Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klaus dal Lisabonu šanci. Stačí jen slib, že EU nezpochybní Benešovy dekrety

Roztržka prezidenta Václava Klause s Evropskou unií může skončit rychlým smírem. Kancléř Jiří Weigl připustil, že prezidentova podmínka možná půjde splnit, aniž by se musela hned měnit Lisabonská smlouva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jarda

UŽ CHCE "JEN" 26 SLIBŮ ?

On  :-( a jeho  poradci  (Jakl, Ochmet, Mach,  Kumpera a dnes už i Bobošíková)

by si měli povinně přečíst  LS. Jestliže je v  LS uvedeno, že retroativita není možná a s tím souhlasilo a ji ratifikovalo  26 zemí  EU , tak to je více než  slib !

Jsou to jen a jen obstrukce hradu a je to doposud jediný hrad z 26 zemí EU bez její vlajky a to je ostuda hradního pána. RvRvRv

0/0
21.10.2009 14:22

Sam Raften

demonstrace

DEMONSTRACE na podporu LS a odstoupení prezidenta ČR Václav! ! Pondělí, 19. října 2009, 17:00 hodin, Hradčanské náměstí, pomník TGM

Pane Klausi, podepište - a jděte !!

Prezidenta, který nám dělá před celou Evropou ostudu, nikdo nepotřebuje .

A nás nechte jít tam, kam patříme a kam jsme dvě generace patřit nesměli

Úplně to stačilo. Všem!

0/0
19.10.2009 14:22

jarda

Re: demonstrace

Jsem už starý a nemohu přijet. Tak Vám alespoň vyslovuji souhlas. Ztotožňuji se zcela  se  zněním  akce  na  podporu  LS.   Děkuji  za  organizaci  akce,                  pane  " Sam Raften".  [>-] EU [>-]

0/0
21.10.2009 14:31

Josefprav

Češi nevěří v Boha

oni věří na zázraky. ;-D;-D;-D

0/0
18.10.2009 21:23

ET_demokrat

vypadá to tak,

že Klaus má informaci o názoru soudcú ÚS. Pokud ono ŕeknou, že je problém, kdo se proti výroku ÚS postaví? Už zastavili i volby.;-D

0/0
18.10.2009 19:02

Josefprav

Re: vypadá to tak,

A proč by se měl někdo proti rozhodnutí US ČR postavit? To je instituce, která s konečnou platností vykládá Ústavu ČR a říká, co jí odporuje a co ne. Nebo, jak by jsi si to představoval demokrate?

0/0
18.10.2009 21:21

Lovec bolševiků

Hmmm,

Klaus rozehrál docela pěknou partii pokru, ale jak to tak vypadá, rozhodl se, že to pěkně po česku dohraje jako licitovaný mariáš.

Škoda, docela mě chlapec zklamal...

:-/

0/0
18.10.2009 11:34

ELAPHURUS

Re: Hmmm,

GRAND ROYAL FLUSH.......

0/0
18.10.2009 12:27

Josefprav

Re: Hmmm,

A co by se dělo, kdyby hrál dál?

0/0
18.10.2009 21:22

mrcas24

Klaus je pr evropské politiky za cipa

a evropanům je to fuk !      !;-D  ;-D

0/0
18.10.2009 11:24

ELAPHURUS

Re: Klaus je pr evropské politiky za cipa

Nám je zase fuk Car Kózy....

0/0
18.10.2009 12:24

pragmatik/realista

KLAUSOVA PODMÍNKA JE MINIMUM,CO JE POTŘEBA

ABY ČR NEBYLA NĚMECKOU A FRANCOUZSKOU ONUCÍ,.....jsem zvědav,až nám Brusel nadiktuje kvóty přistěhovalců ze Senegalu,kreří budou vraždit,krást ,znásilňovat,podpalovat auta,tak,jak to dělají často v Paříži,jak to potom všichni eurohujeři okecají,.......hlavně,že se to nebude dít tam,kde bydlí,že........RvEURv.....VVKV

0/0
18.10.2009 11:16

regulator

Re: KLAUSOVA PODMÍNKA JE MINIMUM,CO JE POTŘEBA

....voni pak eurohujeri zmenej nazor, natahnou jinej kabat. Budou rikat ,ze to rikali...........................

