Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Havlíčkobrodsku spadlo malé letadlo, dva lidé uhořeli

Poblíž Sobíňova na Havlíčkobrodsku spadlo kolem deváté hodiny ráno malé motorové letadlo. Podle policejní mluvčí kraje Vysočina Jany Mazourové stroj ihned po pádu vzplál i se dvěma lidmi na palubě. "Oba na místě zemřeli," informovala mluvčí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

saldo

Několik let

se stereotypně při každé příležitosti používá formulace " zranění neslučitelná se životem". Kdopak asi přišel na tak kotrbaté slovní spojení, když se dlouhá léta mluvilo zcela jasně a lapidárně o "zranění smrtelném"? No jsme prostě stádní národ, co jeden, to i druhý.

0/0
14.9.2009 12:57

iuos

hmm

nechápu, proč do toho taháš "stádní národ" - prostě některý formulace se používaj ať už jsou sebedementnější... asi to vymyslel nějaký trenér komunikace, protože "neslučitelná se životem" obsahuje pozitivní výraz "život", narozdíl od "smrtelné zranění", který je v obou slovech negativní ;-D

0/0
14.9.2009 15:03

KiterCuda

hovnocuc

0/0
14.9.2009 7:15

pavel.n

Mlha

Je pravda , že byla hustá mlha - nevím , ž by mohly takováto letadla lítat v husté mlze.

0/0
13.9.2009 5:20

Premiant

Re: Mlha

když má kvalifikaci na let podle přístrojů tak může a ještě zavisí na viditelnosti

0/0
13.9.2009 8:37

kiv

Re: Mlha

Nevím o běžném aeroklubáckém Z-143 který by měl vybavení na létání podle IFR/VFR ...:-/

Jeden z pilotů byl podle všeho dosti známá "divoká" figura a tak zašel jak žil i létal... To nic však nemění na faktu, že zemřeli dva lidé, byť nejspíš vinou své blbosti a letecké nekázně,  a když nic jiného  trocha úcty k mrtvým by neškodila ;-(  

0/0
13.9.2009 22:53

Premiant

Re: Mlha

já měl na mysli všeobecně,ale ta mlha co udávají,je vždy jen někde takže se mohlo stát že do ní vletěl a jelikož neměl vybavení na letání podle IFR/VFR,tak byl v .........a pravděpodobně neviděl,jinak by přistál na louce u které spadnul:-/

0/0
14.9.2009 4:21

Jones

Re: Mlha

Premiante, můžeš mi objasnit vybavení podle IFR/VFR ? Nějak mi to hlava nebere, ale jak tu čtu Tvoje geniální příspěvky, určitě mi to rád objasníš... Díky předem.

Jones

0/0
14.9.2009 15:46

Premiant

Re: Mlha

to je zbytečné,tvoje hlava to nikdy nevezme,jak už mi někdo napsal ,,nepiš zbytečnosti,jinak spálíš elektronky"tak to budu brát doslova,protože je to pravda,proč psát něco co ty VŮBEC NIKDY NEPOCHOPÍŠ,i neinteligent pochopí že se to dá najít na internetu,jenomže to ty nejsi,ty máš nemoc,které psichologové nazívají krete*****s.SMIŘ SE S TÍM

0/0
14.9.2009 17:57

sámvelkýmao

no

páádáá léétadlo,šáálalalali..............;-D;-D;-D

0/0
12.9.2009 17:43

grrrr....

Re: no

Taky mě to napadlo.

0/0
12.9.2009 19:08

MyšTina

Re: no

To mi zpívá jedna svérázná kolegyně v práci, kdykoliv mám někam letět...:-)

0/0
12.9.2009 21:17

Ruler

novináři, naučte se česky!!!

'Na místo vyrazili dvě naše posádky'

'na místo vyjeli tři jednotky'

učivo obecné školy Rv

0/0
12.9.2009 15:44

pavel64

Re: novináři, naučte se česky!!!

To bych nenapsal ani já!

0/0
12.9.2009 17:26

sámvelkýmao

Re: novináři, naučte se česky!!!

to by němej neřek,kdyby mu hubu krumpáčem páčil.........;-D;-D;-D

0/0
12.9.2009 17:44

Chytrakz hospody

Re: novináři, naučte se česky!!!

No nedávno jsem četl příspěvek nějaké ženské, byl celkem o ničem, ale bez hlavy a paty, samej anakolut,  včetně řady gramatických chyb. Dotyčnej jsem poradil, aby se naučila česky a pak něco psala. Jinak, že může dělat redaktorku na ýDěsu  Rychle mě cenzor vymazal, je vidět, že jsem se v hodnocení kluků  (nebo holek)redaktorskejch nemýlil.  Česká jazik retaktorům ňyc neřýkat. 8-o

0/0
12.9.2009 23:45

myrdazryby1

doporucuji precist ...

http://www.uzpln.cz/zazpr07/z049.pdf

0/0
12.9.2009 15:23

Hrada01

Re: doporucuji precist ...

