- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pět, pět...
Kolik chceš knedlíků ?
pět..
Pět ?
Knedlíků čtyři, tramvaj pět.
Číslo 10 neměla petřínská lanovka, ale letenská, písmeny se neoznačovaly tramvajové linky před rokem 1907, ale autobusové linky od dvacátých let (leda snad že by autor neměl na mysli označování tramvají, ale číslování tramvajových jízdenek), barevnými terčíky se nerozlišovaly tramvajové spoje, ale linky atd. Relativně bez chyby má autor pouze ty odstavce, které prakticky beze změny vcelku zkopíroval odjinud.
To je rpavda, je neuvěřitelné jak dokázal autor v tak krátkém článku nasmolit tolik chyb. Ten článek podle mě vznikal někde o svačinové pauze, jeho kvalita je upravdu bídná.
ze petrinska lanovka byla puvodne pohanena vahou vody, davno pred zavedenim elektrickeho systemu (elektromotorem). Vagony lanovky mely pod podlahou obrovskou vodni nadrz (cely spodek). Nahore se jedna naplnila vodou a ta dole ji vypustila.... vaha toho naplneneho vozu nahore pak vytahla ten dole opet nahoru....a tak se vlastne odvodnoval tez cely kopec, melo to takto vyhodu. Po zavedeni elektrickeho proudu odvodnovani odpadlo a kazdy vi, co se pak v 60. letech stalo: cely kopec se prosakl vodou tak, ze se i zbortily koleje a lanovka pak dlouho nefungovala (nahoru jsme chodili pesky). Jiste vite, ze na kopci tece nekolik potucku, bylo to zejmena videt na te skale.... pred generalni prestavbou bylo proto nutne nejak kopec odvodnit, jinak by obnova provozu postradala smysl samozrejme. Musela to byt fakt "fuska", o ktere vsak jiz informace nemam.