Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokud odmítnete Lisabon, můžete přijít o eurokomisaře, pohrozil Barroso Irům

Znovuzvolený šéf Evropské komise José Barroso tlačí Iry ke zdi. Dublin by mohl ztratit právo na nominaci svého eurokomisaře, jestliže odmítne Lisabonskou smlouvu ve druhém referendu, varoval v rozhovoru pro list The Irish Times. Irové rozhodnou o osudu smlouvy začátkem října.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DIVIX

Pokiaľ nechce niekto

prijať podmienky väčšiny, tak nemá právo sa podieľať na riadení EU. Pokiaľ viem, tak dmokracia funguje na rozhodnutí väčšiny a nie na vete jedného člena. Keď sa Íri nechcú pridať, treba ich nechť tak, ale potom je nutné odobrať im post eurokomisára a prípadne zvážiť ich členstvo v EU. Bohužiaľ na írskej ceste je aj ČR a PL. Nechápem načo sa niektoré štáty snažili o členstvo v EU, keď teraz robia problémy? Najlepším riešením pre oneskorencov by bolo stanovenie termínu dokedy sa musia rozhodnúť. Po tomto termíne by bolo nutné zaujať kritický postoj voči týmto štátom. Hoci až po zrušenie členstva v EU.

0/0
20.9.2009 14:49

Pan Navratil

Re: Pokiaľ nechce niekto

Pokud vím já, tak v EU princip většiny nyní nefunguje a je zcela legitimní, pokud někdo zavedení takového principu odmítne. Vy se rozčilujete, že někdo neskáče, jak vy pískáte? Proč?

0/0
20.9.2009 16:31

DIVIX

Re: Pokiaľ nechce niekto

Veď práveže nefunguje. Jedno veto zmarí rozhodutie 26 štátov. To je OK? Ja sa nerozčuľujem iba som konštatoval. Nuž, myslím si, že väčšina by mala rozhodovať, tak ako je to bežné v parlamenete. Tam predsa jeden poslanec nezmôže nič proti väčšine. Tam je to považované za demokratické, tak prečo nemôže takto rozhodovať 27ka?

0/0
20.9.2009 16:46

Martin Kostera

Re: Pokiaľ nechce niekto

Člověk není stát. Pochopte to konečně...

0/0
20.9.2009 17:50

Martin Kostera

Re: Pokiaľ nechce niekto

Máte naprosto zcestné názory, když se snažíte dávat rovnítko mezi občanem a státem.

Ne pane, takhle svět nefunguje a nikdy tak ani EU nefungovala. Kdokoli může potopit euroústavu(pardon, lisabonskou smlouvu) a bude to naprosto legální a legitimní. A nikdo nemá právo jim nic zazlívat.

Nejde ani to, co navrhujete - zrušit členství státům, kteří nechtějí změnu. Pravidla fungování EU to neumožňují. Naštěstí. Jinak by cesta k bruselskému socialismu byla mnohem jednodušší...

0/0
20.9.2009 17:49

Martin Kostera

Re: Pokiaľ nechce niekto

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/vic-uprchliku-do-eu-chce-brusel-znicit-unii_136864.html

Po příjetí euroústavy bude k tomu mnohem lehčí cesta. "Demokraticky" nám sem přesunou běžence. Kolik? Jaké? No to rozhodnou bruselští úředníci. Jen doufám, že nějakou vhodnou multikulti skupinku uctívačů pedofila umístí do Vašehou sousedství. Pak Vás ty blbosti přejdou...

0/0
20.9.2009 17:56

NESO

VYSTOUPIT Z EU + ZADRÁTOVAT HRANICE, DOKUD JE JEŠTĚ ČAS!

Jinak dopadneme velice špatně! Barroso a multikulturní šílenci z Bruselu nás zaplaví muslimy! Už to začíná a Lisabonská smlouva to má dovršit!

Kolonizace světa: http://www.youtube.com/watch?v=UTzEpt49yeU  Rv;-O

0/0
20.9.2009 13:58

kenzo

Zkorumpovanou EU má za blbce i Rusko!

