Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papež sloužil v Brně mši pro sto dvacet tisíc věřících

Přibližně 120 tisíc věřících z Čech, Moravy, Slezska i okolních států se v Brně zúčastnilo mše celebrované papežem Benediktem XVI. Nejvyšší představitel katolické církve si vybral za hlavní téma svého kázání naději. Vážné problémy nebyly, záchranáři ošetřili dvacítku lidí, jeden policista spadl z koně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wallter

Něco k víře

Uvedu několik takových zajímavostí, které nám předkládá katolicismus:

1. Bůh stvořil tenhle svět, který ale považuje za špatný , protože si na konec naplánoval jeho zničení a výrobu nového (zjevení sv. Jana). Je ale zároveň vševědoucí, takže dopředu věděl že se mu tahle varianta světa moc nepovede.

2. Všemohoucí a vševědoucí bytost má dvě vlastnosti, které se navzájem vylučují. Pokud je bytost vševědoucí, zná všechny příčiny a důsledky a také celou jejich souslednost. Nemůže tedy dělat cokoli a tedy není všemohoucí. Pokud se bytost která je všemohoucí rozhoduje (nebo svá rozhodnutí mění), znamená to, že není vševědoucí protože jinak by řešení znala předem.

3. Ježíš se narodil jako syn boha, kterému je vlastně obětován za hříchy (cizí) o kterých stejný bůh rozhodl, že budou trestné a že budou souzeny tribunálem, který ovšem tvoří jen on sám. To je extrémně úchylný příklad sadismu. Pokud by navíc platilo, že bůh a Ježíš jsou jedna osoba, byla by to celé jen nechutná šaškárna.

0/0
4.10.2009 8:06

holkazdaleka

v pondeli odjel a dnes po nem ani pes nestekne

nemluve o dikuterech idnes

kde je celtik? 8-o;-D

0/0
1.10.2009 22:50

tom206

Na to

jaký to mělo v TV promo, tak ta návštěvnost nic moc. Když to srovnám s Barum rally, v TV promo žádný a diváků za víkend 300 tisíc, tak to je docela rozdíl, by měli změnit asi reklamku nebo slevnit vstupný.....

0/0
29.9.2009 12:57

mjr

Co je v srdci, tím jazyk přetéká...

0/0
29.9.2009 10:14

Forrrest

Re: Co je v srdci, tím jazyk přetéká...

Srdce je pumpa na krev. Ty jsi teda nechutný...8-o:-)

0/0
30.9.2009 22:14

mdrum

Proč tolik negativních názorů?

Komentáře k návštěvě papeže Benedikta (mnohdy velmi nevybíravé) nám jasně poskytují další důkaz Boží existence. Proč negativní diskutéry neirituje spousta nemorálnosti a dekadence v našem dnešním každodenním životě, ale naopak hledají způsob jakým ušpinit čisté roucho Svatého otce? Mám za to, že v tom "něco plave" - a tím "něco" je Bůh. Jde boj mezi dobrem a zlem, mezi Bohem a ďáblem - tedy dvěma veličinami, které jsou dnes tolik relativizovány a které navzdory tomu existují - ale právě zlý duch nemůže v těchto dnech unést tolik dobra a požehnání, které k nám bylo  přivezeno - proto tolik podrážděných reakcí. Přesto věřím, že "Láska Kristova je naší silou" a všichni (včetně kritických diskutujících) jednou spočineme v milující Boží náruči.

0/0
28.9.2009 15:30

P.spk

Re: Proč tolik negativních názorů?

těch konzumních duchovně plytkých rozumbradů jsou mraky, a nejen tady.....já myslím, že nemá smysl je o něčem přesvědčovat....každý si za svůj život ručíme sami, nechť se každý rozhodne podle sebe.......nakonec, ti, co boha nepotřebují to nemají vůbec lehké.....

0/0
28.9.2009 21:22

Alka.24

Re: Proč tolik negativních názorů?

R^:-)

0/0
28.9.2009 21:37

Forrrest

Re: Proč tolik negativních názorů?

