Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemník Jakl: Prezidentovi budu radit, aby Lisabon neratifikoval

Po irském schválení Lisabonské smlouvy v opakovaném referendu čelí Václav Klaus tlaku unijních politiků, aby také podepsal. Na Hrad ale chodí i desítky podpůrných dopisů, tvrdí prezidentův tajemník Ladislav Jakl. Jak se Václav Klaus rozhodne, nechce předjímat. Sám mu bude radit, aby smlouvu neratifikoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

oref

kdo to je Jakl

to je ten judista  ? ;-O;-€;-O;-€toho znám , ale tady toho ptáka ne

0/0
9.10.2009 18:07

Rokoko12

Ratifikace LS:

A ma pan tajemnik Jakl ma naprosto pravdu, jestlize se zasadi o neratifikovani LS. Lisabonska smlouva, vylepsena to spolecna Evropska Ustava neni pro nas nic dobreho,zachtelo se snad Cechum poslouchat politiky cizeho puvodu? Tento spolecny evropsky diktat s puvodnim pracovnim nazvem spolecna Evropska Ustava, byl jiz v roce 2005 odmitnut, Francii a Holandskem. Nyni dokonce konzervativni britsky politik David Cameron slibil Anglicanum referendum o LS, jestlize za osm mesicu vyjde z nastavajicich voleb v Britanii jako vitez!

0/0
6.10.2009 14:19

cibich

Re: Ratifikace LS:

Sami proti všem,co tím asi tak získáme ?V r.1938 a 68 jsme si netroufli,když jsme možná měli a nyní si to rozdáme s celou Evropou.Je to snad tím,že se nám nyní nemůže nic stát,zatím když šlo o krk,tak jsme takoví hrdinové nebyli.

0/0
6.10.2009 15:59

skejpa

Re: Ratifikace LS:

to neni zadny rozdavani s celou evropou. my v te evrope zustaneme ikdyz tuhle pro nas nevyhodnou smlouvu nepodepisem, to si uvedomte pane... kdyz to chcete takhle srovnavat, tak by sme to mohli srovnat s tim, ze si touto smlouvou muzeme jakoby zpusobit, aby za nas rozhodovali jini - napriklad v roce 68 ti rusaci. libilo by se vam aby ste sam od sebe jim dal tu moc u nas rozhodovat ? nelibilo.... ale LS by ste podepsal protoze je proti vic statu nez pro ? kdyz je to pro nas nevyhodne, tak to proste nepodepisem a basta. at to predelaj tak, aby to bylo vyhodne i pro mensi staty a pak se budeme mit o cem bavit...

0/0
8.10.2009 0:06

KADO

Pruzinskemu strasi ve vezi!

doufam ze Pruzinsky to podepise nebo abdikuje nebot proti dvou komoram parlamentu ktery voli lidi ve svobodnych volbach se nema co stavet na zadni jen proto ze mu uz davno ujel sverak!!Rv

0/0
6.10.2009 14:00

Ajvn

čisté řešení

V této situaci bych poradil panu prezidentu jen jediné čisté řešení, tak, aby neztratil tvář. A to, aby složil svoji funkci. A nepíši to nijak škodolibě, sám jsem odpůrce LS a stávajícímu postoji prezidenta rozumím. Pokud by ÚS rozhodl, že je LS v souladu s naší ústavou a on by přesto cítil, že se s tímto dokumentem nemůže bytostně ztotožnit, pokud by bylo ústavně čisté jediné řešení, tedy že by nakonec chtě nechtě musel podepsat, je odstoupení z funkce jediné morálně čisté řešení, jak se nezpronevěřit svým vlastním zásadám. Klausovi podporovatelé by to vnímali myslím kladně a ocenili by takový postoj a odpůrci by byli určitě rovněž při jejich škodolibosti spokojení. A prezident Klaus by měl čisté svědomí.

0/0
6.10.2009 13:50

KADO

Re: čisté řešení pro slusneho cloveka ale to neni

jesitny narcis Pruzinsky ktery je ted na vrcholu sve slavy!!Rv

0/0
6.10.2009 14:02

Rokoko12

Re: čisté řešení pro slusneho cloveka ale to neni

Mylite se, nas pan prezident netrpi chorobou zvanou Narcismus,nas pan prezident je Patriot, rika Vam to neco? A nepostradate nahodou neco, jako respekt? Jakym pravem mu predhazujete jeho zidovske koreny, do toho nikomu nic neni! On neni Zid jako Zid, zrovna tak ,neni Cech jako Cech a Vy sam jste toho zarnym prikladem! To uz tady jednou bylo, kdyz Nemci ceskeho puvodu prokazali vice patriotismu nez rodily Cesi,opet se historie opakuje a je to pekny moralni marast!

