Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před 60 lety vznikla NDR. Proslula berlínskou zdí a trabanty

Přesně před šedesáti lety vznikla Německá demokratická republika. Do povědomí lidí se komunistická NDR zapsala například berlínskou zdí, vozem značky Trabant nebo tajnou službou Stasi. Takzvané východní Německo existovalo téměř 41 let, zaniklo až v říjnu 1990 spojením se svým západním sousedem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

SPARVIERO

Trabant SMRDĚL,ALE ZASE TAK ŠPATNÉ AUTO TO NEBYLO

NO A JEZDÍ FURT. Oprava byla sranda a  za pár kaček. No a ta nešťastná zeď ? Hodně Němců, jak z východu,tak západu by ji šlo asi s radostí zase postavit;-D

0/0
7.10.2009 13:02

Janina7

NDR proslula berlínskou zdí a trabanty

Bože můj! A čím proslulo bolševické Československo? Byl se redaktor před 20 lety podívat jaké zátarasy a minová pole byly na jížní Moravě a v jížních Čechách? Vzdělanějším a zcestovalejším je nepochybně známo, že Německá demokratická republika byla stokrát čistší a upravenější, než špinavé Československo. I jejich vozový park (který se skládal mimo trabantů také z Wartburgů, motocyklů MZ a Simson atd.) byl vypulírovanější a uzeniny tipu Bratwurst, Bokwurs, Kariwurst byly mnohem lahodnější než smrduté Gothaje tuzemské provenience! A za svůj poválečný osud narozdíl od českých primitivů, kteří si za vládce vybrali sami Gottwalda, východní Němci víceméně nemohli!

0/0
7.10.2009 12:18

65c02

Re: NDR proslula berlínskou zdí a trabanty

Simpson enduro - nedostižný sen mého mládí!:-P

Simála enduro měli jen ti největší borci!:-P

0/0
7.10.2009 12:34

kocour Mikeš

Narazil jsem na informaci,

že Dean Reed spáchal sebevraždu po pádu železné opony. To je trochu v protikladu k tomu, co je napsané v článku.

0/0
7.10.2009 12:02

mariolin

ak cerpali z tadialto

tak maju pravdu

http://en.wikipedia.org/wiki/Dean_Reed

0/0
7.10.2009 22:45

65c02

Velmi zajímavé video ukazující principy a funkčnost

berlínské zdi.

.

http://www.youtube.com/watch?v=jlbAUFvh04k

.

Je to opravdu velmi poutavé. R^

0/0
7.10.2009 9:35

erben3

Re: Velmi zajímavé video ukazující principy a funkčnost

R^

0/0
7.10.2009 13:04

65c02

Re: Velmi zajímavé video ukazující principy a funkčnost

Docela drsné, když si člověk uvědomí kolik výstavba a údržba takového pekelného podniku musela stát územní rozlohy, energie, pracovních sil a dalších ekonomických prostředků...

0/0
7.10.2009 13:42

65c02

Berlínská zeď byla pěkně kruté zařízení.

Např. na ní byly instalovány automatizované střelné zbraně, které při průniku až k poslednímu plotu po uprchlíkovi zastřelily mrak broků.

Zajímavé je, že všechna tato zařízení byla navržena tak, aby v první řadě bránila útěku ven z DDR, nikoliv příchodu zvenčí do DDR.:-P

.

DDRáci se prostě nechali zavřít do koncentráku - do bolševického koncentráku za kterého nemělo být úniku.

0/0
7.10.2009 9:20

duchodkyne

Re: Berlínská zeď byla pěkně kruté zařízení.

Ostatně v podobném koncentráku jsme byli zavřeni rovněž....

0/0
7.10.2009 9:37

erben3

Re: Berlínská zeď byla pěkně kruté zařízení.

Já bych to řekl takhle: Němci začali a prohráli válku, ale jen ti v DDR byli potrestáni.

0/0
7.10.2009 13:06

PetroleumLampoIdorablo

Tak, možná by to obstálo jako slohová prace

na gymnáziu. Ovšem pro čtenáře iheute to bohatě stačí

0/0
7.10.2009 8:53

Zebin

trabanty

nebyly na svou dobu špatná vozítka, Němci vyvíjeli i mnohem lepší ale rusové jim to zamázli. Němci mají  parádní muzeum o autech, tuším  ve Cvikově.

0/0
7.10.2009 8:05

captain cook

Re: trabanty

samozrejme, ze Nemci meli potrebne znalosti a zkusenosti v auto technice, s niz by strcili Rusy do kapsy s jednim okem zavrenym! Zapadni Nemci na tom po valce pokracovali, kdyz si znovu vystaveli a moderne zaridili valkou znicene automobilky a jak se vyhoupli nahoru - Merc, Audi, BMW, Opel, VW.....

