Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč Fischer neletěl do Bruselu? Vládní stroje jsou staré či přetížené

Vládní letka má sice dva moderní Airbusy A-319, všechny ostatní letouny jsou však téměř na odpis. Naposledy to ve středu nepříjemně pocítil premiér Jan Fischer, když měl letět do Bruselu na důležitou schůzku s předsedou Evropské komise Manuelem Barrosem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

regazzi

Proč ?

Mne by jen zajimalo, proc je vubec NUTNE letet do Bruselu na schuzku s Barrosem, kdyz se to dalo vyresit tak jak to nakonec dopadlo ? Proc se utraci za lety jen proto, ze si politici chteji pokecat ? Ve 21.stoleti, v dobe rychleho internetoveho spojeni, optickych vlaken, zabezpecenych tel. linek ???:-/

0/0
9.10.2009 21:09

Lotras

A ted konec kecu

"Hlavní problém s moderními letadly má kuriózní příčinu: politici téměř s ničím jiným nechtějí létat, proto se airbusy přetěžují"....kdo s tím letěl před Fischerem, kdo nám to tajně přetěžuje ???? ..... sem s ním , pěstí do nosu...kecálku ,pisálku Jane Gazdíku chceme jména !!!!! a ne jen tvrzení

0/0
9.10.2009 17:06

regazzi

Re: A ted konec kecu

Topolanek z Vidne pres Alpy na lyze do Prahy.

0/0
9.10.2009 21:06

Luckas75

Vojenská vs. civilní

Premiér nemůže letět veřejným spojem, ale pouze armádním. Pro armádní letadla platí podstatně přísnější bezpečnostní pravidla než pro obyčejná "civilní" letadla. Jsou typy poruch, s kterými civilové lítají, ale vojenské speciály mouhou létat pouze bez poruch.

0/0
9.10.2009 13:37

lolek77

Re: Vojenská vs. civilní

Jasně. Měl letět Gripenem.

0/0
9.10.2009 16:20

vKrieg

Re: Vojenská vs. civilní

Gripen je jednomístný ;-D

0/0
9.10.2009 19:20

papullus

Do Bruselu létá letadlo

každé 2 hodiny,určitě by se podařilo sehnat pár letenek do jedničky.Nebo by ČSA mohly udělat charterovej let pro premiera.Stejně nemaj kšefty ....

0/0
9.10.2009 13:26

cejkis

A319CJ vs. C295M

A319CJ se používá i na dopravu vojáků do misí. Ke konci roku přijde první předražený C295M, (celkem budou 4ks) Poté bude AČR moci dopravovat vojáky i s vybavením pomocí strojů C295M a strojům A319CJ klesne nálet hodin.

Nicméně, jak se zvykem, takováto propaganda se hodí pro nátlak na nákup něčeho dalšího ....

btw, ještě jednáme o nákupu C130 ;-O

0/0
9.10.2009 10:53

skpfm

Já bych letěl i s vrtulů v předu

...jsou to béčka :)

0/0
9.10.2009 10:46

Pan Navratil

Mno,

nějak nechápu, proč nepřiletí ManuÉl za Fischerem. Přece Manuel, pokud vím, něco chce.

0/0
9.10.2009 10:44

Fellow from Volunteer Park

Re: Mno,

Gotwald létal za Stalinem, Husák také létal do Moskvy za Brežněvem a néé naopak... :)

0/0
9.10.2009 10:48

observer1971

Panebože

Co je to tam za bandu idiotů, to nejste schopni sehnat v celé republice  pro premiéra letadlo ????   Konečně premiér za kterého se nemusíme stydět a Vy nejste schopní sehnat mu letadlo když letí na schůzku s Barosem ???? To si snad děláte srandu !!! Poslanci si létají po světě po nesmyslných návštěvách za peníze daňovách poplatníků a Vy nemáte letadlo pro premiéra ???  Asi někdo nedělá to, co má a nebo je někde , kde by neměl být a to myslím zdalek anaplatí je o tom jednom chudákovi na kterého se to teď všichni snaží hodit. 

0/0
9.10.2009 10:22

Fellow from Volunteer Park

Re: Panebože

Pro Fishera, Paroubka a Topolánka, Zaorálka a pod bych používal letadlo Ba 349 Natter.

