Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Právníci: Lisabon majetek Němcům nevrátí, nefunguje zpětně

Odpůrci Lisabonské smlouvy včetně prezidenta Klause v posledních týdnech hrozí tím, že přijetí dokumentu prolomí Benešovy dekrety a ožijí majetkové nároky sudetských Němců. Oslovení právníci s tím ale nesouhlasí. "Je to dávno, smlouva nemůže platit zpětně," vzkazují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zeolit

Právní GARANCE pro DODATKY

prezidenta Václava Klause je to, oč nyní běží. Všechno ostatní jenom odvádí pozornost od toho nejdůležitějšího. Podporuji prezidenta v jeho důsledném postoji.  Média celé Evropy předvedou, jak vymývat lidem mozky. Doufám, že po 40 letech praxe s bolševickou  masáží, už nejsme tak snadnou kořistí. Jsem zvědavý, s jakými zbraněmi vyrukují. TGM také nebyl žádná padavka, přiřadí se prezident ČR k němu?

[>-]EU[>-]?

0/0
13.10.2009 15:44

zeolit

Doporučuji článek v MF DNES,

s titulkem "Prezidentovy námitky lze pochopit" od Jaroslava Sovinského, z Právnické fakulty University Palackého. Přečetl jsem si ho v čítárně knihovny. Další desítky různých názorů renomovaných i těch nerenomovaných přestávám číst. 

[>-]EU[>-]?

0/0
13.10.2009 15:34

zberanek

Proč jsou tak histeričtí?

Renomovaní právníci opět hlásají, že LS nmůže v žádném případě prolomit Benešovy dekrety, pak jje ale histerie různých evropských (německých a francouzských) státníků zbytečná a jistě na maličkost v podobě dodatku LS o neprolomení Benešovských dekretů lehce přistoupí. Pan prezident pak podepíše LS a bude klid.

0/0
13.10.2009 13:57

barbudo

To jsou jiní právníci ...

... než ti odborníci, kteří pindali o tom, že ÚS nezruší volby?

0/0
13.10.2009 13:34

singlemalt

Lisabon jim opravdu nic nevrátí. A co Češi?

0/0
13.10.2009 12:11

Lízal

Na obranu Klause nutno říci, že

má svoje zkušenosti se soudy, viz kauza odvolání Brožové anebo zrušení voleb. Soudy jsou totiž nevyzpytatelné.

Jistě, vydání majetků Sudeťákům již není možné. Je však možné uplatnit náhradu škody po našem státu u evropského soudu? To jistě možné je. Zaručí dnes někdo negativní výsledek? EU[>-]EU

0/0
13.10.2009 12:09

Pan Navratil

---

http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=649919

!!!!!!

0/0
13.10.2009 11:49

jarda

TO ALE KLAUS STEJNĚ NEPOCHOPÍ

Stále si s ohledem na  ješitnost jemu vlastní povede svou. Se svými "přitakávači" (Jakl, Krumpera, Ochmat, Mach, Bobošíková a 17 Klausoskeptických senátorů) budou i nadále  vyrábět další a další požadavky s cílem zabránit  schválení LS . Toto činí i  s vědomím že jsou už jediní proti 26 státům EU s půl miliardou občanů. :-( Rv

Tento "spolek", vedený Klausem škodí ČR a celé EU. !!

0/0
13.10.2009 11:21

elverano

.

Pokud někdo zpochybnuje retroaktivitu, tak by se měl také vypořádat s překážkou,že Listina nerozšiřuje pravomoci EU,konkrétně říká toto:"Tato listina nerozšiřuje oblast působnosti práva Unie nad rámec pravomocí Unie, ani nevytváří žádnou novou pravomoc či úkol pro Unii, ani nemění pravomoc a úkoly stanovené ve Smlouvách. " Jinými slovy práva zaručena Listinou mohou být uplatnována pouze v souvislosti s evropským právem a s pravomocí EU. Smlouvy neobsahují žádné ustanovení,které by zakládalo pravomoc unijních orgánů revidovat majetkové poměry.

"Tato listina nerozšiřuje oblast působnosti práva Unie nad rámec pravomocí Unie, ani nevytváří žádnou novou pravomoc či úkol pro Unii, ani nemění pravomoc a úkoly stanovené ve Smlouvách. " Jinými slovy práva zaručena Listinou mohou být uplatnována pouze v souvislosti s evropským právem a s pravomocí EU. Smlouvy neobsahují žádné ustanovení,které by zakládalo pravomoc unijních orgánů revidovat majetkové poměry.

