Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékařka odmítla vyšetřit neslyšící, nemocnice se jí zastává

Budeme se domlouvat složitě a dlouho, čekají tu další pacienti, přijďte jindy. To se dozvěděla jedenatřicetiletá Jana Quittová na neurologické klinice olomoucké fakultní nemocnice. Je totiž neslyšící a neměla s sebou tlumočníka do znakové řeči. Lékařka Katarína Obereignerů ji odmítla vyšetřit a řekla jí, že se má objednat na jiný termín a s tlumočníkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ochlupoun

Ježíší to je zase z velblouda komár

Pokud pacient požaduje nějaké "zvláštní" zacházení, které by lékaři prodloužilo vyšetření, měl by to jednoznačně říci předem, aby se na to lékař mohl připravit. Ono není příliš ohleduplné nechat se objednat na standardní čas vyšetření a pak lékaře zdržet trojnásobek času. Lékařka se prostě rozhodla, že je lepší "nasrat" jednoho hluchého, který si za situaci může víceméně sám, než plnou ordinaci lidí, kteří vyžadují "standardní " ošetření a museli by, zcela zbytečně, čekat. To, že se to teď  tady omílá, svědčí o aroganci té pacientky, rozumný člověk by to prostě uznal a netahal do toho média. Já se nemůžu zbavit dojmu, že různě postižení lidé si myslí, že jim to automaticky dává právo na modré z nebe. Jsou to stejní lidé, mají stejná práva a stejné povinnosti. Berme na ně ohled, jaký potřebují, ale tím ať to končí. Jinak chudák doktorka, já být tou neslyšící rozhodně bych klidně nespal.

0/0
2.11.2009 19:25

jirkajina

Re: Ježíší to je zase z velblouda komár

protože až k ní příště příjde, dostane heparinovou injekci.

To ji odnaučí si stěžovat.:-P

0/0
2.11.2009 19:54

brekebrekeke

jj vyhanite mlade, hodne,chytre ceske doktory

daleko od domova, tak se teste. bude to uz jen horsi Rv lekarske fakulty neprijimaji vyssi pocty studentu, polovinu tvori cizinci, protoze studium plati..a dal si to preberte bando nevdecna :-P

0/0
2.11.2009 18:20

Rebe

Měla té neslyšící dát ihned smrtící injekci,

Hitler by jí poradil, jak na to!

Hluchá a chtěa by zdržovat!

Sieg!

0/0
2.11.2009 15:50

jirkajina

to je vidět, že

V českém zdravotnictví opět řádí heparinový vrah Zelenka.:-P

0/0
2.11.2009 14:35

RAT

Komunikace

takze pani doktorka mela komunikovat pisemne? Se kouknete do tehle diskuze, jak se "racionalne" komunikuje, pres tisic prispevku na 23 strankach a to nepocitam smazane ...  a vysledek .... nula nula prd.

PS: Honzo az budes mit chvilku, tak mi zase prispevek smaz je tady preci ta zakazana "*"! :-P

0/0
2.11.2009 11:58

jirkajina

ruka ruku myje

Doktoři jsou mafie, jen do nich.;-)

0/0
2.11.2009 11:43

krysodlak pizmovy

Re: ruka ruku myje

manus manum lavat. To bylo jedno prvnich prislovi co jsem se naucil pri studiu latiny :-)

0/0
2.11.2009 11:51

RAT

Re: ruka ruku myje

to jako doktor cloveku vlkem? ;-D

PS: s tema rukama to znam, ale neni to takova sranda ...

0/0
2.11.2009 12:01

brekebrekeke

Re: ruka ruku myje

hele, aspon nekdo drzi pri sobe! :-P

0/0
2.11.2009 18:17

l.g

Zdravotnictví

Zase se tu dělá z prdu kulička. Zdravotnictví je služba pro lidi jako jakákoliv jiná.

Lékaří jsou lidé jako jiní. Jen media si myslí, že když je člověk k doktorovi, je to něco extra.