0/0
6.10.2009 14:30

KADO

Re: čisté řešení pro slusneho cloveka ale to neni

takovy jako on jsou papezstejsti nez Papez neboli kolaboranti s Putinem i kdyz privandrovalci!!Rv

0/0
6.10.2009 14:44

ptačí chřipka

godys

Pánové nebuďte k godysovy tak tvrdí .Je to provokatér,ale začátečník,dejte mu trochu času.

0/0
6.10.2009 12:01

Zebin

jakl mě nezajímá

někteří si pletou funkci prezidenta s funkcí monarchy..............ústava vůbec nepočítá, že by nějaký prezident hnal věci až k absurditě  a nekonal, i když konat musí, navíc   za cenu pošlapávání rozhodnutí parlamentu, senátu a většiny obyvatelstva.  

0/0
6.10.2009 11:35

babace

Re: jakl mě nezajímá

"a většiny obyvatelstva" ?  hahaha, také jste jeden z těch co chtějí rozhodovat  za druhé, že ? :-)

0/0
8.10.2009 13:32

Ichiro

No a my tě Jakle Vyhodíme z okna hradu

;-)

0/0
6.10.2009 10:36

zeolit

Re: No a my tě Jakle Vyhodíme z okna hradu

Ichiro, podíval jsem na ten Váš nick. Zase jsem o malinko chytřejší. Jste zřejmě hodně mladej. Ladislav Jakla, prosím Vás, nevyhazujte se svými kamarády, z okna. Je to náš jeden z nejlepších novinářů, mimo jiné... Chce to malinko tolerance, ale to se zase neslučuje z energickým mládím... Ahoj, vše dobré!

[>-]EU[>-]

0/0
6.10.2009 11:41

KADO

Re: No a my tě Jakle Vyhodíme z okna hradu

dedo vy starici jako Pruzinsky uz mate svoje za sebou tak nas tady neotravujte s temi zkostnatelymi nazory!!Ivanum jste se nepostavili ani komousum i jste s nimi kolaborovali a nyni jste najednou velkymi bojovniky kdyz se nemusite obavat ze vas zavrou za vase ujete nazory!!Je smula ze na hrade sedi zradce ktery jde s putinem v jednom sikuRv!!

0/0
6.10.2009 13:36

Pohodář

NEVOLIT NOVOU TOTALITU

NEVOLIT LS!!R^R^[>-]

0/0
6.10.2009 10:28

zeolit

Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

nejlepšího vědomí a svědomí a dodrží Ústavu. Čeká ho nejtěžší rozhodování, které je nesrovnatelné. Přál bych si z celého srdce, aby LS nepodepisoval. Prezident Beneš v roce 1948 byl v situaci, kdy záleželo také pouze na jeho podpisu. Podlehl nátlaku. Obával se, že by mohlo dojít ke krveprolití. Komunisté by využili policie a hlavně Lidové milice bez váhání. Stalin by je nenechal prohrát.

Dnes je úplně jiná doba, kdy se používá daleko "jemnějších" způsobů jak vykonávat nátlak. V novinách se lze dočíst o taktice a strategii Bruselu. Vyvolat dojem, že prezident je osamocený, veřejností nepodporovaný atd. Přitom je jasné, že ze svobodného  rozhodování občanů EU "elity" mají obavy. Proto žádná referenda nepřipustily s vyjímkou Irska. Doufám, že během krátké doby se ukáže, že prezident Václav Klaus není tím "kůlem v plotě". V době Internetu a mobilů snad někdo chytřejší něco vymyslí.

0/0
6.10.2009 9:12

godys

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

soudruhu váš boj proti LS jste už dávno prohráli, nyní se vraťte zase k boji proti euru, nebo jak zavřít Havla....:-)EU

0/0
6.10.2009 9:17

zeolit

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Godysi, máte pravdu. Boj je prohraný. K matu ještě něco chybí. Zázraky se ne často, ale přeci jenom dějí. Jeden zázrak se stal v Listopadu 89. Druhý by se mohl stát v roce 2009... Skutečný mat - britské referendum...[>-]EU[>-] Nazdar!

0/0
6.10.2009 10:54

spalovac

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Nechápu proč každého kdo nesouhlasí s LS oslovuješ soudruhu. Zřejmě si na toto oslovení zvyklý ze strany?

