Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 po ránu dvě hodiny blokoval převrácený kamion

Řidič kamionu havaroval před půl sedmou ráno na dálnici D1. Na 32. kilometru prorazil svodidla a převrátil se. Návěs na dvě hodiny blokoval směr na Brno, nyní už zůstává uzavřený jen levý pruh a další dva jsou průjezdné. Ve směru na Prahu také zůstává uzavřený levý pruh.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Marty09

Řidič LŽE a redakce je nepřesná !!!

Nehoda se odehrála přímo přede mnou, osobně jsem volal i Policii.

1) Řidič pravděpodobně usnul, protože plynule sjel pravou částí kamionu z vozovky, lekl se, strhnul prudce kamion vlevo, to už jsem začal naplno brzit, a následně dostal smyk a zastavil se až kabinou v protisměru (přes obě svodidla).

2) Zůstal napříč všemi pruhy, ale rozhodně se nepřevrátil !!!

Tže doufám, že mu to Policie neuvěřila.

0/0
16.10.2009 11:38

madrfakr

Profík za volantem...

... tedy myslím opravdový profík-kamioňák, určitě nebude dělat kvůli srnce takový čardáš, ale prostě ji srazí (i kdyby byl místopředsedou Strany zelených), protože je to rozhodně bezpečnější než jakýkoli prudký manévr (viz tato nehoda) - takže spíš to bude jako obvykle a) mikrospánek, b) psaní SMS, c) sledování TV.... nebo nedejbože kombinace těchto variant 8-o

0/0
14.10.2009 10:03

mmkk

Re: Profík za volantem...

R^

0/0
14.10.2009 10:13

mattonka

Re: Profík za volantem...

a jedna noha odložená na okýnku :-P

0/0
14.10.2009 10:28

mrazik007

nehody kamion vs osobaci

Vsem co tady spilaji na nakladaky by si meli uvedomit, ze procento nehod, ve kterych figuruji kamiony, je jen par procent z celkovych nehod. To same je v pripade tragickych nehod, kde figuruje kamion. Takze pokdu merime stejnym metrem, nejprve zakazeme osobni auta.

Co se tyce odpovednosti ridice kamionu, tam by mel byt postih za zablokovani dalnice atd., ale musi se mu samozrejme prokazat vina.

0/0
14.10.2009 9:53

mmkk

Re: nehody kamion vs osobaci

Pomer nehod osobni/kamiony asi odpovida pomeru poctu techto vozidel. V pripade tragickych nehod je to procento vyrazne vyssi bohuzel u kamionu.

Vina je jednoznacne na strane ridice. Pokud tvrdi, ze mu tam vbehla srnka, tak: a) mel jet tak rychle, aby i s timto mohl pocitat nebo b) jako profesional mel brzdit rozumne, prip. pokracovat v jizde a ne slapnout na brzdu a prudce brzdit.

0/0
14.10.2009 10:17

assw

Zákaz předjíždění

Bože jak dlouho bude ještě trvat než zakážou všemu nad 3,5 tuny předjíždět na dálnicích a rychlostních komunikacích?!?! Kde to pochopili mají klid od věčných kolon na dálnicích. Netřeba chodit daleko, na Slovensku podobná úprava existuje a od té doby mají dálnice v klidu průjezdné.

0/0
14.10.2009 8:37

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

no ona to i tak nebude vyhra...kamion jedouci 90kmh dojede š120ku ktere pojede 70 nebo i min a chudaci kamionaci se za ni potahnou......

0/0
14.10.2009 8:51

honza2007

Re: Zákaz předjíždění

tak si můžou naplánovat trasu tak, aby nejeli ve špičce...;-)

0/0
14.10.2009 9:13

mattonka

Re: Zákaz předjíždění

stodvacítka jedoucí 70km/h nemá na dálnici co dělat

0/0
14.10.2009 9:15

honza2007

Re: Zákaz předjíždění

a kamioni mají povolenou 80 tku...:-/

0/0
14.10.2009 9:19

mrazik007

Re: Zákaz předjíždění

A osobni auta 130 a kolik jezdi ? Kamiony maji narozdil od osobaku omezovac rychlosti na 90.

