Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neznámé fotky ukazují Masarykův každodenní život, podívejte se

Masaryk "na čtyřech", jak z kanálu loví dětský míč. Anebo jak se po prvním československém a uctívaném prezidentovi válejí na trávníku nazí vnuci. Stovky nikdy nepublikovaných či zapomenutých fotografií prvního prezidenta zveřejňuje nyní Archiv Národního muzea.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mirco1

Katya je slušný lhář a demagog....

... Království České mělo krále voleného českými stavy. Tyto se v roce 1618 usnesly, že z důvodu především věroučných se habsburský král provinil své přísaze a jako jediná k tomu oprávněná instance jej zbavily trůnu. Následná válka již byla pouze uzurpační a veškerá poté následující nároky Habsburků na trůn Království Českého stejně neplatné, jako trojí dělení Polska.

0/0
27.10.2009 14:13

Dandelineman@

Masaryk je českým kultem osobnosti

a jeho postava v českých dějinách je silně zidealizovaná. Nemá proto význam o jeho osobě diskutovat. Masarykovy postoje jednoznačně vyplývají z historických faktů. Jinými slovy: nebyl to žádný svatoušek a lidumil, ale politik se vším, co k tomu patří, jak to známe z dnešní doby...[>-]

0/0
27.10.2009 12:19

pavel64

Re: Masaryk je českým kultem osobnosti

Tak to není až úplně pravda. Dnešní politik a politik Masarykovy doby, to je hodně velký rozdíl.

0/0
27.10.2009 12:56

drakeremorei

Ukažte fotky venkova

Děda, ten když v tv nebo novinách vidí jak Masaryka pořád chválí tak se mu chce brečet. Všechny peníze se cpaly pánům do Prahy a na venkově byla bída a hlad, lidi tam nevěděli co jsou boty a Masaryk si jezdil na návštěvy na západ a pozoroval jak mu ta Praha vzkvétá.:-PRv

0/0
27.10.2009 11:18

Rudla.

Re: Ukažte fotky venkova

Další trapná pohádka, jak ten ubohý český venkov trpí kvůli těm hnusným Pražákům...Rv

0/0
27.10.2009 11:29

jural

Re: Ukažte fotky venkova

heh, a na to Zapade byl v te dobe ten rozdil mezi venkovem a mestem jiny nez stejny rozdil v CSR?

Navic bylo po valce.

0/0
27.10.2009 13:24

Rudla.

Nahatý chlapeček

...není to dětská pornografie?

0/0
27.10.2009 11:17

macik28

Opět vítězí mocnosti

Nový český stát -díky kterému jsme,ale k čemu?Už si nějak neumím vybavit hodnoty,které byly každému děcku vštěpovány rodiči,školou.A čistě můj osobní problém-kde jsou vlastenci ,kteří to myseli tak upřímně?V EU na chvostě olizují něčí odpadky.

0/0
27.10.2009 11:00

Katya

PRYČ S PREZIDENTEM!

Jsem pro obnovení monarchie pod žezlem Habsburků, protože převrat v roce 1918 byl hrubě v rozporu s platnou ústavou z roku 1873.

Masaryk byl sprostý křivopřísežník a lhář! Dvakrát přísahal věrnost císaři a Rakousko-Uhersku, poprvé jako  c. k. profesor Karlo-Ferdinandovy university, podruhé jako poslanec Říšské rady. Tento bezcharakterní ješitný prospěchář svého císaře a svou vlast, které mu nikdy nic špatného neudělali a poskytovali mu dva vysoce nadprůměrné platy sprostě zradil...

Jsem pro obnovení státního katolického náboženství, protože morální rozvrat, jaký po roce 1918 nastal se dá srovnávat jedině s nejtragičtější periodou našich dějin, což je husitismus.

0/0
27.10.2009 10:58

Goveman

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Já bych ještě k tomu vrátil veškeré pravomoci svaté inkvizici a Jezuitskému řádu!!!A hlavně nezapomenout postavit sochu Ferdinanda II. na Staroměstském náměstí za to, jak zde brilantně naložil roku 1621 s českou svoločí!!!R^R^R^

0/0
27.10.2009 11:03

Konstrukter

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Jsem pro obnovení Českého království a popravení všech Habsburků, kteří si jej po roce 1620 neprávem přivlastnili!!!