;-D;-D;-D

0/0
28.9.2009 23:49

gagaryn

Re: Proč tolik negativních názorů?

;-D;-D;-D to je boží R^

0/0
29.9.2009 13:02

Ano, to je možné...

já četl "souložil v Brně"...

8-o8-o úplně jsem se lekl ;-D

0/0
28.9.2009 12:25

ZZZZZZZZ

Chucpe

To me prijde jako chucpa kdyz predstavil sekty ktera ma na svych rukou krev milionu mrtvych rekne "...k jakým absurditám dospěje člověk, když vyloučí Boha z horizontu...". Ja bych parafrazoval "k jakym absurditam dospeje clovek kdyz vylouci zdravy selsky rozum"

0/0
28.9.2009 4:51

Ano, to je možné...

Re: Chucpe

R^R^R^R^

0/0
28.9.2009 12:26

Forrrest

Re: Chucpe

R^R^

0/0
28.9.2009 12:43

djdave

Re: Chucpe

sami vidime kam nas dovedli cesti ateiste 1948 - 1989 .... proc nejprve likvidovali cirkev jako sveho uhlavniho nepritele ....Rv[>-]:-/ a kolik krve to stalo v novodobych dejinach! ....

0/0
29.9.2009 12:05

ZZZZZZZZ

Re: Chucpe

No v padesatych letech radove tisice z 10-ti milionove populace.

0/0
29.9.2009 12:34

Lumir_B

Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

..Ať to byly komunistické manifestace či následovníci Krista, Aláha atd...:-/

0/0
27.9.2009 22:48

Ginny

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

Takže jsi se přidal k tupému a poslušnému stádu nadávajících a plivajících na diskuzích o návštěvě papeže...

0/0
27.9.2009 23:12

Lumir_B

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

Copak plivu na dnešního papeže? Kritizuji návštěvu? Jen jsem si povzdechnul nad slepou stádovitostí, která v historii napáchala tolik zla ve jménu velkých ideálů...ať je hlásali papeži, Hitler, Stalin, Mao CeTung, Bin Ladin nebo G.W.Bush...

0/0
27.9.2009 23:30

antigogo

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

Zcela s Vámi souhlasím, jenže pochybuji, že to "druhá" strana pochopí. Zase bude něco kontra.......

0/0
27.9.2009 23:33

Lumir_B

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

..právě;-)

0/0
27.9.2009 23:40

11343756

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

Domnívám se, že na návštěvu papeže je třeba pohlížet jako na zcela mimořádnou kulturní a společenskou událost pro věřící i laiky. Pro brněnskou diecézi je to v pravdě historický mezník, když se jedná o vůbec první setkání s hlavou katolické církve od jejího vzniku v roce 1777. Berme to jako součást našich novodobých dějin, ke kterým toto zcela právem patří... 

0/0
27.9.2009 23:57

Forrrest

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

;-D;-D

0/0
28.9.2009 0:58

Ano, to je možné...

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

a já raději Dalajlámu :-)V

0/0
28.9.2009 12:28

153624

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo

On je tu malinký,možná nepodstatný, ale přece rozdíl: na oslavy Svátků práce, VOSRu atd se chodilo povinně,soudruzi vč. vybraných nekomunistů,kteří předstírali svůj "antikomunismus", ale ve skutečnosti donášeli, pak byl dokonalý systém špehování lidí a účast se sledovala. Zde lidé jeli dobrovolně,nikdo je nenutil. Byť mi přišlo lehce komické,že jsem dostal pozvánku z oranžového KU k účasti.Poděkoval jsem a nejel.Takže o tom to je: svoboda volby.Tehdy moc nebyla.Dnes je.Mně to docela stačí. [>-] BTW: mé dospěle dcery jely, ale místo si pořešily jinou cestou. Když jezdí asi 10 let na všechny akce vč. Austrálie,pak si jedou i v Česku.Logické,že?Hezký stát. svátek.

