2009 20:26

topič elektrárenský

Braní nevinných rukojmích

je oblíbená praxe pirátů a odborářů. V tomto případě jsou to cestující, kteří slouží odborářským bossům jako nástroj k prosazení jejich zájmů. S piráty se většinou nevyjednává, tak doufám, že v případě odborářů to bude podobné.

0/0
3.11.2009 20:16

FrantaKibyc

Re: Braní nevinných rukojmích

Chápeš vůbec, o co tady jde? Jestli chceš vidět MHD v podobě Bémovy vize, zkus linku 110 a zeptej se těch tvých rukojmích, jak jsou spokojení, že přes tisíce stížností na magistrát a Ropid včetně od městské části jezdí ve 20 let starých vracích a jízdní řád je jen kusem hadru.

0/0
3.11.2009 21:02

topič elektrárenský

Re: Braní nevinných rukojmích

Jenže odboráři se nechystají stávkovat proti Bémově vizi, ale proti omezení počtu zaměstnanců a hlavně proti ztrátě prebend ve formě síťových jízdenek pro rodinné příslušníky v ceně 100 korun ročně.

0/0
3.11.2009 21:26

demon3

Re: Braní nevinných rukojmích

To myslíš vážně ? Četl jsi ten článek ?

0/0
4.11.2009 0:54

Popo Bawa

Njn

nemate jazdit nacierno ;-D

ale inak musim sihlasit ze s vynimkou metra stoji prazska mhd za prd

0/0
3.11.2009 20:08

Kane

Re: Njn

další slovák...tak dobrá....pražská MHD jako celek je jedna z nejlepších v evropských městech..předevšim noční spojení ať už tramvaje či autobusy jen tak někde nemají...metro a tramvaje jezdí většinou na čas a spolehlivě....autobusy už to mají horší, ale pořád to neni žádná katastrofa:-)

0/0
4.11.2009 11:15

jgeo

jen si stavkujte

ja uz si koupil kolobezku, a jsem na ni po meste stejne rychly jako kdyz to jedu autem (a to prosim bez zadnych zacp). Nemluve o MHD.

0/0
3.11.2009 19:45

stev

Hlavně nechápu, proč je v Praze tak levné jízdné.

V Brně 22 Kč, v Praze 26 Kč. Přitom v Praze díky metru je kvalita dopravy mnohem vyšší. Metrem se člověk dostane na dvakrát či třikrát větší vzdálenost. Evidentně Brňané ze svých daní dotují Pražáky, a ještě sami platí jízdné, za které jim není poskytnuta adekvátní služba. Kdyby jízdné v Praze odpovídalo nákladům a kvalitě, nemuseli by dopraváci do stávky.

0/0
3.11.2009 19:25

opportunity

Re: Hlavně nechápu, proč je v Praze tak levné jízdné.

Možná není v Praze tak levné, ale v Brně tak drahé ;-D

0/0
3.11.2009 19:27

kosovo.je.srbsko

Re: Hlavně nechápu, proč je v Praze tak levné jízdné.

Brnaci maj zas mesitu a queerparady.

0/0
3.11.2009 19:57

Popo Bawa

Re: Hlavně nechápu, proč je v Praze tak levné jízdné.

a automotodrom s dopravou zdarma :-P

0/0
3.11.2009 20:07

tom-2718281828459

Re: Hlavně nechápu, proč je v Praze tak levné jízdné.

ale metrem jde levně přepravovat obrovské množství lidí, Pokud by se pořád nestavěli nové stanice metra někde na poli tak by to byl z pohledů nákladů  nejvýhodnější dopravní prostředek.

0/0
3.11.2009 20:42

krispos

Tož neblbněte, cajzli

Šetřiť sa musí nebo tá  olympijáda v tem Práglu nebude....

0/0
3.11.2009 19:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.