Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Církev už není mocnost, vzkazuje papež ateistickým Čechům

Papež Benedikt XVI., který přijede o víkendu, rozhovory neposkytuje. Co si myslí o ateistickém Česku a co řekne zdejším katolíkům? Exkluzivně pro MF DNES o tom mluví jeho mluvčí, jezuita Federico Lombardi. Papež podle něj zdejší církev vyzve, aby víru víc šířila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JÚLINEK.ŠÍŠAL

souzi a soušky čížci,

inu ...ale iToday i Čížsko se chovají, jako by  byla ... nojo, 100 let jim ještě zbývá do opic ...;-)

0/0
24.9.2009 6:21

Blbec z Xenemunde

zlaté časy ve Spessartu

kdy přijede ten německej pionýr dělat k nám náborovou akci :-P ?

0/0
23.9.2009 23:50

Michal llllllllll

Je krize!!!

V boha možná (někdy kleju atd...) věřim, ale církev neuznávám. Proč sem ten člověk jede? Proč tu návštěvu musíme platit z našich daní? Proč se kvůli němu musí omezovat doprava? Proč se kvůli němu uzavírají časti měst?

Mě osobně nevadí že sem jede, ale štve mě že si tuhle návštěvu určitě nebude platit ze svého. Vždyť sem vlastně jede prezentovat (podle mého) soukromou společnost.

0/0
23.9.2009 19:37

Oerteplur

to: IoanneBaptist

Ve svém popisu jste zapomněl dodat, že Ježíš se narodil prostřednictvím Ducha svatého,který jako zástupce Boha učinil neposkvrněné početí. Druh Marie tesař Josef, tak vlastně vychovával levobočka. Dálemi chybí popis toho, co vlastně Ježíš konal po svém z mrtvých vstání. Celá tato příhoda je docela komplikovanou slátaninou, které v dnešní době nikdo se zdravým rozumen a smyslem pro realitu nemůže věřit. Církev je tedy útočištěm zoufalých, kteří jsou schopni věřit čemukoliv. Stejně nechápu, proč se křesťané klaní Ježíši nazaretskému - židovskému králi.

0/0
23.9.2009 9:02

nekronomicon

Děte s církví do (_!_)

Rv

0/0
22.9.2009 8:29

(_!_)

Re: Děte s církví do (_!_)

Nechoďte sem! Jau! Jau!

0/0
22.9.2009 12:12

iDaddy

Možná se papež příjde omluvit za katolickou církev,

která po II. svět. válce pomáhala špičkám SS s útěky do Jižní Ameriky. Takovým lidem jako třeba Mengele.

0/0
22.9.2009 0:13

hansfraj

Re: Možná se papež příjde omluvit za katolickou církev,

Ano a mohl by se zárověn omluvit za to že za 2WW pomáhali křesťané s emigrací židů do bezpečí.

0/0
23.9.2009 23:33

banánovník

voliči ods očividně nepochopili

co papež řekl;-D

0/0
21.9.2009 23:04

cejkis

Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planety

Vzkazuje CEJKIS Církvi!

0/0
21.9.2009 20:21

IoannesBaptist

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Napište sem prosím aspoň jedno jméno někoho, kdo zemřel rukou kněze. Děkuji.

0/0
21.9.2009 21:42

gagaryn

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Leonard Brown

0/0
21.9.2009 21:51

IoannesBaptist

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Google o ničem takovém neví. Můžete dát odkaz?

0/0
21.9.2009 22:09

IoannesBaptist

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Jé tak sorry, já nepochopil že jde o vtip na "Šifru", na televizi se nedívám... :-)

Tak koho tam máte dál?

0/0
21.9.2009 22:15

modrá šlápota

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Jmenujte někoho,kdo zemřel rukou Husáka.:-)

0/0
21.9.2009 23:04

IoannesBaptist

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

Tvrdím někde, že Husák byl nejkrvavější organizací v dějinách planety? :-)

0/0
22.9.2009 14:15

ciankal

Re: Ale stále jste nejkrvavější organizací v dějinách planet

no Husa upalili na prikaz papeze

0/0
23.9.2009 12:09

Jiří Inczédy

okazale pripravy pro "hosta" ktereho nezve vetsina

mozna se prijede omluvit za nejake sve homosexulnepedofilni kamose. Lidi nebudte ovce :-P;-D[>-]EU

0/0
21.9.2009 19:15

Kajmik01

Re: okazale pripravy pro "hosta" ktereho nezve vetsina

Pozval ho prezident ČR Václav Klaus, který je zvolen většinou ;-)

0/0
21.9.2009 20:11

godys

soudruzi, církev už je tady 2000 let a vy sotva 100...

tedy je úsměvné jak tady kvičíte a prskáte....:-)EU

0/0
21.9.2009 18:02

truepapas123

Re: soudruzi, církev už je tady 2000 let a vy sotva 100...