0/0
28.9.2009 11:59

rasta_vesta

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

8-o co jste tam v cesku cetli nebo necetli ?

Jenom Hitler Ant Novotny,  Husak, Havel byli katolici

0/0
27.9.2009 23:46

Hillar

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

Stalin ;-D kam se hrabe na cenzory z iDnes R^

Hitler by nás poslal do plynu , soudruzi z iDnes jsou millenci svobody V[>-]V

0/0
28.9.2009 1:22

Forrrest

Re: Vždy mi bylo smutno při pohledu na poslušné a tupé stádo...

R^

0/0
28.9.2009 0:07

11343756

ČT24

Teď se na návštěvu papeže v Brně dívám na serveru ČT24. V archivu je to celé v nezkrácené podobě. Na přímé sledování totiž ve dne nebyl čas. Nejsem věřící, ale je to zajímavá podívaná i pro laika. Je zde skutečně na místě vyjádřit úctu všem pořadatelům, jak celou akci hladce zvládli. Domnívám se, že město Brno v žádném případě naší vlasti ostudu neudělalo. Naopak, může být vzorem pro celý Svět. Zbývá si jen přát, aby stejně dobře vše dopadlo zítra i ve Staré Boleslavi, kde by mši Svatou mělo sledovat přibližně 60 tisíc lidí...

0/0
27.9.2009 21:59

miropiro

Pro hlupáky, co to jen kritizují

Zaprvé: to, že Benedikt XVI. byl v Hitlerjugend - není zas tak problém. Je třeba si uvědomit historii - kdo se chtěl vyhnout problémům, tak se stal členem, případně z přesvědčení, protože propaganda to uměla. Totéž jako u nás po vpádu vojsk varšavské smlouvy. Také se podepisoval souhlas, podle toho jste mohli mít dobrou práci.

Zadruhé: nechápu váš posměch, svědčí zřejmě o tom, že máte ve všem jasno, že ono náboženství je zbytečné a věda nade vše. Skutečně??? Vědci říkají, že se kdysi stal velký třesk a pak vznikly částice, "časem" Země a my. A je jasné, co bylo před VT??? A je ta teorie vůbec pravdivá? Co my víme? Nejistosta, pochybnost. A náboženství nabízí jistou víru. Určité vysvětlení.

Zatřetí: Brno je zase po určité době v centru pozornosti, a domnívám se, že Brno to zvládlo. To je dobrá vizitka i pro další akce.

0/0
27.9.2009 21:22

iRI2

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

To ze byl Benedikt v Hitlerjugend je asi stejne velka chyba, jako ze byli nekteri z nas v pionyru. Nejsem si jist, zda je mozne skolakovi zazlivat ucast v takovehle organizaci.

Soucasne si myslim, ze Ti kteri se na volbe papeze ucastnili, mohli takovehle vytky predem ocekavat. Nejsem si jisty, zda to byla takticka volba.

0/0
27.9.2009 21:29

miropiro

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Do konkláve samozřejmě nevidím, takže nevím, jak probíhá rozhodování...

0/0
27.9.2009 21:34

leopodstanicky

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

V podstate nejde o pápeža pri tom posmechu, pretože ten posmech je niečo ako gény, ktoré sa musia prejavovať. Pokiaľ ide o veĺký tresk - či veľký trest, ako sa to komu javí - ten samozrejme bol - je to preukázané, ale nebudem tu unavovať podrobnosťami. Problém je trochu inej povahy, nie či náš svet stvoril boh. Pretože, aj keby ho stvoril, je veľmi pravdepodobné, že tých svetov existuje viac - v súčasnosti sa napríklad skúma teória, či veľký tresk - ktorý naozaj bol - nebol náhodou dosledkom zrážky dvoch paralelných vesmírov. Samozrejme možná je ešte ďalšia vec - že totiž svety existujú nie(len) paralelne, ale sa vzájomne prelínajú, sú oddelené len iným kvantovým stavom. Ten posmech nevypovedá nič o svete, zato veľa o jeho nositeľovi. A  - boh možno stvoril TENTO svet - ale možno nestvoril ten druhý. Odporúčam laikom (nie v cirkevnom zmysle), aby tento príspevok radšej vo vlastnom záujme nečítali, alebo aby naň hneď zabudli. Prípadne aby si z neho urobili  posmech.