0/0
13.10.2009 10:54

elverano

Re: pokračování

Smlouvy nejen že nezakládají pravomoc Unie zasahovat do vlastnických úprav v členských státech, dokonce to přímo vylučují, konkr. čl. 345 konsolidovaného znění Smlouvy o fungování EU, který říká toto: " Smlouvy se nijak nedotýkají úpravy vlastnictví uplatnované v členských státech". Další věcí je,že práva založená Listinou nejsou vůbec ničím novým. Evrop. soud. dvůr ve své judikatuře vytvořil doktrínu lidských práv jako jeden ze základních pramenů práva a také ho často používá, aniž by nějaká Listina existovala. Uvedená Listina pouze tyto již platná a vytvořená práva katalogizuje do uceleného dokumentu a dává jim formu.Nic víc. Podle LS Unie také přistupuje k Evropské úmluvě a rovněž k judikatuře Soudu pro lidská práva ve Sraburgu, který tuto záležitost (retroaktivita a revize majetkových poměrů vzniklých po 2. sv. válce) dávno uzavřel. Toto není jen záležitost našeho státu, ale celé Evropy.Otevírání těchto záležitostí by vedlo k těžkému zásahu evropksé integraci,což Unie nechce.

0/0
13.10.2009 11:04

Collins1001

Re: pokračování

Smlouvy o fungovani EU nejsou ve zneni LS zakotveny!!! Toto jsou pouze smlouvy, ktere mohou byt kdykoli zmeneny ci zruseny dle LS cl 9c bod4!!! Mnohe vznikly pozdeji nez LS ze 13.12.2007, tudiz se jimy LS nemuze zabyvat a brat na ne zretel!!!

0/0
13.10.2009 11:11

Collins1001

Re: pokračování

P.S. ale jsou z titulu LS napadnutelne!!!

0/0
13.10.2009 11:13

elverano

Re: pokračování

Promin, ale to máš docela mezery. V současné době exstiují dvě smlouvy. Smlouva o ES a Smlouva o EU. Lisabonská smlouvy ty to dvě smlouvy novelizuje, pozměnuje jejich obsah a také jednu přejmenovává. Smlouva o ES se nyní bude jmenovat SMlouvy o fungování EU. Cl. 9c bod 4 upravuje hlasování kvalifikovanou většinou v Radě EU. Nechápu souvislost, tvůj příspěvek mi příjde dost zmatečný.

0/0
13.10.2009 11:45

jarda

Re: pokračování

Prosím Vás o větší publikaci těchto Vašich dvou článků  a to ve všech médiích, aby i nám, obyčejným občanům, byly vysvětleny ony mylné názory,bohužel prezentované hlavou státu se svými věrnými "poradci". Děkuji Vám ještě jednou pane "elverano".R^R^R^

[>-]EU[>-]

0/0
13.10.2009 11:29

jarda

Re: .

Děkuji Vám pane " elverano" za Váš fudovaný článek. R^ [>-]EU[>-]  R^

0/0
13.10.2009 11:23

narami

Lisabon majetek Němcům nevrátí, nefunguje zpětně

Píšou v Mladé Frontě.........................................................!!;-D;-D

0/0
13.10.2009 10:02

Xaver01

Všichni právníci si taky mysleli, že volby budou a ejhle

národ má kulové, protože si mocipáni z ústavního soudu postavili hlavy, a to i přes odpor akademických autorit.

0/0
13.10.2009 9:56

jarda

Re: Všichni právníci si taky mysleli, že volby budou a ejhle

Pane "Xaver01" ÚS si nepostavil hlavy a proto z 15 ústavních sodců bylo 13 pro, 1soudce se zdržel a 1 nesouhlasil. Souhlasně se vyjadřovali i akademické kapacity z UK v rozlase i v TV. Zřejmě ale "zapšklé" euroskeptiky nikdo nepřesvědčí. Zatím se pochybně vyjadřoval pouze právní poradce Klause. Doporučuji Vám alespoň si přečíst oba články  renomovaných právníků přes ústavní právo v dnešních článcích v přehledu diskuzí, hlavně pak : "PRÁVNÍCI : LISABON MAJETEK NĚMCŮM NEVRÁTÍ, NEFUNGUJE ZPĚTNĚ." [>-]EU[>-]

0/0
13.10.2009 11:42

mrosol

A jsou ti právníci ochotni se zaručit

A jsou ti právníci ochotni se zaručit vlastním majetkem? A platit eventuálně restituce ze svého? Když jsou si tak jisti, že nevzniknou tak to přece není problém. Asi nejsou že! V případě, že nároky přecijen vzniknou, budou z toho mít vůbec nějaký sebemenší problém? Ne, jen mávnou rukou: "Mno to jsme se holt spletli, to se stává.." ;-D

0/0
13.10.2009 9:50

Marschal von Steuben

Zpatky do sudet

Uz se nemohu dockat az budu moci opustit moje zchatrale staveni v devastovanym Schwarzwaldu a vratit se do krasne udrzovanyho rodinýho domecka v Krusnych horach. ;-D;-D;-D

0/0
13.10.2009 9:22

GeoMW

Re: Zpatky do sudet

Však stačí si ho koupit, no ne?

