Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli extremismu učte více moderní dějiny, radí školám Kopicová

Školy by se měly víc zaměřit na výuku moderních dějin, mohlo by se tak předcházet extremismu. Ve svém doporučení základním a středním školám to uvedla ministryně školství Miroslava Kopicová. Pokud se prý totiž žáci naučí kriticky nahlížet na totalitní režimy, stanou se i do budoucna citlivější k omezování svobody a lidských práv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

;-)

A co takhle začít učit právo?

Aby žáci získali respekt k právům ostatních, a pochopili, že všichni mají stejná práva. Dnes se bohužel výuka práva i na gymnáziích omezuje na vysvětlení, že máme Ústavu, zákony, vyhlášky, prezidenta, parlament a zastupitelstva. To je zoufale málo, a navíc je to většině lidí na nic. Bylo by lepší vtloukat žákům do hlavy, že své závazky mají dodržovat a všichni mají stejná práva. Byla by to prevence proti všem extrémistickým ideologiím - nejenom vůči vybraným, jako bude, když se budou v rámci dějepisu učit "Nacisté a komunisté byli špatní".

0/0
2.10.2009 7:52

Július.Šíšal

Re: A co takhle začít učit právo?

neé ...copak si myslíš, že jsou žáci blbí? ... copak necítš soucit s těmi učiteli, když je budou učit teorii rovných práv, ačkoliv každý z žáků si jejich nerovnost může vyzkoušet v praxi? ... a to si piš, že leckterý i vyzkouší ....;-D;-D;-D

0/0
2.10.2009 16:50

furbo

Re: A co takhle začít učit právo?

Na co se učit a znát svá práva, když místo pomoci se přiřítí hloupej a arogantní pomáhat a chránit a ty jsi rád, že jsi toto setkání alespoň ustál.Pro začátek stačí, když se budou děti na ZŠ učit, co dokáže napáchat nacismus a komunismus, protože pravěk, pazourky, nebo dinosauř nás už neohrožují.

0/0
2.10.2009 18:41

Rokoko12

Kopicova:

Aha, takze,podle pani Kopicove bude stacit pro vzdelanost nasich deti,aby jim natloukli do hlavy dejiny z minuleho stoleti,tz: nacionalni socialismus,socialismus v komunistickem podani a holokaust. Nejake trapnosti, jako je stredovek, antika nebo minimalne Ceske dejiny, to nebude podstatne o Ceske statnosti ani nemluve!

0/0
2.10.2009 2:01

Rokoko12

Re: Kopicova:

S meho hlediska,pro zivot je to malo.Vypada to, ze nam nastava nova doba temna!

0/0
2.10.2009 2:03

Yaroukh

Re: Kopicova:

Co to meleš za kraviny? Kdes to nabral proboha? Že dá učitel přednost minulosti bližší přece neznamená, že se na tu vzdálenou nedostane vůbec. Bohužel za současný situace to ale dopadá přesně obráceně. A to je rozhodně horší než to, čím tu nesmyslně strašíš ty.

0/0
2.10.2009 5:13

Rokoko12

Re: Kopicova:

To neni zadna kravina, pri vecnem nedostatku ucitelu  nepotrebuji nicim strasit, nemam jenom rada ,kdyz se dejiny vykladaji prilis ideologicky a ze vseho se dela politika! Aby jsme na tu dejinou potrebnou vzdalenost vubec kdy dosahli a kdyz uz jsme u tech tkz: modernich dejin, zeptej se dneska ditek skolou povinnych, kto to byl vlastne Jan Palach nebo Jan Zajic?

0/0
2.10.2009 16:23

Rokoko12

Re: Kopicova:

Oprava: kdo to byl..

0/0
2.10.2009 16:24

hansfraj

Re: Kopicova:

Bohužel je to tak že na školách se většinou končí kolem první republiky a k fašizmu a komunizmu se už nedostanou.

0/0
2.10.2009 18:19

Rokoko12

Moderni dejiny:

Tak to by mne ale vazne zajimalo, jak se da zmodernizovat nejaka udalost v dejinach lidstva, ktera se udala v minulosti. Modernizovat se da snad maximalne stary nabytek ale osudy a udalosti z minulosti,to vypada uplne na prekrucovani danne reality!

0/0
2.10.2009 1:52

Vlastimil CZaban

ChybYcka se vloudi:))

Ten pionyr na obrazku ma blbe uvazanej satek, levej cip ma byt kratsi;-D

Ne, ze bych to nak spesl zral, ale na zakladce mi to rvali pod tlakem do hlavy;-)

0/0
2.10.2009 1:24

flandero

Jo to rozhodně pomůže

A klidně můžete dál protěžovat cigoše, protože tohle to všechno spraví;-D;-DR^

0/0
1.10.2009 23:24

cejkis

Díky za tento počin

To je snad poprvé co někdo urguje zahájení výuky novodobých dějin.