0/0
27.9.2009 21:44

ho vn iv al-

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

 A  - boh možno stvoril TENTO svet  ;-D;-D to Ti sedlo ;-D

0/0
27.9.2009 21:47

miropiro

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Problém je v tom, že velký třesk je velmi pravděpodobný, ale co bylo před ním, se vlastně ještě neví.

Na druhou stranu je toto pro běžné lidi nad hranicí chápání a pokud se člověk nevěnuje intenzivně této problematice, tak raději přijme výklad poněkud, řekněme, alternativní. Je mi jasné, že "pohádka" o stvoření světa za 7 dnů je v rozporu s Darwinovou teorií, ale na druhou stranu: skutečně jen víra ve vědecký pokrok? Já se domnívám, že je něco nad námi a to něco je Bůh.

0/0
27.9.2009 21:54

leopodstanicky

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Faktom je, že či boh je alebo nie je, so Zemou to nakoniec dopadne rovnako. Takže skor ide o niečo iné - Podľa ucelených astropoznatkov ak boh svet - ten náš - aj stvoril, viac už doň nezasahuje. Odtiaľ aj vysvetlenie, ako boli možné napríklad vojnové útrapy a pod. Všetko je dielom človeka, ktorý je - to je zas už teória vzniku života na zemi - s najväčšou pravdepodobnosťou dielom zhody okolností. Ale ináč - život náhodou vznikol a náhodou - asi - zanikne. Život je - asi - len náhoda.

0/0
27.9.2009 21:59

iRI2

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Ja rozhodne neodmitam vedecky vyklad stvoreni sveta. Na druhou stranu mi prave tahle vedecka teorie prijde pomerne dobre korespondujici s tou biblickou. Stejne jako mnoho dalsich textu stareho zakona i zde se jedna o podobenstvi. Delka 1 den muze znamenat ledacos.

No, ale kdyz vezmeme v potaz o kolik je Bible starsi, nez Darwin... uz zde je popsano, ze nejprve vsude byla voda, pak voda ustoupila zemi. Nejprve byly stvoreny rostliny, pak zivot ve vode, pak zvirata na zemi a teoprve na konci clovek. Pokud to beru jako podobenstvi, neprijde mi to spatne.

0/0
27.9.2009 22:01

miropiro

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

A s tím souhlasím: když se to totiž vezme, tak náboženství a věda si jsou blíže, než se asi někdy zdá.

0/0
27.9.2009 22:14

iRI2

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Darwin byl krestan.

0/0
27.9.2009 22:26

Forrrest

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Tak to prosím o vysvětlení, proč je mezi vědci tak mizivé procento věřících. Že by ve skutečnosti tak blízko nebyly?;-);-D

0/0
28.9.2009 1:10

Forrrest

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Termín "podobenství" je v případě náboženství k smíchu (či k pláči?):-/ Není to nic jiného než primitivní nástroj k apologetice lží a kontradikcí. Je to způsob, jak pomoci víře bojovat s rozumem, jak unikat realitě, když se člověk touží utápět ve svých fantaziíchRv

http://www.blisty.cz/art/12249.html

0/0
28.9.2009 1:09

Forrrest

Re: Pro hlupáky, co to jen kritizují

Ateisté se nevysmívají věřícím, protože sami mají ve všem jasno. Kde jsi na takovou hloupost přišel? Ateisté se jim vysmívají, prože věřící jsou totálně zmatení a věří neuvěřitelným kravinám!:-) (např. skepticsannotatedbible.com)

Co se týká stvoření vesmíru, zkus se trochu dovzdělat, můžeš začít např. zde: http://www.youtube.com/watch?v=UprgjJFAzLo  http://scienceworld.cz/fyzika/vesmir-jako-prerostla-fluktuace-vakua-4397  http://scienceworld.cz/fyzika/vesmir-jako-prerostla-fluktuace-vakua-4397

