Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jednokolejce ve Vřesině, kde zemřeli tři lidé, jezdí zase tramvaje na červenou

Na trati ve Vřesině u Ostravy, kde při loňské srážce dvou tramvají zahynuli tři lidé a desítky jich byly zraněny, dále vjíždějí řidiči tramvají na červenou. Cestující i dopravní podnik zaznamenali několik případů vyjetí dvou tramvají proti sobě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kontrola_nemocnych

z tohoto je jasne

ze odsouzeny ridic je defacto obetni beranek neschopnosti managementu vyresit trat tak aby byla bezpecna. nesutale odvolavani se na povinosti ridicu jsou nesmysl, system je zjevne spatny a zpusobuje neustale omyly.

0/0
18.10.2009 1:32

semafor

Re: z tohoto je jasne

z tohoto je jasne, že lidé (řidiči), jsou nejméně spolehlivý prvek!:-/

0/0
18.10.2009 9:45

u.boat

Re: z tohoto je jasne

což je dávno prokázaný fakt.

0/0
18.10.2009 14:11

BlackAnonym

nejsem z ostravy

ale vysvětlí mi někdo proč tam nepostaví další kolej?

0/0
16.10.2009 11:16

Jjelen

Re: nejsem z ostravy

Není tam místo.

0/0
16.10.2009 12:12

zakladna2

Re: nejsem z ostravy

Stačilo by tm dát závory. Pro kolejevá vozidla se ve světě používají.:-P

0/0
16.10.2009 14:28

Shuttle

Naprosto nelogický nadpis článku

PODLE VAŠEHO NADPISU SI ASI KAŽDÝ ŘEKNE, ŽE ZAŘÍZENÍ JE NA NIC A NEFUNGUJE A TRAMVAJE DÁL JEZDÍ NA ČERVENOU !!! PŘITOM JE TO BLBOST !!!

0/0
16.10.2009 10:20

tos42

Re: Naprosto nelogický nadpis článku

R^R^ presne tak,.... bulvar iDnes

0/0
16.10.2009 12:09

MIR80

Hm..

Ale musi par lidi zemrit a nekdo skoncit v base, aby dopravni podnik vubec zacal neco delat.... :(((

0/0
16.10.2009 7:19

tisíce

Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

a umístěni do cvokárny, protože snad nemohou mít mozek nebo chtějí spáchat sebevraždu !! Nad tím, jak mohou vyjet na červenou na jednokolejnou trať, zůstává rozum stát !!

0/0
16.10.2009 2:33

hipep

Re: Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

pokud vim, tak tam nikdy zadny semafor nebyl. Ridici se ridili jen podle jizdniho radu a kdyz jela tramvaj v protismeru, tak muselo pockat nez se minou. Ted kdyz na to zapomenou a system detekuje dve soupravy jedouci proti sobe, tak odpoji napajeni troleje. Jedna se tedy o jednoduchy system bez signalizace, zabranujici srazce, nic víc. Podle cetnosti jakou ted vidime, je jasne, ze se to deje casto, ze tam ridici jednoduse zapomenou, tudiz se to i delo casto, akorat tenkrat to neubrzdili.

Clovek je tvor omylny, kolik je denne dopravnich nehod, protoze nekdo zapomene dat prednost v jizde? Jeden mlady kluk zaplatil vysokou cenu za to, ze vsechny firmy nechavaji bezpecnost az na medializaci (tedy nekdo musi umrit). Proc nenesou zodpovednost ti, kteri dlouhe roky vedeli o stavu teto jednokolejne trati, ale nenasli v rozpoctu ani korunu, aby s tim neco udelali?

Až jednou dostaneš řidičák a zapomeneš dát někomu přednost, tak bych tě taky nechal na doživotí zavřít do cvokárny.

0/0
16.10.2009 8:16

Kerimek

Re: Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

Ano, semafor tam nebyl, ale od letošního roku už tam je. Pokud nevěříte, tak se tam jeďte podívat.

0/0
16.10.2009 9:24

MiroTR

Re: Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

Když pojedete na červenou a způsobíte vážnou nehodu, tak jste dojezdil.  Takže mají čekat, až tam pár cestujících umře, aby mohli řidiče vyhodit ? 8-o

0/0
16.10.2009 10:06

xmann

Re: Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

Kdyby měli doživotně zavřít všechny řidiče i osobáku,kteří někdy někde vjedou na červenou to by se to jezdilo.Ale proč asi máme tolik nehod?Spíš bych řekl,že lidi jsou zkrátka jen lidi.

Takové porušení pravidel je sice neomluvitelné,nicméně i pochopitelné i člověk se unaví .

0/0
16.10.2009 10:28

tisíce

Re: Takoví řidiči by měli být doživotně vyhozeni,

Jenže je trochu rozdíl vjet na červenou do křižovatky, kam vidím, nebo se prostě pustit na jednokolejnou trať do neznáma, s tím, že nevím, co mě v půlce potká RvRv

0/0
16.10.2009 19:29

ladaxxt

ehm..

v Praze patří řidiči tramwayí za největší retardy.. Hned za řidiči autobusů.. Proč by to mělo být někde u Ostravy jinak..;-)Rv

0/0
16.10.2009 2:07

vasidiv

Re: ehm..

