Diskuze

Squatujte si. Zatím nejlépe doma

Nemáte kde bydlet? Nechce se vám platit za nájem? Obsaďte opuštěný dům. A zahalte to do chytlavých slov o rozvíjení alternativní kultury. Tím vzbudíte u některých lidí pocit sounáležitosti v boji proti "prohnilému" kapitalistickému režimu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

PASTA78

17. 9. 2009 13:47
„Britské listy“

Zajímavá reakce na mr.Bucherta na blistech „http://www.blisty.cz/art/48985.html“z pera J.Smoláka cituji: „I kdyby v ČR založili squat Mahátma Gándhí, Ježíš Kristus, Sókratés a Matka Tereza, tak je stejně Policie ČR utopí v krvi, a to za nadšeného potlesku celé české společnosti. To je prostý fakt. Ze strany státu není ani náznak snahy po domluvě, ale podle pana Bucherta nejsou squateři schopni obhájit své právo na existenci. On jim někdo tu možnost dává? Oni někdy zažili něco jiného než permanentní buzeraci od represivních složek? Teď jsou alternativci nešťastně vmanévrováni do situace v níž mohou své právo na existenci hájit maximálně tak s molotovem v ruce, což samozřejmě dělá největší radost chuligánům v uniformách.ímto veskrze smutným stavem však nejsou vinni samotní alternativci, ti se dlouhodobě projevují nekonfliktně.

0 0
možnosti

PASTA78

17. 9. 2009 13:49
Re: „Britské listy“

Základní problém je záměrně šlechtěná odevzdanost české společnosti, jež v konfrontaci s "nestálostí" počátku 21.století plodí intoleranci vúči všemu, co neodpovídá virtuálně utvářenému mustru konzumní homogennosti, která se stává poslední pochybnou životní jistotou mnoha občanů ČR. Následná nikým nekritizovaná policejní zvůle je už jen vyústěním celého nešťastného procesu. V této chvíli je směšné srovnávat podmínky občanské společnosti v ČR se situací v Norsku! Norsko je z českého pohledu jiný svět.“Při vší úctě k osobě pana Bucherta, to porovnání se Západem je nechutně

manipulující. V civilizované Evropě mohou existovat squaty nikoliv pro

to, že alternativci na západě jsou přizpůsobivější, ale jednoduše kvůli

tomu, že v civilizovaných částech Evropy je alespoň jistá slabá míra

občanské svobody ve společnosti zakořeněna.

0 0
možnosti

Atka01

14. 9. 2009 17:37
majitelé domů

Majitelé domů, kteří je mají jen na spekulaci nebo jen v nich ulité peníze by zasloužili v první řadě potrestat a pokutovat, protože se o svůj majetek nestarajií a nezabezpečují jej. Místo toho nám policie za naše peníze předvádí manévry jak ve válce a to z peněz daňových poplatníků. Krejčíře, Pitra si nechají pláchnout a pak nám předvádí svou moc na těch, kteří je neuplatili. Je mi z těch zpráv, kterými nás stále krmí na  nic Rv

0 0
možnosti

Pan Navratil

14. 9. 2009 17:58
--

Někdy jde o právní spor, například v Brně u nádraží, vyhořelá budova po kasinu. Nikdo nechce do baráku dát byť korunu, protože není jasné, komu patří. Za to ale může obecně soud, protože se spor táhne tak dlouho.

-

Co se týká čistých spekulací, tak ty se dají elegantně řešit daní z nemovitosti, která je u nás celkem nízká.

0 0
možnosti

rigle

14. 9. 2009 16:58
pane redaktore

Pane redaktore a tohle ma byt prosim pekne jako nezaujaty clanek? Kdyby jste si to hodil na svuj blog jako nazor, tak nereknu ani slovo, ale co to proBuh dela na hlavni strance IDesu?

0 0
možnosti

okk

15. 9. 2009 0:17
Re: pane redaktore

dle meho nazoru je clanek nezaujaty dost. Jmenujte mi jednu prokazatelnou aktivitu, kterou squateri prispivaji spolecnosti, krome tech zduraznuji potencialnich, ktere redaktor vyjmenoval. Budte rad\a, ze alespon nejake klady redaktor nasel a zminil, protoze soudny clovek by tu verbez hnal klackem klady neklady.:-/

0 0
možnosti

Kirken

14. 9. 2009 16:48
Jo, a hlavně mě těší,...

...že policie přestala "monitorovat" a začala konat, jak jí ukládá zákon. R^

0 0
možnosti

thunderbitch

14. 9. 2009 16:42
článek je hrozná slátanina, nedá se to číst!!

mr. Buchert má trochu černobílé vidění. Squateři jsou pro mě svoloč, se kterou bych rozhodně na pivo nešel, ale musím jím dát za pravdu v tom, že necháváta chátrat budovy jentak, je taky zločin a mnoho vyspělých států má svůj squatovací zákon. Nemám nic proti tomu, aby si lidi obsadili domy, které nechá majitel bezdůvodně chátrat

0 0
možnosti

José Antonio

14. 9. 2009 16:41
Zajímavé

Pozoruhodné jsou projekty fašistických squatů v Itálii. Ty jsou ale založeny na zcela odlišných principech, kdy organizátoři mají pro sebe vyčleněnou jen část domu a ve zbylých bytech bydlí rodiny. Vypadá to tam jako v klasickém činžáku a tyhle projekty pomáhají řešit dost tristní bytovou situaci mladých rodin. Více zde - http://www.casapound.org/

0 0
možnosti

l.g

14. 9. 2009 15:46
Bydlení je právo!

To je pane transparent!!

Mám dojem, že ústava o tom nic neříká, na rozdíl od nedotknutelnosti soukromého  vlastnictví.Rv

0 0
možnosti

Tryskomys15

14. 9. 2009 11:50
reakce

naprosto souhlasím s autorem článku, pro takový odpad není v naší zemi místo a pokud si chtějí žít alternativně, ať táhnou někam na stromy daleko od civilizace

0 0
možnosti

jejkap

14. 9. 2009 11:38
Pane Bucherte, docetl jsem to do tretiho odstavce

kde jste se dopustil argumentacniho faulu "Havel nechce zed v Maticni, tak at si cikany nastehuje k sobe na Hanspaulku". Proto si odplivuji a dal nectu, za tenhle clanek vratte honorar.

0 0
možnosti

ondib

14. 9. 2009 10:05
Alternativa...

Bohužel ve svobodné společnosti, kdy není pracovní povinnost jako za bolševika, někteří lidé mají tendenci se nechat živit ostatními. Ne každému se chce ráno vstávat a jít do práce. Protože nemají příjmy, tak logicky nemají na drogy, chlast , jídlo a také na nájem (ten je na posledním místě). Svojí leností bojují proti pracovité majoritě (kapitalismu) a zlobí se, když je nechce živit a nechat beztrestně krást a bydlet zadarmo. To je slabá stránka demokracie, že se nedokáže účinně bránit všemožným parazitům.Rv

0 0
možnosti

erben3

14. 9. 2009 10:14
Re: Alternativa...

Souhlas. R^

0 0
možnosti