"Co my víme? Nejistosta, pochybnost. A náboženství nabízí jistou víru. Určité vysvětlení." - Primitivní, lživé, nemorální. Vhodné pro lidi, kteří jsou příliš hloupí a líní se o té pravdě něco dozvědět!Rv

0/0
28.9.2009 0:57

ho vn iv al-

@@

skoro jsem padnul 8-o8-o Papež souložil v Brně 8-o

0/0
27.9.2009 20:54

iRI2

-

To je zase řečí. Prostě se smiřte s tím, že papež je představitelem všech katolíků na světě. Tedy zastupuje více jak 1 miliardu lidí (a jako významného člověka jej uznávají všichni křesťané, což je cca 2 miliardy lidí). Když tady byl Obama, nebylo to zdaleka tak konfliktní téma. Většině lidí nevadilo, že se kvůli němu uzavřelo letiště a ve zprávách se prakticky nemluvilo o ničem jiném.

Prostě Češi jsou vychovaní k nenávisti vůči církvi. Sice vzděláním v těchto věcech naprosto tápou, ale přesto stále opakují ohranou – nenávistnou písničku.

0/0
27.9.2009 20:52

reddmaniak

Re: -

a jaké dala katolická církev příčiny proto, abychom ji respektovali???

bylo to snad násilné obracení na křesťanství v ranném středověku?

nebo upálení Jana Husa a následné války?

to že prostým lidem kázali co je ctnost a hřích, ale sami to zhusta nedodržovali?

intriky a pletichy vynucující na panovnících uznání křesťanské víry jako jedinné pravé? bránění novým objevům a formám, ať vědeckým či uměleckým? vzdělání vázané na církevní nauku a (pochybnou)morálku? netvrdím,že neměla dobré stránky(zakládání nemocnic, charita, určitá jednota v obraně evropského prostoru proti cizím vpádům), ale přesto pro mě a řadu dalších lidí není a nebude důvěryhodný partner

0/0
28.9.2009 4:10

ja11

Re: -

Ale církev jsou lidi, a ti se jaksi od ranného středověku několikrát změnili, taky od dob Jana Husa. Chápu, že kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, ale možná nová informace pro takové jako jste Vy: už jsme o pár století dál, možná byste mohl zkusit poznat pár křesťanů z dnešní doby, možná to bude překvápko :-D Taky bych trošičku být váma rozlišovala "mít vlastní názor" a "bránit někomu něco". On v tom rozdíl docela je. A ještě jedna novinka pro vás: i věřící lidé mají vlastní názory, které se někdy od názorů představitelů církve liší, a nevím o nikom, koho by zato v dnešní době upálili. Možná Vám něco uniká a nepochybně jste ta nejdokonalejší osoba na světe vzhledem k té kritice. Předpokládám, že člověk, který není dokonalý a má to trochu v hlavě srovnané, si nedovolí takovýmto způsobem kritizovat ostatní. A tady můžeme vidět, že těch opravdu bezchybných a naprosto úžasných ateistů máme v ČR kvanta. Možná proto jde naše republika do kytek, že?

0/0
29.9.2009 14:03

HancickaP

katolicka mafie,...

21 stoleti a porad se brani antikoncepci, potratum,.. jako kdyby zensky byly jenom masiny na deti.

a cela ta ptakovina okolo celibatu - to s Bohem nema spolecnyho ani n; takhle si cirkev uz nekolik stoleti chrani majetek.

0/0
27.9.2009 20:31

IoannesBaptist

Re: katolicka mafie,...

Viďte, a přitom ženy jsou vlastně mašiny na nezávazný sex...

0/0
27.9.2009 20:44

HancickaP

Re: katolicka mafie,...

ha ha. ne.

0/0
27.9.2009 20:53

iRI2

Re: katolicka mafie,...

R^

0/0
27.9.2009 21:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.