Vždyť česká telátka neví nic o studené válce.....

0/0
1.10.2009 22:30

Lev_z_Rožmitálu

Re: Díky za tento počin

hlavně když ty o ní víš blbe;-D

0/0
1.10.2009 22:52

Yaroukh

Re: Díky za tento počin

řiká člověk, kterej je (mizerně) placenej za to, že nosí čepici s rolničkama

0/0
2.10.2009 5:15

ferdapytlik

Raději učte děti, jak se mají zachovat, co by si měly

zapamatovat při přepadení a kde mají následně hledat rychlou pomoc ............ když je přepadne organizovaná tlupa zločinců, kdy zletilá kápa zpovzdálí řídí nezletilé (tudíž beztrestné) násilníky. Tato informace pro ně bude mnohem užitečnější !!!

0/0
1.10.2009 21:57

Ahaman

Babo neraď a hleď si svýho

R^:-P

0/0
1.10.2009 21:41

Lev_z_Rožmitálu

tím se ale nemyslí dějiny moderní doby

ale moderní výklad dějin

jako například: byl jednou jeden velký žid a ten řekl "budiž světlo" a začal holocaust:-P

0/0
1.10.2009 20:48

rozhorceny predstavitel -

ano at otroci neznají svou slavnou historii

otrokům a žebrotě stačí supermarket a tv nova tak na co přeci nějaký dějepis8-o?Stačí přeci vyučovat o homosexualitě a o tom jak si jsou všichni lidé rovni.

0/0
1.10.2009 19:15

rozhorceny predstavitel -

Re: ano at otroci neznají svou slavnou historii

tak se konečně dozvědí to co pořád nevím já..a to bylo to 6milionů nebo 8milionů nebo se to nikdy nestalo?A čísla jsou falešná:-/

0/0
1.10.2009 19:16

slavah

Doporučujte

A já vám nevím, pořád tu někdo něco doporučuje, káže jak bible. Tak jo, beru vás za slovo, kdo si to chce zkusit? Kdo z vás si stoupne před třídu a začne vyučovat dějepisu? :-) Já se těším, že mám zítra v kanceláři zástup zájemců, kteří tu neustále radí. Až si přečtou, co všechno mají žáci znát podle standardu, který diktuje stát, asi to vzdají. Nezapomeňte diplom z pedagogické fakulty, výpis z rejstříku trestů a vyplněný dotazník.;-D

0/0
1.10.2009 19:02

forhend

A proč by se to jako měli učit, když si, dle "odborníků",

můžou vše najít na netu...;-D;-D;-D

0/0
1.10.2009 18:27

Januária

Vietnam a Lockerbie

Za mých časů končil dějepis zhruba před druhou světovou válkou, pravěk jsme probírali jeden rok. Válka ve Vietnamu a Lockerbie jsou pro spolužáky pojmy, které se Čechů netýkají. Už neví, že semtex byl československé výroby, neví, že některé zbraně dětských vojáků z Konga pochází z ČR.

0/0
1.10.2009 18:06

Jsem ovce - volím ODS

hlavně by jim měli ukazovat jak to bude s nimi vypadat

až bude zem plná imigrantů. Budou děti rády když se dostanou ze školy v pořádku domů. http://www.youtube.com/watch?v=EdtwPAdJvzM&feature=related

0/0
1.10.2009 18:03

Július.Šíšal

souzi a soušky čížci,

neměli by čížští žáci býti poučeni zejména o tom páchaném zejména emeryckými křovák? ... mohli by to študovat v emeryčtině, že ...a tak si i prohloubit jazyk svých přátel ...;-)

0/0
1.10.2009 16:50

tonycze

A co maturity???

Kdyby se raději starala o důležitější věci. Státní maturity nikdo neřeší. Nikdo z učitelů neví, jestli se má, nebo nemá školit, jakou platnost bude mít školení, školitelé neodpovídají na maily, telefony jsou hluché, nikdo nic nedělá....Tak se pracuje na ministerstvu školství. Jediný výsledek jejich práce je snížení platů učitelů.

0/0
1.10.2009 16:39

12345hanka

Re: A co maturity???

Jako obvykle budou rok dělat mrtvého brouka a pak se chytat za hlavu, že nic není připraveno.