0/0
14.10.2009 9:50

honza2007

Re: Zákaz předjíždění

Jak který, ale nemůžou si vynucovat vyšší rychlost. Prakticky každý tam má víc. U osobáků to není omluva, je to jejich problém;-)

0/0
14.10.2009 10:10

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

pravdou je že většina osobáku po dálnici jezdí 100-120kmh reálných...já jezdím 140tachoemtrových což je reálných povolených 130 a předjíždím naprostou většinu aut...pak sou samozřejmě vyjímky který to pálej 150+

a kamioni jesli maj 90ku povolenou a dojedou 80kmh nebo 70kmh kamiona nebo neco tak pak prece nemuzou jed dalsi stovky km jak hlemejzd za nim....predjizdet bych je urcite nechal...ale jen na nekterych usecich a taky by si meli uvedomit ze je nesmysl predjizdet dyz rozdil jeho rychlsoti a prednim jedouciho je treba jen 3kmh :-D

0/0
14.10.2009 10:29

mmkk

Re: Zákaz předjíždění

Min. rychlost na dalnici je 60 km/h ;-)

0/0
14.10.2009 10:18

mattonka

Re: Zákaz předjíždění

80km/h

0/0
14.10.2009 10:26

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

není pravda

0/0
14.10.2009 10:30

mattonka

Re: Zákaz předjíždění

"2. Mění se nějakým způsobem nejnižší povolená rychlost vozidel pro veřejnou hromadnou dopravu v úseku dálnice procházejícím obcí?

Ano, oproti dosavadní úpravě mohou v těchto úsecích dálnice jezdit i vozidla pro veřejnou hromadnou dopravu osob, jejichž nejvyšší povolená rychlost není nižší než 65 km/h. U ostatních vozidel ale zůstává zachována minimální povolená rychlost 80 km/h. "

viz: http://www.novapravidla.cz/CASTO-KLADENE-OTAZKY/PRAVIDLA-PROVOZU-NA-POZEMNICH-KOMUNIKACICH

0/0
14.10.2009 10:45

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

a zajakych podminek ta 80kmh plati?? Co kdyz prsi ? Co kdyz je blbe videt? Co kdyz snezi? Co kdyz je mlha? Co kdyz mi prijde silny vitr a ostatnim prijde normalni? atd atd....ale asi to tak je no :-D

0/0
14.10.2009 11:03

mattonka

Re: Zákaz předjíždění

za normální viditelnosti. Rychlost je pak snížena za použití mlhovek(a to nejen na dálnici, ale i na obyč. silnicích a v obcích), ale tam ta čísla neznám a nechtějí se mi hledat, takže je neuvedu, to bych kecala. Ale když prší a není to mlhovky, tak to platí standartně  a je na zdravé úvaze každého řidiče, jak se přizpůsobí. To, že je někdo dobytek a žene to za sněhu/deště/jánevímještěčeho, s tím už nikdo nic nenadělá, leda doufá, že ho nesestřelí. ;-)

0/0
14.10.2009 11:23

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

tak na dálnici muze vozidlo jez je schopno dosahnout rychlosti min.80kmh ale jet muze klidne 50.....vzhledem k schopnostem ridice,stavu vozovky a pocasi a vozidla :-)...

0/0
14.10.2009 10:18

mrazik007

Re: Zákaz předjíždění

Priklad se slovenskem je zavadejici, protoze jejich dalnice nejsou dlouhe a minimalni prevyseni, kde se problemy nepredjizdeni kamionu neprojevi nebo v mensi mire.

Na dlouhych usecich, treba D1, dojde k tomu, ze kousek od brna dojde v prvnim vetsim stoupani ke kolone za pomalym plne nalozenym kamionem.  Na dalnici jede vetsina aut kolem 120 km/h, nekteri treba jen 100 a k cemu dojde ? To mame kolonu kamionu v levem pruhu a v pravem pruhu kolonu osobnich automobilu jedoucich rychlosti 100 - 120 Km/h. Dale to mame problemy pri jakemkoli najizdeni nebo vyjizdeni z dalnice, kdy se musite nacpat mezi kamiony s dostatecnym predstihem. Kazdy odbornik na dopravu vam rekne, ze dlouhodoba jizda v kolone je vysilujici a moznost nehody je vicenasobna oproti nynejsimu stavu.

Nemam problem vytipovat useky, kde bude predjizdeni kamionu zakazano, ale udelat to plosne ? Nesmysl.

0/0
14.10.2009 9:49

rogerer

Re: Zákaz předjíždění

souhlas...R^

0/0
14.10.2009 10:19

mudroch1

To nic

není. Včera jeden exot s kamionem na silnici mezi Novým Jičínem a Hodslavicemi skončil převrácený ve škarpě na zcela rovném úseku asi 100 metrů za semaforem. Jak to dokázal to nikdo netuší.

0/0
14.10.2009 7:49

sámvelkýmao

no

To je tedy opravdu umělecký řidič.;-D;-D;-D

0/0
14.10.2009 7:39

Thukid

Re: no

No dal tomu pěkně, je to umění to zavřít takhle celé...chjo, to zas ten den hezky začíná...

0/0
14.10.2009 7:40

mircxxx

Re: no

ilustrační foto - to znamená, že foto z aktuální nehody nemaj. manipulanti

0/0
14.10.2009 8:33

chicagan

Re: no

Nikdo vod novin tam nebyl-zas kecy:-)

0/0
14.10.2009 9:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.