Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní pneumatiky budou na D1 od listopadu povinné od Lokte k Bíteši

Zimní pneumatiky budou letošní zimu povinné na D1 od 66. kilometru u Lokte po 162. kilometr u Velké Bíteše. Značky Zimní výbava se u dálnice objeví 1. listopadu, odkdy budou také platit. Kraj Vysočina rozmístí značky současně na sjezdech z dálnice a na dalších nebezpečných úsecích v kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honza2007

Jak si mám vysvětlit výlev novinářů

že letos nebudou povinný? ;-D

Mimochodem zavést zimáky všude je taky hovadina. Proč bych nemohl vyjet na nákup po Praze, když bude v zimě teplo kolem 15 stupňu na letňácích

0/0
18.10.2009 13:21

vandor

Re: Jak si mám vysvětlit výlev novinářů

...  hmmm... to si na ten nákup přezuješ?   ...   či jinak, na nákup jezdíš pouze pokud je více jak 15 C?   ...8-o...

0/0
18.10.2009 13:30

honza2007

Re: Jak si mám vysvětlit výlev novinářů

Můj děda jo. ;-D

0/0
18.10.2009 13:34

jiriiik

Nač utrácet za značky??

Jedeš na letních třeba zač. listopadu např. přes mohelničák, hustě sněží, zastaví tě - pane řidiči jste blb, tak ať si to zapamatujete min. za 1000 Kč.

Jedeš na letních tamtéž třeba v lednu 14 stupnů, hezky, zastaví tě - pane řidiči dnes je to ok, ale raději si přezujte, příští týden má konečně přijít zima a hustě sněžit, tak pokud by jste jel takhle, víte co ...

0/0
16.10.2009 14:03

aaa-aaa-aaa

zimní pneumatiky by měly být povinné všude.

Na druhou stranu min. hloubka vzorku 4 mm je hovadina všech hovadin futrál. I skandinávské země mají 3 mm a podmínky jsou tam jistě drsnější. Domnívám se že 2.5 pro ČR by bylo akorát. ;-D;-D;-D;-D

0/0
16.10.2009 13:50

0100

Budiž na Vysočině na D1.Beru a na horách.

Ale plošná úprava je totální zhovadilost! Já se za celý rok do těch končin   nedostanu, proč bych měl přezouvat na zimní a ohrožovat rodinu, když brzdná dráha zimních pneu v dešti či suchu je mnohem delší? Kdo jezdí na hory, ať si přezuje, kdo jezdí po dálnici, ať má zimní. Pro všechny ostatní je plošné nařízení šikana! Kvůli 10 dnům zimy v nížinách a oteplování planety vyhazovat 5000Kč v průměru za rok  a nutit k tomu druhé  je svinstvo!  ;-€

0/0
16.10.2009 13:38

0100

Mimochodem všechny podobné snahy nahrávají pojišťovnám, aby

se vyvlékaly z plnění  všude tam, kde dříve kryly bez problémů. Doufám, že si to všichni uvědomujete, jak křivíte trh s pojištěním! Samozřejmě za to lobbují gumárenské společnosti, aby měly odbyt, který si jinde v zahraničí musí tvrdě vydobýt!!¨Tady to budou všichni  mít za pár stříbrných úplatným poslancům;-O!!

0/0
16.10.2009 13:42

aaa-aaa-aaa

Re: Budiž na Vysočině na D1.Beru a na horách.

Vidím že jsi mimo brzdná dráha zimních pneu je delší od určité teploty udává se 7 stupňů, jinak je to přesně naopak bez ohledu a podmínky. Za druhé i v tvé díře je asi nějakej kopec kterej může zapadat a pak tam s letníma gumama ucpeš provoz.

0/0
16.10.2009 13:55

__XXXX___

Re: Budiž na Vysočině na D1.Beru a na horách.

Milý 0100, používat zimní pneumatiky automaticky neznamená, že si je musíš každej rok kupovat ;-D. Stačí tak za pět let (když moc nejezdíš)

0/0
17.10.2009 9:43

honza2007

Re: Budiž na Vysočině na D1.Beru a na horách.

A když najedeš ročně 3.000 km, z toho v zimě 500 ? ;-D;-)

0/0
18.10.2009 13:27

_-1-_

My, horalé

takovou blbost neřešíme.