0/0
27.10.2009 11:03

Katya

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Habsburkové mají na titul českého krále nárok ze dvou důvodů, jednak jsou dědici Jagellonců a jednak byli voleni českými stavy až do Obnoveného zřízení, kdy se Čechy, Morava, Slezsko, Opavsko, Těšínsko a Krnovsko staly habsburskými dědičnými zeměmi.

Jiří Poděbradský byl původně zemský správce za nezletilého Habsburka Ladislava, po jeho smrti krátce českým králem, ale jako zatvrzelý bludař dne 23. prosince 1466 uvržen do klatby, jelikož Český král musí být pravověrný katolík, ztratil Jiří z Poděbrad nárok na český trůn.

0/0
27.10.2009 11:11

Konstrukter

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Habsburkové nemají na titul českého krále nárok z mnoha důvodů. Hlavní je ale ten, že Ferdinand I. ani jeho následovníci, nikdy neplnili sliby, díky kterým byli na český trůn zvoleni: dodržovat kompaktáta, respektovat svobodu českých stavů, vládnout z Prahy. Navíc dlouhodobě ořezávali české království o své odvěké součásti (Lužice, Slezsko). Takže žádné nároky nikdy neměli a nemají.

0/0
27.10.2009 11:34

Katya

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Žádné sliby na úkor katolické víry nezavazují ve svědomí natož právně. Český král je korunován arcibiskupem pražským jakožto rozeným legátem Jeho Svatosti. Odpovídá tedy za výkon úřadu papeži jakožto náměstku Božímu. Požadavek sídelního města v Praze je sice mravně nelišný ale politicky bezvýznamný.

0/0
27.10.2009 11:41

Mirco1

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Jste lhář. Navíc očividně naprosto nemravný.

0/0
27.10.2009 14:16

Mirco1

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Katyo, a kdo byl prosím řádně korunován českým králem po roce 1848? Ty by mne opravdu zajímalo :D

0/0
27.10.2009 14:18

Jandik73

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

A takto to vypadá, pokud někdo vidí svět černo bíle.

0/0
27.10.2009 11:11

Pikot

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Dodám k tomu, že Masaryk byl v letech 1909 -1911 placeným agitátorem Volné myšlenky  - atheistické organisace.

Stačí nahlédnout do soudobého tisku. A reakce na Masarykovu agitaci. Proášené navíc komickou směsicí slováčtiny a češtiny. S malým slovníkem...

0/0
27.10.2009 11:14

Kai-ten

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Jo! Tak se na něj musí!!! A ještě nezapomeňte, jak pomáhal tomu židu Hilsnerovi!!!

Pro cenzora: není-li v mém příspěvku na první pohled patrná ironie, chyba nebude na mé straně

0/0
27.10.2009 11:41

Katya

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Hilsner byl řádně usvědčen a byl prokázán rituální důvod vraždy. Masarykova "obhajoba" Hilsnera spočívala jen na naprosto absurdním tvrzení, že rituální vraždy nejsou v 19. století možné.

0/0
27.10.2009 11:46

Mirco1

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Jste totální lhář. To, že by tu vraždu spáchal Hilsner natož nějaký rituální motiv důkazně podloženo není. Naopak Hrůzová byla dle forezní analýzy zavražděna o několik hodin dříve a patrně pod střechou - motiv mimo jiné měla její rodina.

0/0
27.10.2009 14:15

jural

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

patrne uslo Vasi pozornosti, ze par dni pred vyhlasenim CSR vidensti rakousko-uhersti poslanci sesadili Habsburky z trunu..... Stezujte si tam, ne u Masaryka.

Rakousko bylo v naprostem rozkladu. Vnitrni problemy neresilo po desetileti a ve vycerpavajici valce vyplavaly na povrch v mnohem vetsi sile.

0/0
27.10.2009 11:49

Katya

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Dejme tomu, že mi tato podrobnost ušla, ale nic to nemění na protiústavnosti jednání Masaryka a spol. Pokud Arcivévodství rakouské vypovědělo poslušnost, nezakládá to žádné právo pro to, aby vypovědělo poslušnost Království české. Vnitřní problémy země také nikterak neopravňují k protiústavním řešením.

0/0
27.10.2009 11:55

Archont

Re: PRYČ S PREZIDENTEM!

