Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zradili jste, vzdejte se křesel, zaútočili lidovci na zběhy k TOP 09

Vedení lidovců vyzvalo Miroslava Kalouska, Pavla Severu, Vlastu Parkanovou a Jana Husáka, aby složili poslanecký mandát. Důvodem je, že ukončili členství v KDU-ČSL a přeběhli k TOP 09. Kalousek následně vzkázal, že spolu s dalšími poslanci opustí lidovecký klub ve Sněmovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

romsky aktivista

Zradili?

Kdyz nekdo nechce lizat Paroubkovi rit, je to zrada Cyrile? ;-D

0/0
8.10.2009 11:48

Ruger

proč se Svoboda ztrapňuje??

????

0/0
7.10.2009 22:18

vlasec

Smysl poslance

V případě Pohanky, Melčáka a dalších lidí by mi připadalo naprosto nedemokratické, kdyby byli nuceni odevzdat svůj mandát a pustit na něj náhradníka, jelikož by se poslanec na 100% zodpovídal straně za svá rozhodnutí. Ať už byly jejich motivy jakékoli, měl by poslanec mít právo rozhodovat podle vlastního svědomí.

V případě TOP09 coby nově vzniklé parlamentní strany jsem už ovšem na vážkách. Na jednu stranu může člověk parazitovat na popularitě strany a i nepříliš známí lidé se dostanou takto do politiky, na druhou stranu lidé na kandidátce mají vliv na volební úspěchy strany. Takže otázku, zda na to místo patří ti, kteří tam byli zvoleni, nebo lidé, kteří jsou určeni jako náhradníci (pardon, neznám pravidla výběru náhradníků), nechávám nezodpovězenou.

0/0
7.10.2009 21:38

vlasec

Re: Smysl poslance

Ještě dodám, že pokud smysl poslance má být pouze ten, že zvedne ruku podle toho, co mu přikáže vedení strany, stal se v demokracii zbytečným. V tom případě by efektivnější byla volba pouze strany jako takové s tím, že by se prostě vedení rozhodlo. A nerozdělovala by se už křesla, tak by nebylo nutné držet se celých čísel. A také by klesly výdaje na poslanecké platy a náhrady.

Pokud mají poslanci dostávat výplatu, tak ať mají zodpovědnost za své rozhodnutí vůči voličům a státu a ne jen vůči vedení strany.

0/0
7.10.2009 21:43

komcom

Na co si stávající (politici hrají ?)

Je to ostudné,že v dnešní době údajně ( k r i z o v é ) nás pseudo - politici

přesvědčují,že jenom oni mají pravdu. H A N B A je zatím nefackuje, ale když

se někdo ohání křesťanstvím a nevím co ještě jiným, uteče z politické odpovědnosti,

založí novou ( p s e u d o ) stranu a koná jakoby nic, to je bez komentáře. Pane Kalousku, už jste zapomněl na parašutistické padáky,které jsou k nepotřebě a

mají na svědomí nejméně 66 lidských životů? ( Ano za Vašeho šéfování na MNO ČR, nebo se mýlím ? A co nám to dneska předvádíte ? Více než 50% obyvatelstva Vám nevěří. Neudělal byste pro své čisté - tomu ale sám nemůžete věřit - svědomí lépe,se z politiky vytratit? Jděte do ,,H Á J E ,, kam jste to republiku a celou naši společnost dostali.Začněte chodit po zemi.Asi neznáte praktické rady Dr.Zeleného a učitele ekonomiky Ing.Šika. Škoda že jsme je v první porevoluční eufórii neposlechli.P.D.

