- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že letos nebudou povinný?
Mimochodem zavést zimáky všude je taky hovadina. Proč bych nemohl vyjet na nákup po Praze, když bude v zimě teplo kolem 15 stupňu na letňácích
... hmmm... to si na ten nákup přezuješ? ... či jinak, na nákup jezdíš pouze pokud je více jak 15 C? ......
Jedeš na letních třeba zač. listopadu např. přes mohelničák, hustě sněží, zastaví tě - pane řidiči jste blb, tak ať si to zapamatujete min. za 1000 Kč.
Jedeš na letních tamtéž třeba v lednu 14 stupnů, hezky, zastaví tě - pane řidiči dnes je to ok, ale raději si přezujte, příští týden má konečně přijít zima a hustě sněžit, tak pokud by jste jel takhle, víte co ...
Na druhou stranu min. hloubka vzorku 4 mm je hovadina všech hovadin futrál. I skandinávské země mají 3 mm a podmínky jsou tam jistě drsnější. Domnívám se že 2.5 pro ČR by bylo akorát.
Ale plošná úprava je totální zhovadilost! Já se za celý rok do těch končin nedostanu, proč bych měl přezouvat na zimní a ohrožovat rodinu, když brzdná dráha zimních pneu v dešti či suchu je mnohem delší? Kdo jezdí na hory, ať si přezuje, kdo jezdí po dálnici, ať má zimní. Pro všechny ostatní je plošné nařízení šikana! Kvůli 10 dnům zimy v nížinách a oteplování planety vyhazovat 5000Kč v průměru za rok a nutit k tomu druhé je svinstvo!
se vyvlékaly z plnění všude tam, kde dříve kryly bez problémů. Doufám, že si to všichni uvědomujete, jak křivíte trh s pojištěním! Samozřejmě za to lobbují gumárenské společnosti, aby měly odbyt, který si jinde v zahraničí musí tvrdě vydobýt¨Tady to budou všichni mít za pár stříbrných úplatným poslancům
ale všichni budou muset mít zimáky...
Jsou dva životní postoje:
1) hledat důvody proč "to" nejde, proč "to" je špatně, atd...
2) hledat způsob jak "to" provést co nejlépe.
A celej rok. Pro jistotu. Co kdyby začalo sněžit v květnu, taky už se to myslím stalo.
Fakt by mne zajímalo, kolik lidí si doopravdy myslí, že letní a zimní vyjde v zimě na stejno, nebo dokonce ve prospěch letní.
Fakt by mne zajímalo, kolik lidí si doopravdy chodí v zimě v letní obuvi (plážové žabky, zateplené "pravou vlnou"). Opravdu nevadí ta dokonalá hladkost podrážky v porovnání s nějakýma pohorkama?
A proč se teda v zimě nejezdí závody (Monte Carlo) na slikách?
Pokud není na silnici sníh nebo břečka, tak letní a zimní vyjdou opravdu na stejno.
...v normálním státě by se zavedla povinnost jezdit na zimních pneumatikách od listopadu do března - samozřejmé by mělo být zohlednění venkovní teploty, tj. když v březnu bude 25 stupňů C, tak se prostě bude přezouvat dřív ...jinak mně dost vadí přezouvat pneu na cestě do Prahy u Bíteše a pak zase u Lokte - je to zdržovačka...
Hmm. Od listopadu do března. A dneska máme kolikátýho? Že by říjen?
Zajímavé, kolik lidí nechápe, že letní gumy jsou na léto a zimní na zimu a neustále polemizuje, že to tak není. Je jasné, že letní guma okolo 10 stupňů ztvrdne a naopak zimní začne měknout, to je fyzika. Ztvrdlá klouže a změklá taky, to je praxe. Měl jsem 15 let firmu s několika auty, takže jakás statistika tu je. Párkrát jsem zpočátku jel dálnici na sněhu na letňákách a přežil, ale to ještě nebyl takový provoz. Taky jsme dojížděli zimáky v létě. Pro klidné řidiče je to mimo mírně zvýšené spotřeby v pohodě, ale pokud jezdíte svižněji, je to docela nebezpečné. Když v 30 stupních dupnete na brzdu, je to jak na saních. Taky se používaly univerzáky, tapicky dezén OR6 (podélné vlnovky). Na svou dobu byly pro ježdění v rovinatých oblastech použitelné, ale dnes má každé druhé auto ABS a v zimě zimní gumy. A vtom je právě kámen úrazu. Když jsem později kupoval na naše auta zimní gumy, vybíral jsem podle testů ty nejlepší a několikrát to zachránilo auto.
Jezdil jsem nějakou dobu s Oktávkou s ABS a ESP, což ve spojení s kvalitními zimáky zcela vyhovovalo a ovladatelnost na sněhu byla opravdu dobrá. Ti, co si myslí, že v současném provozu, kdy většina aut jede po zasněžené dálnici okolo 100 km/h budou bezpečnými účastníky, se mýlí. Jednak je na letňákách podle typu sněhu hranice ovladatelnosti někde mezi 50 - 80km/h a druhý a podstatně důležitější fakt je, že nemají sebemenší šanci zastavit za autem s zimními pneumatikami a ABS. Takovým můžeme potom poděkovat za to, že každý den stojí několik hodin zablokovaná dálnice! Stál jsem tam jednou celou noc přesně kvůli takovému chytrákovi. Nechápu jak někdo může diskutovat kvůli 4 nádržím benzínu