Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vítr v metru by dokázal ohnout i malé stromy. Změřili jsme ho

Představte si, že jedete na kole dolů z kopce rychlostí 30 kilometrů v hodině. Tak silný vítr, který by dokázal ohýbat i malé stromy, vám zaduje kolem hlavy v pražském metru. V některých stanicích kvůli němu musí cestující vydržet při teplotě jen pár stupňů nad nulou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Horalka Krušnohorská

a všichni

jsou z toho poněkud rozvrkočeni, teda až na holohlavce...

0/0
23.11.2009 12:14

matesakoid

pche...

Nejvic fouka na Radlicky nahore na schodech, nebo pri vylezu ze dveri...

To vedi vsichni.... :-/

0/0
21.11.2009 18:23

Lanolin

Tak jste se nám vy kluci pražský pochlubili

jak vám fučí krtek. Safra teď my na dědinách ani nebudeme moct usnout. Představa v metru nastydlého pražáka nám urve herznu. ;-D

0/0
21.11.2009 16:50

Tomaskom

na kole z kopce

30? ;-D na rovince s dobrym povrchem neni problem dat prez 35 (dlouhodobe) a z poradnyho kopce se da i 75+

co se toho vetru tyce, vetsinou plati ze nejsilnejsi je tam kde nastupiste samo je jakoby tunel a se "strednim prostorem" ho spojuje jen par sterbin

0/0
21.11.2009 16:30

roxburry

Vltavska

Vltavska na eskalatorech je jednoznacne nejhorsi!!!

0/0
5.11.2009 9:20

Vagabond_

Re: Vltavska

Jo jo, teď jsem to chtěl psát! Na Vltavské u eskalátoru je podle mě vítr nejsilnější ze všech stanic v Praze! :-)

0/0
21.11.2009 14:55

jouzi

Re: Vltavska

A na Radlické jste někdy vystupoval? Tam je to panečku fičák.

0/0
21.11.2009 15:24

zapalik

Re: Vltavska

Hůrka svoje jméno taky nedostala nadarmo...

0/0
21.11.2009 18:44

MichalM77

měli zkusit Stodůlky u vstupu a na schodech

tam fouká jednoznačně nejvíce! už jsem tam viděl letět spoustu věcí.

0/0
4.11.2009 9:47

papazian

V článku mi chybí nějaký hlubší závěr!

Chybí hlubší souvislosti, chybí nějaký závěr, který by dával hlavu a patu..., místo toho klouzání po povrchu bez nějaké myšlenky, kam chce autor článku článek vlastně posunout, tápe a neví jak dál.

0/0
4.11.2009 0:34

Lanolin

Re: V článku mi chybí nějaký hlubší závěr!

Ano ano, všichni jsme seznámeni se situací a nyní to chce závěr - nějaké to poučení z krizového vývoje či něco podobného.

Jen nám ó veleduchu naznač, jak by to mělo vypadat a náš tým odborníků ti to pošle k posouzení.

0/0
21.11.2009 16:46

Homer _ 3

Zkuste Staroměstskou - tam to fouká nejvíc...

zvl. když přijíždějí vlaky z obou stran najednou.

0/0
3.11.2009 23:06

chytrak20

Re: Zkuste Staroměstskou - tam to fouká nejvíc...

no na Karláku taky docela pěkně:-)

Ale já ybch hodně řekl, že za to může nejen ty přijíždějící a odjíždějící vlaky, ale že zvláš´t kolem eskalátorlů jsou taky ještě nějaký vývody vzduchotechniky, nebo se pletu? 

protože vlak dávno pryč, na nástupištu se nic nehne a u eskalátoru na kraji je to nejhorší:D

0/0
4.11.2009 2:19

Králík z klobouku

Nestandardní směrem nahoru

Myslím, že práce, kterou napsali Lukáš Hrábek, Jiří Bigas, Josef Rubeš, je vysoce nestandardní a mohla by být uznána i jako rigorózní, když by se roztáhla na 107 stran.

0/0
3.11.2009 21:49

Králík z klobouku

Námět

Příští článek bude o tom, jak je v metru dusno, protože větrání je nedostatečné.

0/0
3.11.2009 21:47

Mr. Dreamer

co z toho tedy plyne

Chodte pesky, nebot po zverejneni tohoto clanku se v metru zacnou ve velkem stavet vetrne elektrarny.