0/0
9.10.2009 10:27

Chytrakz hospody

Dobrá rozmařilost

No Vlček si jen tak pro svou zábavu letí do Londýna , potom nabídne odvoz ve vládním letadle důchodcům. To se člověk jen tak mezi řádky dočte, jak se na nejvyšší úrovni lítá sem a tam a tam a sem a pro nic a za nic.. Pak se nelze divit, že rozpočtu nejsou peníze na obligatorní výdaje, třeba  na sociální služby, pomoci zdravotně postiženým atd.. Hlavně že jsou prachy na zbytečné cesty ústavních činitelů a pro různé jiné protěžované skupiny   obyvatel z domova  i z ciziny.;-O

0/0
9.10.2009 10:19

Tomaseq

Vyhazování peněz

V době krize je to vyhazování peněz. Měli by létat pravidelnými linkami... ;-D

0/0
9.10.2009 10:13

Mikkey

Re: Vyhazování peněz

Ne ne... náhodou je někdo bude chtít odstranit a odnesou to s nimi i nevinní lidé. Jen ať si létají sólo.

0/0
9.10.2009 11:02

papazian

Zase nekoncepční práce pravicové vlády v minulosti!

To se snad  vědělo od samého počátku, že v době servisních prohlídek bude k použití jen jedno letadlo, takže zde je velké operační riziko. Od samého počátku se měly koupit aspoň tři letada, jenže to se šetřilo na nesprávném místě. Jako obvykle za vlády pravice v oněch letech! Čeká nás hodně práce všechny tyto nánosy bahna odklidit a sdělit národu nepřijemnou novinku, že za dvacet let se rozkradlo daleko více než jsme si doposud mysleli. Prý chudý stát bohatí občané..., proto mají lidé horší platy než ve několik metrů od naší hranice směrem do Rakouska, Německa a za chvíli i směry dalšími. Jo, jo, bude třeba radikální změny!

0/0
9.10.2009 9:53

Ahasver

Re: Zase nekoncepční práce pravicové vlády v minulosti!

Ano ano, levicová vláda se z toho poučí a nakoupí těch nových letadel nejméně deset aby se nic podobného nemohlo opakovat!! :-)

0/0
9.10.2009 9:57

jerryy

Re: Zase nekoncepční práce pravicové vlády v minulosti!

... anebyl jsi to náhodou taky ty kdo tu spolu se socany řval že je to vyhazování peněz (myslím i nákup těch dvou)???

0/0
9.10.2009 9:58

CyberVic

600hodin rocne?

Doporuceny nalet 600hodin rocne? To je ulet, netusim, kde to redaktori vzali. Stroje tohoto typu bezne slouzi v komercni preprave, kde aby byly rentabilni, stravi ve vzduchu treba 16-17 hodin denne... A nas armadni special ma doporuceny nalet cca 1,5hodiny denne... Kde to jsme?

0/0
9.10.2009 9:38

Josef Laufer

Re: 600hodin rocne?

16-17 hodin - to trochu přeháníš, ale nálet 600 hodin ročně - to je opravdu směšný číslo...

0/0
9.10.2009 9:54

incomming_message

Re: 600hodin rocne?

Samozřejmě že 16-17 hodin ve vzduchu je u komerčních aerolinek normální a A319 je primárně letadlo pro komerční používání. Ostatní je jen otázka organizace, to platí i pro vládní letku.

0/0
9.10.2009 10:12

Josef Laufer

Re: 600hodin rocne?

neni to normální a ani to neni možný. Takovej nálet nemaj ani mašiny s dlouhym doletem, který jsou ve vzduchu delší čas (protože lítaj dlouhý štreky). Jen samotný zastávky mezi jednotlivejma letama ti u krátkejch tras daji do 24-ti hodin víc než 8 hodin. Nemluvě o odstávkách na předpisový technický kontroly, generálky atd.

0/0
9.10.2009 10:18

Atomas

Re: 600hodin rocne?

Tak to mi vychází, že se redaktor o řád spletl. 6000 hodin dává smysl, ale uvedený argument již nikoliv...