0/0
13.10.2009 9:25

Zirkon

právníkům nevěřit !

Právníci by měli vědět nejlépe, že  u soudu se  mohou věci zvrtnout zcela obráceně, než  vyplývá ze  zdravé selské logiky.  A proč bychom měli  věřit, že  Evropští soudci jsou neúplatní ?!

Takže  Sudeťákům bude stačit  mailnká  mezírka.

Retroaktivita  nebude  problém: Prostě  v ČR od Benešových dekretů  vládlo bezpráví  a  logicky je  třeba  navrátit   majetkové poměry do  doby před  dekrety  !!

A rázem nemá  ČR  státní dluh   1 bilion Kč nýbrž  50 bilonů Kč .( třetina  území  ČR, všechny  nemovitosti, ušlý zisk za   60 let +  úroky ,  psychická újma .....)

0/0
13.10.2009 9:19

GeoMW

Re: právníkům nevěřit !

Jenže tady nejde (naštěstí) o bezpráví v rámci ČR, ale v rámci minimálně Evropy, ne-li celého světa.

Benešovy dekrety vznikly na základě výsledků Jaltské konference a dalších domluv mezi spojenci, proto by jejich zrušení znamenalo minimálně celoevropsky pohromu... v tom by nebyli pouze češi :D

Abych pravdu řekl, tohle bych chtěl vidět R^

0/0
13.10.2009 9:24

mrosol

Re: právníkům nevěřit !

V Jaltský konferenci nepadlo o sudetech ani o hranicích ani slovo. Tam se řešily úplně jiný věci. Jediná platná mezinárodní dohoda o hranicích ve střední Evropě je Mnichovská.

0/0
13.10.2009 9:57

GeoMW

Re: právníkům nevěřit !

Máš pravdu. Na Jaltské konferenci se rozhodlo o zabavení východní části Německa a odsunu němců, dále o Kurilských ostrovech... 

Benešovy dekrety jen "pluly v proudu" daném duchem doby. Pokud by kdokoliv zpochybnil jejich platnost, zpochybnil by platnost všech těchto dohod...

0/0
13.10.2009 11:04

mrosol

Re: právníkům nevěřit !

Takže jsi přesvedčen, že duch doby chápeš stejně jako unijní soudci. Tomu říkám solidní právní záruka. S tebou musí být radost obchodovat, jestli ti například jako záruka zaplacení za tvou práci stačí, že duchem současné doby je "platit za práci". Nechceš mi přijet pomoct na stavbu? Nic nepodepisujem, osobní data nedávám, ale na čestné slovo platím tučně po roce. ;-)

0/0
13.10.2009 12:48

Pan Navratil

Re: právníkům nevěřit !

No, otevírá se tu otázka vyhnání (tady a dnes, ne v Jaltě). http://en.wikipedia.org/wiki/Expulsion_of_Germans_after_World_War_II

0/0
13.10.2009 11:33

noby

aa

ja vam reknu proc vsichni rvou, protoze vidi na prikladu iru,ze mohli svuj podpis draze prodat.a ted uz je pro ne pozde,verte, ze pokud vytrvame tak nam napisou dodatku kolik budeme chtit-bude to pro ne jednodussi nez nas zkusit vyloucit z EU a navic je tlaci cas;-D

0/0
13.10.2009 8:38

GeoMW

Re: aa

Takže podstata čecháčství není o tom "nenechat se prodat", ale vydělat na své duši co nejvíce?

- neřeším, jestli LS ano nebo ne, to je věcí názoru, ale tenhle přístup...