..dinosauři tu byli ještě dýl, a je po nich, tak pozdravuj ježíška a nezapomeň svačinu ;-D

0/0
21.9.2009 18:19

rasta_vesta

Re: soudruhu, církev už je tady 2000 let a nikdy nikomu nepo

0/0
21.9.2009 18:35

IoannesBaptist

Vítáme Svatého otce

Bůh Ježíš Kristus se z lásky k nám stal člověkem, narodil se z Panny Marie, trpěl a byl ukřižován za naše hříchy. Vstal z mrtvých a poslal svých dvanáct apoštolů - první Církev - pod vedením Petra - prvního papeže - aby hlásili radostnou zprávu o Božím království všem lidem i dalším generacím. Apoštolská posloupnost v katolické církvi - jako jediné - nebyla nikdy přerušena a Svatý otec Benedikt XVI. je 265. mužem na Petrově stolci. Děkujeme Bohu, že u nás smíme přivítat tak vzácnou návštěvu. Jistě to přinese všem lidem - věřícím i nevěřícím - mnoho požehnání.

0/0
21.9.2009 17:38

godys

Re: Vítáme Svatého otce

R^R^R^:-)EU

0/0
21.9.2009 17:58

hansfraj

Re: Vítáme Svatého otce

R^ Stejně se najde někdo kdo ti to překroutí, ale jinak dobrý.

0/0
23.9.2009 23:38

martas111

Lekce veřejné ekonomiky

Zajímavé je, jak fungují církevní charity a podobně. Jsou vždy ztrátové, ale jen papírově a peníze posílají na účet zřizovatele - církve. A ne zrovna malé a příští rok stát zase pošle.....

0/0
21.9.2009 16:54

Kajmik01

Re: Lekce veřejné ekonomiky

Ano? A zajisté máš nějaký důkaz, nejlépe podpořený audity a hospodářskou kriminálkou, viď? ;-)

0/0
21.9.2009 17:47

martas111

Re: Lekce veřejné ekonomiky

když tomu nerozumíš, laskavě nezlehčuj, o čem víš houbelec.

0/0
21.9.2009 17:50

IoannesBaptist

Re: Lekce veřejné ekonomiky

A ten důkaz by nebyl?

0/0
21.9.2009 17:54

martas111

Re: Lekce veřejné ekonomiky

to ti vypočítá každej student veřejný ekonomiky. právěže oni audity vést nemusí, troubo.

0/0
21.9.2009 17:58

IoannesBaptist

Re: Lekce veřejné ekonomiky

Tak aspoň nějaký odkaz na ten výpočet. Přece není možné, aby na to nějaký student veřejné ekonomiky nenapsal bakalářku. Prosím, prosím... :-)

0/0
21.9.2009 18:01

Kajmik01

Re: Lekce veřejné ekonomiky

je zajímavé, že když má církev nějakej vroubek, jsou toho všude plné noviny a o tomhle se nípíše. Že by si někteří ateisté nechali ujít takovou možnost poukázat na chyby církve? ;-)

0/0
21.9.2009 18:07

Qesospi Cobigan

Re: Lekce veřejné ekonomiky

Cha cha cha. Tak dovol, abych ti sdělil že charity s účetního hlediska nemají s církví nic společného. A pokud jde o putování peněz v církvi - tak toky vedou spíše do Česka než z něj. Nezapomeň, že jsme misijní uzemí, - to je něco jako banánová republika...  (to jsme stejně).:-P

0/0
21.9.2009 23:00

EXORCIST.MUNDI

Nesouhlasim - vzdoropapez nebute lhat

o tom,co nase cirkev Svata je a nebo není !!!

0/0
21.9.2009 16:43

rasta_vesta

Re: Nesouhlasim - vzdoropapez nebute lhat

vy se budete klanet i muslimcum - jenom proto, ze vam hitler nalhal blbosti Rv

0/0
21.9.2009 16:47

EXORCIST.MUNDI

Re: Nesouhlasim - vzdoropapez nebute lhat

NIKDY - s Krizem na plasti chopme se mece a neverici zazeneme!

0/0
21.9.2009 16:51

rasta_vesta

Re: Nesouhlasim - vzdoropapez nebute lhat

8-o vjednoho boha veriti budes !!!!

a sakra ten jedinej ma turban, dlouhej habit, korunu , rude botky ???

0/0
21.9.2009 18:28

Hillar

Re: Nesouhlasim - vzdoropapez nebute lhat

na hlavu si posadil TIARU R^ jenom on si pokecne s bohemR^V[>-]V

0/0
21.9.2009 19:11

Kajmik01

Ukradený majetek

Ohledně argumentu, kdo komu ukradl majetek:

To, že stát zabavil církvi majetek je většinou jasně dohledatelné v různých ověřených zdrojích (za první republiky byl soupis církevního majetku a při zabavování si STB určitě dělala záznamy, případně svědci).

