Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékárny čekají návrat „vařičů“ pervitinu, nurofen už koupí bez receptu

Lékárny znovu mohou vydávat léky s pseudoefedrinem, aniž by si předtím ověřovali totožnost pacienta. O modafen a nurofen hned začali projevovat zájem narkomani. Ti využívají tyto léky k výrobě pervitinu. Podle odhadů se takto zneužije až 80 procent prodaných léků s pseudoefedrinem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blanka z Bejrůtu

Jasně a hlavně o tom všichni kecejte blbouni...

;-)

0/0
23.10.2009 9:15

romsky aktivista

Pro zastance kontrol

Vite, ze existuje rostlina chvojnik cinsky?EPHEDRA SINICA? ;-D Zakazeme teto rostline rust? Budeme kontrolovat obcanky luk a strani, kde toto roste? "Chvojník čínský, je v přírodě běžně se vyskytujícím zdrojem aktivních

aminů, která se používá v Orientě již po tisíc let hlavní účinnou

látkou je pseudoefedrin, jenž je v těle přeměňován na efedrin." Zakazeme Cinanum pouzivani rostliny, kterou pouzivaji tisice let? Protoze drogy jsou spatne, aano ;-D

0/0
23.10.2009 9:14

Jan Motůrek

Re: Pro zastance kontrol

Vy prostě uznáváte názor, že pokud opatření něco neřeší 100% tak se nemá zavádět?

0/0
23.10.2009 9:18

Jan Motůrek

Re: Pro zastance kontrol

Tak díky vám a uživateli "marla" za jiné názory a pohledy. Nepřesvědčili jste mě a mám stále stejný názor :) - ale raději už jdu dělat něco užitečnějšího :)

Přeji vám, aby vám drogy nikdy nevstoupili do života.

0/0
23.10.2009 9:40

romsky aktivista

Re: Pro zastance kontrol

;-)

0/0
23.10.2009 9:47

Randall Flagg

Nemate nekdo recept?

Nejspis se tim da docela dobre vydelat :-) A kdyz to nahodou selze, tak bych aspon nemusel par let platit najem a jidlo :-)

0/0
23.10.2009 9:10

marla

Re: Nemate nekdo recept?

Recept na co?Na perník?

0/0
23.10.2009 9:16

Randall Flagg

Re: Nemate nekdo recept?

Jasne, ale na ten efedrinovej, ne Pardubickej.

0/0
23.10.2009 9:18

romsky aktivista

Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly

a to je presne tento pripad. Je smutne, ze hodne lidi nevidi, ze zakazy nic neresi a jsou ochotni se vzdat svych svobod kvuli zcestne predstave, ze ano. Drogam zmar a praci zdar R^:-P

0/0
23.10.2009 9:04

Jan Motůrek

Re: Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly

Dle mě nemáte pravdu. Házením klacků pod nohy můžete lecos vyřešit nebo alespoň zmírnit. Jak stále říkám, protože lze něco obstarat jinou cestou - složitější - neznamená,  že se to opatření nemá zavádět.

0/0
23.10.2009 9:11

romsky aktivista

Re: Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly

ale vy nehazete klacky pod nohy narkomanu, kteri si efedrim obstaraji bez potizi jinak!, vy hazite klacky pod nohy sobe a jeste si nad tim libujete!! Copak to nevidite? Vyroba pervitinu nebyla vubec ovlivnena timto opatrenim!!! Jen si SUKL natahl do databaze udaje tuny lidi, kteri byli v te dobe nemocni

0/0
23.10.2009 9:16

Jan Motůrek

Re: Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly

1) to že musí jet někdo někam jinam pro "léky", je těžší je sehnat je "házení" klacků určitě. 2) To, že musím ukázat v lékarně kartičku pojištěnce je mi fakt jedno, když jdu pro léky na předpis, musím ukázat stejně tak.

Můžete prosím dát referenci, kde je uvedeno, že výroba nebyla ovlivněna nebyla?

A btw štvou mě ty hromady těch obalů od nurofenu, co potkávám.

0/0
23.10.2009 9:22

marla

Nárůst drog u nás

se nekoná, protože se ani nesnížil.Vařiči si ty léky jezdili hromadně nakupovat hlavně do Polska a na Slovensko.Takže prodej těch léků v lékárnách v ČR se snížil, ale kompenzovali to nákupem v lékárnách za hranicemi, množství uvařenýho perníku se nijak nesnížilo.

0/0
23.10.2009 8:36

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

Z čehož plyne, že je třeba ještě přitvrdit. Jinak by mě zajímalo, odkud máte ty informace o snížení/nesnížení výroby, můžete dát referenci prosím? A jak řikám, jelikož se do vašeho domu lze dostat i rozbitím okna, proto ani nezamykáte, protože lze se dostat do vašeho domu stejně i jinak?