0/0
13.10.2009 9:20

noby

a

no to jsou opravdu odborniciRv advokat, ktery vymaha pozemky pro cizi slechtu, potom teoretik, ktery z bezne soudni praxe nevi nic, politolig a profesor prava z Dublinu-ten se dostal do vyberu jak? vsadim se, ze klaus je schopen dolozit fundovanejsi advokaty,kteri reknou presny opak. je jasne , ze EU zoufale tlaci na klause,protoze pokud to vasek vydrzi tak lisabonskou smlouvu zrusi po volbach i britove

0/0
13.10.2009 8:28

noby

Re: a

procpak se nezeptaji nekoho, kdo hajil majetek proti sudetakum, knizatum a cirkvi....nepohodlnej nazor vidte?! proto se ptaji TAKOVYCH odborniku

0/0
13.10.2009 8:31

PetroleumLampoIdorablo

Re: a

Asi takhle: právníků s tím nebo oním názorem lze za chvilku natlačit kýbl. V konečném důsledku může zafungovat při nejasných formulacích to, co vždycky - peníze. Jejich moc a vliv, ve všech možných formách.

Nemluvě o takových způsobech, jak se objevuje nátlak o uvažování politiků EU o formách sesazení Klause. Toto je skandální a je s podivem, že vláda ČR i politici mlčí. Nemusím mít Klause rád, jako že ho nemám, ale aby politici EU trousili řeči o tom, že je ho potřeba suspendovat, tak to je příliš. Má to být naznačení budoucího stylu "demokratické" politiky EU? A všichni mlčí, včetně těch komentatořů, co jindy vyřvávají na plné pecky o hrozbě demokracii. Opravdu účel může potlačit hodnotu demokracie? Pak si asi něco nalháváme.

0/0
13.10.2009 8:43

heyhou

Re: a

no, nechci potlačovat tvoje úsudky, ale ať je ten, ktery vymaha pozemky pro cizí šlechtu jakej chce, nebo ten teoretik, který z běžné soudní praxe nic neví (jakože já si myslím, že maník z university, kerej navíc vede katedru asi aspoň jednou u soudu byl...no ale to je jedno, ale tihle všichni maj právní vzdělání a ví o čem mluví. právo je shiiit, ale za to nemůžou právníci, ale zákonodárci....já chodím  JEN na voš, kde nás učí právník, kerej má i pár vyznamenání od prezidenta republiky, takže tamten tvůj teoretik, asi nebude jen teoretik, kterej se ve vedení katedry ocitnul a ani neví jak....

0/0
13.10.2009 8:50

noby

Re: a

ja chci jen rict, ze teoretik je pekny na povidani, ale soudni praxe je o necem jinem....to co teoretik zavrhne jako neproveditelne , to schopny pravnik vyuzije a uspesne aplikuje. vsichni zname par prikladu z arbitrazi, kdy nam teoretici tvrdili: vse je v pohode a u soudu pak CR splakala nad vydelkem

0/0
13.10.2009 8:59

heyhou

Re: a

já sem tím jen chtěl říct, že ňákou praxi mít musí a nebo má hodně dobrý známí, aby ho na post vedoucího katedry dali, ale to je taky dost možný, páč v týhle zemi se nedivím už ani tomu, že paroubek je stále v politice...

0/0
13.10.2009 9:42

heyhou

Re: a

známý, sory...

0/0
13.10.2009 9:52

PetroleumLampoIdorablo

Re: a

zkušenosti zatím dávají za pravdu těm obezřetným a poučitelným ze zkušenosti. Víra je nedostatek vědění.

0/0
13.10.2009 9:17

Petr_

klaus je schopen dolozit fundovanejsi advokaty ...

Klaus se k tomu prave nema. Takze to spise vypada, ze si to vycucal z prstu. Nezapomente, ze on uz vyslovne rekl, ze kdyz to Irove schvali nebude on stat v ceste. To on porusil. Je to clovek jehoz slovo nema naprosto zadnou cenu.

0/0
13.10.2009 15:50

Swooppy

No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

Škoda jen,že jste více nepřemýšlel,než jste se tak rozsáhle rozepsal.Několik věcí vám,díky menšímu rozmyslu svých činů,uniklo.P.Klaus opravdu nebojuje za sebe,jak se mu vy a spoustu ostatních snaží podsunout.Netvrdím že je altruistou,niméně,díky jeho postojům se o LS aspoň diskutuje.Nepřijímá se jen pokýváním hlavou,jako ovce,nebo pomocí mediálního ostrakizování oponentů ,či po patřičné mediální masáži "referendováním"Co je zlé na tom,když někdo požaduje záruky,že se staré smlouvy,jenž byly přijaty jako reakce na události v historii,nebudou nikterak měněny a budou zakotveny ve společné smlouvě?Vždyť nám realita ukazuje spousta pokusů o prolomění takovýchto smluv.Zkrátka,více vlastního přemýšlení a méně opakování mediálních tlachu by prospělo nejen vám,ale i ostatním.Pan Klaus jen otvírá diskusi,není to směšný dědek,oportunista a pod,což se ovšem nedá říci o lidech,jenž seč síly jim stačí zadupávají colkoliv,co jim nenní po jejich vlastní chuti.