Kdyby takhle přišla do banky, do pneuservisu nebo zahradnictví, tak by se s ní nebavila ani noha od židle a bylo by to normální. Když přijde ale k lékaři, tak to hned začne rozmazávat bulvár jako tento. Rv

0/0
2.11.2009 11:31

brezinka1

Re: Zdravotnictví

kdo ještě by se s tou paní nebavil ? blbe..;-O

0/0
2.11.2009 18:15

brekebrekeke

Re: Zdravotnictví

srovnavas nesrovnatelne,abys prvni nedojel na to, delat ze spitalu banku Rv

0/0
2.11.2009 18:18

libynn

Hm!

Na základě jakého vyšetření "doktorka " zjistila, že potíže nejsou akutní??8-o

0/0
2.11.2009 10:40

krysodlak pizmovy

Re: Hm!

takove chytraky jako ty miluju. Vis o organizaci zdravotnictvi velke prd, ale delas jakobys mel k snidani Salamounovo ..... V clanku je jasne napsane, ze slo o planovane neurologicke vysetreni, tedy nic akutniho. K planovanemu vysetreni se clovek sam objedna na doporuceni bud obvodaka nebo se jedna o kontrolni vysetreni. Pokud by ten pripad byl akutni (a tady zjevne nebyl), tak by se postupovalo zcela jinak.

0/0
2.11.2009 10:50

retkini

Re: Hm!

to je marnýR^

0/0
2.11.2009 10:56

libynn

Re: Hm!

Děkuji za vysvětlení, děkuji za tykání, děkuji za to, že mě miluješ. Díky tomu, že jsem se zeptal, jak jsem se zeptal , vím něco víc. Ve Tvé namyšlenosti ti uniká význam diskuzí. Vzpamatuj se a pokud víš víc než ostatní, poděl se, ale nepovyšuj. Pravda je, že jsem ten článek jen přelítl.:-/

0/0
2.11.2009 11:10

retkini

Re: Hm!

přesně tak. Než na tu diskusi vlezu, tak si ten článek pořádně přečtu, abych navypadal,mírně řečeno, hloupě.

0/0
2.11.2009 11:13

libynn

Re: Hm!

Stalo se. Přesto, k čemu ty výrazy? Naprosto zbytečné. Degraduje rozumnou reakci, na povýšenecké dementní hulvátství :-(

0/0
2.11.2009 11:22

krysodlak pizmovy

Re: Hm!

ty jsi vyloucil rozumnou diskuzi uz tim, ze jsi dal vyraz "doktorka" do uvozovek, a to jen na zaklade rychleho prolitnuti tendencniho clanku. Ono je tak nejak ihned jasne, ze spatny je vzdy lekar, a nikdy pacient.

0/0
2.11.2009 11:32

libynn

Re: Hm!

Ty ji neustále vylučuješ tím, že na základě tendenčního článku je špatný vždy pacient. Vy " dochtorští chudáčci " . Ještě tak nedržet při sobě za každou cenu, co?

0/0
2.11.2009 12:04

brekebrekeke

Re: Hm!

no a snad necekas, ze kvuli arogantnim pacientum se bude nekdo potapet navzajem? 8-o

0/0
2.11.2009 18:26

Rokoko12

Re: Hm!

Nahodou to bylo planovane vysetreni ale zajimalo by mne, jak by reagovala pani doktorka v pripade takove ledvinove koliky pacientky nebo jinych urologickych potizi,to by shanela prekladatelskou agenturu? myslim si, ze posledni dobou spousta lekaru dosti tezi s te skutecnosti, ze je nedostatek lekaru.

0/0
2.11.2009 11:30

krysodlak pizmovy

Re: Hm!