0/0
1.10.2009 17:36

Július.Šíšal

souzi a soušky čížci,

KABUL, Afghanistan (CNN) -- Civilians, including women and children, were killed in an airstrike by coalition troops in southern Afghanistan, NATO's International Security Assistance Force said Thursday.

The airstrike occurred Wednesday when NATO-led forces were targeting militants at a compound in Helmand province, according to an ISAF statement.

Local villagers said 11 civilians were killed and no Taliban militants were killed.

;-(

0/0
1.10.2009 16:13

12345hanka

Re: souzi a soušky čížci,

I di ty;-)

0/0
1.10.2009 17:37

grecza

no konečně...

výuka dějepisu na základní i střední škole vypadá tak, že se půl roku studenti plácají v kdejakých Babylónech a 2. polovina 20. století se bud nedělá vůbec, nebo narychlo projede na konci roku... přitom je to v porovnání se starověkým egyptem (apod.) neskonale důležitější... a to i pro studenty bez zájmu o historii

Rv

0/0
1.10.2009 16:08

swiss111

Re: no konečně...

komuniste ve skolstvi vladnou dal..

0/0
1.10.2009 17:02

azojaši

Re: no konečně...

háček je v tom, že i když se na gymnáziích od září začalo učit podle školního vzdělávacího programu (= škola má velkou volnost, co bude a nebude učit), učitelé a jejich mozky se nezměnily a například u nás je všechno při starým... Paní ministryně to má promyšlené, ale asi by měla dojít osobně profackovat některý dějepisáře

0/0
1.10.2009 17:31

12345hanka

Re: no konečně...

Škola má fiktivní volnost (pořád se píše, že si budou školy něco samy určovat). Jsou jasně dány katalogy požadavků, co musí absolvent té které školy znát, takže to je musí škola naučit. A nedejte si něco nabulíkovat - jsou to opsané předcházející osnovy. Takže paní ministryně by se nejdřív měla obrátit do vlastních řad.

A taky by mě zajímalo, proč se o školních vzdělávacích programech píšou pořád takové nepravdy - jestli je to omezená inteligence novinářů (tomu bych věřil raději) nebo cílené vytváření obětních beránků (učitelů) zdánlivě odpovědných za soustavnou degradaci školství.

Nejsem učitel, ale poněkud do toho vidím.

0/0
1.10.2009 17:42

en-gadi

Re: no konečně...

Já učitel jsem a vidím do toho poměrně dobře, nehledě na to, že minulý rok jsem pracoval na "slavném" Školním vzdělávacím programu, který má být onou glorifikovanou reformou.

S výše napsaným příspěvkem nemohu více než zcela souhlasit. Sice se všude mluví, jakou jsme nyní dostali volnost, ale dle zmíněné reformy máme jasně předepsáno, co musíme v dějepise odučit. A nezměnilo se prakticky vůbec nic! Myslel jsem, že pravěk už bude konečně minulostí a starověké dějiny se omezí v rychlosti na Řecko a Řím. Nikoliv, dokonce musím odučit i starověkou Čínu a Indii, kterou jsem doposud odbýval slovy: "Kdo má zájem, nech si tuhle kapitolu přečte."

Ne, paní ministryně by si měla především sama sypat popel na hlavu a následně k sobě přizvat  všechny, kteří na slavné reformě podíleli (neříkám, že ze současné pozice za všechno může sama). Takhle z nás dělají skutečně před celým národem stádo volů, na které nadává každý, kdo nevidí, jak se věci mají.

0/0
1.10.2009 19:08

Lady Gaga-rin

Re: no konečně...

Hlavně je naučte, jak se správně zaevidovat na úřadě práce, to bude pro většinu z nich nejdůležitější.

Dále nezapomeňte na banány a pomeranče, jak nebyly a když ano, tak se stály fronty. A policie (VB) hned každého v noci kontrolovala a darebáky občas i surově a nedemokratický zmlátila.

A všichni museli chodit do práce a téměř nebyly automaty a kasina a drogy na veřejných prostranstvích, ve vězení se muselo také pracovat, zkrátka žili jsme jak v době otrokářské!

0/0
1.10.2009 21:33

Qíteček

Re: no konečně...

Jsi blb or blbka.

0/0
1.10.2009 22:09

FKus

Re: no konečně...

A jak jsme všechno, co naši dědové a otcové při budování reálsocializmu prožrali, takže jsme se ze 7. místa na světě, co by průmyslový stát, dostali až na 48. A kdyby soudruzi otevřeli hranice, tak by tady zůstali pouze takoví pisálkové příspěvků.

