Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

Dálnici D1 čeká od příštího roku obří rekonstrukce. V plánu je nový povrch a také rozšíření dálnice v obou směrech o jeden metr. Nový povrch i šířku dostane přes 160 kilometrů D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stajgr

A stavíme ....

Že by kočkopes?

0/0
12.10.2009 18:48

viise

Zase jenom zakusek bez obeda

Nejsem zrovna odbornik v oblasti dopravy, ale podle meho nazoru jde o ne zrovna nejlepsi investici. O tom, ze je D1 v zoufalém stavu neni pochyb, ale podivejme se na  penize, ktere jdou do staveb obchvatu vsech obci dotcenych provozem v oblastech, kde by davno melo fungovat miminalne "Reko". Ať se tomu Ministerstvo dopravy brani jak chce (pomalejsi najezdy a vyjezdy, vetsi sklony zatacek), ale pro kazdeho bezneho uzivatele nasi silnicni site (nemyslim tim, a to bez pardonu, toho, kdo o vikendu narazi cepici na hlavu a prevazi napriklad kamna), je to beze sporu "dar z nebes". At si kdo chce nadava na slanskou nebo mladobolestavskou jak chce, ale zaplat panbuh aspon za ne. Takovych kdyby bylo vic. Dojalo mne, s jakou slavou se oteviral napriklad znovu prujezd Novymi Bucovicemi u Brna, clovek by skoro zaplakal, ze je tu novy kus dalnice, ale to se jen na chvili umoznilo ridicum jet zase dal. To nas opravdu musi ke vsemu "donutit bezna pravidla fungovani EU"?

0/0
12.10.2009 0:25

berušinka

vím,

že si spousta autíčkářů bude myslet, jak je nenávidím, ale podle mně je tohle poslední věc, do které by se v současné době mělo investovat. Bezpečnost to nijak nezlepší, spíš naopak - víc místa - lepší povrch - větší rychlost :(

...ale jsem jen laik, nekamenujte mně ;-)

0/0
11.10.2009 22:57

diskuse.ted

Priority

Na nesmysly jako je nákup stíhaček máme, na trojproudou dálnici si však musíme počkat, ta není tak aktuální :-/

0/0
11.10.2009 22:50

nekdoosmdesatyšesty

Provoz během výstavby

Po celou dobu výstavby budou průjezdné 2+2 pruhy. Jen se budou přesouvat podle potřeby mezi pásy.

Nejdříve se začne s rekonstrukcí středního dělícího pásu ("nové přejezdy SDP u mostů, rekonstrukce středové kanalizace, příp. zúžení SDP")

Poté se rozšíří jeden pás o 0,75-1 m a převedou se na něj všechny pruhy. Uzavřený pás se také rozšíří a položí se nová vozovka "vč. úpravy příčných spádů a všeho souvisejícího".

Všechny pruhy se převedou na již hotový jízdní pás a opraví se vozovka v již "provizorně" rozšířeném pásu.

"Na normovanou délku budou prodlouženy též připojovací a odbočovací pruhy. Bude hodnoceno doplnění ekoduktů přes dálnici. Mosty přes dálnici nevyhovující nové kategorii ve špatném stavu budou rekonstruovány komplet již na D 34. U mostů s lepším stavem zatím rozšíření dálnice pod mostem na úkor SDP (stejně v případě PHS). V místech, kde je cementobetonový povrch se udělá nový cementobetonový, kde je AB, strhne se jen 12 cm a udělá se nový." Zdroj: Martini @ ceskedalnice.cz