0/0
23.10.2009 8:47

marla

Re: Nárůst drog u nás

Hoďte si do google jaké "žně" měly lékárny za hranicemi.Vy si vážně myslíte, že ten kdo to bere skutečně přestane?Do toho nepočítám ty, kteří se sami rozhodnou s tím skončit, ale ti by se tak rozhodli stejně, i kdyby se to tady mohlo kupovat na kila.Jak by se dle vás mělo přitvrdit, to by mě zajímalo.

0/0
23.10.2009 8:55

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

Čím víc překážek k tomu, aby se ke droze dostal, tím větší pravděpodobnost, že vůbec začne nebo že v tom budou pokračovat....

0/0
23.10.2009 8:59

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

to proste neni pravda. Je to jen zbozne prani

0/0
23.10.2009 9:01

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

noo, tak tady budeme asi mít hodně silný rozpor :-). Když ty drogy vůbec nebudou, asi těžko budou jejich uživatelé.

0/0
23.10.2009 9:06

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

Vy me nicite. Zakazete rostlinam rust? Zakazete zaby? Zakazete chemickym prvkum reagovat? Zakazete mozku nechat se ovlivnovat ruznymi latkami? Zakazete cokoladu? Kafe? Pivo? V nemocnicich leky? Psychiatrum leky? ;-D

0/0
23.10.2009 9:10

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

tak sám musíte uznat, že se debata přivádí do slovíčkaření a absurdních překrutů.... nebo tomu nerozumím, vy vlastně chcete zrušit veškeré zákazy a zákony protože nefungují? nebo nechápu, co tím chcete říci.

0/0
23.10.2009 9:15

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

legalizace drog R^ Ne vrazd

0/0
23.10.2009 9:17

marla

Re: Nárůst drog u nás

Jak ale chcete dosáhnout toho, aby nebyly?To je nemožné.

0/0
23.10.2009 9:10

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

Je možné 100% zabránit tomu, aby vás vykradli? Ne? Tak proč doma zamykáte? Nebo necháváte otevřené dveře, protože stejně vykradení 100% nezabráníte?

0/0
23.10.2009 9:13

marla

Re: Nárůst drog u nás

Takže dle vás to dealerům a feťákům , případně feťákům vařičům(u perníku to je obvyklý) sníží přístup ke droze, když u nás bude regulace Modafenů, Nurofenů a spol., přestože kolem ČR je to volně prodejné?

0/0
23.10.2009 9:21

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

minimálně jim to určitě ztíží. Nezabrání jim bohužel stoprocentně nic.

př.: proč nedodáváme zbraně do jistých států, když si je stejně můžou obstarat z jiných zemí?

0/0
23.10.2009 9:25

marla

Re: Nárůst drog u nás

Ale jakou překážku?Ty drogy se sem stejně dostanou, jsou v tom těžký prachy.Jinak tvrdá represe dle mě nic neřeší, stačí se podívat na prohibici v USA.

0/0
23.10.2009 9:09

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

"Z čehož plyne, že je třeba ještě přitvrdit" - ;-D represe nic neresi. Dejiny uzivani drog clovekem jsou stejne stare jako clovek sam, copak to nechapete? Hysterie, ktera je zde vyvolana ohledne uzivani drog prospiva akorat mafiim a policii, obe z toho maji penize. Nic vic v tom neni. Jde jen o penize a moc! Kdyby slo statu o zdravi obcanu, tak zde je zakazano vse, krome sojovych bobu. Mel byste z toho radost? Nadsene vyskal, jak se ten stat o nas hezky stara?

0/0
23.10.2009 8:58

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

"represe nic neresi" - proč vlasně máme zákony? Proč se zavírají zloději, vrazi a vyděrači? K čemu ta represe? Vraždy sousedních kmenů a kanibalismus jsou staré též jako lidstvo samo...

0/0
23.10.2009 9:03

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

posledni reakce - srovnavat chemickou reakci s vrazdou cloveka? tctctc

0/0
23.10.2009 9:04

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

srovnávám to, že napíšete že "represe nic neřeší", což nemáte dle mě pravdu. Vraždy jsou příklad, kdyby se proti vraždám nebojovalo, nebyli zákony, omezení zbraní, zavírání vrahů - tedy represe, nevím, kde by jsme žili. Stejně tak může represe působit v jiných "oborech" - na to jsem reagoval.

0/0
23.10.2009 9:08

romsky aktivista

Re: Nárůst drog u nás

vyresila neco prohibice v USA? Krome narustu moci mafie, korupce a smrti plno lidu se nestalo nic. Represe drog nic neresi.