Nevim jestli tezi. Ja uz v CR zdravotnictvi 4 roky nepracuju, jsem na zapade. Ale mam jeste v zive pameti, jak to v takove ambulanci vypada. V Nemocnici byl 24 hodin denne otevren centralni prijem pro akutni pripady, planovani pacienti chodili do jinych ambulanci. Ledvinna kolik je zcela jiste akutni pripad. Je treba udelal ultrazvuk ledvin, jestli neni mestnani a pokud je, tak prijem. Navic pro vysetreni ohledne ledvinne koliky neni treba tolik komunikovat, naproti tomu kompletni neurologicke vysetreni je na komunikaci dost narocne, a dvojnasob pokud je treba sepsat anamnezu s hluchonemym.

V CR nejsou jen arogantni lekari, ale taky spousta neuveritelne arogantnich pacientu. Na zapade je te arogance celkove min na obou stranach

0/0
2.11.2009 11:38

brekebrekeke

Re: Hm!

taky neni doktor tak pretizeny, otraveny a vecne vytoceny

0/0
2.11.2009 18:24

brekebrekeke

Re: Hm!

mysleno v zahranici

0/0
2.11.2009 18:25

psi

A az bude doktorka ukrajinka nebo ruska,

tak odmitne 3/4, ne-li vic, ceskych pacientu? Fuj doktorko, stydte se! [>-] = Rv

0/0
2.11.2009 10:17

chenile

myslim ze domluvit se psanou formou

je i rychlejsi nez mluvenou u nekterych jedincu... broblem ani zdrzeni bych v tom nehledal

0/0
2.11.2009 10:06

Kakarel

Ono to je všecko

tak trochu o člověkovi, co to je zač ta doktorka. Jsou lidé, kteří to řemeslo nemají vůbec dělat, protože je ,,jen,,necitlivá, arogantní! To stačí na to abych ji nevěřil ani datum. To asi bude i případ této nadřazené nány, kterou stejně brzo někdo vrátí na koleje slušnosti a ohledu k postiženým. Nechápu takové lidi a nechápu, co dělají ve zdravotnictví!8-o;-O

0/0
2.11.2009 0:02

--Judith--

Re: Ono to je všecko

Ta doktorka je cynik k pohledání. Fuj!

0/0
2.11.2009 2:34

krysodlak pizmovy

Re: Ono to je všecko

myslis ze postizeny nemuze byt hulvat sermujici kolem sebe arogantne prukazem ZTP?

0/0
2.11.2009 10:11

retkini

Re: Ono to je všecko

ano, takových je také dost. A když nepomůže průkaz, tak se volá do novy nebo i-děsu. Nakonec se napíše nebo natočí tendenční reportáž a v některých povahově slabších jedincích se probouzí něco jako falešná humanita.Pak se to tu hemží různými výkřiky jako fuj doktorka, sebrat diplom či mengeleho řád.Co čekat od mediálně zmasírované masy.

0/0
2.11.2009 10:32

Kakarel

Re: Ono to je všecko

retkine, tobě by bylo milé takové jednání? Nejela ta postižená 50km zbytečně do nemocnice a po odmítnutí domů opět 50km? Ne každý má auto, ne každý má vlak za barákem. Takhle to ber ty falešná humanito, mediálně zmasírovaná maso!:-/

0/0
2.11.2009 23:13

retkini

Re: Ono to je všecko

víš o tom asi víc, tak se poděl zmasírovanče;-D

0/0
3.11.2009 14:51

Kakarel

Re: Ono to je všecko

ach jo.8-o

0/0
4.11.2009 0:37

antigogo

Už toho mám dost!

1. nikdo z vás u toho nebyl

2. když je někdo hluchoněmý nebo na invalidním vozíku, tak si myslím, že je natolik inteligentní, že to při objednání uvede, aby se mohl personál připravit časově i místně třeba na ten pojízdný vozík

3.v české nemocnici by se měl doktor snažit mluvit česky , i když je jazyk slovanský není identický - nádcha, zápal apod.