0/0
15.10.2009 23:25

vandor

Re: My, horalé

...R^...  a to nejsem horal   ...   ni horalka   ...:-)...

0/0
18.10.2009 13:34

dropa

Už vidím jak bude do Vánoc +15 i víc,

ale všichni budou muset mít zimáky...:-(:-)

0/0
15.10.2009 22:30

Glumik1

Re: Už vidím jak bude do Vánoc +15 i víc,

Jsou dva životní postoje:

1) hledat důvody proč "to" nejde, proč "to" je špatně, atd...

2) hledat způsob jak "to" provést co nejlépe.

:-/

0/0
15.10.2009 23:24

__XXXX___

Re: Už vidím jak bude do Vánoc +15 i víc,

a na svátky bude -15, a už tě vidím, jak jdeš ráno přezouvat ;-D

0/0
17.10.2009 9:45

honza2007

Re: Už vidím jak bude do Vánoc +15 i víc,

pojedu tramvají (pro Brňáky šalinó) ;-D

0/0
18.10.2009 13:37

Joe1

Zimní..

Zimní pneu povinně pro všechny a basta fíky.:-/

0/0
15.10.2009 21:13

-=koloděj=-

Re: Zimní..

A celej rok. Pro jistotu. Co kdyby začalo sněžit v květnu, taky už se to myslím stalo. R^

0/0
15.10.2009 21:19

obecní slouha z Klacíkova

Re: Zimní..

Prvního května jsem zažil opravdu již několikrát slušnou vánici...fakt

0/0
15.10.2009 21:25

Glumik1

Ci je v zimě lepší? Letní nebo zimní?

Fakt by mne zajímalo, kolik lidí si doopravdy myslí, že letní a zimní vyjde v zimě na stejno, nebo dokonce ve prospěch letní.

Fakt by mne zajímalo, kolik lidí si doopravdy chodí v zimě v letní obuvi (plážové žabky, zateplené "pravou vlnou"). Opravdu nevadí ta dokonalá hladkost podrážky v porovnání s nějakýma pohorkama?

A proč se teda v zimě nejezdí závody (Monte Carlo) na slikách?

0/0
15.10.2009 20:53

vItava

Re: Ci je v zimě lepší? Letní nebo zimní?

Pokud není na silnici sníh nebo břečka, tak letní a zimní vyjdou opravdu na stejno.

0/0
16.10.2009 10:21

ant.

...a zase český Kocourkov...

...v normálním státě by se zavedla povinnost jezdit na zimních pneumatikách od listopadu do března - samozřejmé by mělo být zohlednění venkovní teploty, tj. když v březnu bude 25 stupňů C, tak se prostě bude přezouvat dřív ...jinak mně dost vadí přezouvat pneu na cestě do Prahy u Bíteše a pak zase u Lokte - je to zdržovačka...:-)

0/0
15.10.2009 20:30

-=koloděj=-

Re: ...a zase český Kocourkov...

Hmm. Od listopadu do března. A dneska máme kolikátýho? Že by říjen? ;-D

0/0
15.10.2009 21:06

pickup

Zase zbytečné diskuze

Zajímavé, kolik lidí nechápe, že letní gumy jsou na léto a zimní na zimu a neustále polemizuje, že to tak není. Je jasné, že letní guma okolo 10 stupňů ztvrdne a naopak zimní začne měknout, to je fyzika. Ztvrdlá klouže a změklá taky, to je praxe. Měl jsem 15 let firmu s několika auty, takže jakás statistika tu je. Párkrát jsem zpočátku jel dálnici na sněhu na letňákách a přežil, ale to ještě nebyl takový provoz. Taky jsme dojížděli zimáky v létě. Pro klidné řidiče je to mimo mírně zvýšené spotřeby v pohodě, ale pokud jezdíte svižněji, je to docela nebezpečné. Když v 30 stupních dupnete na brzdu, je to jak na saních. Taky se používaly univerzáky, tapicky dezén OR6 (podélné vlnovky). Na svou dobu byly pro ježdění v rovinatých oblastech použitelné, ale dnes má každé druhé auto ABS a v zimě zimní gumy. A vtom je právě kámen úrazu. Když jsem později kupoval na naše auta zimní gumy, vybíral jsem podle testů ty nejlepší a několikrát to zachránilo auto.