0/0
23.10.2009 9:11

Jan Motůrek

Re: Nárůst drog u nás

legalizace nic též neřeší... jsem pro to, že se musí prodeji a podpoře drog pod nohy házet klacky jak to jen jde - samozřejmě s ohledem na ostatní lidi. Přiznávám, že může někomu vadit, že musí dávat kvůli tomu osobní údaje. Mě to v tomto konkrétním případě nevadí.

0/0
23.10.2009 9:29

Dandelineman@

Represemi ještě nikdo ničeho nedosáhl

vzpomeňte si na prohibici. Stát má prostřednictvím svých úřadů a složek možnost dostatečné kontroly a eliminace výroby drog. Jenomže by se muselo makat. BTW: nechcete třeba ještě zakázat pěstování máku ? ;-D

0/0
23.10.2009 8:15

hnedka_zdrapana

Re: Represemi ještě nikdo ničeho nedosáhl

Tak tak. Zastánci zákazu drog jsou myšlením trochu jako komunisti. Neustále ten svůj nápad chtějí zkoušet na lidech, ačkoli vždy a pokaždé to skončí fiaskem nebo masovým potlačováním svobod a posíláním lidí do vězení za "victimless crimes". Prohibice nefunguje, protože přináši nehorázné peníze drogovým mafiím. A to je začátek všech problémů.

0/0
23.10.2009 8:20

romsky aktivista

pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

"Nad rozhodnutím Úřadu pro ochranu osobních údajů, který nařídil osobní data uživatelů léků v evidenci zničit, se pozastavila". Proste je nezakonne shromazdovat takove informace. Tecka. Co by chtela pani Je sledovat priste? Navic o tom shromazdovat udaje v naprosto nezabezpecene databazi statni organizace? Rv

0/0
23.10.2009 7:47

J i ř í

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

Vážený romský aktivisto bystrého rozumu, shromažďovat informace je špatné, ale podporovat nárůst drog u nás je taky velice špatné. A kdo není mdlého rozumu a nevidí všechno jen černobíle, se musí zamyslet, které zlo je momentálně větší a podle toho se rozhodnout. Podobně nejednoznačná rozhodnutí mezi špatným a ještě horším se musí řešit často (LS, radar, ...). A jen si přeji, aby nám nikdy nevládli lidé s tak černobílým viděním, jako mají mnozí diskutující.

0/0
23.10.2009 7:53

romsky aktivista

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

"Vážený romský aktivisto bystrého rozumu, shromažďovat informace je

špatné, ale podporovat nárůst drog u nás je taky velice špatné"- to neni bud a nebo ty bystry rozume. Dal nema cenu reagovat, kdyz nechapes zakladni veci, jakoze porusovat zakon (shromazdovat udaje o zakaznicich lekaren) proto, aby se udelalo nejake dobro (imaginarni nedostupnost pervitinu), je proste spatne ;-D

0/0
23.10.2009 7:56

J i ř í

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

Ano, je to spatne (nebo špatné, jak říkáme my, co už umíme diakritiku). Ale podporovat drogy je taky špatné a taky nezákonné. Takže opakuji - nic není jednoznačné. A doufám, že dodržíš své slovo a dál už nebudeš reagovat.

0/0
23.10.2009 8:08

hnedka_zdrapana

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

Mnohem horší než podporovat drogy je podporovat zákaz drog, který má ročně na svědomí jen v Mexiku 5000 mrtvých následekm drogových mafií.

0/0
23.10.2009 8:10

romsky aktivista

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

"nebo špatné, jak říkáme my, co už umíme diakritiku" - vecne argumenty nejsou, tak zkusime nejaky ad hominem? Proc se ztrapnujes? "podporovat drogy je taky špatné a taky nezákonné" - farmaceuticke firmy podporuji drogy? Uz jsi na ne podal trestni oznameni? Vis, ze v jinych statech jsou tyto leky a take leky pro narkomany mnohem zajimavejsi, bezne dostupne? Jen v CR, kde nase slavna policie neni schopna pracovat - a to byl byvaly sef NPC estebak Komorous navrzen na generala - za co?, se prenasi vina na zakaznika a zakaznik je preventivne sledovan a jsou o nem vedeny zaznamy, protoze co kdyby!

0/0
23.10.2009 8:15

kestrik

Máš pravdu, ale jen z části

1) Každý zákon má 2 strany. Ducha (čti záměr) a literu.

Když se upřednostňuje jedna strana před druhou, je to špatně. Opíráte se o literu avšak cíl či záměr shromažďování údajů nebyl a není nadevší pochybnost v rozporu s duchem zákona na shromažďování osobních údajů.

Takže, buďte tak laskav a přečtěte si něco z dějin statátu a práva. Přečtěte si něco z archiválií Soudních dvorů či velkého Říma.

2) Pokud neumíte navrhnout něco minimálně stejně účinného, řačte držeti kušnu a stáhnout vocas. Kritizovat umí každý.

