Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obamovo mnichovanství a „vítězství“ českého lidu

Zvoní zvoní zrady zvon, čí ruce ho rozhoupaly, Francie sladká, hrdý Albion a my jsme je milovali. Tak popsal František Halas ve sbírce Torzo naděje v roce 1938 mnichovanství spojenců, které přispělo k zániku meziválečného Československa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kanadan

V clanku je rec

o ruske rozpinavosti.O co se jedna? Obsadilo Rusko nekoho a nebo bombarduje nejaky stat?

0/0
21.9.2009 22:47

Huffnagell.under.attack

Re: V clanku je rec

Seš debil, nebo je ti 13 let???8-o

0/0
21.9.2009 22:50

55108311ver3

Re: V clanku je rec

Obsadili kus Gruzie.

Trochu se zahájení ruské teritoriální expanze podobá zahájení německé expanze v roce 1938, až na to že Hitler v roce 38 oproti dnešnímu Putinovi vypadal mnohem mírumilovněji:

1) Hitler získal Sudety diplomatickou cestou, Putin použil vojesnkou sílu

2) Jak Německo tak Rusko použilo stejnou záminku - ochranu separatistů v sousední zemi. Rozdíl je ale v tom, že Němci předtím nevyhladili 100 000 vlastních separatistů jako Rusko v Čečensku.

0/0
29.9.2009 2:50

Juras

pan Buchert je teda zmatenej až moc

Radar měl být proti Iránu, jak všichni všechny ujišťovali. Co z jeho neexistence vytěží Rusko? Jak souvisí rozhodnutí o nepostavení dříve plánovaného obranného systému proti Iránským raketám s velmocenskou hrou s Ruskem? Vypadá to jako blábol konspirativního teoretika. ;-D

0/0
21.9.2009 10:35

duhastrecht

To mnichovanství ovšem

první objevili Češi, co takhle ČSSD veletoč "proti radaru"....co Paroubkovy veřejné sliby Putinovi, že radar v Česku nepřipustí, dávno předtím, než Obama rozhodl.

 Dávat radar PVOS do země, která se projevovala jako Česko poslední rok by bylo pro USA mrhání penězi bez užitku.

0/0
20.9.2009 14:35

Harry_sportsman

Re: To mnichovanství ovšem

A jak potom vysvětlíš, že Poláci rovněž nebudou mít ty rakety, po kterých tak bezedně toužili ? ;-)

I když je otázkou, zda to nadšení Poláků čeští novináři trochu nezveličili - podle posledního průzkumu je polovině Poláků zcela jedno, že ty americké rakety u nich nebudou.

0/0
21.9.2009 17:57

duhastrecht

Re: To mnichovanství ovšem

Pokud bys byl tak inteligentní jak se pasuješ, ty ;-), věděl bys že antiraketa (to je to, co mělo být v Polsku) potřebuje střelecký radiolokátor (to je to, co mělo být u nás), jedno bez druhého jaksi nejde, takže jen připomínáš, jak jsme sprostě podtrhli Poláky, kteří opravdu na rozdíl od nás o obranu své země stáli.

0/0
21.9.2009 20:31

moš

Místo hrdiny z Vietnamu si zvolili loutku.

 Zdá se,že Amerika pamalu procitá do tragického poznání,že si marketingově zvolila prezidenta,který po rozbalení není tím kým se zdál být.Mohlo by nám to být jedno.Ten přepich si nemůžeme dovolit v sásce je totiž naše vlastní svoboda a ta je nyní velmi ohrožena.Síli,které Obamu ovládají nás klidně prodají jako výprodejové zboží.Podobně jako v roce 1948 jde více o Izrael než o osud střední Evropy.Jestliže ani po 61 letech u nás 99.9 procenta lidí netuší proč došlo k únoru 1948 jiný konec si tato země ani nezaslouží.

0/0
19.9.2009 16:38

holkazdaleka

Dobrej clanek, az na tu poznamku o Nemecku

Nemecko je clenem EU a demokraticka zeme. A jmenovat Nemecko a Rusko v jedne vete je urazka Nemcu. :-/

0/0
19.9.2009 15:28

12345hanka

Jalta 2009?

0/0
19.9.2009 15:13

Bubeneč

Poplakejte si, poplakejte.