0/0
18.10.2009 15:45

emmman

Pružina spíše dává šanci sám sobě

Škoda, že podepíše, mohl být odvolán, hned by bylo v Česku lépe[>-]EU

0/0
18.10.2009 9:27

redpower

Re: Pružina spíše dává šanci sám sobě

;-D za co by byl odvolán? ;-D

0/0
18.10.2009 10:59

redpower

Re: Pružina spíše dává šanci sám sobě

1. Má od ústavního soudu zakázané podepsat.

2. Když nepodepíše, tak smlouva není ratifikována.

Nějak v tom nevidím velezradu ;-D

0/0
18.10.2009 11:02

mararan

kiki

hodna kokonka - vsecko podepise a dostane lizatko...

Klaus škodí zájmům Česka v rámci EU, míní většina lidí

0/0
18.10.2009 8:23

Lubos1390

je neuvěřitelné, jak mu politici házejí klacky pod nohy ...

Klaus se snaží něco vyjednat, aby tady lidi nepřišli o majetky v rozsahu jaký si nikdo neumí ani představit a politické strany mu z naprosto nepochopitelných důvodů hází klacky pod nohy ... To už se člověk stydí za celý národ potom. R^

0/0
18.10.2009 6:44

emmman

Re: je neuvěřitelné, jak mu politici házejí klacky pod nohy ...

možná by ses měl stydět spíšeza svého prezidenta, anebo sám za sebeRv

0/0
18.10.2009 9:29

pragmatik/realista

Re: je neuvěřitelné, jak mu politici házejí klacky pod nohy ...

Pane,jsem rád,že se najde většina rozumných lidí,kteří nepreferují nenávist k hlavě státu,ale je pro ně klíčový postoj prezidenta k otázkám,které si klade každý,komu není lhostejné,co se bude dít s ČR po podpisu vazalského lisabonu,....RvEURv 

0/0
18.10.2009 11:22

regulator

Re: je neuvěřitelné, jak mu politici házejí klacky pod nohy ...

...Vaclav Klaus ...R^R^R^[>-]

0/0
18.10.2009 15:46

godys

1000

:-)EU

0/0
18.10.2009 0:59

ELAPHURUS

Re: 1000

Tolik euro dostáváš za své nesmyslné příspěvky ?

0/0
18.10.2009 8:25

petacx

RUSKO + Nemecko + Francie Hlavni strujci Lisabonske smlouvy

RUSKO + Nemecko + Francie s Italii Hlavni strujci Lisabonske smlouvy !! 

Evropske velmoci = RUSKO + Nemecko + Francie s Italii HLAVNI  strujci LS

Cynikuv názor na Lisabonskou smlouvu  8-o   - - - - - - - -  8-o  http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-kohout.php?itemid=7743 

Klaus, pád vlády a ruské zájmy   8-o  - - - - -  - - - - 8-o   http://www.revuepolitika.cz/clanky/78/   

[>-]

0/0
18.10.2009 0:43

godys

Re: RUSKO + Nemecko + Francie Hlavni strujci Lisabonske smlouvy

a ještě Mongolsko a Bangladéš....:-)EU

0/0
18.10.2009 1:00

dodo23

Benesove dekrety

by mali byt zrusene... boli protipravne... viem, nastal by chaos, ale myslim, ze by sa to zvladlo ;-D

0/0
18.10.2009 0:08

petacx

Re: Benesove dekrety

tim chces rici ze II svetoava kterou rozpoutal Stalinuv spojenec Hitler byla nezakona ci co?

;-€ The Soviet Story - Příběh Rudého zla  ;-€ 

http://www.mzda.blogspot.com/2009/03/proc-ct-vadi-pribeh-rudeho-zla.html  8-o

8-o

0/0
18.10.2009 0:45

semafor

Re: Benesove dekrety

Co tady kecáš. Slovensko bylo v té době poražený stát, kvůli němu jsme přišli o východní území a Ty nám chceš radit?!8-o

0/0
18.10.2009 11:52

Ifipuld

Objevujeme objevené.

František Palacký o uspořádání Rakouské říše v roce 1848:

"Vzhledem k tomu, že národové rakouští, každý z nich jest sláb a sobě své slabosti také dobře vědom, státoprávní spojejní jejich trvale místo může míti toliko na základě úplné rovnoprávnosti. Jen stejné právo pro všecky zajistí trvalý pokoj všech. Jen veliký-li celek poskytne všem svým částem stejnou záštitu a stejné výhody a žádné z nich nezpůsobí nebezpečenství, potom žádná část nebude míti zájmu, aby se od něho oddělila."