0/0
15.10.2009 20:16

pickup

Re: Zase zbytečné diskuze

Jezdil jsem nějakou dobu s Oktávkou s ABS a ESP, což ve spojení s kvalitními zimáky zcela vyhovovalo a ovladatelnost na sněhu byla opravdu dobrá. Ti, co si myslí, že v současném provozu, kdy většina aut jede po zasněžené dálnici okolo 100 km/h budou bezpečnými účastníky, se mýlí. Jednak je na letňákách podle typu sněhu hranice ovladatelnosti někde mezi 50 - 80km/h a druhý a podstatně důležitější fakt je, že nemají sebemenší šanci zastavit za autem s zimními pneumatikami a ABS. Takovým můžeme potom poděkovat za to, že každý den stojí několik hodin zablokovaná dálnice! Stál jsem tam jednou celou noc přesně kvůli takovému chytrákovi. Nechápu jak někdo může diskutovat kvůli 4 nádržím benzínu !! 8-o

0/0
15.10.2009 20:17

kliiidek

Re: Zase zbytečné diskuze

Nemam Ochcafku s ABS, ASR, HCHKRDTN.. (Skoda, simply never) mam jenom ruske auto 4x4 s univerzal offroad gumama.. Lehke nohy, lehke ruce.. A vetsinou ty joudy s autama naslapanyma elektronikou u nas v horach taham z prikopu.. Tak o cem to je?

0/0
15.10.2009 22:10

mrazik007

Re: Zase zbytečné diskuze

A porad dokola. Zadna zvtrdla letni penumatika v nasich podminkach neexistuje. Aby ztvrdla do stavu, ktery popisujete, je potreba aspon -30.

Mimochodem termin ,, zimni pneumatika" je take zavadejici, nic takoveho v podstate neexistuje, je to pneumatika pro zhorsene podminky - blato a snih.

0/0
15.10.2009 20:21

pickup

Re: Zase zbytečné diskuze

To bych neřekl, zavádějící označení M+S (MUD = bláto + SNOW = sníh) používají některé firmy pro zimní a jiné pro tzv allseason = celoroční pnrumatiku. Polovina Evropy zimní pneumatiku nikdy ani neviděla. Ale u nás jezdí la letňákách jen kaskadéři, kteří si myslí, že jsou v pohodě. Pokud by ale měli zaplatit způsobenou škodu takové menší sériové bouračky na dálnici, už by tak v pohodě nebyli. A to by pak po nich mohli ještě lidé stojící v koloně chtít ušlý zisk ... :-) Pokud nevěříte, že letní gumy v zimě nefungují zkoušejte to dál. Někdo to přežije, někdo ne. Předepsat zimní gumy od do není řešením. Způsobil jste nehodu na sněhu na letňákách? Neplatí pojišťovna ale vy! Velmi jednoduché, neudělal jste maximum pro bezpečnost. A s alkoholem stejně. Nechápu proč už to ministerstvo a pojišťovny dávno nezavedli.

0/0
15.10.2009 21:44

pickup

Re: Zase zbytečné diskuze

Letní guma pochopitelně neztvrdne na kámen, ale z jiné směsi. Je v ní více sazí a méně gumy a hlavně má úplně jiný vzorek. Ten se při najetí na sníh úplně zalepí a jedete na slickách. Zimní se při každém odvalení vyčístí a zabírá neustále naplno. Až najedete několik set tisíc kilometrů i v tom nejšílenějším počasí, tak pochopíte.

0/0
15.10.2009 21:49

kliiidek

Re: Zase zbytečné diskuze

M+S Snow mozna jo na Mud jsou uplne na.. Radsi offroad univerzaly, nez tenhle paskvil, na kterym klouzes uz po 20m mimo asfalt..

0/0
15.10.2009 23:57

pam2006

Re: Zase zbytečné diskuze

Myslím že ztvrdnutí pneumatiky při 7 stupních je spíš marketingový tah. V zásadě se jedná o vzorek, který je u zimních podstatně jiný. To ztvrdnutí bych nepřecenoval.

