Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

NATO začalo se strategickým zásobováním v Afghánistánu

Aliance poprvé využila svůj strategický přepravní letoun C-17 pro zásobování v Afghánistánu. Letoun si v létě pořídilo 12 států a společně zajišťují provoz i obsazení posádek. Ještě na podzim by mělo NATO disponovat celkem třemi takovými stroji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Július.Šíšal

souzi a soušky čížci,

to by bylo, abyste své kolegy talibance nezásobili na své úrovni, že? ...;-)

0/0
3.10.2009 8:22

Mysel

A-400M vs. C-17

Mluvit a A-400M jako o konkurenci C-17 je naprosty nesmysl. Prevedeno do automobilove reci, ktere snad budou rozumet i ignoranti z LziDNES je to takhle nejak: Volkswagen Passat uveze az pet osob, zatimco konkurencni Smart ForTwo pouze dve. Proste naprosta kravina. :o))

(Obcas je lepsi nejakou vetu o technicke strance veci vynechat, pokud vubec nerozumim tomu, o cem pisu...)

0/0
1.10.2009 12:29

Huffnaggelův duch

Jako první letěl balík letáků

-------------------------bum----------------------------

0/0
1.10.2009 12:01

geroc

Nadpis článku

Tak IQ toho co vymyslel (nedejbože přeložil) nadpis článku je roveň slámě (sláma promine). (blijící smajlík).

0/0
1.10.2009 9:57

DreamTheater

Re: Nadpis článku

za to ty jsi expert, viď, blijící smajlíku

0/0
1.10.2009 11:47

mlada_fronta

xxx

yyy

0/0
1.10.2009 8:57

tučňák v exilu

A to, že se oslavují

pouhé 3 letouny jasně vypovídá o tom, jak je NATO akceschopné bez USA...

0/0
1.10.2009 8:44

mlada_fronta

Re: A to, že se oslavují

... navic C-17 Globemaster neni zadnej strategickej transporter, na to je prilis malej. Tak se da oznacit az C-5 Galaxy a An-225 Mriya.

0/0
1.10.2009 8:58

tučňák v exilu

Re: A to, že se oslavují

C-17 a malý? S tím bych nesouhlasil, naopak An-225 jednoznačně strategický dopravní letoun nemůže být - kvůli počtu, je to prostě stroj pro dopravu mimořádných nákladů ;-) U "strategičnosti" jde hlavně o dolet a o určitou nosnost, těch cca. 75 tun je tak akorát - menší letoun by současné požadavky nesplňoval, u většího by se zas hůře zajišťovaly operace, protože by potřeboval větší letiště atd.

Samozřejmě, pokud myslíš specificky tyto tři C-17, tak ty taky strategické nejsou, ze stejného důvodu, jako ta Mrija. Holt to bude jen tak aby se neřeklo a když půjde o nějaký strategický přesun, stejně se NATO bude muset spolehnout na mix půjčených Amerických a Britských C-17 nebo na pronajaté Ruslany :-)

0/0
1.10.2009 9:04

cejkis

Re: A to, že se oslavují

Zdravím :o)

O tom, co je strategický se vedou debaty již léta.

Pravdou je, že C-5 nedokáže přistát na malých letištích. USAF zadalo specifikaci stroje tak, aby byl schopen operovat z nezpevněných ploch jako C-130, ale uvezl nejtěží položku v inventáři amerických sil, kterou je M1A2 Abrams. Tak vznikl C-17.

Je to bezesporu taktický dopravní stroj tj. stroj schopný přístávat téměř kdekoliv. Strategické stroje jsou již jiný level jejichž primárním cílem bylo dostat co nejvíce zbraní z USA do Evropy v případě útoku států Varšavské smlouvy. Byly vytipovány letiště, které se tohoto mostu měly účastnit.

Tedy závěrem, C-17 není strategický stroj, nýbrž taktický stroj :)

0/0
3.10.2009 0:46

briza

Re: A to, že se oslavují

Otazka je jestli si nepletes oslavu otevreni nove zasobovaci zakladny NATO v Madarsku s oslavou 3 letounu. ;-)

0/0
1.10.2009 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.