Není známo, zda poslední vývody Evropské unie pochází více z naivity či hlouposti, komentuje zářijový návrh společné unijní imigrační politiky ruská Pravda. EU má totiž za to - podle vyjádření svého výkonného orgánu Evropské komise- že její mezinárodní prestiž pokulhává proto, že přijímá málo běženců. Ve středu tak zveřejnila své plány na umístění většího počtu imigrantů po všech svých členských zemích.

http://www.pravda.ru/world/europe/european/03-09-2009/322657-europe-0

http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/vic-uprchliku-do-eu-chce-brusel-znicit-unii_136864.html

0/0
20.9.2009 16:21

Martin Kostera

Re: Zkorumpovanou EU má za blbce i Rusko!

Já nechápu, že někdo může být tak debilní. To už snad raději vystoupit ze šílené EU...;-(

0/0
20.9.2009 17:51

godys

Re: VYSTOUPIT Z EU + ZADRÁTOVAT HRANICE, DOKUD JE JEŠTĚ ČAS!

soudruhu, to jste mohli udělat v 48 roce když za váma stálo Rusko, dnes už máte smůlu....:-)EU

0/0
20.9.2009 19:02

Alena1.

nesprávná interpretace Barrosa

Je zajímavé, jak se dá slovně točit a překrucovat jeden jedinný fakt - Barroso prý vyhrožoval. Hrůza, kde to jsme, kde je demokracie, tanky a vydírání_ zní unisimo na tomto chatu. Bohužel, nebo vlastně bohudík ale v jeho proslovu, resp. odpovědi na přímý dotaz, nepadlo ani slovo o výhružce. Záleží tedy pouze na interpretaci a použitých výrazech v titulku.

Například můžeme následující fakt, že někdo neplatí nájemné za byt, též naprosto rozdílně okomentovat.

Komunistický plátek napíše: "Restituent, podnikatel a majitel bytu vyhrožoval staršímu nájemníkovi, že ho vyhodí z bytu"

Nestranný tisk napíše: "Majitel bytu upozornil nájemníka, že pokud nebude platit nájem, je pravděpodobné, že mu bude muset dát výpověď a požádal o vysvětelní". Takže pro někoho je prosté konstatování faktu, že v případě irského "ne" bude v dikci provizorní smlouvy z Nizzy nutno snížit počet komisařů a proto na to doplatí právě menší zeme, tedy i Irsko vyhrožováním. Pro mě ale ne.

 

0/0
20.9.2009 13:39

Alena1.

Re: nesprávná interpretace Barrosa

a potom už opravdu záleží pouze na tom, jak si soudný čtenář článek dále vyloží, či jak se pokusí si sám sehnat informace. Ale to bychom zřejmě vyžadovali po různých chataříčkách příliš. Ono se totiž nad pulitrem tak pěkně rozčiluje .

0/0
20.9.2009 13:42

pskoda

Re: nesprávná interpretace Barrosa

Čtenář znalý místních poměrů si jazyk novinářů musí holt přeložit. Pak je jasný, že nešlo o žádný vyhrožování, ale pouze upozornění, informaci. Bulvarizace médií, bohužel, je v módě Rv

0/0
20.9.2009 13:42

chataricek

Ve stylu

výhružek, slibů, nátlaků ... ono to nešlo s tanky - takže teď se parceluje Evropa jinak. Držím Irům palce - rozhodují i o nás. Bohužel - my tu možnost neměli ... Nás prodali rychle... NE LS!

0/0
20.9.2009 12:34

Alena1.

Re: Ve stylu

v Irsku jsou hlavními odpůrci a též skalními referendisty na terorismus napojená polofašistická stran Sinn Fein a ultraradikální Dělnická strana Irska.

A těm držíš palce - to je, jako bys zde veřejně prohlásil, že držíš palce KSČM a neonacistům. Styď se!!

0/0
20.9.2009 12:55

chataricek

Re: Ve stylu

Tak to si nemyslím. V Irsku jsou hlavními odpůrci - soudní lidé. Fašisty bych hledal v propagátorech LS = Hitlerovi pohrobci. Takže - nestydím se.

0/0
20.9.2009 12:59

Alena1.

Re: Ve stylu

no jak říkám - pokud považujete za soudné lidi fanatiky ze strany Sinn Fein, nebo Socialist Workes Party (Strana socialistických dělníků), tak tím pouze dokazujete hodně sám o svém soudném mínění, resp. že komentujete věci, o kterých nemáte ani páru.