0/0
6.10.2009 11:30

ptačí chřipka

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

ne ,godys je pouze provokatér,ale neškodný a začínající,dejte mu trochu času;-D

0/0
6.10.2009 11:52

pawn

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Máte plné právo na svůj názor, Jen se divím, že Vám není přinejmenším trapně při srovnávání dnešní situace s rokem 1948. Když už jste se ale do toho pustil, měl byste vysvětlit, proč LS není novým rokem 48 také pro ostatní země, v čem se bude ČR právním postavením v EU lišit od ostatních zemí? Nebo mi tedy osvětlete, které země jsou agresorem a které oběťmi a popište mi klíč, n základě, kterého jste je rozškatulkoval. Aha...ono je to vlastně tak, že je jen Brusel= všechny země EU a pak chudáček ČR, která se dostala přinejmenším do pozice v roce 39, pokud není ještě hůře. :-/ Směšné strašení.

0/0
6.10.2009 9:22

zeolit

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Pawne, asi se špatně vyjadřuji. Snažil jsem se o pravý opak. Lidi jsem chtěl "odstrašit". Já nechci vystoupení z Unie. Souhlasím ale s heslem EU ANO/LS NE. Já si nepřeji nakročení k federálnímu uspořádání. Lépe než já, to vyjadřuje V.K. ve svých článcích, esejích a knihách. S jeho názorem se ztotožňuji. Bohužel, většině lidí je LS kdesi. Já mám obavy, že se s občany v EU "hraje" hra. Rozehraná na desetiletí dopředu.

V únoru 48 jsem "demonstroval" /jako dvanáctiletý/ na hradčanském náměstí. Perlička je, že jsem se tam octnul na stejném místě v roce 2009, 3. října, při Pochodu na Hrad. Na výraz prezidenta Beneše při schůzce Gottwaldem nelze zapomenout... Nepřeju Václavu Klausovi, aby do konce života si vyčítal, proč podepsal..

0/0
6.10.2009 10:15

pawn

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Já považuji kritiku VK za scestnou a bohužel zejména za účelovou. VK není žádnou poslední záchranou, žádnou brzdou apod. ANO EU a zároveň ne LS moc dobře nelze. To by se EU musela zúžit. V daném počtu států nemůže bez právních změn dobře fungovat. LS není federalizací, to je strašení. Já se ztotožňuji s Lukášem Mackem, který podle mého názoru velmi věcně poukazuje na to, v čem se VK mýlí (spíše lže). LS znám především prostřednictvím jeho článků a blogů, ale čtu samozřejmě i jiné názory. Sám jsem se do LS koukal zejména proto, abych si potvrdil, zda to, co píše Macek je pravda a nikdy jsem nezjistil, že by lhal. VK je podle mě demagog a jeho obdiv nemá reálný základ. Já k němu bohužel dávno nemám ani respekt.

0/0
6.10.2009 10:21

zeolit

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Pawne, jste nepřesný. Přehlédl jste, že výlučně hovořím o NAKROČENÍ k federalizaci. Lukáš Macek je velmi chytrý a argumentačně zdatný chlapík. Lze mu věřit. Já si nedovolím ho označit za lháře. Má pouze jiné vidění toho problému. A o to jde. Je přeci legitimní mít názor, že si nepřeji to nakročení. Rovněž je lelgitimní, že ratifikace LS je dokonce životně nutná pro další fungování EU a pro další rozšiřování. Já si to nemyslím. Problém je v tom, že vy zastánci tvrdé linie, nepřipouštíte i jiné pohledy. Připouštím, že debata o EU je velmi složitá a nejednoduchá. Čas nakonec vše vyřeší...

0/0
6.10.2009 10:42

pawn

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Jen poslední poznámku. Na některé body diskuze lze samozřejmě nahlížet z různých úhlů, existuje však spousta těch, které jsou prostě dány a jejich odlišná interpretace - většinou spojená s cílem vyvolat strach u českých občanů není jen rozdílným názorem, ale lží. Např. strašení tím, že LS umožní velmocím potlačit menší země, strašení policií EU atd.

0/0
6.10.2009 11:34

holkazhane

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Ale Klaus o ničem nerozhoduje. U nás rozhoduje parlament a ten už rozhodl. V.K. se nemůže smířit s tím, že nemá v rukou moc, jakou by chtěl. Tak alespoň zdržuje a "dělá vlny".  Jakl by si měl uvědomit, že desítky dopisů (a já mu nevěřím ani jméno) v desetimilionové společnosti......opravdu silná podporu!