0/0
7.10.2009 21:36

Chufev

To se může stát jen v ČR

Nejsem příznivec ani lidovců ani Top 09, ale přeci není možné jen tak vystoupit ze strany a založit novou stranu. Mandát lidé z TOP 09 dostalli za stranu KDU, tak by do nových voleb měli propagovat zájmy KDU. Nemají právo vystupovat v jiné straně v parlamentu, která nebyla zvolena - TOP 09 před tím neexistovala, takže jak to, že je najednou v parlamentu bez řádné volby. Se divím, že ještě na ně nikdo nepodal žalobu u ústavního soudu. Jen si to představte, že každý druhý poslanec založí novou stranu nebo přejde během svého mandátu do jiné strany, dobrý hokej, ne? Tohle se opravdu může dít jen v téhle Banana Republic. Rv

0/0
7.10.2009 20:48

valeta

Co to říkal už mistr Hus o pravdě...?!

PRO MĚ OSOBNĚ je naprosto jednoznačné, že by tito poslanci (senátoři a další činovníci) měli tyto poslanecké mandáty a funkce složit. Bez ohledu na moje doopravdy vřelé sympatie k tomuto USKUPENÍ, je pravdou, že byli zvoleni za určitý politický program, který se možná snoubil s osobním charismatem. Ale skutečnost je taková, že tento politický program opustili a dali se novým směrem.

PRO MĚ OSOBNĚ by to byl jen další signál, že je to "pouhý krok pro poslance, však veliký skok pro všechn voliče", ve smyslu :" Tady máte naše mandáty s razítkem KDU-ČSL-BFMLPSVZ ,protože naše mandáty s razítkem TOP 09 si záhy vydobudeme naší vizí!"

PRO MĚ OSOBNĚ je hřejivější kostrbatý, ale lidštější projev jednoho z nejvýznamnějších šlechticů Evropy.

Kalousek si mě získal svým pohovorem o tom, jak se po opici vyspí a je to... Najednou se z klasicky bezpohlavního politika stal normální chlap, jako nás jsou miliony!

0/0
7.10.2009 20:46

fekete

Cyrda se v KDU-ČSL/proč maj v názvu "slovenská"???/ znemožní

a nakonec bude klečet před vykukem kalousků a žebrat o funkci....RvRvRv

0/0
7.10.2009 20:33

rene1879

Obhájci přeběhlictví

Zajímalo by mne, co by říkali obhájci přeběhlictví, kdyby po některých volbách třeba deset poslanců přeběhlo ke komunistům. Mohlo by se to použít jako taktika. Rozpuštění členové mladých komunistů by se nacpali do jiných stran -"to víte, byl jsem mladej a blbej"- po čase by se v parlamentu objevili jako socani, zelení nebo lidovci. Noa pak frr do rodného hnízda... to by byl řev. ...

0/0
7.10.2009 19:18

rbursik

Re: Obhájci přeběhlictví

správná úvahja nestalo by se nic ono se to děje od 89, to co je tutový ti v křeslech volených umí, to změnit keci v svou výhodu na zdejší pléb to stačí. Česdt a pravda u nás stále dosttávají od komerce na pudel.

U vás to je třeba  bezejmenná poznámka.

Radim Buršík

0/0
7.10.2009 20:28

vejcednes

Ako vnímam Kalouska, tak v klube KDÚ zostávali preto, že

to sypalo peniaze. Inak by demonštratíne vystupoval z klubu, roztrhával stranícku knížku a tancoval na nej kazačok. Takto bol ticho a bral výhody klubu. Ó, aké zásadové a principiálne! :-)

0/0
7.10.2009 18:48

rbursik

nervozita nárůstá a někteří ztrácí trpělivost

na místě pna Cyrila bych se nesnažil likvidovat nelikvidovatelné, po černoperdelníkovské házet sliny na potenciální spoluhráče na vládě. Jeho akce s pohledem na akce té strany nejsou jen ničím jiným pro mne než strachem o ztrátu postavení na trhu voličském. TOP 09, ať se líbí či ne, možná přínáší změnu a bítr do zdejších končin. Jen mám obavy, že to nemusí být tolik očekávána změna pro nás ostatní nosící změnu na současného neutěšeného stavu.

