- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vysvětlit, proč by se učitelé dnes (a s vyhlídkou na zítřek) měli ještě o něco snažit?
Protože jsou neschpní nýmandi a nic jiného než učit dělat nemohou. Měli by si proto hledět aby o svoji práci nepřišli jinak budou okusovat kůru na stromech
.. specifické postavení. Patří k základní vzdělanostní výbavě. Matiku se učíme, aby nás neokradli u řezníka, občanskou nauku, abychom znali svá práva a dějepis proto abychom (snad) neopakovali chyby z minulosti. A angličtinu? Inu tu se učíme proto, abychom jednou nepobíhali někde v cizině po letišti a česky se neptali co to znamená "Gate C" a "boarding", když náš kapesní překladač nabízí verzi "U fortny C se poskytuje stravování/obednění prkny".
jj,. s automatickými překladači je třeba opatrně. Včera mě pobavila velká reklama na Florenci na "české občerstvení". Je v asi 12 jazycích, ovšem evidentně to nepřekládal překladatel. Japonsky tam mají místo "české" napsáno "český jazyk"
Nejsem ucitel, ovsem muzu vyucovat v anglictine cokoliv, treba i ten telocvik, zpev, hudbu... dostal bych ve skolstvi praci? Kdyz ano, za kolik? Nevim jestli se staci obratit na misti skolu / reditele...
Pokud nebudete vyhovovat asi tak stopadesáti tabulkovým kategoriím, tak na to zapoměňte, i kdybyste uměl jak pánbůh.
tak ať jim do třídy frknou cizince co téměř neumí česky, polovinu třídy vyhází, ale ta půlka se aspoň něco naučí ale vlastně pak by byl taky ten učitel špatnej, protože by to tu půlku nenaučil, tak nevím...
Učím angličtinu na osmiletém gymnáziu. Je pravda, že po učitelích je sháňka. Jsme tu skoro samé ženské, z toho polovina na mateřské. Hlavní důvod - určitě učitelské platy - muži se do škol nehrnou.
Dál - pokud bychom měli pouštět dětem pravidelně filmy, potřebovali bychom mnohem víc hodin. Máme jich víc, než je běžné na jiných školách, ale určitě se to nedá srovnat s pobytem v anglicky mluvící zemi.
Dá se dělat mnoho, jen mít ten čas. Nebylo by špatné, aby se i některé jiné předměty učily v angličtině - třeba v dějepise - historie USA a UK. Nebo sem tam i tělocvik, proč ne? Zeměpis, biologie - třeba jednou za čas, základní názvosloví.
Mnohé děti se naučí víc mimo školu - poslechem hudby, sledováním filmů, dopisováním si s vrstevníky z ciziny v angličtině.
Končím, za chvíli začíná hodina, jen chci říct, že se snažíme být lepší a modernější, hlavní problém je asi nedostatek lidí, času a peněz.
Hele, kdybysme meli telak v anglictine my, tak rekneme stejne akorat hi, protoze jsme hrali fotbal a gol se vola stejne...
zaci na viceletych gymnaziich mluvi vetsinou plynne a na druhem stupni zakladnich skol nemluvi temer vubec. No cim to asi bude, ze?
A ze se ve tretich tridach zacinaji ucit jazyky? Zadna novinka. Ja jsem ve treti tride zacinal s rustinou. Jeste ted si pamatuju ty nadherne ucebnice s kreslenymi pionyry, jimz hrde vlaly rude satky, a na kresleneho soudruha Lenina, a na tlustou a urvanou tovarysc ucitelnicu
není to nějaká mejlka? za našich časů se s ruštinou začínalo až ve čtvrtý třídě. i když je fakt, že já chodil do devítiletky. v osmitřídkách to mohlo bejt jinak.
Když se Pepíček nebude snažit a nebude chtít, tak ho ani Jan Amos nic nenaučí. Ono to chce snahu z obou stran a když doma na Pepíčka kašlou a veškerou výchovu nechávají na škole, tak se rodiče Pepíčka nemůžou divit, že je z Pepíčka nevzdělanej blb.
Ppeppicku, z toho si nic nedelej, za sve rodice clovek nemuze
rok po škole průměrný žák neumí prakticky nic. Zatímco třeba neznalost dějepisu nebo chemie může úspěšně maskovat celý život, u jazyků se na to narazí mnohem častěji
A: "Jaké cizí jazyky znáte?"
B: "Měl jsem na škole němčinu..."