0/0
20.9.2009 13:12

chataricek

Re: Ve stylu

Neumíte číst ? Já mluvím o Irech. Tedy obyvatelích Irska. A referendum - to není jen jakási strana - ani názor odpůrců. To je výsledek hlasování národa... Rozumíte ? Nepleťte do toho strany. je to jako kdybych říkal - že chci pro všechna stejná práva, ne diskriminaci bílých - a Vy byste mi napsala - že totéž chce DS - a tam jsou prý fašisti - a tak jsem také ... Například.

0/0
20.9.2009 19:58

Mivyk

demokracie po EU

V nejvyšších orgánech Unie –

Evropská rada a Evropská Komise – budou dle cenzu zástupci všech

„národních hejtmanství“ - avšak tito členové budou delegovaní, nikoliv

volení. A tyto dva orgány mají nejvyšší legislativní a rozhodovací

pravomoc v rámci EU. Tedy převedeno do reality – to co rada a komise schválí, musí každý národní parlament automaticky schválit také. Když to neschválí, tak EU může „národní hejtmanství“ sankcionovat a to jakkoliv a po jakoukoliv dobu bude rada a komise chtít.

0/0
20.9.2009 12:20

Alena1.

Re: demokracie po EU

opakujete se, odkaz na pamflet Jana Niederleho jste nám zde již uvedl.

Jan Niederle LS komentuje z pohledu euroskeptické platformy Libertas, neboli té platformy, kterou financuje Irský miliardář Declan Ganley, kterému se přičítají vztahy k ruským oligarchům. Mimo jiné velký přítel Koženého a bývalého českého europoslance Železného. 

0/0
20.9.2009 13:21

kenzo

Re: demokracie po EU

Ruští oligarchové, nebo velcí muftí v Bruselu?  EUropistán je jednou velkou černou dírou na peníze s neprůkaznými finančními toky a účetnictvím, bez ducha, budoucnosti a přesvědčeného občana.Lobbismus a korupce nikým nevolenými levicovými organizacemi hlásající multikulturalismus podporující islamismus a kriminalitu. Instituce prolezlá neschopnými politiky na národních úrovních dávno odepsaných - Špidla, Leinen, Barrot  a delší politický odpad! Neni divu, že Brezinski indentifikuje Evropu pro USA jako budoucí problém, stejně tak 

Fukujama a další, z Evropou jako mocenským centrem globálního měřítka ani nepočítají, narozdíl od USA, Číny  a Ruska. EU je jen dobře placená firma pro politiky pohřbívajících Evropu hospodářsky a civilizačně ve jménu laciného pokrokářství, na cestě do propadliště dějin, kde Evropa bude, a ve velké míře již je, jen jako bezvýznamný pozorovatel dožívající z podstaty na své islámsko-africké cestě, pod vedením zkorumpovaných soudruhů v Bruselu, hlásajích pokrok !

0/0
20.9.2009 16:00

Mivyk

Drtivá většina lidí ani neví co přijetí Lisabonské smlouvy

znamená.

Doporučuji článek

Jan Niederle - Lisabonská smlouvaiDnes blokuje můj příspěvek s odkazem.

Zadejte do vyhledávače "Niederle Lisabon" a přečtěte si zajímavý článek.

0/0
20.9.2009 12:14

Alena1.

Re: Drtivá většina lidí ani neví co přijetí Lisabonské smlouvy

No to jste střelil pěknou botu pane - nejste vy nakonec Jan Niederle sám osobně pod jiným Nickem.

Pod zajímavým článkem rozumím většinou článek nezaujatý - ale co můžeme očekávat od člena euroskeptické platformy Libertas? To už si mohu zrovna přečíst, co tomu říkají komunisté s jejich "demokratickou" minulostí.

Mimochodem se tento Niederlův pamflet přímo hemží věcnými chybami a nesprávnou interpretací, která hraničí s úmyslným překrucováním pravdy a čirým populismem. A to si ještě dovolí tvrdit, že Topolánek o LS nic neví. Hrůza.

Viz odstavec o tom, jak blok velkých hráčů nikdo nepřehlasuje. Přitom právě LS s touto možností "blokování" končí, ta totiž platí dnes a sice podle Smlouvy z Nizzy. LS chce zavést právě tzv. dvojitou většinu - mimochodem úspěšně praktikovanou např. ve Švýcarsku, jejichž demokracii většina tak obdivuje.   