Je na čase, aby se Palackého vize Rakouska a Masarykovy koncepce Panevropy ujaly už i v jejich pošetilé vlasti. :-)[>-]EU!!

0/0
17.10.2009 22:38

kliiidek

Re: Objevujeme objevené.

Jo, to je stará verze. Jenže později začalo být r-u německy husto takže i Palacký opustil svůj původní názor "kdyby nebylo Rakousko, museli bychom si jej vytvořit" a začal razit teorii "byli jsme  před Rakouskem, budeme i po něm". Studuj, člověče!

0/0
17.10.2009 23:33

msk

VK

Je to komické.

Klaus zaspal minimálně jeden podpis - podpis lisabonské smluvy, která díky tomu byla schválena vládou ČR, poté byla ratifikována parlamentem. Jeho podpis má tedy z pravniho hlediska jen stvrdit, že celý proces ratifikace byl vykonán a byly naplněny všechny podmínky pro ratifikaci. Smlouvu přezkoumal i ÚS. Žádné podmínky či změny smlouvy už teď žádat nejdou a pokud to někdo dělá, pak nedělá dobře svou práci... Prezident není v pozici, že by mohl cokoliv v této věci měnit nebo vyjednávat. Opakuji...jen podpisem stvrzuje splněná ratifikační kriteria.

Také by se mohl rozpomenout na svou kritiku, kterou velice častoval dalšího národního umělce, prezidenta Havla, a nabádal ho k větší apolitičnosti a nevměšování se do parlamentní demokracie svými zásahy.

Ale co bychom se s tim trapili...však on povolí...ale každá den na první stránce, to není špatné ne, to za to stojí?!

0/0
17.10.2009 22:28

denny2006

Re: VK

sice opravdu,ale opravdu nevím ani netuším,co pan president Václav Klaus zaspal,ale jsem si jist,že ty jsi zaspal dobu,kdy se "rozdával rozum",nebo jsi prostý popleta.Takže,vláda vyslovila pouze a jedině souhlas,totéž spáchal náš parlament a tímto bylo umožněno,aby proces schvalování této mezinárodní smlouvy byl předán,dle ÚČr ke konečnému rozhodnutí,ratifikaci presidentu republiky.

Blud,vskutku perličku o nevměšování se presidenta V.Havla do parlamentní demokracie snad nemá smysl komentovat:-/.

0/0
17.10.2009 22:50

msk

Re: VK

chtit pravni pohled na vec od nekoho, kdo pravo zna jen z hospodskych debat je asi opravdu zbytecne. prezident nic nevyjednava. prezident stvrzuje probhledy ratifikacni proces. to je holy fakt. zkuste se s tim smirit

na klausovy pripominky smerem k havlovi z dob, kdy byl VK premier, si pamatuje i moje skalara...pamet ma kratke nohy ze?

0/0
17.10.2009 22:58

denny2006

Re: VK

čl.63   1) Prezident republiky dále:

 b)  sjednává a ratifikuje mezinárodní smlouvy; sjednávání mezinárodních smluv může přenést na vládu nebo s jejím souhlasem na její jednotlivé členy.

BTW. hádej odkud je citováno;-)?

0/0
17.10.2009 23:10

Si0

Re: VK

To je samozřejmě v pořádku, jenže prezident není pro sjednávání smluv institucionálně zajištěn, takže nic sjednávat ani nemůže. Zásadně tím proto pověřuje vládu. Sjednanou a parlamentem schválenou smlouvu nemá šanci zpochybňovat. Jednak za podobu sjednané smlouvy sám nese politickou (nikoli právní!) odpovědnost, jednak zase na to nemá odborné zázemí.

0/0
17.10.2009 23:30

denny2006

Re: VK

no,to už je rozumnější názor.Faktem je,že když toto přenesl na vládu,předpokládám,že se nechal průběžně informovat o průběhu vyjednávání a tedy do něho měl vstoupit zavčasu.:-/

0/0
17.10.2009 23:39

petacx

RUSKO + Nemecko + Francie s Italii Hlavni strujci LS

RUSKO + Nemecko + Francie s Italii Hlavni strujci Lisabonse smlouvykdo prosazuje Lisabonskou smlouvu? 

evropske velmoci = RUSKO + Nemecko + Francie s Italii HLAVNI  strujci LS

Cynikuv názor na Lisabonskou smlouvu  8-o   - - - - - - - - 8-ohttp://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/pavel-kohout.php?itemid=7743

Klaus, pád vlády a ruské zájmy 8-o  - - - - -  - - - - 8-o   http://www.revuepolitika.cz/clanky/78/ 

 [>-]

0/0
17.10.2009 22:27

Brkoslav IV

hmmm...