JJ slušný rozbor.... bohužel tohle je asi nejčastější důvod...

0/0
12.9.2009 16:31

grrrr....

Re: doporucuji precist ...

Prostě se chtěl frajírek předvést a toto byl výsledek. Borec na konec.Rv

0/0
12.9.2009 17:17

Vcelda

Re: doporucuji precist ...

Letecká nehoda z roku 2007

0/0
14.9.2009 9:37

Premiant

Třeba.....

Doneslo se ke mě,že piloti rádi lítají na doraz,dokud jim nedojde palivo,to by možná vysvětlovalo vynechávání motoru:-/

0/0
12.9.2009 15:23

maspe

Re: Třeba.....

to donesl poštovní holub. Každý normální člověk nechce umřít jen proto že je línej si natankovat

0/0
12.9.2009 15:31

Premiant

Re: Třeba.....

Lítáš?pravděpodobně ne,tak se neprojevuj.Řidiči aut taky jezdí na doraz,myslí si že stihnou dojet k další benzině a motor jim chcipne nekde v puli cesty,to samý delaj i piloti,ví že má v nádrži např 10 litru a řekne si že stihne dojet na další letiště, a když mu dojde driv tak par kilometru doplachtí.Jo a starý letadla mají kvůli stáří větší spotřebu než když bylo nové,takže by měli počítat s rezervou.

0/0
12.9.2009 17:50

maspe

Re: Třeba.....

ano, lítám

0/0
12.9.2009 18:33

grimosa

Re: Třeba.....

takoveho pilota teda neznam, jsi mi to ale pekny hnup.

0/0
12.9.2009 19:26

Premiant

Re: Třeba.....

to bys musel letat,a taky sem netvrdil že to delají vsichni,mluvim ze svych skusenosti a tudíž nevylučuji tuto možnost i u této dopravní nehodě.............a dík že jsi mi řekl že jsem pěkný,sice nevím odkud to víš ale přesto dík

0/0
12.9.2009 19:55

grimosa

Re: Třeba.....

narozdil od tebe LETAM a vim co mluvim! Za celou svou leteckou praxi jsem nezazil jediny pripad, kdy nekomu doslo palivo a pokud vim, tak v cele CR se nehody z tohoto duvodu setrily snad 2 ci 3 za poslednich 10 let! (jeden ULL loni)

Vzhledem k tomu co jsi psal, tak mas asi jedine zkusenosti s letanim na MS flight simulatoru, ale to je opravdu malo.

Jo a jinak "skusenosti" se pisi se Z. :-)

0/0
12.9.2009 20:06

Premiant

Re: Třeba.....

a proč tedy píšeš zkušenosti se ,,s" ?:-/

0/0
13.9.2009 8:23

Premiant

Re: Třeba.....

netvrdil jsem že ti co lítají na výpary,že padají,oni převážně stihnou dojet na další letiště a tam doplní palivo,popřípadě tam doplachtí to není žádný problém,ale podle svědků byla mlha takže i orientace je mizivá,a kdyby si vyděl zprávy v Tv tak bys viděl že vedle lesa kde napálil byla louka,kde se dalo nouzově přistát

0/0
13.9.2009 8:34

jakub7

Re: Třeba.....

Obcas se divim, Premiante, jak si lidi vymyslej nejnesmyslnejsi kravinu a drzi se ji jako vlasy mejdla. To uz skoro prestava bejt usmevny..

0/0
12.9.2009 19:46

Premiant

Re: Třeba.....

A tobě to bylo předtím usměvný,ty jsi ale..........až budeš lítat,tak si to klidně někdy povíme.(nemyslím lítat po chodbě atd.)

0/0
12.9.2009 20:01

jakub7

Re: Třeba.....

Ja litam (a tim nemyslim po chodbe) uz pres 10 let..

0/0
13.9.2009 6:16

Premiant

Re: Třeba.....

Tak hlavně nespadni,aby nás neměli za blbce jako řidičě aut,kteří bourají o sto šest:-)

0/0
13.9.2009 8:25

jakub7

Re: Třeba.....

Muzu se zeptat, kolik ti je let? A v pripade, ze mas co do cineni s leteckym provozem, kde pusobis? Rad bych se tomu misto vyhnul...

0/0
13.9.2009 9:08

Premiant

Re: Třeba.....