Ohledně majetku jenž si měla nakrást církev asi tolik: jak právně dokázat, jaký majetek církev dostala legálně (třeba jen Karel IV věnoval církvi mnoho pozemků a peněz na stavbu špitálů, kostelů a far) a který nakradla? A do jaké doby zpětně? A kdo prověří, kolik si za ty tisíciletí nakradly třeba státy při svých výbojích a jestli konkrétní bohatství u některého člověka nepochází od doby, kdy si jeho prapředek jako loupeživý rytíř nakradl?

Prostě pokud nemáš konkrétní důkazy, platí po celém světě presumpce neviny.

0/0
21.9.2009 16:41

Wrunx

Re: Ukradený majetek

jak daleko? zpětně před rok 1222. a bude vystaráno :-)

0/0
21.9.2009 16:50

godys

soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

přece Lenin v roce 1917 zrušil v projevu Boha, tak se aspoň máte soudruzi o koho opřít....:-)EU

0/0
21.9.2009 16:08

pavla21z

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

Zlato, netuším, o co ti jde, ale statistika mluví jasně - 30% věřících, což je kurňa málo na to, aby se jim ročně vyplácela téměř miliarda a půl. soudruhy si odpusť. Já tady nikomu nezakazuji jeho víru. Pouze nesouhlasím finančním vyrovníním. A pokud nejsi schopen konstruktivní debaty, tak jsi vůl.

0/0
21.9.2009 16:20

Kajmik01

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

Psal jsem to o dost níž:

STÁT církvi v 50. letech ukradl majetek a začal jí platit z rozpočtu (platy kněží a na běžný provoz), takže pokud se dnes nelíbí lidem placení církve z rozpočtu není problém vrátit vše do původního stavu obvyklého v jiných evropských zemích.

Stát vrátí ukradený majetek nebo zaplatí jeho cenu (většina je podchycena v pozemkových knihách a v soupisu zabaveného majetku) a přestane financovat církev z rozpočtu. No a církev bude žít ze správy svého majetku a z církevní daně, kterou budou platit registrovaní věřící. A bude všechno podobné jako v Německu, Rakousku, nebo i v ostatních postkomunistických zemích.

0/0
21.9.2009 16:34

pavla21z

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

KOUKÁŠ NA ZPRÁVY? CHYTROLÍNE. SCHODEK STÁTNÍHO ROZPOČTU JE 230 MILIARD. COŽ JE TÉMĚŘ NAPROSTO LIKVIDAČNÍ PRO ČESKOU REPUBLIKU. VÍŠ, JAKOU ČÁSTKU POŽADUJE CÍRKEV? O 40 MILIARD VÍCE, NEŽ JE SOUČASNÝ SCHODEK. TAKŽE POKUD CHCEŠ, ABY ČR ZBANKROTOVALA, JSEM PRO - VRÁTIT MAJETEK....[>-]V

0/0
21.9.2009 16:41

Kajmik01

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

Ta suma byla nějak dohodnutá politiky a navýšená o nějaké desítky miliard za odložení platby. Takže to klidně může být míň.

Ale podstatné je, že pokud bylo něco ukradeno, a je pro to důkaz, musí se to vrátit. To je právní model, který celý svět dodržuje. A nikdo se neptá, co se stane se zlodějem, jestli bude mít ještě na byt nebo auto.

A jaký myslíš, že bude schodek v dalších letech? Prostě se schodek zvýší o něco víc než je roční sekera ve státním rozpočtu, tím stát nezbankrotuje.

0/0
21.9.2009 16:45

truepapas123

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

zloděj bude kázat o morálce? seber si tu svou církev a vypadni...

0/0
21.9.2009 19:02

Wrunx

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

viděl bch to jinak. než vzniklo patronátní právo, nepatřilo církvi prakticky nic. a i potom zůstaly patronovi různé pravomoce - kupříkladu dosazovat si své duchovní. Takže vrátíme se k patronátnímu právu nebo půjdeme raději ještě dále do minulosti a sebereme církvi všechno? ;-)))

0/0
21.9.2009 16:48

truepapas123

Re: soudruzi, tak zrušíte tu církev nebo nezrušíte kurňa...

..poďme dál! (smajlík-co-kyne-černoprdelníkům-zaťatou-pěstí)

0/0
21.9.2009 18:25

Collins1001

No, Clarke nam asi usnul,

takze bychom se s  podobnema diskuzema presunuli radeji jinam?

0/0
21.9.2009 16:00

Clarke

Re: No, Clarke nam asi usnul,

ne, jen take musim pracovat...

0/0
21.9.2009 16:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.