0/0
11.10.2009 0:51

nekdoosmdesatyšesty

Re: Provoz během výstavby

+ fotka, na které je vidět, o jak velké rozšíření půjde:

http://www.dalnice-silnice.cz/galerie/090515/D1-01341/slides/P5151305.html

0/0
11.10.2009 0:57

petemele

a jeje nedko tu stvi chatu

Proc tak levne ja bych to dal za 875 miliard proc ne chudaci na to maji a nikdo nebude protestovat. Jste slabosi hrabat se v korunach ja bych to videl v EU at to stoji za to, ja bych napakoval kapsu bez ohledu na nejakou blbou ceskou respubliku stejne je to samej taman a cesi uz nejsou, tak co si s nejakym cesstvim lamat hlavu. Ja bych cesku rebubliku zadluzil, nechal krachnout a utekl, vzal bych prachy a delal ze by jako nic. No a co by, vzdyt jsem byl jen politik a zodpovednost jsem prece nemel ne????? ;-O a kdo rika ze je cech je lhar. Protoze je uplne jedno zda volil ci nevolil politikum je to fuk oni si ty hlasy stejne rozdelej jak je napadne. A co ze neni koho volit vzdyt ono se to nahore nejak dohodne a dole? co se do toho kurna ser... ty dole ty jsou od toho at platej. ;-O

0/0
10.10.2009 20:03

traktorista operator

no vida,

silnice pro motorova vozidla zvana dalnice 1 by se mohla promenit ve skutecnou dalnici;-D

0/0
9.10.2009 19:36

nekdoosmdesatyšesty

Přestavba už probíhá

Přestavba už probíhá. Její součástí je nedávno otevřená rekonstrukce u Měřína (psalo se o tom, rozšířeno na D28).

Další úsek: Rekonstrukce CB vozovky dálnice D1, km 93,750-96,450 vpravo (zdroj: http://www.isvzus.cz/usisvz/usisvz01005Prepare.do?znackaForm=6003536302001 )

Jsou to zatím jen krátké úseky (3 km).

0/0
9.10.2009 18:46

nekdoosmdesatyšesty

Re: Přestavba už probíhá

Jinak z kategorie D26,5 (tzn 26,5m šířka) se to bude předělávat na D28 (příp. D27,5). To znamená, že to nebude metr, ale pouze 0,50-0,75 m na každé straně.

0/0
9.10.2009 19:44

Dr.Download

Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

rozšíření v obou směrech o 1 metr a jeden velký TUNEL

0/0
9.10.2009 15:22

forfreelife

Re: Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

R^;-D;-D;-D

0/0
9.10.2009 15:58

x.time

napred dodelejte jednu

proc napred nedodelaji rozestavene dalnice .... D47 zastavili bo nejsou prachy a na druhe strane maji prachy na opravu .....

0/0
9.10.2009 15:10

dadad7

Re: napred dodelejte jednu

Po dvaceti letech nebyli schopni propojit republiku k*k*ti.Je vidět a evidentně že to bylo úmyslně.Rv

0/0
9.10.2009 19:29

-Chilli-

Nechte mě hádat

bude to trvat 2x tak dlouho a bude to stát 3x tolik

0/0
9.10.2009 14:54

hustotles

Re: Nechte mě hádat

...hadat?

já myslel ze uz na to nekdo vymyslel nejaký vzorec nebo tabulky............. no, nechme se prekvapit, snad se tam jeste za naseho zivota svezeme, po tom novém povrchu :-)

0/0
9.10.2009 15:07

tmf

Re: Nechte mě hádat

myslím si že ano, rozhodně kdo příští rok maturuje a dožije se průměrného věku tak novou D1 spatří a sveze se.

0/0
9.10.2009 19:27

Tryskomys Muf

Pokud je cilem

Pokud je cilem rozsireni dalnice o jeden metr, pak jde o minimalne z poloviny o vyhozene (rozumej: rozkradene) penize. Smysluplny cil by byl napriklad rozsireni o jeden jizdni pruh. Co ma ale za smysl rozsireni o 1 metr???