0/0
20.9.2009 12:36

Rodnok

Re: Drtivá většina lidí ani neví co přijetí Lisabonské smlouvy

Anebo ten odstavec o pasarelách.... stejný nesmysl.

Většina odpůrců LS o ní nic neví a čerpá z takových tendenčních článků.

0/0
20.9.2009 12:41

Alena1.

Re: Drtivá většina lidí ani neví co přijetí Lisabonské smlouvy

Jeden moudrý učitel mi jednou řekl následující větu: chceš-li v Česku dosáhnout krátkodobého úspěchu, musíš do svých veřejných prohlášení zabudovat čtyři věci v tomto pořadí - cikán, benešovy dekrety, církev a šlechta. Ty potom můžeš libovolně a v jakémkoliv pořadí použít v populisticé argumentaci - úspěch v hospodách od 3. kategorie a tím i většiny voličstva máš zaručený.

Ale pozor - jedná se opravdu o úspěch pouze krátkodobý. Čuňák je nejlepším příkladem.

Jedno je ale pravdou - na cikány si Niederle netroufnul, to mu zřejmě bylo skutčně silným kafem. Vše ostatní ale v onom pořadí najdete.

0/0
20.9.2009 12:47

kenzo

Re: Drtivá většina lidí ani neví co přijetí Lisabonské smlouvy

Co je nezaujaté? Eurohujerské? Jste dobře užitečná EU svazačko!;-D

http://www.ct24.cz/vysilani/2009/01/01/208411058030905-11:35-milenium/

0/0
20.9.2009 16:06

hradec

Jen ať pořádně vyhrožujou!

Se mu nedivim, že se tak vzteká. Asi se nemůže dočkat až EU zfederalizuje svoje dluhy a přistěhovalce a další sviň*rny a experimenty. A taky  ty Turky k nám pustí. 

Moh by ještě přitvrdit, ať se Irové pořádně nase*uo. 

0/0
20.9.2009 11:44

Redman 69

Barroso je sprostý a špinavý vyděrač,EU skončí

stejně evropskou válkou a rozpadem.

0/0
20.9.2009 11:02

pskoda

To je naprosto v pořádku

Je potřeba si uvědomit, že nelze jen brát, ale taky dávat. A budoucnost je pouze v jednotné Evropě, individualismus je cesta do záhuby. Pokud Irové neschválí smlouvu, mělo by být Irsku odejmuto členství v EU, neb je zcela jasné, že o něj nestojí.

0/0
20.9.2009 10:05

rouraztroubek

Re: To je naprosto v pořádku

A proč tedy nebyla potrestána Francie a Holansko, kteří v roce 2005 odmítli předchůdce lisabonské smlouvy??? U některých států je odmítnutí v pořádku a u jiných se za to bude trestat?

0/0
20.9.2009 10:52

kocourek96

Re: To je naprosto v pořádku

Němce a Španěly by taky netrestali....:-/

0/0
20.9.2009 10:56

pskoda

Re: To je naprosto v pořádku

Odmítlo více států -> smlouva byla přepracována. Pokud nyní odmítne více států, bude se to muset opět předělat nebo vymyslet jinak. Jestli ale odmítne jen 1 stát, nebude se to kvůli němu celé předělávat. To bysme takhle mohli předělávat do nekonečna.

0/0
20.9.2009 13:47

xgx

Re: To je naprosto v pořádku

Chápat řiťolezectví jako individualismus? Z odejmutí členství v EU Irům se oni určitě nezblázní, zrovna tak když ČR nebude reprezentována svým komisařem v EU.[>-]

0/0
20.9.2009 12:19

pskoda

Re: To je naprosto v pořádku

No...myslím, že kdyby Irsko už nebylo z EU, měli by velké problémy. To si ale oni neuvědomují. Na komisaři ani já netrvám.

0/0
20.9.2009 13:50

DIVIX

Čo je na tom, že im Brosso pohrozil?

Nchcú sa vzdať niektorých kompetencii v prospech EU, ale dotácie, ktoré Írsko vytiahli na špičku EU by chceli. Je nevyhnutné aby sa EU stala akcieschopnejšou. Keď to Íri, Češi Poliaci nechcú akceptovať, tak zrušenie euorokomisárov za ich krajiny považujem za správne.