0/0
3.11.2009 21:15

chytrak20

Re: co z toho tedy plyne

by si na sebe bmetro vydělalo:D:D:D

0/0
4.11.2009 2:19

opportunity

O stromy v metru mi ani nejde,

ale vždycky mi to rozfouká vlasy :-(

0/0
3.11.2009 19:28

danny44

Tak se ptám

No a co??? O čem ten článek vůbec je?

To jako se maj rozšířit tunely, aby vlaky netlačily vzduch před sebou? Nebo u každý stanice vyvrtat "odvětrovací" šachtu? Nebo maj vlaky jezdit pomalejc, resp. krokem, aby to tak nefoukalo?

Vážení pisálkové z ýHnoje, co jste tímto investigativně-journalistickým " veledílem " chtěli světu sdělit???

0/0
3.11.2009 19:02

chytrak20

Re: Tak se ptám

a copak to tam nejni? co vzuchotechnika:?

0/0
4.11.2009 2:20

Ogrelord

Re: Tak se ptám

že jim  je v zimě v metru zima...;-D

0/0
22.11.2009 7:05

dci

Re: Tak se ptám

že chtěj plexisklem oddělit nástupiště od kolejiště. Jako to mají tuším v Lille ve Francii

0/0
24.11.2009 20:58

analincubus

hm

Proč? :)

0/0
3.11.2009 18:47

Ahasver

hmm

Ještě štěstí že v metru žádné stromy nerostou :-)

0/0
3.11.2009 16:39

mutantmutant

Re: hmm

:-)R^

0/0
3.11.2009 17:23

[eT]

Jsem rád, že žiji ve státě, kde

největší problém je rychlost eskalátorů v metru. 8-o

0/0
3.11.2009 16:25

czechian

Re: Jsem rád, že žiji ve státě, kde

Problém s rychlostí eskalátorů má především EU.;-D

0/0
3.11.2009 18:16

[eT]

Musím lépe formulovat

Jsem rád, že žiji ve státě, kde největší problém, odhalený neúplatnými, neohroženými a investigativními novináři je průvan v metru. Doufám, že u takovéhoto kardinálního problému se dočkám nejméně dvou tří pokračování a hlavně, někdo s tím něco udělá. No, Vy jste odpověděl. Ještě že tu EU máme.

0/0
3.11.2009 19:22

sigenius

popularizace

Je dobré v rámci přiblížení se čtenářům ještě sdělit, že vítr, který vzniká kolem cyklisty jedoucího z kopce rychlostí 30km/h, je úplně stejný, jako kolem téhož cyklisty, který jede po rovinve. Nota bene i do kopce se dá jet rychlostí 30 km/h, vítr bude úplně stejný. Dokonce v rámci popularizace se dá udělat pokus i bez kola. I běžec běžící rychlostí 30 km/h bude kolem sebe vnímat stejný vítr. Není nad názornost. Jinak k těm malým stromkům (předpokládám, že autor neměl na mysli stromky zakrslé, jako kleč), děkuji autorům za sdělení, že stromky se dají ohýbat, pokud jsou mladé, bingo.

0/0
3.11.2009 16:16

sigenius

Re: popularizace

opr.: po rovince

0/0
3.11.2009 16:17

vasekpasek

Re: popularizace

Hm, taky jsem chvilku přemýšlel, proč bych těch 30 km/h měl jet zrovna z kopce, aby kolem mě vál takový vítr. Ještě bych dodal, že srovnatelné s tím metrem by to bylo na kole pouze za bezvětří :)

0/0
3.11.2009 16:21

Michal.Dolezal

Re: popularizace

Přesně tak, rychlost 30km/h jízdě z kopce značně neodpovídá.;-D

0/0
3.11.2009 17:21

mutantmutant

Re: popularizace

;-D;-DR^R^R^

0/0
3.11.2009 17:24

walker1234

Re: popularizace

No já bych řekl, že pokud z kopce pošlapete, nebo poběžíte, případně pošlapete do kopce 30kmh, tak nebudete mít stejný pocit větru, jako v metru ... protože se budete primárně soustředit na šlapání. Kdežto když pojedete z kopce na kole bez šlapání, můžete se v klidu kochat tím, jak vám vlají vlasy - tedy budete mít stejný pocit jako v metru ;-):-P

0/0
23.11.2009 12:03

pokrokovesmyslejici

To je zase blbost

Redaktoři evidentně namají co na práci, když řeší takové kraviny, úroveň Idnes jde dolů geometrickou řadou

0/0
3.11.2009 15:51

barbudo

Navrhuji tedy, aby cestující chodili tunelem pěšky ...