46 let,23let létám,mám cessnu 172 z 63. roku,kvalifikace CPL,IR/SEP,NIGHT,kde pusobim do toho je ti prd,pro vzlety jsem si koupil louku za barákem

0/0
13.9.2009 11:13

Jones

Re: Třeba.....

Tak ted ses trošku provařil. Kdybys měl to, co píšeš, asi by Ti vtloukli do hlavy, že vzlety z necertifikovaných letišť (či jak to správně nazvat) nejsou povoleny.

Jones

0/0
14.9.2009 14:48

Premiant

Re: Třeba.....

Kdyby jsi nebyl deb*l,tak pochopíš ty neinteligente že jsem v této diskuzi ani jednou nenapsal že mám necertifikovanou plochu pro vzlety,a také pochopíš že se dá získat povolení,a nedokazuj si tady že jsi deb*l,už to není v módě

0/0
14.9.2009 17:47

Jones

Re: Třeba.....

Jen jsem chtěl podotknout, že se nepíše kdyby jsi, ale kdybys. O volbě čárek v souvětí raději hovořit nebudu :-) Tipuju Tě tak na 14 let.

0/0
18.9.2009 0:48

Premiant

Re: Třeba.....

Jdi si hrát na pískoviště a vysvětli mamince co vyvádíš ve volném čase,jen se pochlub jak si píšeš s dospělíma lidma,které vůbec neznáš a jsi na ně drzí

0/0
18.9.2009 17:22

holkazdaleka

Re: Třeba.....

a co tam horelo?

0/0
12.9.2009 16:06

Premiant

Re: Třeba.....

možná olej,ten tam taky je

0/0
12.9.2009 17:43

Premiant

Re: Třeba.....

teď sem si zpomněl,v nádrži mohli explodovat i výpary:-/

0/0
12.9.2009 20:04

jakub7

Re: Třeba.....

To by me docela zajimalo odkud se to k tobe doneslo? A proc by to jako delali?

0/0
12.9.2009 16:40

Potkan2000

padák

Stačilo by zavést povinnost vybavovat letadla raketovými padáky či pyropatronovými, a takové nehody by se nestávali. Pořízení na na UUL přijde okolo 50k což není proti ceně zas taková cena. V případě nehody prostě až do rychlostí okolo 300km/h vystřelí padák a letadlo se vklidu snese na zem. Jednoduché, staré, bezpečné, levné, ale vysvětlujte to natvrdlým pilotům.

0/0
12.9.2009 13:25

Potkan2000

Re: padák

odkaz jak to funguje třeba tady: http://www.galaxysky.cz/index_cz.php?k=paratestingno6_cz

0/0
12.9.2009 13:34

notebook.r51

Re: padák

je to pěkné, ale asi bych to bral až jako poslední instanci (např.když něco upadne), při vysazení motoru raději jít na nouzák řízeným letem, než se odevzdat do vůle nového hardwaru, který může a nemusí fungovat.. raději se bránit vlastníma rukama. 

P.S. o klouzavosti 1:10 u Z-142 si myslím, že to je čirý optimismus, spíš to má aerodynamické vlastnosti hozené radlice od pluhu. Chce to dost prevné nervy a nezmatkovat.

0/0
12.9.2009 14:51

grimosa

Re: padák

no, i s klouzavosti 1:10 se da uspesne pristat bez motoru. Konenckoncu u prvnich kluzaku nebyla klouzavost o moc vetsi. Paragl. padák ci rogalo ma klouzavost taky tusim do 10. Koneckoncu i se zminenym typem se vypadek motoru bezne cvici. Je to o tom, ze pilot si musi byt vedom moznosti vypadku motoru a neustale kalkulovat kde by se dalo pristat. Samozrejme jsou okamziky, kdy se toho bez motoru moc delat neda, pri startu pristani, pokud leti 150m nad mestem, tak taky neni co vymyslet....

0/0
12.9.2009 15:51

grimosa

Re: padák

to co jsem napsal samozrejme myslim obecne, vubec nechci komentovat tuto konkretni nehodu, myslim, ze od toho jsou povolanejsi.

0/0
12.9.2009 15:56

b-blue

Re: padák

A co kdyz nemel dostatecnou vysku na dokluz?

0/0
12.9.2009 16:18

grimosa

Re: padák

jo, to nevim, jenom si pamatuji, ze nam vzdy instruktor rikal: letat a divat se po polich, kde se da pristat v pripade vypadku motoru. Samozrejme, pokud nekdo leta ve 150m tak toho moc nevymysli. Ale jak rikam, tento konkretni pripad neznam a nebudu jej komentovat.

0/0
12.9.2009 20:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.