Mladofrontovní elitě se zhroutil svět. Radárek nebude! ;-(;-(;-(

0/0
19.9.2009 1:58

Kolokol

Pamatujte

že historie za pár let označí Obamu za jednoho z nejhorších přezidentů. Něco jako byl Carter.

0/0
18.9.2009 23:56

Woodward

Re: Pamatujte

o to asi zas až tak nejde. znepokojující je na tom hlavně to, že žádnej prezident v minulosti se k tak pronikavý změně zahraniční a obranný politiky neodvážil. amerika byla dlouho známá tím, že bez ohledu na předvolební žvanění kandidátů se zahraničně politická linie utvářela dlouhodobě, uvážlivě a konzistentně. tohle je nebezpečnej bordel. 

0/0
19.9.2009 9:50

Harry_sportsman

Re: Pamatujte

Zahraniční politika Bushe ml. byla uvážlivá? To je teda fór dne! ;-D

0/0
19.9.2009 10:48

sir Humprey

PŘESNĚ, Vildo

:-/R^

0/0
18.9.2009 22:14

jajaja00

Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Tak rychlý pokles obliby zatím žádný president neměl. A navíc je sporné, zda Obama vůbec prezidentem být může, protože nikdy spolehlivě nevyjasnil svůj původ.

0/0
18.9.2009 17:17

Woodward

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

bohužel to s radarem ani s protiraketovou obranou v podstatě nesouvisí. američtí voliči se o zahraniční politiku zajímají stejně málo, jako voliči v česku - a rozumí jí ještě míň (pokud je to vůbec možný). obamova popularita klesá čistě kvůli domácí ekonomické politice.

0/0
18.9.2009 17:56

jajaja00

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Souhlasím. Ale nepsal jsem, že ta obliba klesá - a klesá abnormálně rychle - kvůli radaru.

0/0
18.9.2009 17:59

Kanadan

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Americane so pomalu zacineji uvedomovat,koho si zvolili.Obamu je denne videt na obrazovce,stale cestuje.Skoro kazdy den je nekde jinde.Moc se ukazuje sam a nebo s rodinkou.Zacinaji ho mit dost.

0/0
18.9.2009 21:09

Juras

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Nepřeháněj. Jak to tady čtu, tak zahraniční politice rozumí každej druhej - modrej, oranžovej anebo rudej.

0/0
21.9.2009 10:39

Harry_sportsman

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Pokles obliby neměli jen státníci jako Kim Ir Sen či Fidel Castro. A ohledně toho Obamova původu - to je asi stejně inteligentní, jako bys napsal, že Topolánek by neměl být prezidentem ČR, protože je Valach ... ;-D

0/0
18.9.2009 23:29

Harry_sportsman

Oprava:

samozřejmě tam patří premiérem (prezidentem doufám nikdy nebude ...)

0/0
18.9.2009 23:30

Sladek

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Pokles obliby je zpusoben jeho radikalnimi levicovymi kroky a obklopovani se podobnymi lidmi.  Jeho puvod a minulost neni docela jasna, proto ty spekulace.  Vesmes amici lituji, dnes by uz nevyhral a doufam, ze ani priste nevyhraje. 

0/0
18.9.2009 23:37

jajaja00

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Plně chápu, že člověk tvého rudého IQ netuší, že Ústava USA striktně definuje požadavek na prezidentův původ. Pokud by tomu tak nebylo, byl by před lety presidentem H. Kissinger (a před ním i jiní).

0/0
19.9.2009 8:18

Woodward

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

a proto se taky prezidentem nemůže stát  schwarzenegger;-)

0/0
19.9.2009 9:35

jajaja00

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Tak nějak. Jenže to rudým primitivům typu Harry_sportsman nevysvětlíš.......

0/0
19.9.2009 9:37

Harry_sportsman

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

Kdyby v tom jeho původu opravdu byl problém, tak by na  to stoprocentně  někdo z Republikánů už dávno upozornil a obrátil se na soud. Ale to člověk s tak nízkým IQ jako máš ty asi nepochopí ... ;-)

0/0
19.9.2009 10:46

jajaja00

Re: Vždyť amíci už zjišťují, co si zvolili.

0/0
19.9.2009 10:53

jajaja00

A to "tristní zjištění" Buchert objevil až teď?