0/0
3.11.2009 15:50

Rotoped64

Tak to někdy zkuste změři při vstupu do metra!

Na takové Radlické, když otevřou jen dvoje vstupní dveře do stanice a přijíždí současně obě soupravy, tak je pro slabší jedince problém sílu větru vůbec překonat. ;-D

0/0
3.11.2009 15:37

rychloslimejs

je na tom MAFRA fakt tak blbě, že

musí přebírat články z deníku Metro? A propo, ti redaktoři objevili Ameriku a reportáž podobého typu s kecy, že si "...větrníček může utočit lopatičky.", z toho je mi fakt na blití. Kdyby šli do hloubky, zjistili by, že podobny pruvan je v metru dokonce zadouci, protoze na mnoha usecichh pomaha vysusovat tubusy metra a byl s tim velky problem po povodnich, kdy metro nejezdilo a tak se nesusilo a tak se nemohlo zapnout elektricke napajeni a tak nemohlo jezdit metro, aby tubusy vysusilo. Ale opravdu kdyz jsem rano otevrel METRO a videl tri strany popisujici vlastne nic, myslel jsem si, ze jsem se zblaznil...

0/0
3.11.2009 15:23

Evženeček

Re: je na tom MAFRA fakt tak blbě, že

Denik Metro v CR vlastni MAFRA.

0/0
3.11.2009 15:46

rychloslimejs

Re: je na tom MAFRA fakt tak blbě, že

to mě taky napadlo, ale byl jsem líný to hledat. Tak to to vše vysvětluje, když už se do jednoho média z rodiny napíše žvást, je třeba ho využít co nejvíce.

0/0
3.11.2009 16:00

Dimitar Toškov

Hloubětín

Moje osobní zkušenost říká, že nejhorší je Hloubětín. Jednak tam pekelně fouká ledový vichr, druhak je tam dlouhý tunel s extrémně pomalým eskalátorem, který musí splňovat rychlostní normu Svazu Evropských Socialistických Republik.:-(RvEURv

0/0
3.11.2009 14:59

H_anz

Re: Hloubětín

Přesně tak! Hloubák je fakt "vykoumaná" stanice:-/ Tam je to děs, přitom to není zas tak stará stanice a proto se divím, že s tím páni inženýři nepočítali8-o

No a jezdící schody?? To je hrůza a děs, ale co naděláme EU je prostěEU :-D :-D

0/0
3.11.2009 18:37

lukim

Re: Hloubětín

Naprostý souhlas, Hloubětínská stanice metra je bezesporu nejhorší na příšerný ledový vítr a nejpomalejší schodiště!!;-O

0/0
3.11.2009 21:51

12345hanka

Navrhuji,

aby se metro pohybovalo rychlostmi do 5 cm/hod. To by sílu větru jistě snížilo.;-)

0/0
3.11.2009 14:55

mckorbik

Co to tadi jsou za ptakoviny

Ted fakt cekam kdy budou merit prdy politikum, neco normalniho informaceschopneho a ne takove blaboly.

0/0
3.11.2009 14:52

Tennisboy

K čemu mi je síla větru v metru?

K čemu tenhle článek je? Páni redaktorři se nudí tak vymýšlejí kraviny.

0/0
3.11.2009 14:46

Popo Bawa

Re: K čemu mi je síla větru v metru?

a co by si chcel citat radsej, 1427. clanok o "smrtelnej" prasacej chripke?

0/0
3.11.2009 14:48

pskoda

Ano, v metru fouká

To je přece stará známá věc. K čemu takovej článek? To má jako povzbudit DP k dalšímu nesmyslnému utrácení peněz za něco, co bude lidi chránit před větrem?

0/0
3.11.2009 14:43

Popo Bawa

Re: Ano, v metru fouká

uplne by stacila plastova stena ktora by mala otvory len na miestach kde su dvere (vystavba by sa zaplatila z reklam ktore by sa na nu nasledne dali umiestnovat)

0/0
3.11.2009 14:46

Autobus s tykadlama

Re: Ano, v metru fouká

To by pomohlo, jen si nějak nedokážu představit, še by metro zastavilo pokaždé na stejném místě. Ono už jenom zastavit, na nastupišti, aby vám vlak nečučel posledníma dveřma do tunelu je celkem umění...

0/0
3.11.2009 15:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.