0/0
20.9.2009 8:42

General Custer v.2

Re: Čo je na tom, že im Brosso pohrozil?

Jeste nikdo se nedostal na spicku diky dotacim.

0/0
20.9.2009 9:08

eAA00

Re: Čo je na tom, že im Brosso pohrozil?

Irsko vytáhly na špici U.S. firmy, které tam investovaly a zakládaly své pobočky. Vliv E.U. k irské prosperitě byl minimální:-)

0/0
20.9.2009 10:55

minutos007

Koukám

tak je ta EU čím dál demokratičtější....;-€

0/0
20.9.2009 6:56

Destroyer7

Re: Koukám

R^

0/0
20.9.2009 8:35

vasapro

Re: Koukám

ona nekdy byla? ;-D

0/0
20.9.2009 9:04

pskoda

Re: Koukám

Spousta lidí stále pojem "demokracie" nechápe...:-/

0/0
20.9.2009 10:07

jacobsen

Třeba i silou Kaťuško

takto si představují demokracii ti naši zelení na všech frontách. miluji Evropskou unii

0/0
20.9.2009 6:48

Kocourek69

Já s LS souhlasím.

Pokud chceme aby EU byla akceschopná tak to jinak nejde. Viz náš parlament: Sedí tam zástupci čtyř partají a nejsou se schopni dohodnout vůbec na ničem. Naschvál blokují i hlasování s kterým by jinak souhlasili jen proto že je navrhla jiná partaj. Viz např placení nemocenské zaměstnavatelem prvních 14 dní od vystavení neschopenky. Když to navrhovali socani tak ODS byla rezolutně proti a jakmile se stala vládní stranou tak to sama prosadila a socani naopak prskali. No prostě Kocourkov.

A to jsou čtyři pitomý partaje jednoho národa oproti 27 státům. To prostě bez LS nemůže fungovat. 27 dílů se nikdy nemůže dohodnout na ničem.

Vědí to všichni. Klaus i ten šoumen z toho Irska který tam zdrhl před zákonem podobně jako náš Kožený. Ti hrají akorát komedii aby byli zajímaví, aby se o nich mluvilo. Jinými slovy: Kdyby LS neexistovala tak ji sami vymyslí.

0/0
20.9.2009 6:39

jacobsen

Re: Já s LS souhlasím.

můžete nám tadypředestřít jedinou skvělou věc z LS?

0/0
20.9.2009 6:49

Kocourek69

Re: Já s LS souhlasím.

Např zrušení práva veta jednoho člena oproti většině

0/0
20.9.2009 6:55

DIVIX

Re: Já s LS souhlasím.

....alebo možnosť vystúpenia z EU.

0/0
20.9.2009 8:50

General Custer v.2

Re: Já s LS souhlasím.

Ano, proto zavedeme jednu stranu a jeden stat.

0/0
20.9.2009 9:09

Delain78

EU=komunismus

to je jako: muzete se rozhodnout dobrovolne, ale kdyz reknete ne, tak vas zabijem.

Tady je videt ze se snazi delat jakykoliv natlak, jen aby to schvalili. Vlastne pokud to Irove schvali, tak to nebude diky svobodnemu rohodnuti ale z donuceni, protoze jinak by jim to v EU dali sezrat;-O

0/0
20.9.2009 6:03

Divak

Budte chlapi

Cesi se v EU citi ocividne spatne, je to pochopitelne, 40 let komunismu zdevastuje mysleni a je tezke potom mit na svet stejny nazor, jako civilizovane zeme. Takze je nejlepsi to vzajemne utrpeni ukoncit. Cesi nemaji radi EU a EU nema rada Cechy. Takze se pochlapte a z EU odejdete. Dejte se dohromady s Irskem, VB a nejlepe i s Polskem. Pak si klepejte na ramena, jak jste to EU ukazali. Jenze to Cech nikdy neudela, on radeji rozklada kazdy rad a poradek a natahuje paraty.

0/0
20.9.2009 1:20

Delain78

Re: Budte chlapi

odejit z EU neni zadna sranda, mohlo by to mit velky nasledky na nasi ekonomiku!!

0/0
20.9.2009 6:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.