0/0
9.10.2009 10:19

FrantaKibyc

Re: 600hodin rocne?

a takový nesmysl se dostane i do tištěných novin. 600 hodin ročně je v průměru 1,5 hodiny denně, takže podle autora ta ledala zvládnou jednou za dva dny kratičký zpáteční let. Žumpa.

0/0
9.10.2009 10:28

Tomas_1983

není náhodou krize

A to nemohl pan premiér celou tuto záležitost projednat přes videokonferenci? Je snad krize šetříme, až bude můj rozpočet v mínusu také nebudu nikam létat

0/0
9.10.2009 9:35

anesteziolog1

Re: není náhodou krize

ne ne , takhle by to určitě nešlo, výlet je výlet, tak se nedivte tomu zklamání... a ta trapnost že nabídli jiné letadlo, slíbili přeci tryskáče, tak nepoletíme žádnou vrtulí přeci ;-(

0/0
9.10.2009 9:41

Fellow from Volunteer Park

Re: není náhodou krize

Inu nosatý Fisher musí letět jetem a musí tam osobně (asi sklonit poklonu svému euro Guru Barrosovi) a omlouvat se mu za to, že ošklivý Klaus nepodepíše a nepodepíše.

Nebo tam musel osobně, protože se asi chtěli domluvit na dalším postupu a to nedej Bože by v telefonních linkách mohl někdo odposlouchat a použít.

0/0
9.10.2009 10:04

Z-S

Re: není náhodou krize

no nevim ale ve zpravach bylo videt ze nakonec pak pristavili Jak 40... ale to uz byla cesta zrusena, asi museli jit v Bruselu na obed a nechtelo se jim cekat.

0/0
9.10.2009 10:11

Josef Laufer

nejdřív si na nový letadla musej vydělat

manažer firmy taky nedostanou novou limuzínu, pokud je firma trvale ve ztrátě...  do tý doby budou muset vzít zavděk videokonferencí, na který nevidim nic špatnýho - vyjde na míň peněz, nestojí tolik času a vyjednat můžou uplně to samý... stačí si zvyknout na to, že si nepodaj ruce...

0/0
9.10.2009 9:24

jerryy

Re: nejdřív si na nový letadla musej vydělat

mimochodem ... asi by se taky nezbláznil letět něčím jiným ... před cca třemi lety jsme jiný letadla stejně neměli a pokud vím poprask kvůli tomuto vyhazování byl poměrně velkej

0/0
9.10.2009 10:00

Platebni doklad SIPO 14.364 Kc

pozoruhodné

Proč Fischer neletěl do Bruselu................výborně udělaný nadpis, docela by mne zajímalo kolik trumpetů to odkliklo v domění, že  cestovka má problémy což by nefungovalo při znění Premier Fischer neletěl....

0/0
9.10.2009 9:21

kunde

Re: pozoruhodné

každý není tak blbej jako Vy.

0/0
9.10.2009 10:11

Miroslav Jindra

Tak ono to jde!

Ahaaaaaaa! Takže ono to zase nebylo tak nutné, aby tam letěl a vyhodil z okna milion, jenom proto, aby se mohli s Barossem poplacat po rameni. Ona existuje technika za par korun a konference jde i po netu - cela EU by se mela trosku modernizovat. Se porad setri, Fischer taky setri, ale na tlachaci schuzky si litaji letadlama jak mocipani. Ja vim, ze nejaky mega neni ve statnim rozpoctu moc, ale nekde by za nej byli treba radi. 8-o

0/0
9.10.2009 9:19

kunde

návrh

možná by nebylo od věci koupit A380. a při prvním seznamovacím letu jeje nechat zřítit do vln oceánu. I s prominentními cestujícícmi na palubě. Seznam pasažérů by sestavili občané ČR.

0/0
9.10.2009 9:15

kunde

může leteě normální linkou ne?

BRU létá snad 4x denně.

0/0
9.10.2009 9:14

hujersehlasi

Re: může leteě normální linkou ne?

kdyz vezmu KLM, AF, nebo OK tak je to dokonce 9 letu denne... taky nechapu proc jim nekoupili letenky... vystaveni letenky je otazkou par minut a mista pred odletem vetsinou jsou...