Myslím,že jseš určitě ladaxxt, ze střediska retardovaných a proto tvůj příspěvek, má hodnotu pravého Českého blba!!Rv!!

0/0
16.10.2009 9:24

primeminister

Re: ehm..

je to blb co nema řidičak ani na kolo a plnou hubu keců.

0/0
16.10.2009 10:35

BlackAnonym

Re: ehm..

zas tak daleko od pravdy to neni:-)...ne jasný nejsou všichni stejný ale nacházejí se tam fakt dost extrémní magoři....s tramvajákama mám pár zkušeností....

0/0
16.10.2009 11:14

semafor

Re: ehm..

R^

0/0
18.10.2009 9:48

ladaxxt

Re: ehm..

trvám na svém názoru.. Přídavná jména v názvech států se uvádějí s malým písmenem na začátku..

0/0
16.10.2009 20:46

chassis hunter

matticz

Ty si korunovany osel...Selhal lidsky faktor a ne nejake zabezpecovaci zarizeni...Proc se stavaji nestesti na zeleznicnich prejezdech???Protoze prejezdy nejsou dostatecne zabezpeceny nebo ze vlaky jezdi moc rychle a taky ze nemuzou nikde uhnout???Ne,protoze lide nerespektuji pravidla a narizeni... A to same bylo v pripade Hroch...

BTW:tramvajaka muze delat kazdej...strojvudce uz je treba jina klasa...

0/0
16.10.2009 0:47

mattiCZ

Re: matticz

Hele, troubo, než začneš příště někoho titulovat, tak nejdřív použijj hlavu. To vím moc dobře, že selhal lidský faktor! Ovšem co kritizuju je to, že se do budoucna opět SPOLÉHÁ na nespolehlivý "lidský faktor"! Že se ta konkrétní část tramvajové tratě neřeší systémově a technicky se nepojistí eventuální budoucí selhání řidičů tramvají.

0/0
16.10.2009 2:19

chassis hunter

Re: matticz

Tam muze byt jakkekoliv bezpecnostni zarizeni a muze jich byt tam xx,ale stejne posledni "slovo" ma ridic,ktery na tu trat muze vjet jen tehdy az ho mine ta druha tramvaj...A to,ze od nehody tam vjeli dalsi 4 ridici,tak za to,ze nekdo neni schopen si zapamatovat na co muze a nemuze vjet,za to DPO nemuze...

Tohle jsou pripady spise pro doc.Chochlouska...

0/0
16.10.2009 3:27

Plch2

Definitivní řešení

Kdyby se tam radši místo semaforu udělala druhá kolej...! Ale to prý kvůli nějakým endemickým druhům rostlin a živočichů, kteřé by se tam podle mě po rekonstrukci stejně znovu rozšířily, nejde!

0/0
16.10.2009 0:35

Uphillman

Re: Definitivní řešení

Vždyť tam není žádná chráněná oblast. Nemají prachy na druhou kolej, tak si vzpomněli na endemické druhy. Ale já pro druhou kolej nelobuju. Častěji než teď tam  ta pětka jezdit nebude a tak se zdá, že jedna kolej stačí. A taky jsem slyšel, že je projekt (už asi padesát let, ale nedávno to oprášili) na propojení Rudné s Opavskou. Rudnou by prodloužíli, obkroužila by nemocnici a VŠB a kdesi v poli by se měla připojit k Opavské, nevím co  na to řeknou endemické druhy. Kdo ví jestli to kdy vůbec postaví, nejspíš se toho ani nedožuju.

0/0
16.10.2009 2:26

tisíce

Re: Definitivní řešení

definitivní řešení by bylo, každýho, kdo nechápe, že na červenou prostě vyjet nemůže definitivně a doživotně umístit do ústavu pro choromyslné !!

0/0
16.10.2009 2:34

pajuška

RE

To se muže stát každemu řidiči že přejede zabezpečovaco zařízení je to je šte kus od semaforu

0/0
15.10.2009 23:31

Chytracisko

Platěj jim za tu trať

alespoň nějaké rizikové příplatky? Podle počtu incidentů to na rizikovou trať vypadá...

0/0
15.10.2009 23:23

Ctenar_Mira

Re: Platěj jim za tu trať

Pro cestující? To asi těžko.

0/0
15.10.2009 23:36

zelenaprisera

?

jak pitomi ti ridici muzou byt;?????;-(

0/0
15.10.2009 22:57

Zuzana.

:-/

No vida, a člověk by řekl, že ten Hrochův trest zapůsobí exemplárně... A oni si z toho snad nic nedělají...