0/0
15.10.2009 22:40

mrazik007

nechapu

A jeje, zase nekdo ze zimnich pneumatik dela neco magickeho a zazracneho, pritom takovy zazrak to neni. Ano na snehu drzi lepe, ale o kolik ? Rozdil je v cca 15 - 20 procent, ale o nevyhodach se tolik nemluvi. Riziko aquaplanningu na more vozovce je vetsi a na suche vozovce maji delsi brzdnou drahu nez letni. Pozor netvrdim, ze jsou zbytecne, to v zadnem pripade, snih vas muze potkat kdekoli, ale jakeko narizovani v tomto ohledu je o nicem. Stacilo by zavest nutnost zimnich pneu dle podminek - jednoduche a funkcni, jak to maji v mnoha statech. Opet kocourkov

0/0
15.10.2009 19:30

AK-47

Re: nechapu

Zimní pneumatika má své opodstatnění i na suché vozovce při teplotách kolem nuly. Směs, z které jsou dělány letní, při těchto teplotách zatvrdne, takže je to jako kdybyste měli obuté hokejové puky. A naopak - v létě se zimáky svou konzistencí blíží žvýkačce.

 

0/0
15.10.2009 19:38

mrazik007

Re: nechapu

Nesmysl, letni penu neztvrdne mavnutim nejakeho kouzelneho proutku. Ke ztvrdnuti o kterem pisete dojde kolem teplot -20 a vice, rozhodne ne kolem nuly. Ono take dochazi behem jizdy k zahrivani pneu a i kdyz je venku 0, pneu maji pres 10 stupnu. Z testu Autobildu, ADAC a Svet Motoru jasne vyplynulo, ze letni je na suchu a mokru, kde vetsina jezdi90 procent zimy vyrazne lepsi nez zimni a to i pri teplote -5.

Vase hokejove puky jsou jen blabol radoby odborniku a je to cista lez.

0/0
15.10.2009 19:48

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: nechapu

V zimě Vás může kdykoliv a kdekoliv potkak sníh. Třeba jako dneska - během půl dne 80cm. A všude s řetězy nemůžete. Zimní pneu mají opodstatnění a kdo to nerespektuje, ten nepatří na silnici.

0/0
15.10.2009 19:50

mrazik007

Re: nechapu

Ale to ja nepopiram a pisu to hned v prvnim prispevku, ze vyznam zimnich pneu nesnizuji, protoze kdo jezdi kazdy den, nevi dne ani hodiny, kdy zacne padat. Sam prezouvam, ale nesouhlasim s tim, zese ze zimnich pneu dela neco magickeho a kdo neprezuje, je automaticky vrah. Spousta lidi ma auto jen na obcasny nakup nebo navstevu nedalekych pribuznych, takovy nepotrebuji prezout a proste dojedou nakoupit nebo na navstevu az nebude padat.

0/0
15.10.2009 19:59

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: nechapu

I "sváteční řidiči" by měli přezouvat. Nevěřím, že by počkali, až nebude padat, on Liedl ty slevy nemá pořád a ten cukr za 7,-Kč a mouku za 6,-Kč nebudou mít týden. Dokonce to vidím ještě jako větší problém, většinou neumí jezdit a u nich ta pneumatika dělá opravdu hodně. Zimní pneu není nic magického, ale jízda na ní je v zimních podmínkách mnohem bezpečnější. Pamatuji si situaci, kdy v Brně napadlo 30cm sněhu během poledne a lidi vyjeli, během dvou hodin bylo kolem 40 nehod po celém Brně.

0/0
15.10.2009 20:03

mrazik007

Re: nechapu

Slevy jsou urcite lakadlem, ale rozbite auto je horsi varianta a proste vyjedou druhy den nebo odpoledne, az bude opet mokro. Je nutne si uvedomit, ze obchodaky jsou vetsinou ve mestech, kde odpoledne uz je mokro a kolikrat i sucho.