0/0
9.10.2009 12:40

opice_na_gume

Re: Pokud je cilem

smyslem rozsireni o metr je to, ze se jedna strana dalnice rozsiri na celkovou delku cca 12 metru, takze pak po ni budou moci jezdit auta obema smery ve dvou pruzich. Takze i opice jako ty nebudou muset cekat v klasickych kolonach pred zuzenim nebo prevedeni dopravy na druhou stranu dalnice. A tim padem se bude moci pohldlne opravit cela druha strana dalnice. ;-)

0/0
9.10.2009 12:52

Collins1001

Re: Pokud je cilem

Opicko na gume, za 1. se nejedna o delku rozsireni nybrz o sirku, za 2. v klasickych kolonach jsme stali doted a budeme stat dal, za 3. tyto opravy se delaly jiz drive za plneho provozu a vzdy bylo misto na odkloneni dopravy do protismeru ve dvou pruzich, a za4. toto je tunel na ntou, nebot 1m rozsireni nikomu nepomuze! Takze, bud jeden jizdni pruh navic nebo nic!!!

0/0
9.10.2009 14:12

nekdoosmdesatyšesty

Re: Pokud je cilem

Narozdíl od přidání dalšího pruhu, tohle se dá dělat na pozemcích, které k dálnici patří. Není nutná EIA a nebudou se rozšiřovat mosty atd. Nyní není možné vést 2x2 pruhy při omezení! (max 2+1). Oprava krytu je nutná tak či tak a není s ní možné čekat dalších 10 let, než bude možno rozšířit dálnici na 6 pruhů (D34). Navíc prostor, který se přidá, tam už zůstane i po přestavbě na šestipruh.

0/0
9.10.2009 17:57

KarelV

Teda - nejsem odborník - ale přijde mi, ...

že by provozu na hodně D1 pomohlo, kdyby se nejprve dodělala celá severní cesta až do Ostravy - a teprve pak začlo s rekonstrukcí D1.

0/0
9.10.2009 12:26

happy4ever

Re: Teda - nejsem odborník - ale přijde mi, ...

Do Ostravy jezdi vlakem naplavenino....

0/0
9.10.2009 13:20

forfreelife

Re: Teda - nejsem odborník - ale přijde mi, ...

souhlas, souhlas,souhlas R^R^

0/0
9.10.2009 16:01

ted61

tak

Tak tohle jsem slyšel dnes ráno v televizi. Mě by jen zajímalo kdy se dostaví dálnice tak aby fungovala až do Ostravy. Na opravu se peníze dají ale na výstvabu ne. Ono tady u nás nemůže nic pořádně fungovat pokud nebude vybudována pořádně infrastruktura a ta není. Peníze mizí  a nikdo neví kde. To třeba NKÚ nevadí?

0/0
9.10.2009 11:48

nekdoosmdesatyšesty

Re: tak

Do konce roku bude dálnice do Ostravy s tím, že jeden úsek bude dočasně průjezdný jen na 1 pásu (poloviční profil) a úplně dokončený v 2010. Tam jdou spolu s Pražským okruhem nejvyšší částky na silniční síť. Přesto je vždy důležitější rekonstruovat stávající síť, než stále stavět něco nového a přitom nechat ty staré dálnice a silnice chátrat (jako právě D1 s povrchem starým cca 30 let)

Pokud jde o NKÚ, citace z jednoho článku:

"Státní fond dopravní infrastruktury podle NKÚ dává přednost výstavbě a zanedbává údržbu dálnic a silnic první třídy. Odkládáním se opravy prodražují až o pětinu, uvádí ve své zprávě NKÚ."

0/0
9.10.2009 18:03

cejkis

Než dodělají dodělají celek, první půlka bude na odpis

1) kontrolu přetížení

2) opravy

Nemá cenu to dělat v obráceném pořadí.

0/0
9.10.2009 10:58

loginname_

Měli bysme to nechat udělat Němce

Vyšlo by to levněji. R^

0/0
9.10.2009 10:51

happy4ever

dálnice samá dálnice

Stavět nové a nové dálnice, to přitáhne jen další a další vozidla.... Já myslel, že je krize, těch 18 mld. plánovaných ve skutečnosti přeroste 30 mld.....

