- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... vlastně nic nestalo - "z bezpečnostních důvodů vypnuli motor", klasická procedura, motor nemá šanci se tak poškodit ještě víc a pro případ nejvyšší nouze může být na krátko znovu spuštěn. To nebylo zapotřebí a viditelně dobře vytrimovaná mašina si pěkně sedla i se stojícím a zapraporovaným motorem.
Takže o čem je vlastně tenhle článek?
1) pro zvýšení hladiny adrenalinu čtenářů
2) abyste mohl prokázat úroveň vaší expertízy
4 cestující do obličeje.
To letěli gabrioletem?
tak nad touhle větou taky zrovna přemýšlím :-D co tím asi redaktor myslel a jaká je skutečnost? Leda že by se při vystupování potulivali kolem podvozku ty lidi....
Můj Citroen měl taky jen poruchu čidla a nešel vůbec nastartovat. To bude nějaká francouzská specialita
někdo napsal plocháí historka okresního formátu. Let s jedním motorem je snad prvním nácvikem nouze. Tuhle to jednou někdo nacvičoval u Slanýho s L200 a už nějaká bába volaa hasiče, že letadlo havarovalo. No pokud by tuto nouzovku piloti ČSA s ATR nezvládli, tak by to byli absolventri turbo práv v Plzni nebo FS(p)V UK.
Létat na jeden motor umí každý pilot. Naštěstí jim ten motor nevysadil hned po startu.
Ještě ne, to teprve přijde. Pak to začne padat jak hrušky ze stromu.
jidla nejake kabely v palubni kuchyni. V prvnim momentu si clovek myslel, tak a ted se muzes pomalu loucit...
jednalo se oATR 420 - 320 ...je to jedinej kus, který ČSA mají. Dale vlastní 4x ATR 72-202 pro 64 cestujících a 7x ATR42-500 pro 46cestujících, jež jsou o2generace dále než ATR 42-320......
http://www.csa.cz/cs/portal/company/about_us/aircraft_fleet.htm
nebo Pete "Mrtvola" Thompson ?
CSA v Cesku komunikuji v anglictine?
Dopravní letadlo je složitý mechanismus a závady zákonitě nastávají, zejména když je letadlo provozně zatížené, tedy za letu. Dvoumotorové ATR-42 (ne 43 ani 24, jak zde uváděno) je schopno vzlétnout i stoupat na jeden motor. Měl jsem možnost být členem posádky při výcviku jiného pilota a dělali jsme spoustu okruhů na RWY 24 s jedním vysazeným motorem a vypraporovanou vrtulí. Letadlo bez problémů zatáčí i na stranu živého motoru a stoupá. Novináře ale při podobné příhodě bere hysterák a napíše článek ve stylu armagedonu.
Krásně napsáno. Někdy mi přijde, že sezona okurek nikdy nekončí.