0/0
15.10.2009 20:13

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: nechapu

A já tvrdím, že by ten den nepočkali. ;-)

0/0
15.10.2009 20:19

mrazik007

Re: nechapu

A pockali pockali pockali a pockali a basta fidli ;-D

0/0
15.10.2009 20:26

Mitchell

Re: nechapu

Divil by ses, ale nepočkali. Párkrát už jsem viděl, jak v chumelenici tak husté, že bylo viděl na pár metrů, jel děda v klobouku s babkou vedle sebe na nákup "v akci". Samozřejmě jel asi jenom 2 kilometry, protože měl napůl zamrzlá či zamlžená okna a zkus tipnout, co měl obuto. Stačí jenom jednou.

Takže jednoduše by stačilo zimní gumy dát jako povinnost při zhoršených podmínkách na silnici (sníh apod.) a její porušení tvrdě pokutovat. Kdo jezdí pravidelně, ten stejně přezuje. A kdo jezdí jenom do Lídlu, tak buď počká, nebo za zimu dvakrát vyjede, dvakrát zaplatí flastr a zjistí, že by se mu ty zimní gumy vyplatily.

0/0
15.10.2009 21:16

honza2007

Re: nechapu

... a nebo se podívá na předpověď, a pak se rozhodne...;-D

0/0
18.10.2009 13:40

kliiidek

Re: nechapu

Jestli myslis ten pru..honice :) loni, tak to vim. Ja jsem vyjel, zimni jsem nemel a no problem, jeste jsem i parkrat nekoho odnekud tahal. Ale to je tim ze mam Nivu a offroad rusky univerzaly Voltyre.. :)

0/0
15.10.2009 21:40

dropa

Re: nechapu

R^

0/0
15.10.2009 22:35

kliiidek

Re: nechapu

Jakkoli nejsem zastancem povinneho narizovani cehokoli - ani zimnich gum!!! - tak s tim odvodem vody nemas pravdu. Zimaky na hlubokych louzich drzi vyrazne lip, nez letni (osobne overeno). Mozna ze ne vsechny, ale ty, ktere jsem kdy mel, tak urcite. Zimaky na zimu, letni na leto. Jedno leto jsem jezdil na zimnich a uz to opakovat nebudu, na horkem asfaltu se to chova jako by vam nekdo na cestu pred kola rozleval olivovy olej :( dalo se s tim jezdit pouze dlouhe nocni jizdy a poznavani okoli pres den pak sockou.

0/0
15.10.2009 19:49

mrazik007

Re: nechapu

Kez byste mel pravdu, ale bohuzel ji nemate. Zimni pneu jsou takovy kompromis a staci se podivat na drazky, hlavne na jejich tvar, Pro odvod vody je nejlepsi rovna prima drazka, zatimco u zimnich je kostrbata, tudiz je odvod vody logicky horsi.

Ma zkusenost je totozna jako ve zminenem testu. Zimni vice klouzou v zatackach, vice prokluzuji pri rozjizdeni a musim jezdit opatrneji.

0/0
15.10.2009 19:57

kliiidek

Re: nechapu

Tim to mozna je, ja pouzival vzdy sipy..

0/0
15.10.2009 20:33

pam2006

Re: nechapu

Někteří lidé a zejména ty jsou fakt dementi. Zimní gumy asi opravdu hůř drží na suchu a méně odolávají aquaplaningu. Jejich podstata je v tom, že jsem připraven na to že mě může kdykoliv potkat sníh. A pak nebudu v maléru. Taky bych radši jezdil na letních a v případě že uvidím sníh mávnul kouzelným proutkem a přezul na zimní ale to prostě nejde. Proto přezouvám vždy. A když už né kvůli sobě tak kvůli tom uabych někde neobouch ostatní! 

0/0
15.10.2009 22:43

TurboFrank

Zavedl bych to i pro řidiče s cizí poznávací značnou,

míní Manol Čobanov, Čech jako poleno. Je to třeba nařídit v celé republice, o tom žádná, ale lituji ty, kteří pojedou na jih Itálie nebo do Španělska, jak tam budou hoblovat zimní gumy. V prvé řadě je to ale v hlavách těch, co sedí za volanty. Na suchu je frajer kdekdo. Když za volantem sedí debil, tak ani zimní gumy nepomohou. Když hňup na suché cestě převrátí v zatáčce cisternu, tak co dodat?

0/0
15.10.2009 19:01

dropa

Re: Zavedl bych to i pro řidiče s cizí poznávací značnou,

R^R^R^

0/0
15.10.2009 22:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.