4. doktor je taky člověk, to si uvědomte i on může být pacientem, většinou díky arogantním klientům se snaží všechno přechodit, takže nakonec je na tom hůř než původní pacient

0/0
1.11.2009 22:37

Luque1

Re: Už toho mám dost!

ale prd, nemocnice je jedna z institucí které by měly podporovat souběstačnost hendikepovaného nejvíc

0/0
1.11.2009 23:02

antigogo

Re: Už toho mám dost!

A tím jste chtěl říci co? Jako věnovat se hodinu handicapovanému, a na ostatní kašlat? Podporovat ho budu, když si na něho udělám čas. Ostatně Vás chci vidět např.ve frontě u pokladny, jak čekáte až nějaký handicapovaný zaplatí a domluví se s prodavačkou!

0/0
1.11.2009 23:25

IfčaX

Re: Už toho mám dost!

Tak já myslím, že tu situaci u pokladny jsme snad všichni nejednou zažili... Oni ti handicapovaní si na nákupy tlumočníky či jiné dozorce ne a nechtějí brát... :-)  Zrovna tak se mi nejednou stalo, že jsem čekala, než zákazník přede mnou najde peněženku nebo si vzpomene, která bankovní karta patří ke kterému PINu. Pokud člověk není vyložený cholerik, tak tohle považuje za drobnou nepříjemnost, ne kterou si už večer ani nevzpomene. Ovšem kdyby prodavačka takového zákazníka vyhodila, ať přijde jindy, až bude mít tu peněženku nachystanou pěkně navrchu, budu si to pamatovat ještě hodně dlouho... A nevím, jestli bych měla pocit, že je to přece v mém zájmu, abych nemusela za někým takovým dlouho čekat. Myslím, že naopak bych začala chodit jinam.

(Jinak souhlasím, že u té konkrétní situace jsme nikdo nebyli, takže netepu zrovna do této konkrétní lékařky, ale beru to spíš jako hypotetický příklad, který se tak, jak byl popsán, klidně stát mohl, jak znám naše zdravotnictví. )

0/0
1.11.2009 23:33

slv

Re: Už toho mám dost!

Ovšem prodavačka a lékařka stojí poněkud jinde z hlediska pozic v institucích, kde pracují.

Už jen to srovnání s prodavačkou je na hlavu.

0/0
1.11.2009 23:45

IfčaX

Re: Už toho mám dost!

Nesrovnávala jsem prodavačku a lékařku. Pokud bych srovnávala, musela bych se pozastavit nad tím, že každá jen trochu ve svém oboru zdatná prodavačka, považuje za normální se na každého zákazníka usmát, ač jich za den vidí daleko více než lékař pacientů, zatímco u lékařů se to tolik neděje. Popř. bych se musela podivit, proč prodavačka s daleko menším vzděláním má pro handicapované větší pochopení než lékař, který to má snad přímo v náplni práce. Ale já je nesrovnávala. Srovnávala se situace člověka, co někde musí chvíli počkat, protože tomu, kdo byl na řadě před ním, to z nějakého důvodu trvá trochu déle, než je "norma". A ani to jsem nesrovnávala já, reagovala jsem na předřečníka.

0/0
1.11.2009 23:53

slv

Re: Už toho mám dost!

To je fakt, to jsem přehlédl, že to byla reakce.

Já prostě vidím doktora jako profika, který musí zvládnout za den plno práce. Je hnaný vykazováním výkonu, přičemž se nepřipouští jeho omyl. Když si dovolí někoho přeobjednat, tak má dotyčná hendikepovaná osoba hlavní starost najít nějakého pisálka, který z toho udělá problém na první stranu. Přičemž to takový není a pokud někdo vyžaduje ohledy k sobě, tak by měl mít minimální respekt k druhým.

Nebyl jsem tam a myslím, že nikdo z místních diskutujících. Vyvažuji jen stupidní názory typu, že by ona lékařka měla přijít o místo.

0/0
2.11.2009 0:02

IfčaX

Re: Už toho mám dost!