Dederoni by byli schopni udelat totez, kdyby smeli, jenze Rusove jim to nedovolili. Nesmeli dopustit, any jim nektery satelitni stat konkuroval v prumyslu, ktery sami rozvijeli. Proto ty trabanty a wartburgove nesmely prekonat ty ruzne ruske cajky, ziny a zisy.

0/0
7.10.2009 8:15

killy

No, Wartburg 1000 z původního...

..Autounionu..... byl na svoji dobu dělo, seděl jak přibitej, a 130 za svejch 11-12 l/100 taky hravě udělal.......   Jen ten smrádek...;-D

0/0
7.10.2009 8:49

maud

Poprvé

jsem byla v NDR v roce 1964. Byla jsem nadšená. Všude čisto , všechno pěkně upravené, nové Drážďany i Berlín. V obchodech plno zboží. Byl to takový menší západ.

0/0
7.10.2009 8:01

Zebin

Re: Poprvé

moc pěkný, všichni chlapi chodili v černých tesilových kahotech a dederonových košilích, ženský podobně, vypadalo to , co do oblékání, jak dneska v sev. Koreji

0/0
7.10.2009 8:08

maud

Re: Poprvé

Nepřeháněj. Mi matka vždycky říkala. "Když nic nevíš , tak mlč."

0/0
7.10.2009 8:16

captain cook

Re: Poprvé

hmmm...jiste...v ceskoslovensku ta "severokorejska" moda z dede-er zrovna letela! A proto take jezdily do dede-er cele ceskoslovenske vypravy nakupovat v jejich obchodech ruzne spotrebni zbozi a hlavne obleceni, textilie a zaclony! Kdyz tam z nekterych prazskych firem, o nichz vim, jel kazdorocni zajezd na "druzbu" se sesterskym podnikem, zenske se vracely s kufry plnymi dederonovych krajek, zaclon, pradla, kosil, satu.....Videl jsem jak to nadsene rozbalovaly!

0/0
7.10.2009 8:38

killy

Jo, jo...... a vozily se....

PIKO mašinky (docela pěkný, když vám je ty slepice v krámě vůbec prodaly)  a na podzim kozačky (takový ty nohačky).  Moji ženu v nich obutou taky lízli v autobuse .. a po zaplacení cla (pokuty ?) vyšly dost draho !:-/

0/0
7.10.2009 8:46

captain cook

Re: Jo, jo...... a vozily se....

nekteri celnici byli psi zavistivi, jini zavreli nad temi kufry oci a schvalne si nevsimali, co meli vracejici se turiste na sobe kdyz prijizdeli zpet z lido-demo. Kdyz se ale jezdilo zpet z Jugosky, to bylo horsi. V tom ohledu jsme meli stesti, kdyz jsme jeli vlakem protoze jsme meli pratele Jugoslavce - zamestnance spolecnosti KSR, tj personal luzkovych a jidelnich vozu. Ti nam dali tu extra flasku brandy, slivovice, cokoladu, kozacky a pod. do sve cestovni tasky a cesti celnici ani necekli.

0/0
7.10.2009 9:41

PetroleumLampoIdorablo

Re: Poprvé

No, vono jistě bylo zaostávání. V NSR tak chodili deset let dříve a nikdo z toho nezvencnul. Otázkou je, zda zrovna oblečení a jiné podobné znaky jsou určující pro míru spokojenosti člověka. Jestli náhodou nejsou i hodnotnější věci a zrovna to nemusí být věci. Nežeby se jich zrovna v NDR dostávalo. Jen příklad je jen ilustraci a jak víme, ilustrace je marginální,

0/0
7.10.2009 8:58

markyz.Gero

Re: Poprvé

zvláště ty zbořeniny z druhé světové byly nádherné ;-D

0/0
7.10.2009 8:57

maud

Re: Poprvé

I ty ruiny starých kostelů a pod. uměli "prodat"

0/0
7.10.2009 9:03

Ing.Rudolf Kitler_prezident ČSSR

...

"Zeď mezi východním a Západním Berlínem začaly jednotky východoněmecké

armády stavět v srpnu 1961 - oficiálně měla zabránit pronikání

protisovětských živlů do NDR." ................ a proto jsou ploty s ostnatým drátem zahnuté směrem do NDR ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.10.2009 7:44

captain cook

a dederonem

0/0
7.10.2009 7:00

babacek

Před 60 lety vznikla NDR

A dodnes se neví kde soudruzi z NDR udělali chybu.

0/0
7.10.2009 6:58

Vileric

Re: Před 60 lety vznikla NDR

R^

0/0
7.10.2009 8:12

Hehnal

Jsem pro

Znovu vystavte Berlínskou zeď!!!;-O

0/0
7.10.2009 6:57

babacek

Re: Jsem pro

Já bych raději obnovil pavilón 12 v Bohnicích pro takové soudruhy jako ty.:-P;-D

0/0
7.10.2009 7:00

Voleský

Re: Jsem pro

Takové jako ty bych poslal do S.Korey. Zn.Bez zpáteční jízdenky!

0/0
7.10.2009 9:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.