Konecne nekdo rozumny R^

0/0
27.10.2009 12:08

Goveman

diskuze

Česká malost opět úřaduje...je mi z vás na blití RvRvRv

0/0
27.10.2009 10:54

Fikos

Re: diskuze

R^

0/0
27.10.2009 11:56

Dandelineman@

Pro dokreslení osobnosti TGM

by nebylo též špatné zveřejnit Masarykovu fotku na koni, jak dává příkaz ke střelbě do demonstrantů v Praze ;-)

0/0
27.10.2009 10:41

Pikot

Masarykův požadavek k zaplacení

deseti milionů československých korun vedl skoro ke zničení státu. Z nouze vypomohl bankéř Petschek, který částku sehnal u českých průmyslníků.

Při tom měl Masaryk roční plat 1´000´000 Kčs. Lánský zámek platil stát, stejně jako jeho kancelář (300´000 Kčs ročně!).

Pro svého cáklého syna Jana (duševní choroba poděděná po matce) našel také místo v Lánském zámku.

Mimochodem... odprodej zámku od původních majitelů nebyl dobrovolný. Ti měli na vybranou - smířit se s těmi několikä miliony, které obdrželi hned, nebo očekávat pozemkovou reformu za dva roky na to. A nedostat nic.

Masaryk byl vždy darebák. Mazaný darebák.

0/0
27.10.2009 10:34

shef

Re: Masarykův požadavek k zaplacení

Kdo chce psa bít...

0/0
27.10.2009 10:42

Kai-ten

Re: Masarykův požadavek k zaplacení

A ty jseš blb. Neznalý blb.

0/0
27.10.2009 11:43

Ezechiel

Re: Masarykův požadavek k zaplacení

má naprostou pravdu, blb jsi ty

0/0
27.10.2009 11:45

Martin35

Re: Masarykův požadavek k zaplacení

Tehnle plat je ale dán předem omezenou dobou funkce,i když, pravda byla mu nadstandartně proudloužena.

0/0
27.10.2009 11:44

magnamysgteria

dnešek odrazem první republiky

Nezatracoval bych "první republiku". Po stránce právní,  ekonomické to byl opravdu velmi silný stát. Po stránce sociální to bylo težší, rpotže nebyli na to peníze a společnost by to nepřijala. Byla silná "kastace" společnosti.  Dneska je to stejné, akorát to obyčejný člověk nevidí. tehdy se vedělo kdo peníze či postavení má. Dneska to nikdo neví a nadávají všichni. Ale ta doba (tedy prvnírepublika) dávala šanci mladým nadějným - skrátka kdo chtěl měl možnost. Dnesk je to stejné. KDyž chceš tak to zkus a rozbij si držku neboo vydělej miliony.

ale ta doby měla v sobě daleko více džentlmenství. Obchodní soupeři si konkurece vážili a vedli s ní čestný boj. Mezi lidmi bylo daleko více úcty než dnes mezi lidmi je. Proto také mohl být sice charismatický ale jinak průměrný politik Masaryk tak kladně přijímán. A to jen proto, že si na nic nehrál. Byl jaký byl se svými chybami. A za sebe je lepší mít Masaryka za pezidenta, než Klause, který si na něho hraje a žalostně mu to nejde.

0/0
27.10.2009 10:24

martexman

Hlupáci a omezenci

Je videt ze plivat nad Masaryra umíte dobře, masturbujete tim jen svoji hloupost a omezenost!!! Je vidět že nejste vlastenci ale jen hloupy frackové co nevědi o historii nic a kterým neni nic svaté... 

0/0
27.10.2009 10:09

rafton

Re: Hlupáci a omezenci

Tolik nenávisti v jednom příspěvku, trošku klidu to chce. 

TGM je světlá epizoda v dějinách národa ale to neznamená, že je ideální.

Lidé jako vy ohánějící se vlastenectvím jsou velice nebezpeční nejen okolí ale i tomu národu ke kterému cítí svoji vlasteneckou povinost.

0/0
27.10.2009 10:26

aaa-aaa-aaa

No mě může bejt ukradenej,

ale byl to pěknej vobšourník. Což není hendikep, ale svatozář nad kýmkoli většinou v velmi kulhá ;-D;-D;-D

0/0
27.10.2009 9:52

Creek

Re: No mě může bejt ukradenej,

Svatozář může poblikávat, blednout, slábnout, ale s tím kulhaním pane kolego nevím nevím...