0/0
15.10.2009 22:51

mattiCZ

Re: :-/

Kdepák! Je to přece jenom a jenom jeho vina! Taže z hlediska pravděpodobnosti se pouze čeká na dalšího "Hrocha"...RvRvRv:-/

0/0
15.10.2009 23:17

Mám rád svou vlast Boehmen

DP by měl udělat testy

barvosleposti řidičů

0/0
15.10.2009 22:39

Qíteček

Re: DP by měl udělat testy

Fakta: 4x za půl roku selhal lidskej faktor, jak píšou v článku (Hrocha a plechovou ceduli v 21. století už neřeším).

a) Minimálně 4 řidiči jsou nezpůsobilí k řízení tramvaje a to, že jim seberou prémie, případný katastrofě při selhání odpojovátka nezabrání.

b) Nebo je blbě něco jinýho.

0/0
15.10.2009 22:46

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: DP by měl udělat testy

asi tam je něco špatně, ale řekni mi co? To je tam to návěstidlo nečitelný? Nebo jsou nějak zvyklí z dřívějška? I malý dítě umí tramvajový návěstidla, natož klasický

0/0
15.10.2009 23:20

Qíteček

Re: DP by měl udělat testy

To asi od kompu nevyřešíme. V článku totiž není, co řekli, nebo na co se vymlouvali ti 4 řidiči. A to by mě docela zajímalo.

0/0
15.10.2009 23:23

Kočka14

Re: DP by měl udělat testy

To ti na nejdůvěryhodnějším serveru nenapíšou ;-);-D;-D

0/0
15.10.2009 23:26

Qíteček

Re: DP by měl udělat testy

A já myslel, že už dávno spíš spánkem spravedlivých a zdá se ti něco o návěstidlech. ;-)

0/0
15.10.2009 23:28

Kočka14

Re: DP by měl udělat testy

ale né, dodělávala jsem přípravy na zítřek, teď se navečeřím-konečně- a pak si půjdu umýt vlasy a budu si do tří do rána psát s anjelem;-)

0/0
15.10.2009 23:47

Qíteček

Re: DP by měl udělat testy

Tak jó, já jdu ale hajat. Brou..

0/0
15.10.2009 23:51

Kočka14

Re: DP by měl udělat testy

dobrou noc:-)

0/0
15.10.2009 23:52

mattiCZ

Typické Česko.

Místo aby se nainstalovalo nějaké DEFINITIVNÍ bezpečnostní opatření, tak se opět čeká na nějakou fatální lidskou chybu. Myslíte si, vy neumětelové z Dopravního podniku, že jakákoli výše pokuty pro eventuálního viníka SKUTEČNĚ může něco zabezpečit?!?!;-O

0/0
15.10.2009 22:27

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: Typické Česko.

četl jsi to? Oni tam mají zabezpečení, vypne to elektřinu, jen ty řidiči tam prostě vjíždí. To jim mají na zastávce vypnout proud a zapnout ho až když můžou vjet?

0/0
15.10.2009 22:28

Qíteček

Re: Typické Česko.

Žádný zař není 100% spolehlivý. A že tam stihli za půl roku vjet čtyři, svědčí o tom, že je tam něco blbě.

0/0
15.10.2009 22:30

mattiCZ

Re: Typické Česko.

Asi tak. R^:-/

0/0
15.10.2009 22:31

Ctenar_Mira

Re: Typické Česko.

Četl jsi ten článek? Oni tam chtěli vjet, ale vždy je to odpojilo. Když vjede do křižovatky řidič autobusu MHD na červenou, tak ho označíme za blba nebo hajzla. Když to udělá řidič tramvaje, tak všichni obviňují dopravní podnik. To fakt nechápu!

0/0
15.10.2009 22:36

Qíteček

Re: Typické Česko.

Chtěli vjet. Chtěli být bez prémií. Jasně.

Jednou to neodpojí....

0/0
15.10.2009 22:40

Alcator

Re: Typické Česko.

Jednou se tvoje vana zblázní a ve chvíli, kdy se budeš sprchovat, tak na tebe sama od sebe pustí vřící vodu.

Asi stejný typ uvažování. Zkus alespoň trochu věřit tomu, že v Česku jsme schopni, 100 let po vynálezu elektřiny, sestavit relé, které při jakémkoliv selhání vypne proud, stejně jako ve chvíli, kdy na dráhu vjedou dvě tramvaje proti sobě. OK?

0/0
16.10.2009 7:24

Chytracisko

Re: Typické Česko.

Rač si povšimnout faktu, že řidiči MHD na červenou do křižovatky nevjíždějí, a to těch křižovatek kde mohou mít červenou mají na trase řádově víc než tramvaj na té lince. Intelekt a celkové schopnosti řídit lze u tramvajáků a autobusáků považovat za srovnatelné. Tak mi prosímtě pěkně vysvětli, jak je možný, že na té trati jezdí skoro furt na červenou jako kdyby se nechumelilo, a autobusáci kde nic tu nic, na červenou stojí. Takže samozřejmě obviňujeme DP Ostrava, nebo máš pocit že za to mohou ti tramvajáci? :-) Statistika je možná nuda, ale leccos vysvětluje.

0/0
15.10.2009 22:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.