0/0
23.10.2009 8:13

romsky aktivista

Re: Máš pravdu, ale jen z části

Mozna bys mohl napsat Úřadu na ochranu osobních údajů, ze maji drzet kusnu ne? Asi jeste neslyseli o tech Tvych stranach ;-D

0/0
23.10.2009 8:18

Jan Motůrek

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

Tak pro mě je větší zlo lehčí dostupnost k výrobě drog, takže já klidně průkaz pojištěnce ukážu, stejně tak jako u léku na předpis. V tom nic nově závrtně něco nového, co narušuje moje soukromý, nevidím. A navíc se v článku píše: "O rozhovoru provede záznam, zaeviduje do informačního systému lékárny jméno a příjmení pacienta, identifikační číslo, případně datum narození a bydliště." - hmm, tak to tedy o moc lepší varianta není a ještě si budu muset povídat s lékárnicí a říkat jí, co mi je. To snad už raději rovnou k doktorovi. A o ty výrazy lidí za mnou ve frontě, že si tam povídám, též moc nestojím. Ale jinak je mi to jedno, protože tyto "léky" zatím potřebu používat nemám :-P

0/0
23.10.2009 8:01

romsky aktivista

Re: pani Juraskova zrejme bude dost mdleho rozumu,kdyz se

" V tom nic nově závrtně něco nového, co narušuje moje soukromý, nevidím" - no a v tom je ten problem. Statu by melo stacit, ze vi, ze platite dane a dal by se o Vas nemel starat, zadne sbirani informaci, za ucelem "zlepseni" Vaseho zivota, nic. Stat neni muj fotr, ja se o sebe dokazu postarat sam, leky si dovedu koupit sam, podle sveho uvazeni, k doktorovi si zajdu, kdyz to vyhodnotim jako potrebne, chci mit moznosti si kupovat veci podle sve potreby a ne podle necich domnenek, ze to je pro me dobre! To, ze stat spatne plni svou funkci - neni schopen bojovat s drogovymi dealery, prece neznamena, ze za svoji neschopnost potresta me! At se stat stara o to, o co ma a nedela lidem chuvu. R^

0/0
23.10.2009 8:10

kestrik

Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

ze svých daní na smažky a fetky. 1) Ať už v podobě částečně hrazených zdrojů - zrovna léky použité na výrobu pervitinu se neprodávají za cenu výroby a distribuce - takže stát dělá jedině dobře, že se toto snaží monitorovat a kontrolovat. Nedělá chůvu Vám, ale snaží se opatrovat nakládání i s mými penězi. A v tom má moji plnou podporu !

2) náklady na léčení a vedlejší výdaje které poplynou také z mojí kapsy. Vedlejšími výdaji myslím např. odložené děti, opatření pro zmírnění následků feťáckých raušů a pod. A v tom má stát také moji podporu. Takže klid.

Pokud nebudete fetka nebo smažka, nebudu se o vás zajímat ani já. Pokud budete patřit k těmto sortám, nebudu se zajímat o vaši somu, ale o důsledky vašeho jednání, které ovlivňují můj život.

0/0
23.10.2009 8:19

hnedka_zdrapana

Re: Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

Problém smažek a feťáků placených z daní lze jednoduše řešit legalizací drog a uvalením rozumně vysoké spotřební daně, která pokryje případné náklady na léčení těchto lidí. Naopak zákaz drog neodstraňuje problém feťáků.

0/0
23.10.2009 8:23

romsky aktivista

Re: Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

"Pokud nebudete fetka nebo smažka, nebudu se o vás zajímat ani já." - co je Tobe do toho, co ja delam? A podotykam, ze si dam maximalne vodku a jednou za rok cigaro ... To je fakt zertovne. Zajimam se ja o to, jestli zijes zdrave, sportujes, nepreziras se, atd atp? Protoze i ja platim za lidi, co kaslou na zdravi a pak maji zdravotni problemy jako prase - beru to jako nutne zlo. Nebudu stat pred McD a volat na lidi, co tam ji, policii, ze chteji zruinovat nas statni rozpocet. Nestojim u hospody a nerikam lidem - nechlastejte. Ty ano? Protoze jestli ne, je ti naproste nic do toho, jestli nekdo bere drogy, kdyz zakazat TAK VSECHNO;-D

0/0
23.10.2009 8:24

hnedka_zdrapana

Re: Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

R^

0/0
23.10.2009 8:27

Jan Motůrek

Re: Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

asi tak, hezky překrucujete, tak to taky překroutím: kvůli tomu, že lidé se cpou nezdravím tučným jídlem se mají povolit i drogy? Když povolit, TAK VŠECHNO! Asi takto si to představujete?

0/0
23.10.2009 8:33

romsky aktivista

Re: Docela mne štve, že musím doplácet (nejen já)

ano. Konecne si rozumime :-)R^

0/0
23.10.2009 8:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.