Je mi líto pane Soboda máte dalšího hráče na politické scéně, vídíme všichni jejich politika je dost podobná vaší.

Radim Buršík

0/0
7.10.2009 17:47

Lumo

Cyril jedl cerel

Cyril jedl celer, který si sám vyryl, mně dal taky kousek, takový je Cyril. :-P

Ten pán je legrační, protože TOP 09 je zjevně ta životaschopnější dědička KDU-ČSL. KDU-ČSL pod tímto jménem také může opustit parlament směrem do věčných lovišť. Bratr Cyril Svoboda je ocas, který kroutí psem. ;-D

Možná by bylo jednodušší, kdyby se vzdali lidovci, kteří se odcizili hodnotám TOP 09, poslaneckého mandátu už teď.

0/0
7.10.2009 17:33

0100

KDU-ČSL v příštích volbách s Hurvajsem končí, definitivně!

Tak mají staženou p.... co s nimi bude. Nic, bratři a sestry, necháte si svého Hurvajse, který chce ošidit stát o budovu a úplatného čuníka, za kterým jste dosud tak vehementně stáli a budete zpytovat svědomí dle desatera jedno volební období v opozici! Když je vyhodíte, zreorganizujete se, ale hlavně začnete konečně proti korupci bojovat činy, ne hubou, pak se u dalších voleb uvidí. Klerik Macek třeba dospěje, Šojdrová si uvědomí, kde měla být a ten zbytek si prostě zvykne na menší platy obyčejného občana. ;-D

0/0
7.10.2009 17:21

babacek

Cyril

Cyril se snad pomátl.;-D

0/0
7.10.2009 16:53

damenico

Re: Cyril

A proč se jako pomátl? Myslím, že to, co říká, zní logicky. Za KDU-ČSL byli do parlamentu

zvoleni jen lídři kandidátek, tedy osoby které představovaly "tváře"

strany. Běžní lidé je volili hlavně právě proto, že si je spojovali se

svojí stranou. Pokud tento člověk ze své strany odejde ke konkurenci,

měl by se vzdát i výhod, které získal díky straně, kterou opustil. Jistě, právní povinnost to není, ale morální bezesporu.

0/0
7.10.2009 17:01

proLogos

Re: Cyril

R^

0/0
7.10.2009 17:08

l.g

Re: Cyril

Může to být zrovna tak obráceně. Lidé volili příslušnou stranu kvůli člověku na kandidátce.

Navíc poslanec se nezodpovídá straně a jejímu programu ale pouze a jen svému svědomí. To se změnou strany snad nemění.

Je problém strany, koho kandiduje. Pokud chce ze svých kandidátů poslušné poslance, musí kandidovat dostatečně loajální lidi. Když to neudělá - její smůla.

Jak vidíme v praxi, strana může kandidovat i člena úplně jiné strany. (Zubová)

0/0
7.10.2009 17:12

damenico

Re: Cyril

Problém je v tom, že voliči té které konkrétní strany odchod takové osoby nutně vnímají jako zradu, spojenou navíc s oslabením strany, kterou volili. A když jsme u toho svědomí, každý politik se před volbami zaklíná, jak je jeho strana super, jak ji lidé mají volit a co všechno v jejích barvách prosadí. Pokud následně změní názor, třeba i z objektivních a pochopitelných důvodů, měl by se vzdát i mandátu.

Mandáty podle volebního zákona získávají politické strany a teprve podle dalších pravidel se určuje, kdo byl v rámci politické strany konkrétně zvolen poslancem.

Holt si to každý volič musí sám vyhodnotit, pokud si na to u dalších voleb ještě vzpomene...

0/0
7.10.2009 17:33

babacek

Re: Cyril

Cyril nepatří mezi ty politiky kteří by mohli být druhým čestným příkladem a tak mluvit o morálce je výsměch.

A tohle není poprvé kdy se nějaká frakce oddělila. Vzpomeň jak vznikla US.