0/0
6.10.2009 10:17

zeolit

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Říkáte "Ale Klaus o ničem nerozhoduje." Holkozhane, podívejte se do Ústavy /na Internetu je to pár minut/. Jak snadné, jeden podpis A JE TO... V roce 1948  většina národa si přála, aby Beneš přijal demisi ministrů. Parlament mu to schválil. A bylo vymalováno na více jak 40 let...

0/0
6.10.2009 10:49

Zebin

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

mimochodem, Beneš předal rusům  před válkou seznam ruských emigrantů, velmi se snažil o přijetí smlouvy o poválečné spolupráci s SSSR, v květnu 45 už nechal od rusů devastovat zásoby uranu v Jáchymově. Tři roky nic nedělal a komunisti se roztahovali, rok 48 byl jen vyvrcholením jeho neslavné politiky, ale to už, jak správně píšete, Stalin by nás už nepustil.  Ze situací jaká je dnes a podpisem LS, to nemá nic společného.

0/0
6.10.2009 11:27

zeolit

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

Zebine, myslím, že nemáte pravdu. Každé srovnání kulhá, ale podobnost, že oba prezidenti mají podpsat pod nátlakem je evidentní. Beneš se bránil podpisu. Demisi nechtěl přijmout. Prezident Klaus je proti přijetí LS a tedy by neměl podepisovat. Ovšem věc je daleko složitější a prezident i ty "okolnosti" pečlivě zváží. Ale o tom, že je pod tlakem a že se ten nátlak bude ještě stupňovat časem je snad jasné...

0/0
6.10.2009 11:33

KADO

Re: Věřím, že prezident se rozhodne podle svého

dedo doufam ze Pruzinsky to podepise nebo abdikuje nebot proti dvou komoram parlamentu ktery voli lidi ve svobodnych volbach se nema co stavet na zadni jen proto ze mu uz davno ujel sverak!!Rv

0/0
6.10.2009 13:41

pawn

Čtu si tady ty příspěvky

a je mi z toho smutno. Nechce se mi věřit, že by tohle měl být reprezentativní vzorek. To bychom byli pěkně omezení. Odmítání smlouvy,která jako nezbytný dokument reagovala na rozšíření EU bez logických argumentů jen s podněcováním strachu, je hloupé. není chybou LS, že její funkci a smysl nedokázali politici popsat. Popis situace jako my nebo Brusel je strašení. Rakousko, Švédsko, Norsko, Portugalsko Lucembursko atd. leží v Bruselu? Moc hezky a věcně popisuje Lisabonsko smlouvu a zabývá se jejími kritikami v blogui Lukáš Macek. Dále se jednotlivými ustanoveními zabývá také na stránkách http://www.lisabonska-smlouva.eu/ . Odpůrci LS jen do toho, pusťte se do věcné diskuze, jistě máte stejně hluboké znalosti vývoje EU, jednotlivých smluv apod. Jistě dokážete rozkrýt v čem nepíše pravdu, když tu strašíte. Vytýkáte těm, kdo jsou pro LSl, že ji ani neznají, tak prokažte, že vaše odmítání není jen výkříky hlupáčků, kteří rádi uvěří lžím.

0/0
6.10.2009 9:08

godys

Re: Čtu si tady ty příspěvky

někdy mám dojem, že si tady píšu s vedením KSČM....ale naštěstí zdejší bolševici jen kvičí a sami dobře vědějí, že svůj boj proti LS už prohráli....:-)EU

0/0
6.10.2009 9:11

ToMiSoft

Re: Čtu si tady ty příspěvky

Já když čtu příspěvky individua skrývajícího se pod nickem Godys, tak mám pocit, že je tady zaregistrovaný Barosso nebo Sarkozy.

0/0
6.10.2009 9:51

godys

už jen proto, že proti LS vystupují hlavně komunisté,...

nacionalisté a lidi jako Klaus, Filip, Grebeníček, Bobošíková, Železný, Tlustý a strany jako jsou KSČM, NS a DS je zřejmé, že LS je kvalitní dokument, který musí být ratifikován....R^:-)EU

0/0
6.10.2009 9:04

Mr. Dalby

Re: už jen proto, že proti LS vystupují hlavně komunisté,...

Myslíš ty komunisty, co chtějí Klause odvolat, když LS nepodepíše? Máš v tom chaos.