Souhlas. Jen si myslím, že pokud se situace odehrála tak, jak byla popsána, nejednala lékařka správně. Vím, že se třeba odehrála úplně jinak a i jestli to tak bylo, není to na vyhození a nervy ve stresu a spěchu ujely někdy v životě každému.

Nesouhlasím ale s názory, co tu jeden moment tvrdě zněly, že nějaká neslyšící ženská nemá bez tlumočníka málem ani vylézat na veřejnost...

0/0
2.11.2009 0:10

slv

Hm. co by, kdo by, jak by

Nemocnice není žádný sociální ústav a lékaři v něm nejsou pomocný personál a nejsou od toho, aby někoho podporovali, ale léčili.

0/0
1.11.2009 23:38

Luque1

Re: Hm. co by, kdo by, jak by

...léčit taky měla, ale odmítla.

0/0
2.11.2009 16:37

Veska

Jo pacient je člověk podle vás, ale doktor ne, že?

Kolik z vás by bylo takových, jak vy píšete?2 či 3? Jak dlouho? Měsíc, den či rok? Pochybuju, už vidím jak se usmíváte na každého pacienta a uděláte pro něj první poslední. Moje doktorka taková byla, pak nějaký de*il na ni poslal konrtolu ze pojiš´tovny. Musela omezit sovji léčbu a lidé nadávají....

0/0
1.11.2009 22:24

IfčaX

Re: Jo pacient je člověk podle vás, ale doktor ne, že?

Co tím konkrétně myslíte, že musela po kontrole z pojišťovny omezit léčbu?

Víte - určitě se najdou výjimky - ale v převážné většině případů platí, že obvoďáky, specialisty s vlastními ordinacemi či zubaře nikdo k základní zdvořilosti a slušnosti nutit nemusí. Je v jejich životním zájmu si pacienty udržet a chovají se podle toho.

Zatímco narazit v nemocnici na lékaře, co se k pacientovi nechová v horším případě hulvátsky, v lepším případě s blahosklonnou shovívavostí, je skoro zázrak...

0/0
1.11.2009 22:37

antigogo

Re: Jo pacient je člověk podle vás, ale doktor ne, že?

Ano, je velký rozdíl v soukromých a státních službách, ale o tom vám psát nebudu. Třeba těch 30Kč si mnozí obvoďáci nechávají jako dýško, správně by měl pacient dostat stvrzenku, další problémy jsou s hygienou, která u soukromníků kolísá (hlavně, že se sestřička směje a mají v ordinaci kožená křesla) další je nařízení EU - přístroje v nemocnici , třeba CT, se musí po 5 letech vyměnit (i když mu nic není) koupí jej za zbytkovou hodnotu soukromník a nemocnice vydá kvanta prostředků na nový, popřípadě jej nemá, nebo složitě žádá o dočasnou výjimku atd. Je v tom "nelad" !

0/0
1.11.2009 22:44

IfčaX

Re: Jo pacient je člověk podle vás, ale doktor ne, že?

Já neporovnávala soukromé a státní nemocnice. Tam jsem si vědoma, že to příliš nejde. Myslím, že řadu náročných operací a zákroků soukromé nemocnice vůbec nedělají.

Myslela jsem ty obvoďáky, zubaře, gynekology - prostě ti, co fungují už dávno jenom soukromě. a jestli se někde najdou problémy s hygienou, určitě to není hromadná záležitost. V této sféře se na rozdíl od nemocnic po stránce chování změnilo strašně moc.

0/0
1.11.2009 22:57

antigogo

Re: Jo pacient je člověk podle vás, ale doktor ne, že?

Protože taky lékař léčí a nemusí papírovat, kvůli EU - třeba jeden poznatek, nemusí platit úředníky dle směrnic EU apod. A další - těch 30 Kč mu jde do kapsy i za napsání receptu aniž se na pacienta podívá...atd.

0/0
1.11.2009 23:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.