0/0
9.10.2009 10:47

mikesh1

Re: dálnice samá dálnice

Aha, takze kdyz se dalnice prestanou stavet tak prestanou pribyvat auta, ze? To jsou zase dneska moudra...

0/0
9.10.2009 11:06

happy4ever

Re: dálnice samá dálnice

Ano protože vše bude zarvané a lidi raději dají přednost hromadné dopravě před individuální. Ale na to přišli na západě již před 30 ti lety, že naddimenzovaná meziměstská síť nakonec ucpe samotná města, protože najednou bude pro všechny výhodné jet autem. Místo toho, abychom se poučili, tak děláme ty samé chyby

0/0
9.10.2009 11:16

zdeseny obcan

Re: dálnice samá dálnice

A co takhle rovnou zavrit lidi do lagru. To pak nebude potreba ani ta hromadna doprava.

0/0
9.10.2009 11:24

nepistemi

Re: dálnice samá dálnice

Ano, máte naprostou pravdu, odborně se tomu říká "dopravní indukce" - zjednodušeně: čím více silnic, tím více aut

0/0
9.10.2009 14:05

dave79

D1

možná by stálo za to ještě počkat a zkusit už na tej Dé jednotce něco takového:

http://auto.idnes.cz/americky-vynalezce-planuje-solarni-silnice-fe6-/automoto.asp?c=A091004_154618_automoto_vok

0/0
9.10.2009 10:36

vlmach

Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

Škoda těch peněz.Mohli být vynaloženy smysluplněji než na přestavbu nějaké dálnice.

0/0
9.10.2009 10:32

nekdoosmdesatyšesty

Re: Dálnici D1 čeká obří přestavba za 18 miliard korun

Třeba do zdravotnictví, že? ;-D

0/0
9.10.2009 18:05

Tomaseq

Tříprodová obouma směry

A ta oprava by se měla dělat tak, aby se vybudoval každým směrem další jízdní pruh. Takže když se během 10 let bude dělat jen oprava povrchu, kdy dojde k výstavbě třetího jízdního pruhu? V roce 2050? To je scifi... Rv

0/0
9.10.2009 10:30

opice_na_gume

Re: Tříprodová obouma směry

doufam ze tri pruhy na D1 nikdy nebudou. Cesi totiz ve trech pruzich neumi jezdit Rv

0/0
9.10.2009 12:54

Tomaseq

Technologie výs tavby je špatná

Vůbec jsem nepochopil, proč se povrch dálnice staví z takových malých panýlků. Výhodnější pro motoristy by bylo stavět ty betonové desky delší třeba o délce 20 a více metrů... Tím by se ty desky tolik neprohýbaly a cesta by byla plynulejší. To by ovšem musel být použit kvalitnější beton a únosnější podloží. Jen se podívejte na dálnici z Olomouce na Hranice. Pravý jízdní pruh už začíná být likvidován přetíženými kamiony. A jak to vypadá na D1? Tam je panelový pravý jízdní pruh zlikvidován kamiony. Jen si zkuste jaký je rozdíl v pravém a levém jízdním pruhu. A to je se vším. Loni se u nás asfaltovala nově silnice a dnes už je popraskaná. Všude se šetří i na materiálech. Kde ho kupují? U Ťamanů na tržnici? ;-D

0/0
9.10.2009 10:26

michal II

Re: Technologie výs tavby je špatná

Mel bys jim poradit, kdyz jsi takovy odbornik. Dalnice neni z panelu, to mozna delal Hitler, ale z liteho betonu, ktery je odolnejsi proti vyleti nez asfalt. Ty schody vznikaly z posunovani celych desek. Dnes se to resi tak, ze dilatace je pouze ve zhruba vrchni pulce, zbytek je monolit.

0/0
9.10.2009 10:36

cejkis

Re: Technologie výs tavby je špatná

ve zbývající části to případně praskne, ale na trhlinka je dle předem dané spáry...