Pak až bude dosahovat morální čistoty hraběte tak pak může mluvit o morálce.:-)

0/0
8.10.2009 4:58

Petr1234

zradil si taky svobodo

nikdo po tobě nechtěl aby si lezl do zadnice paroubkovi

0/0
7.10.2009 16:40

babacek

Re: zradil si taky svobodo

Ono se mu tam moc líbí.;-D

0/0
7.10.2009 16:54

damenico

Re: zradil si taky svobodo

Jestli teď někdo leze Paroubkovi do zadní části těla, tak je to Topolánek, který se snaží získat místo eurokomisaře. Všimli jste si, jak je najednou smířlivý?

0/0
7.10.2009 17:03

buxus

Pokud mají lidovci pravdu

... navrhuji jednoduchou změnu Ústavy. Po volbách do Sněmovny se sečtou hlasy a předseda každé strany dostane tolik mandátů, kolik mu náleží. Ve Sněmovně se budou scházet jen předsedové stran a hlasovat stejným způsobem jako v každé akciovce - podle počtu hlasů. Nebudou žádní poslanci, žádné náhrady, žádné porcování medvěda. Senát se zruší úplně a Sněmovna fyzicky. Předsedové stran budou komunikovat a hlasovat přes datové schránky - to by byl úsporný balíček jak vyšitý.

0/0
7.10.2009 16:19

proLogos

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Mají poslanci při vázaném mandátu možnost vzdát se hlasování nezávisle na vůli strany? Tak by mi to přišlo jako nejlepší řešení.

0/0
7.10.2009 16:32

buxus

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Musí se prostě ujasnit, zda je ve Sněmovně poslanec v prvé řadě za sebe, a až pak za partaj, nebo naopak. Při volebním systému, který máme dnes, by spíš mělo platit to druhé. Pak by ovšem opravdu stačilo aby hlasovali jen předsedové stran. 

Já vím, že situace je složitější. Volby jsou (nromálně) jednou za čtyři roky a za tu dobu se partajní vedení může silně odchýlit od původních slibů a řešit situace na které volební program nepamatoval, nebo pamatovat nemohl. Co s tím? Asi volit jen jednoho poslance za každý obvod a nechat mu právo individuálního názoru. Politické strany si své kandidáty vybírají samy a tak ať si za ně nesou také odpovědnost. Budou kandidovat poslušnou nulu a lidé ji nezvolí. Najmenují osobnost a ta je nebude poslouchat.

0/0
7.10.2009 16:41

proLogos

Re: Pokud mají lidovci pravdu

No, jenže strany přeci sdružují lidi s podobným nebo stejným názorem. K řešení záležitostí, na které program nepamatuje lze snad použít poslanecký klub? Tam se v diskuzi má vykrystalizovat stanovisko adekvátní programu strany a pro ten zvednout ruku.

Tady se má projevit síla jednotlivce - při diskuzi uvnitř strany.

0/0
7.10.2009 16:53

buxus

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Čiste teoreticky a v případě charakterově silných osobností máte naprostou pravdu. kolik jich ale v dnešní Sněmovně máte? Odečtěte si nuly a notorické kverulanty a zbudou jen ti obchodníci co Vám za milion jsou ochotni změnit zákony tak, jak to potřebujete.

0/0
7.10.2009 17:03

proLogos

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Jo, pravda. Málo jich.

0/0
7.10.2009 17:12

Si0

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Toto není otázka nějakého práva, ale vztahu poslanců k voličům. Poslanec má samozřejmě hlasovat podle svého svědomí, to je správné, ale pokud má svědomí na správném místě, tak by měl hlasovat v souladu s hodnotami těch, kteří ho zvolili a měly by to být i jeho hodnoty.

Pokud je touto hodnotou bakšiš, tak je to velmi smutné...