0/0
18.9.2009 17:15

barbudo

A hento mnichovanství je co jako?

0/0
18.9.2009 15:21

Harry_sportsman

Viliam Buchert si plete pojmy a dojmy

- např. ve větě "... něco slibovali spojencům a pak se na to vykašlali." Fakta si může každý snadno zjistit:

Tvrdík v roce 2002 skutečně dal USA  nabídku ( zcela nezávaznou - něco jiného by byl podpis mezinárodní smlouvy) ohledně umístění radaru v ČR. Ovšem v době, kdy byl premiérem Paroubek, tak už Tvrdík členem vlády dávno nebyl a není mi známo, že by někdo další z ČSSD Američanům takovou nabídku dával.

A že se Paroubek řídil podle názoru většiny občanů, je naprosto v pořádku. Kdyby byla u nás opravdu demokracie, tak by se ohledně radaru uskutečnilo referendum a politici se nemuseli 3 roky hádat.

0/0
18.9.2009 14:48

55108311ver3

Re: Viliam Buchert si plete pojmy a dojmy

U nás je zastupitelská demokracie a ne demokracie přímá.

Pokud by byla přímá, máme tu trest smrti, minimální plat je 500 000, inflace 200% a cikáni jsou možná deportováni v Indii

0/0
18.9.2009 22:02

Harry_sportsman

Re: Viliam Buchert si plete pojmy a dojmy

Zastupitelská demokracie je v téměř každém  státě (vyjma nějakých monarchií) a každému aspoň trochu myslícímu člověku je jasné, že formou referenda se nerozhoduje o výši minimální mzdy, trestu smrti či státní maturitě. Ovšem u věcí jako je vstup do EU či souhlas se začleněním do nějakého vojenského spolku je referendum na místě.

0/0
18.9.2009 23:23

55108311ver3

Re: Viliam Buchert si plete pojmy a dojmy

U začlenění do spolku, ať hospodářského či obranného, to ano. Ale u detailů hospodářské nebo obranné politiky (vč. výstavby konkrétního vojenského zařízení) už asi ne.

0/0
19.9.2009 0:29

kazisvet 786

re

Zdravim vsechny,  myslim, ze pan Paroubek je presne ten politik, ktery je schopen sve nazory menit, jak se vitr otaci, coz na me budi dojem, ze v pripade nevyhnutelnosti by se opakovalo pozvani okupacnich vojsk ci jednotek jako v  roce 1968. Coz je pro me absolutne neprijatelne. Uz vim koho nevolit! [>-]

0/0
18.9.2009 12:37

jajaja00

Že by Paroubek měnil názory podle větru?????

To nemůžeš myslet vážně???!!!!!!! 8-o

Každý přece ví, že vítr fouká tam, kam chce Jyrka.

0/0
18.9.2009 17:21

itučňák

Republikáni v kongresu Obamůb postup odsoudili

a Rusové si libují, jak udělali tytyty, a Obama skáče jak pískají. A s Paroubkem si v klidu mohou domlouvat další postup, když tady američané radar mít nebudou .Možná proto Paroubek zkratoval volby, protože o radaru věděl od Rusů dříve a bylo pryč jedno velké téma před volbami a také zastaven přísun peněz z Ruska, které proti radaru měli být ČSSD poslány.

0/0
18.9.2009 12:30

Woodward

kde jsou ty časy

kdy američtí politikové považovali koncert velmocí za projev evropské dekadence:-/

0/0
18.9.2009 11:41

uran235

Skoda, ze Vudce nedosel az do Moskvy

0/0
18.9.2009 10:45

Woodward

Re: Skoda, ze Vudce nedosel az do Moskvy

oni by si jen přestěhovali fabriku na tanky o kus dál. nehledě na to, že ten tvůj vůdce byl pěknej parchant, takže by nebylo o co stát.

0/0
18.9.2009 10:53

uran235

Re: Skoda, ze Vudce nedosel az do Moskvy

Ja vim, ale on je parchant Hitler jako parchant Stalin. Historii pisou vitezove a tak dnes vence nepokladame u gulagu, ale v Osvetimi.