Že ti zápaďáci sem neprchali a hranice byly jednosměrkou, to je zvláštní.

0/0
1.10.2009 22:20

aaa-aaa-aaa

Učit mohou co chtějí,

pokud stát nebude ochoten či schopen vymoci si právo a pořádek u té pakáže, bude extrémismus narůstat RvRvRv

0/0
1.10.2009 15:53

ur=BANcová

Dějiny jsou dějiny. Nejsou ani moderní, ani vyšlé z módy

Když učitel poslechne výzvu ministryně a začne dětem lhát, nezbývá než dětem říct, že učitel je politická prostitutka už od dob zavedení povinné školní docházky.

0/0
1.10.2009 15:27

K4m1k4z3

Dobrý nápad, ale...

Nápad je to dobrý, ovšem je jasné, že paní ministryně nemá ponětí o poměrech na středních školách. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že na to prostě není čas. Standartní výuka dějepisu končí (v lepším případě) někde v 60. letech minulého století, mnohdy však II. světovou válkou. Kdo si nezapíše seminář z dějepisu, tak se o "moderních" dějinách nemá šanci ve škole dozvědět. Toť moje zkušenost ze všeobecného gymnázia.

0/0
1.10.2009 15:24

12345hanka

Re: Dobrý nápad, ale...

Přesně. Ať vyzývá tvůrce katalogů požadavků na to, co mají studenti znát. Učitel je jen lepší otrok.

0/0
1.10.2009 16:36

azojaši

Re: Dobrý nápad, ale...

čas by na to byl, kdyby se např. první dva měsíce v prváku neprobíral pravěk ...atd

0/0
1.10.2009 17:33

Januária

Re: Dobrý nápad, ale...

Já si seminař z dějepisu zapsala a jeli jsme tam opět od pravěku, jenže podrobněji, takže jsme se dostali pouze ke Šlikům, zatímco v normálním dějepise před druhou světovou válku.

0/0
1.10.2009 18:10

daewoo

Re: Dobrý nápad, ale...

Důležitější je přeci český jazyk (aneb, dnes jsem se dozvěděl, že pravopis je látka základní školy a že se již nebude dále opakovat) resp. literatura. Je velmi důležité znát datum narození Bohumila Hrabala nebo jakéhosi Karla Tomana, Johna Steinbecka či Antonína Sovy, k tomu tuny děl co napsali a od každého pěkně mechanicky nazpaměť odříkat děj. Důležitější věci jako právní řád, zařízování po úřadech, etika či nepřibarevné dějiny posledních let jsem ještě nikde vyučovat neviděl. Škola má přeci připravovat do života. :-/

0/0
1.10.2009 21:55

daewoo

Re: Dobrý nápad, ale...

Omlouvám se, toto měla být reakce na K4m1k4z3.

0/0
1.10.2009 21:55

JirkaTA

Samozřejmě, že...

...ano, ano, ano. A doporučil bych zakoupit DVD seriál Studená válka, který dávala Česká televize těsně před koncem století. Já ho mám nahraný na VHS a občas (1x za 2 roky) si hocelý pouštím (20 hodinových dílů). Skvělé dílo se skvělým scénářem, dokumentárními záběry a dochovanými výpověďmi přímých účastníků z obou stran. Pro žáky to bude příjemnější, než se něco biflovat z knih.

0/0
1.10.2009 15:21

socializta

fuj

Vrazi z Wall streetu, kteří v roce 1989 zločině ovládli mírumilovné československo, aby ho záhy rozbili na dva pidi státečky, ze kterých udělali své vazaly v jejich krvelačných válkách v Jugoslávii (všimněte si, také ji zničili a rozdrobili) v Afghánistánu a nyní v Iráku (který se má taky rozdělit podle národností!!), se nestydí blbnout hlavy i dětem! Za socialismu byla nulová kriminalita a nulová nezaměstnanost! Za svou práci jsme dostávali SPRAVEDLIVOU odměnu! Nedrželi nám nůž na krku žádní bankéři s lichvářskými úvěry! Ale KSČM znovu volby vyhraje a ten komunismus tady vybudujeme!

0/0
1.10.2009 15:20

joda

Re: fuj

nevěřím vlastním očím... To myslíte vážně? 8-o

0/0
1.10.2009 16:54

Soininen

Re: fuj

Samozřejmě že ano, páč je to  trubka. Ale on za to nemůže, už se tak narodil.:-)

0/0
1.10.2009 18:30

Qíteček

Na to můžu jenom:

Ano, ano, ano. Škoda že tak pozdě.

0/0
1.10.2009 15:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.