0/0
7.10.2009 16:55

buxus

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Ale jo, jenže vycházejme z toho, že většina jich žádné svědomí nemá, kvůli tomu do politiky nešli. Pes je zakopaný už ve výběru partajní kandidátky na "volitelná místa". Tam se vybírají nejrůznější šejdíři a jejich kámoši, tvořící jednotlivé kliky, a ti potom hlasují podle své zájmové skupiny ve vlastní partaji a když se jim to nelíbí tak se odtrhnou úplně. Dokud volební systém neoslabí vliv partajních sekretariátů, tak to bude stále stejné.

0/0
7.10.2009 17:01

mtis

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Tomu že nebude porcování medvěda bych tak úplně nevěřil. Pochopitelně bude a to daleko větší, protože medvědem bude celý stát.

0/0
7.10.2009 16:41

buxus

Re: Pokud mají lidovci pravdu

To ale platí už dnes  - při porcování medvěda se jednotliví poslanci už nyní přiživují na celostátním rozpočtu.

0/0
7.10.2009 16:42

mtis

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Nebyla řeč o "přiživování" ale o zvětšení "medvěda" z úrovně drobků v rozpočtu na úroveň celého HDP.

0/0
7.10.2009 16:44

buxus

Re: Pokud mají lidovci pravdu

No tak já vlastně nevím jak to myslíte. Ale kdyby se dohadovali o rozpočtu jen předsedové stran museli by stejně dojít k nějakému stavu, který většinově odhlasují, jako dnes (pokud by nechtěli rozpočtové provizórium). Odpadli by drobní přiživovači. Jinak mědvěd by byl stále stejný (rozpočet) a makroekonomické problémy a požadavky na veřejné finance také.

0/0
7.10.2009 16:50

damenico

Re: Pokud mají lidovci pravdu

Svoboda podle mě pravdu má. Ale platí to samé, co v případě těch zrušených voleb.

Ústava a zákony jsou nedokonalé, ale jejich novely a pilování nic nevyřeší bez respektu a úcty k právu a dodržování elemntárních zásad.

Jestliže byl někdo zvolen za určitou stranu a ta mu posléze už není dost dobrá (protože v rámci vnitrostranické diskuse byly jeho názory poraženy), ať z ní klidně odejde, ale vzdá se i výhod, které díky této straně získal.

Jak se říká u nás: Frajerem buď, ale za svoje.

Prostě chybí morálka.

0/0
7.10.2009 17:13

proLogos

Mandát vázaný a volný?

Beru zpět dřívější příspěvek. Jako lama jsem pochytil až teď, že existují dva druhy mandátů.

Pokud tedy v PS existuje volný mandát, který dává jistou svobodu (a zodpovědnost) i jednotlivci, pokládám to za SYSTÉMOVOU CHYBU. Volný mandát vyžaduje určité morální kvality a mnohokrát ověřeno: poslanci je v naprosté většině nemají.

Je chybou, že v zemi zplundrované lety bezpráví si najednou každý poslanec v podstatě může dělat co chce, protože je vázán jen svojí (individuální) morálkou. Podívejte se - vždyť tu máme snad každé 3 roky politické krize!!

Volný mandát v PS považuju ne za výhru svobody, ale za výhru vyžírkovství, a vypočítavosti. To je rozdíl mezi zapojením morálky a její absencí.

Nicméně, přestoupivší poslance asi nijak nelze donutit, aby se mandátu vzdali..

0/0
7.10.2009 15:47

bonnano

Re: Mandát vázaný a volný?

Lidsky tomuto příspěvku rozumím, ale pak odkuzaji níže - není třeba poslanců, ušetříme. Vše budou řešit strany a hlavně jejich sekretariáty.... To by bylo ale myslím ještě MNOHEM horší a bylo by MNOHEM více zlodějen a lumpáren...protože tam už by nebylo vůbec vidět...

0/0
7.10.2009 15:51

aaa-aaa-aaa

Re: Mandát vázaný a volný?