0/0
9.10.2009 9:18

Majkyho_pupik

Re: může leteě normální linkou ne?

takze politici budou letat na zasadni schuzky po Evrope s prestupem??:-)to je lehce absurdni. premier nema casu na rozdavani a predstava ze bude nekde stepovat hodiny a cekat na prestup...

0/0
9.10.2009 9:21

Chytrakz hospody

Re: může leteě normální linkou ne?

No přece nepoletí normální kurzovkou a s plebsem ;-O

0/0
9.10.2009 9:29

kunde

Re: může leteě normální linkou ne?

nemusí čekat. nemusí přestupovat. Přijede těsně před odletem, stejěn chodí přes VIP salónky a letí. Zpátky taktéž. Myslím si že časová úspora letu speciálu proti běžné lince by byla, na této trase, kdy je několik spojů denně  minimální.

0/0
9.10.2009 10:13

Majkyho_pupik

Re: může leteě normální linkou ne?

KLM a AF leta pravidelne prime spoje Praha - Brusel?

0/0
9.10.2009 10:16

kunde

Re: může leteě normální linkou ne?

já psal o AF, KL? Létají tam OK a SN. http://quicktrip.brusselsairlines.com/SN/search.html?_flowExecutionKey=_cAC38DC6C-1CD2-66BE-568A-654CEC4CDDB8_k9C602D9F-AD12-47B3-5383-6CE2A90DFEDA třeba

0/0
9.10.2009 11:05

Majkyho_pupik

Re: může leteě normální linkou ne?

takze pokud nepocitame prestupne linky, vyber je zuzeny a casy nenavazuji jak by politici potrebovali...takze mnohem jednodussi je poridit maly letoun na maly dopravu vladnich delegaci nez ztracet cas cestovanim na beznych linkach...

0/0
9.10.2009 11:11

ajk

......

vysvětlení šéfa letecké základny je také usměvné.........on za nic nemůže.....nepamatuju někoho ve funkci kdo by za něco mohl.....pouze v diskuzi o platech mají plnou hubu zoodpovědnosti.....

0/0
9.10.2009 9:09

ajk

.....

aha takže asi budete chtít nová letadýlka....no proč ne..máme se skvěle peněz dost žádná krize není tak proč nekoupit přes pár kamarádíčků pár letadýlek za pár miliard....jdu blejt velebnosti.....

0/0
9.10.2009 9:06

blastula

Poslala bych to na odpis a do šrotu všechno

i s celou politickou reprezentací.V rámci  úsporného balíčku

0/0
9.10.2009 9:04

eminera

Co je to za lzi ??

Vsechna letadla,ktera mame jsou daleko a daleko pred koncem zivotnosti.Tucka jsme dostali jako uhradu dluhu a jsou vyroba 98,  99 a 1993.V dnesnim pohledu nova letadla - prd naletano.To znamena, ze maji prad sebou jeste dvacet let provozu! Anduly jsou starsi a zbyva jim let patnact.Challenger je na urovni Andul.

Nekdo si uz delsi dobu pripravuje pudu pro kseft - prodat levne + provize zanovni ruska letadla - a - koupit draze + provize stara zapadni letadla.

Uz bezi leta kampan  - stare ruske kramy - zbavme se jich!!

0/0
9.10.2009 9:02

Majkyho_pupik

Re: Co je to za lzi ??

tusim, ze Tucka uz maji zakaz na vetsinu letist v Evrope. jsou nadmerne hlucna a krome toho je jejich provoz mimoradne neekonomicky

0/0
9.10.2009 9:16

eminera

Re: Co je to za lzi ??

To neznamena,ze se nedaji prodat do Ciny,Indie, Afriky za normalni, tzn. velke penize.Obcanum se ale nalze,ze to byly stare kramy a prodaly se za malo.Rozdil je provize,kterou u jednoho letadla odhaduji az na dvacet milionu!!!

0/0
9.10.2009 9:25

Josef Laufer

Re: Co je to za lzi ??

Tu-154 už vládní letka nemá, nesměj přistávat na většině evropskejch letišť, jejich provoz je silně neekonomickej a jsou daleko starší než uvádíš.

0/0
9.10.2009 9:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.