0/0
13.10.2009 8:24

nataska

Re: No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

R^R^R^R^

0/0
13.10.2009 8:29

halagajda

Re: No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

R^ s Klausem jsem nikdy moc nesouhlasila, ale co se tyce LS ma muj hlasR^

0/0
13.10.2009 8:29

GeoMW

Re: No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

Nejde o to, že otevírá diskuzi, ale kdy jí chce otevírat. Bohužel.

A je mi líto, že nevěřím, že ho kdokoliv v minulosti umlčel a nedovolil mu byť jen prohlášení pro tisk. To mi na pana prezidenta prostě nesedí.

0/0
13.10.2009 8:30

noby

Re: No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

klaus ji otvira akorat..za prve:nemohl tusit, ze evropane jsou stado tupych ovci....za druhe:nemohl tusit, ze se zkratka bude hlasovat dokud se LS neschvali....a za treti:nemuze za to, ze hlupaci ve vlade misto premysleni maji radsi korytka a nudisticke dovolene v cizine a na lidi kaslou-prinejmensim neumi LS vysvetlit

0/0
13.10.2009 8:35

GeoMW

Re: No je vidět Babáčku,že jste měl klidnou noční směnu.

Chápal bych tento výkřik zoufalosti u pana prezidenta, pokud by své obavy v minulosti již zmínil. Pak by znovuotevírání diskuze bylo oprávněné.

0/0
13.10.2009 9:18

kuk.vykuk

O co jde

proč takový humbuk kolem dodatku jedné větičky. Ať ten dodatek EU pro ČR zařadí a bude klid.R^

0/0
13.10.2009 8:06

PetroleumLampoIdorablo

Re: O co jde

Nesouhlasím často s Kuberou, ale včera v TV to vystihl: více jde o epolety, medaile a politický profit, tedy formu, než o obsah a dopady.

Pravděpodobně je už zaplacená záloha na novoroční inauguraci prezidenta EU a ministra zahraničí a to je důležitější než cokoliv jiného, zejména zájmy kverulanta, obojetníka, usáckého přicmrndavače a další, kterými se objektivně (bohužel) kotlinka ČR zapsala do povědomí Evropy.

0/0
13.10.2009 8:22

GeoMW

Re: O co jde

Lze dosáhnout záruk Irského stylu v tomto směru, nikoliv však opětovné ratifikace celé smlouvy (protože dodatek samozřejmě smlouvu mění a změněná smlouva kupodivu opět vyžaduje ratifikaci jako celek) 

Diplomacie je mrcha, jedna-dvě věty pro jeden stát znamená požadavky na jednu-dvě věty od každého dalšího státu... a opět se roztáčí kolotoč...

0/0
13.10.2009 8:23

GeoMW

Re: O co jde

Nehledě na to, že vzhledem k chování našeho prezidenta bohužel už nikdo v zahraničí nevěří, že po ratifikaci takového dodatku by pan prezident nepřišel s dalším a dalším požadavkem...

0/0
13.10.2009 8:25

PetroleumLampoIdorablo

Re: O co jde

naše jméno v Evropě začalo už být vytvářeno působením prvních vyjednávačů o přístupu k EU. Totální defenzíva. Na tom se začal stavět přístup k ČR. Oblbnutí sofistikovanými řečmi, znalosti jazyků a dobrým vzhledem Teličky avšak totálním podaanim se těm "moudřejším, světaznalým" politikům EU byl jeden z prvních kroků na šikmou plochu.

0/0
13.10.2009 9:00

PetroleumLampoIdorablo

Re: O co jde

Pak následovali skeče znevěrohodňování české zahraniční politiky - rezignace na možnost mírového uspořádaní kosovské otázky, souhlas s bombardováním Srbska, Tvrdíkovy excesy, zapojení do války v Iráku a podřízení české politiky USA, samostatné vyjednávání o vízech a exkluzivitě vztahu ČR s USA (radar a další), gruzínská a kosovská otázka, schíza ODS v přístupu k LS, a opět "neschopnost" hájení českých zájmů v případě LS. A mezitím ještě další chytrácké a furiantské postoje. To nás dostalo do neuvěřitelně tristní situace, kdy konečně jednou oprávněné zájmy vypadají jako to předešlé kverulantství a oportunizmus.Rv

0/0
13.10.2009 9:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.