0/0
27.10.2009 10:03

aaa-aaa-aaa

Re: No mě může bejt ukradenej,

Vámi zmíněné výrazy nevystihují slovo sporná i když uznává že kulhá asi není to pravé ořechové.

0/0
27.10.2009 10:06

lost

Re: No mě může bejt ukradenej,

obšourník!?...tož to se mi líbit se :-)

0/0
27.10.2009 10:30

Mr_R

Internet diskuze

Samozřejmě nic není černobíle, ani T.G.Masaryk (i když fotografie ano:) ale některé příspěvky tady jen dokazují slabošské internetové hrdiství některých přispivatelů, kteří mnohdy ani nerozumnějí tomu, co vlastně kritizují. Osobnost T.G.Masaryka a jeho zásluha na vznik samostatného státu je neoddiskutovatelná.

0/0
27.10.2009 9:47

pavel64

Re: Internet diskuze

K diskuzi ovšem je, zda vznik toho samostatného státu byl pozitivní jev.

0/0
27.10.2009 9:49

Konstrukter

Re: Internet diskuze

jak pro koho, pro český národ určitě

0/0
27.10.2009 9:51

aaa-aaa-aaa

Re: Internet diskuze

Kdyby tam nebyl TG byl by někdo jiný, to je běh dějin ;-D;-D;-D;-D

0/0
27.10.2009 9:54

pavel64

Re: Internet diskuze

Tak to si nejsem tak jist. První republika byl paskvil, který nutně skončil jak skončil. Uměle vytvořený československý národ ho nemohl udržet. Rok 1993 to potvrdil a Lisabonská smlouva proces dokončí.

0/0
27.10.2009 9:57

Konstrukter

Re: Internet diskuze

První republika nebyl v žádném případě paskvil. Naopak. Bylo to jedno z nejsvětlejších období českých dějin. Samostatný, prosperující stát s množstvím vysoce kvalitních osobností (někteří světového formátu). A udržitelný by byl také, stačilo trochu víc politické obratnosti, vstřícnosti a decentralizace.

0/0
27.10.2009 10:03

zv02

Re: Internet diskuze

Nesouhlasím. Byl to uměle vytvořený stát slepený z několik výrazně rozdílných částí. Průmyslové Čechy, zaostalé zemědělské Slovensko a ještě zaostalejší podkarpatská Rus. V rámci podpory málo vyvinutých regiónů se tam investovala spousta peněz a byli dosazeni čeští inženýři a úředníci, což nedělalo dobrotu a nebyli moc dobře přijímání místními lidmi. Češi si mysleli své o nevděku Slováků a Rusínů, oni zas nesnášeli povýšenost dosazených lidí na vedoucích funkcích státní správy.

0/0
27.10.2009 10:50

Konstrukter

Re: Internet diskuze

Tyto uměle slepené rozdílné části byly ve společném státě i před vznikem republiky. A to v mnohem většíma různorodějším státě a nějak to fungovalo. Jak už jsem napsal, při troše vstřícnosti by byla první republika vnitřně udržitelná, stačilo přikročit k federalizaci a vytvoření tří republik se společnou zahraniční politikou, obranou a prezidentem.

0/0
27.10.2009 11:00

pavel64

Re: Internet diskuze

No právě, ve větším státě se to nějak ztratí. Tam byly i mnohé další zaostalé a bohaté oblasti. Ale na takové dlouhé nudli jako bylo Československo, to byl problém. Na federalizaci nebyly vnitřní podmínky ani o několik desítek let později.

0/0
27.10.2009 12:29

Mr_R

Re: Internet diskuze

tak to už je opravdu ale úplně jiná diskuze.

Každopádně jestli má někdo ten pocit, že náš národ má být raději součástí jiného státu, tak mu to brát nebudu... 

0/0
27.10.2009 9:56

pavel64

Re: Internet diskuze

Pro mne je to také smutné, ale došel jsem k názoru, že nejlépe nám bylo na konci 19. století. No a součástí jiného státu se už brzy staneme. A budeme v něm mít mnohem menší vliv než jsme měli v R-U.

0/0
27.10.2009 10:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.