Pravdu máte oba, jenže jít proti programu za který byl kdokoli zvolen, to je už myslím mimo mísu.

0/0
7.10.2009 15:56

proLogos

Re: Mandát vázaný a volný?

Souhlas. Jenže oni to tak asi necítí...

0/0
7.10.2009 16:07

mtis

Re: Mandát vázaný a volný?

To by mně zajímalo kde měl třeba dejme tomu takový Paroubek ve svém volebním programu spolupráci s komunisty, torpédování protiraketové obrany, dojíždění na konzultace za Putinem do Moskvy a další a další podobné ....

0/0
7.10.2009 16:43

proLogos

Re: Mandát vázaný a volný?

Jo, poslanci by mohli být roboti. Ale myslím si, že momentálně by to bylo snad lepší.

Taky by byl daleko větší přehled, která strana jak volila a případně jí to spočítat ve volbách. Navíc, i při vázaném mandátu by se snad poslanec mohl vzdát hlasování, pokud by to neodpovídalo jeho svědomí...

0/0
7.10.2009 16:02

bonnano

Re: Mandát vázaný a volný?

Já si osobně myslím, že volný mandát je prostě stále lepší. S tím, že strana si může poslance zavázat v otázkách rozpočtu, daní a velkých reforem, které hlásala v předvolebím klání. Tzn. třeba zdravotnická reforma, penzijní, deregulace nájemného....tady se myslím shodujeme, že by tam měla být základní shoda. Jenže lidovci popírali sami sebe. Tam šek mimo Hovorka a nic se nedělo, Kalousek lidovecký program ctil a od něj odešla strana, ne on...

0/0
7.10.2009 16:14

proLogos

Re: Mandát vázaný a volný?

Jo, KDU je (byla?) rozpolcená strana. Zlatý Luxovy časy =)

0/0
7.10.2009 16:37

aaa-aaa-aaa

Aniž bych Lidovce hájil,

tak si myslím obecně, pokud někdo přejde k jinému subjektu, než za který byl zvolen, tak by mandát složit měl. Je mi jasné že je to utopie. ;-);-);-)

0/0
7.10.2009 15:46

Semper2

kalousek chtěl s Paroubkem zaprodat ČR komunistům

vidím, že diskutující mají špatnou pamět. Ne Cyrda, ale Kalousek je rudej . Volím lidovce - tedy pokud ještě nějaký volby budou.

0/0
7.10.2009 15:41

aaa-aaa-aaa

Re: kalousek chtěl s Paroubkem zaprodat ČR komunistům

Je to tak, jenže Lidovci vládli s komoušem 40 let podtrhuji vládli, neb měli svého ministra a taky to nikomu nevadí ;-D;-D;-D;-D

0/0
7.10.2009 15:48

proLogos

Re: kalousek chtěl s Paroubkem zaprodat ČR komunistům

Možná se o tom jenom neví... Ani já ne - proto bych se rád dozvěděl =)

0/0
7.10.2009 16:05

aaa-aaa-aaa

Re: kalousek chtěl s Paroubkem zaprodat ČR komunistům

Měli ministra školství co k tomu dodat? Ostatně s náckama spolupracovali taky, vlastně s každým.Rv

0/0
7.10.2009 16:09

proLogos

Re: kalousek chtěl s Paroubkem zaprodat ČR komunistům

Podobně jako Pacem in terris. Tuším, že kvůli dobrý vzdělanosti tu byl po revo takový hlad zahraničních investorů..

Možná prolomím tabu, ale není náhodou demokracie také o konstruktivní spolupráci? Já jsem tak vnímal chování KDU napříč porevolučními roky. Spolupracovat v blízkých věcech, vzdát se souhlasu při opačném názoru, především prosazovat stranické ideály podle síly mandátu a důležitosti v PS.

Ohledně nácků si budu muset rozšířit obzory.

0/0
7.10.2009 16:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.