0/0
6.10.2009 10:41

zeolit

Re: už jen proto, že proti LS vystupují hlavně komunisté,...

 Godysi, svým stylem, jak tlačíte na pilu, "své" věci jenom škodíte. Chcete za každou cenu ostatní přesvědčit, že odpůrci LS jsou hlavně komunisté a nacionalisté. Ano, jsou v té "množině" odpůrců LS. Ale jsou v menšině. Problém je v tom, že v této věci neproběhlo řádné referendum. A věděli bychom víc. A hovořit o LS jako o kvalitním dokumentu? Tak tomu jste nasadil korunu. Zkuste toto dílo porovnat s americkou ústavou.[>-]EU[>-]

0/0
6.10.2009 11:03

Ahaman

Poradil bych mu stejně

R^

0/0
6.10.2009 8:53

Bouše

Jestli si příliš nefandíš, moulo ...

Václav Klaus I. se bez tvých rad zcela určitě obejde. :-P

0/0
6.10.2009 8:11

svazácká funkcionářka Sunny29

Jäkle,jen vydrž a neustupuj

Musíme se proti smlouvě mobilizovat a přečíst pod koněm nějaký synův dopis.[>-][>-]

0/0
6.10.2009 8:09

godys

Re: Jäkle,jen vydrž a neustupuj

R^;-DEU

0/0
6.10.2009 9:02

Fredy III

???

Koho zajímá, co bude komu radit nějaký hysterický Fanda Trotl? 8-o

0/0
6.10.2009 8:04

coen

...

Tak se odstěhuj i s prezidentem. Třeba do Moskvy, tam vám bude hej....

0/0
6.10.2009 8:01

Ladaba

Vážím si zásadových lidí, jako je V. Klaus

Naopak si nemůžu vážit lidí, jako je Topolánek, pro kterého byla LS v určité době "shit" a dnes je jejím největším propagátorem. Myslím, že by po tomto kotrmelci měl v politice skončit, protože už je naprosto nedůvěryhodný. Skoro jako Rath!

0/0
6.10.2009 7:58

wartas

Re: Vážím si zásadových lidí, jako je V. Klaus

 Pane "LABADO"  Vy také jak pan Jokl jste  důvěryhodný ? Asi ne jinak by jste se

 neangažoval s tímto neracionálním názorem. Co zmůže malá zemička v této době

ve světě ? Jsme už takhle "provařeni" s našimi žabomyšími válkami uvnitř země. Ale

asi to někomu vyhovuje- Oranžovým , komoušům a také panu Klausovi. Proto tak

 činí. Putin láká. Loutkař Jakl se snaží naštvat národ.Kdo mu dává prostor ? RvRv  

0/0
6.10.2009 8:49

ptačí chřipka

Re: Vážím si zásadových lidí, jako je V. Klaus

zásadový a tvrdohlavý je malinkatý rozdíl;-D

0/0
6.10.2009 11:58

Ladaba

Rozhodování Ústavního soudu

Jsem opravdu velmi zvědavý, kolik času zabere rozhodování českého ÚS při posuzování ústavní stížnosti senátorů na LS. Když to německému soudu trvalo 8 měsíců, předpokládám, že čeští soudci to nemohou KVALITNĚ POSOUDIT v kratší době. Vzhledem k tomu, že český ÚS si zde hraje na politickou sílu, nepřekvapí mě, když rozhodne během pár týdnů. V kontextu rozhodování německého ÚS mi ovšem takové rozhodnutí bude zcela jistě připadat jako fraška!!!

0/0
6.10.2009 7:48

wartas

Re: Rozhodování Ústavního soudu

 Kdo si počká , ten se dočká. Jen klídek a teplé ponožky pane  LADABO. Přichází

 mráz z východu pomalu ale jistě. Dobře se oblečte. Bude hůř.Rv

0/0
6.10.2009 8:52

ToMiSoft

Re: Rozhodování Ústavního soudu

Věřte, že pokud bude ten pamflet ratifikován, tak opravdu bude hůř. ČR nezmůže už vůbec nic.

0/0
6.10.2009 9:24

zeolit

Re: Rozhodování Ústavního soudu

Ladaba

Rychlému rozhodování pomůže ÚS "politika". Přesvědčili o tom už v minulosti. Když se chce, ústavní soudci a soudkyně umí sebou pořádné hodit. A vysvětlení "krátkého procesu" bude znít, že už se LS zabývali v minulosti. [>-]EU[>-]

0/0
6.10.2009 11:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.