0/0
9.10.2009 10:56

Damik

Re: Technologie výs tavby je špatná

Je to z cenových důvodů. Takové čtyři pětimetrové panely vyjdou i s přepravou na polovinu toho co jeden dvacetimetrový.  Už takhle lítají peníze při výstavbě dálnice oknem, tohle by bylo ještě horší.

0/0
9.10.2009 10:37

nekdoosmdesatyšesty

Re: Technologie výs tavby je špatná

Ano ;-D Vozí tam panely náklaďáky...:-P Doufám, že si děláte srandu. Beton je řezán na "panely" poté, co je položen přímo na místě.

Zde nějaké fotky, jak vypadá beton po rozřezání:

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/090920/cbk/IMG_1567.JPG.html

A zde přístroj, který povrch pokládá:

http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnicedalnice/r1/090920/cbf/

0/0
9.10.2009 18:15

ODSakEda

Re: Technologie výs tavby je špatná

Delší by se neprohýbaly??? Již nyní se lámou nejen rohy, ale i uprostřed kvůli přílišné délce! Nehledě na větší tepelné dilatace při větších rozměrech, která betonový panel spolu s vlhkem a mrazem snáze rozpraská! Proč se asitak chodníky nelejou s jedné vody?! Proč jsou ze zámkovky?! No aby mohly pracovat podobně jako teče afflat a kopíruje propadající se podklad a mohly se i dodatečně podsypat a vyrovna a nemusel celý mnolit vysekat a dělat chodník znova!!!

0/0
9.10.2009 11:04

ntk_

stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

a to je prvotní problém českých silnic, takže je jedno jestli postaví 1km dálnice nebo 100km... mně to ani nezajímá kolik stojí, ale když už to jednou postaví / opraví,  tak ať na to našahnou 5 let - 10 let... tady se silnice opraví / postaví a za půl roku to budou opravovat ? předělávat ?.... jinde jsou vytížené dálnice taky či více a fungují bezproblémově... nestačí ošpidlat povrch,, ale celý samotný původní základ silnic je špatný... jinak se to bude opravovat do nekonečna...  njn zlaté české ručičky... aby se ani náhodou moc nezašpinily a nenadřely se, ale za to vydělaly hodně peněz...

a druhý problém katastrofálního stavu silnic jsou samotní lidi, jezdí jak stádo utržených zdivočelých zvířat a je jedno jestli ve městech nebo na dálnicích a to je problém defakto celé východní střední evropy... musím uznat, že Praha jediné místo, kde se to začíná nejvíce měnit a kultivovat...

0/0
9.10.2009 9:56

honzaf

Re: stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

Přesně tak, taky bych řekl, že problém je v základu a díky tomu se kusy betonového povrchu v dilatačních spárách prohnou každý jinam. V Německu i v Rakousku jsou taky některé úseky dálnic betonové, ale něco takového jak je D1 se tam nepotká.

0/0
9.10.2009 10:03

Glock každopádně bez -e

Re: stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

D5 je také zčásti betonová, nevím, co řešíte.

0/0
9.10.2009 10:18

medved_cz

Re: stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

Nebo D11 pred Hradcem. Tam maji kamiony zatim stale vjezd zakazan a presto je dalnice zvlnena.

0/0
9.10.2009 10:22

akro

Re: stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

A proč by nebyla,  ten úsek stavěla Skanska.....a ta staví velmi levně, prodává velmi draze a erár to od ní bez řečí přebírá..... Už jsi někdy slyšel, že by investor nechal dodavatele předělat povrch? Já ne. A třeba roleta na trase kolem Tochovic je ukázkovým případem odfláknuté a investorem převzaté silnice.

0/0
9.10.2009 10:25

Tadeusz Serepecki

Re: stavaři tady neumí, nebo nechtějí stavět kvalitní silnice...

S většinou příspěvku souhlas. Jen ten konec mi připomněl scénku Šimka a Krampola o katastrofálním stavu chodníků v Praze. Tam také říkali, že lidé by měli "jen tak zlehka našlapovat", aby chodníku neublížili... :o)

0/0
9.10.2009 10:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.