0/0
18.9.2009 11:07

Woodward

Re: Skoda, ze Vudce nedosel az do Moskvy

no dobře, ale co s tím? V Pánovi prstenů někdo gandalfovi řííká, jaká je to škoda, že jejich nepřátelé  spolu nemůžou válčit přímo, protože mezi nima leží Gondor. a Gandalf odpovídá: "Vítěz by vyšel z boje ještě silnější a zbaven všech pochybností". Což se v reálném světě skutečně stalo. západ nejdřív před jedním hajzlíkem ustupoval a pak se s druhým spojil - protože po tolika chybách, který navršil v době, kdy se dalo prů*eru zabránit, už mu prostě nic jinýho nezbejvalo. a teď s tím budeme muset ještě hodně dlouho žít. 

0/0
18.9.2009 11:13

tombry

bláboly

To jsem netušil,že i pan Buchert je schopen napsat takový žvásty...Cožpak nejsme uprostřed EU a v NATO? Psát o velmocenských snahách Německa...vždyť i Německo je v EU i v NATO, takže pan Buchert naznačuje,že tyhle společenství jsou k ničemu? A některé komentáře tady v diskuzi o ruských tancích atd.,to už se dá označit jako paranoidní psychóza....

0/0
18.9.2009 10:40

Woodward

Re: bláboly

jo, a tohle německo, který je v eu a nato se přes hlavu polska domlouvá s ruskem o vybudování plynovodu po dně baltského moře. že to polsku vadí - žádnej problém. že by se to mělo projednat v EU - ani náhodou. když na to přijde, naservírujou nás naši kámoši z eu rusům na stříbrným podnose. a obamova vstřícnost bude v rusku samozřejmě vnímána jako slabost,. vždycky to tak bylo a ještě dlouho se na tom noc nezmění. rusko nebylo nebezpečný proto, že tam vládli komunisti. je nebezpečný odjakživa a pořád, ať tam vládne car, stalin, putin nebo medvěděv. rusko je poslední koloniální říší světa. jeho vládci vždycky věřili jen na sílu zbraní a na nic jinýho. 

0/0
18.9.2009 10:48

tombry

Re: bláboly

A co do toho má Polsko co mluvit? Vždyť ten ropovod přes jeho území nepovede.

0/0
18.9.2009 10:54

Woodward

Re: bláboly

jedná se o projekt, kterej může mít dopad na jeho energetickou bezpečnost. a vzhledem k tomu, že jsme všichni sousedi, kámoši a spojenci, by se dalo soudit, že soused němec bude ochotnej o tom aspoň mluvit. je pravda, že to naprdlo hodně lidí i v "tradičních" členských zemích EU, takže to asi nebude tak horký, ale zatím ten projekt nikdo nezrušil.   

0/0
18.9.2009 11:00

tombry

Re: bláboly

To je ale problém  Polska. Může si přece ropu nebo plyn kupovat z Norska nebo od jiných států a ne od Ruska,který mu leží "v žaludku".

0/0
18.9.2009 11:08

Woodward

Re: bláboly

přesně tento spůsob uvažování je na draka. Buď je západ schopnej svoje postupy koordinovat, nebo nás rusové sežerou. se zásobováním energií má problémy celá evropa. nic nelze chápat jako výlučný problém polska nebo německa. rusové vnímají pnutí mezi starými a novými členy eu a nato v evropě a snaží se toho využít. a západ jim jako obyčejně skáče na špek.

0/0
18.9.2009 11:16

tombry

Re: bláboly

To si docela protiřečíte. Buď někoho vnímáte jako vážnou hrozbu a nepřítele, ale pak od něho přece nebudete nakupovat suroviny a tak ho vlastně podporovat. 

0/0
18.9.2009 11:20

Woodward

Re: bláboly

špatně. pokud povede plynovod mimo území bývalých sovětských satelitů, je to jen další krok v oněch snahách ruska západ rozeštvat, oddělit "staré" od "nových". pak se může stát, že rusové zavřou kohouty polákům, ale starý západ bude v teple, pošle protestní nótu a tím jeho úsilí skončí. je to všechno strategie s velmi dlouhodobým výhledem, ale zkušenosti říkají, že rusové se nikdy nevzdávají ani té nejmenší výhody pokud nemusí. a pocit že musí, mají jen tehdy, když jim někdo hrozí silou.  

0/0
18.9.2009 11:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.