Muze me nekdo z diskutujicich osvetlit, co se stane, kdyz Vaclav Klaus ted podepise LS , kdyz snad zadny stat v Evrope neuznal Benesovy dekrety a ty klidne mohou byt nerespektovany ? Ja to teda nevim, proto nericim jak smyslu zbaveny, ze VK je starik na hrade....

0/0
17.10.2009 22:19

Brkoslav IV

hmm....

Zkuste se mrknout na tohle : http://www.lidovky.cz/le-figaro-klaus-mistrne-tlaci-evropu-aby-uznala-benesovy-dekrety-phh-/ln_zahranici.asp?c=A091017_125658_ln_zahranici_mpr

0/0
17.10.2009 21:48

lennon4

Direktiva iz Moskvy.

Soudruzi z Kremlu zjezdili golubčíka, že se odhalil. Teď už neví čí je.

0/0
17.10.2009 20:39

Si0

Re: Direktiva iz Moskvy.

Nebo taťka změkl poté, co mu v Moskvě řekli, ať neblbne.

0/0
17.10.2009 21:48

Energeticcc

O co komu jde?

Jak může někomu vadit, že "žádný posudek nezabrání v podání žaloby"? To snad nezabrání nic a to je dobře! Je to jako, kdyby se chtěla právnická osoba ve státě jistit, že na ní nikdo nepodá žalobu. KAdžý má právo podat jakoukoli žalobu u soudu. Otázka jen je, jak dopadne. Ale samo právo žalovat nemůže být jen tak omezováno.

0/0
17.10.2009 19:47

denny2006

Re: O co komu jde?

omyl.Obžalobu podává pouze státní zástupce,prokurátor.Když budou tzv. "Benešovy dekrety" uznány EU de jure a tedy jaksi "vtěleny" do evropského práva,práva EU,žádný státní zástupce,prokurátor toto nebude moci udělat a když to bude popleta jako ty,tak mu to každý soud hodí na hlavu bez projednávání.

0/0
17.10.2009 23:05

Si0

Re: O co komu jde?

Prokurátoři (státní zástupci) podávají žaloby jedině v trestněprávním řízení, nikoliv v občanskoprávním. Trochu se vzpamatujte v tom, co píšete.

0/0
17.10.2009 23:23

denny2006

Re: O co komu jde?

v článku se zmiňuje diskriminace a mě  nedošlo,že by se toto řešilo ne coby trestněprávní causa.Omlouvám se,jsem taky popleta:-/.

0/0
17.10.2009 23:53

pragmatik/realista

KLAUS VÍ,ŽE ÚS JE EUROHUJERSKÁ FRAŠKA

a pokud by uvěřil sudeťákům,tak to by byl jeho první státnický omyl,......RvEURv

0/0
17.10.2009 19:44

philomele

Slib? Jenom?

Slib na který mohou zapomenout jak je jim libo? No tak,

Klausi, to snad nemyslíš vážně..Takový sliby neznamenají vůbec nic, hlavně v politice.

Už nežijeme v době rytíře kde by platili takové blábolí jako je čestnost,

udatnost, pravdomluvnost, a Bůh ví co.

0/0
17.10.2009 19:31

vejcednes

Myslím, že posledné nádeje vkladá ÚS.

Aj to iba v predĺžení celého procesu. Okrem tých všeobecných klebiet, čo mu Jakl stiahol z internetu tam totiž stále zdôrazňuje aby sa neponáhľali. :-)

0/0
17.10.2009 19:19

iko

Neuverteľné, žeby nakoniec cúvol ... ???

Včera to tak ale nevyzeralo ...

.

A tu je tá jeho "esej" ...:

.

http://www.concourt.cz/assets/Pl-29-09_LS-II_vyj_d_en__prezidenta_republiky.pdf

0/0
17.10.2009 19:02

kocynder

Klaus a komunistické dekrety( pro Martin l)

Asi jsi je nečetl Ty. posílám Ti odstaveček.

§ 9.

(1) Náhrada za znárodněný majetek se poskytuje:

a) v cenných papírech (odstavec 3),b) v hotovosti,c) v jiných hodnotách.

0/0
17.10.2009 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.