Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidiči našli fintu, jak uniknout trestu. Nesouhlasí s pokutou

Čeští řidiči našli způsob, jak se vyhnout trestu za přestupky. Jednoduše policistům řeknou, že s pokutou nesouhlasí. Ti pak jejich věc postoupí na radnici, která bývá podobnými záležitosti zavalena a přestupek často skončí mezi promlčenými, informují Lidové noviny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

LUF

Policistů je na počet obyvatel víc

než v jiných zemích tak jak to že nejsou lidi a jak to že je policie méně úspěšná při stíhání zločinců? To je protože se policisté zabývají hlavně  "snadnými kořistmi" - banálními dopravními přestupky

0/0
16.10.2009 11:30

xblack13

tak podle vás je finta

když někdo využije svého zákonného práva? ;-D

0/0
14.9.2009 9:14

dannet

....

Jakou fintu? To jako ze se prihlasili o svoje prava vuci statni buzeracni masinerii?

Predstavuju si, ze v roce 1948 podobne nadsene pisici pisalkove taky oslavovali komunismus.

0/0
14.9.2009 7:37

Honza.Z

to me nenapadlo

zkusim to taky, mam ted dva prestupky, promlceci lhuta je letos v rijnu, zkusim mlzit aby to nestihli vyresit.:-) snad to klapne

0/0
13.9.2009 20:31

jakadlec

jakodl

proč mi ňák těch přetíženejch úředníků není líto? já jsem se zatím setkal jen s těmi, co se plouží po chodbách, vaří kafíčka a s ospalým výrazem vás posílají někam jinam, až potkám přetíženého úředníka, tak se mu omluvím, pokud nebude přetíženej tím, že dělá nějaké pitomosti, nebo za šéfíka

0/0
13.9.2009 8:04

voška

Že jsou Češi křiváci a podrazáci téměř ve všem

je známo v celém světě. A komu za to vděčíme? Nejspíš listopadové revoluci. Za komunistů se nestal ani zlomek zlomku současných forem nerespektování platných zákonů. Každý byl podělaný až za ušima. Komunisté prostě uměli. Alespoň toto jsme si měli od nich převzít. Po r.89 se roztrhl pytel s demokracií, která má od začátku podobu anarchie. Máme totálně neschopné zákonodárce, kteří myslí výhradně na své potřeby a každý gauner je pro ně především volič!!! Proto zákony na zjednání pořádku neexistují a pokud ano, pak jen takové, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Co kdyby se to hodilo za 4 roky?

0/0
12.9.2009 15:15

Nedobík Josef

Co uměli komunisti??? AKORÁT VŠEM znárodnít a ukrást a pak

dělníci kradli vostošest Nepamatuješ si hesla: Kdo nekrade denně, škodí svojí ženě, kdo nekrade každou hodinu, okrádá svoji rodinu, nebo tý nafty v drobným..., neboli: Za komunistů se kradlo nejvíc, ty bolševický wemeno!!;-O

0/0
13.9.2009 9:47

rowman_

Re: Že jsou Češi křiváci a podrazáci téměř ve všem

trochu naopak, ne ? vdeci se za to 40 let bolsevismu ... a hajit se o sva prava neni zadna krivost

0/0
14.9.2009 12:55

vybananovanybanan

Takže se vytvoří další administrativní centrum,

do kterého budou radnice zasílat již zpracované body (zpracované jako doposud) a to centrum je bude archivovat a rozesílat řidičům oznámení. To centrum ale bude muset někdo kontrolovat a tak se vytvoří další úřad pro kontrolu administrativního centra, poté budou následovat soudní spory mezi řidiči, radnicemi, administrativním centrem a kontrolním úřadem centra. Částka vyčleněná z rozpočtu na chod administrativního a kontrolního centra bude bratru 500 000 000,- Kč ročně a tu uspoří stát na důchodcích a přídavcích na děti.

0/0
11.9.2009 9:19

trilobiteček

Re: Takže se vytvoří další administrativní centrum,

jj a to všechno díky panu Šimonovskému, který ten bodový paskvil vymyslel. Stavba mnoha silnic a dálnic je např. stoplá už teď.

0/0
13.9.2009 8:07

Jezdím na neutrál

Re: Takže se vytvoří další administrativní centrum,

R^;-D;-D a nakonci to bude hodnotit parlamentní komise.

0/0
13.9.2009 18:09

beef-eater

Problém s velkým P

No to je zase problém. To je při dnešní míře nezaměstnanosti takový problém na dopravní odbory přijmout úředníky navíc? Tady se s ohledem na následný vyšší výběr pokut nemůžou vymlouvat ani na to, že nejsou peníze, tak nevím kde je problém...

0/0
10.9.2009 10:14

voška

Re: Problém s velkým P

Problém to rozhodně je a neřešitelný. Dokud budou vnitro řídit političtí amatéři, zůstaneme trvale zaostalí. A to platí nejen pro vnitro.  

0/0
12.9.2009 15:18

drakula

Hádanka

A ještě hádanka z ilustračního fota. Hádejte co to mám za zádama? Plácačku na muchy nebo pálku?

0/0
10.9.2009 3:25

drakula

DÍK

Posílám to dál.

0/0
10.9.2009 3:20

cufir-mufir

Tak jestli teď úřady nestíhaly

tak teď už to můžou házet rovnou do popelnice.... až se k nim přidají všichni, co to nevěděli, tak už budou řešit jen tak vážné incidenty, že i 4 promile zapadnou do neznáma ;-D

0/0
9.9.2009 10:16

GoogleBomber

Chyba systému

Dopravní pravidla, jejich dodržování a trestání jejich nedodržování, to je stálý evergreen v PSP. Každý tomu rozumí, každý má nápad jak to zlepšit, když média objeví nedostatek. Výsledkem je paskvil, který nefunguje a navíc, ti co ho vymysleli, se jím stejně neřídí (auta politiků, prezidenta PČR, apod.). Se systémem jako takovým se těžko něco udělá - to je odraz politické kultury u nás. Zkoušet by se to ale mělo, naděje umírá poslední. Takže trocha inspirace ze zahraničí:

Přestupky řeší JEN A POUZE policie. Má k tomu centrální registr řidičů/řidičáků a SPZ. Každý dopravní policista je vybaven vysílačkou. V případě zjištění přestupku zjistí na místě přes vysílačku, zda má majitel SPZ/řidičáku už nějaký škraloup (body). V případě kladného zjištění vypíše blokovou pokutu. Peníze však nevybírá. Majitel SPZ/řidičáku je pak povinen pokutu uhradit na poště do daného termínu. Neuhradí li, najde ve schránce pozvánku od soudu.

To je celé. Funguje to a nikdo to nezneužívá, není totiž jak.

0/0
9.9.2009 9:43

Picolik

Re: Chyba systému

Ano ale co když je právo na straně občana a on opravdu s postupem policie nesouhlasí?

0/0
9.9.2009 14:25

Issur

Re: Chyba systému

Kdo by souhlasil,ze udelal prestupek,kdyz se jedna o penezity trest?Policie je proto,aby sledovala dodrzeni predpisu,vyhlasky ci zakona.Jen organ muze posoudit,zda ano,ci ne.Vysveni Vam vzdy poda prislusnik policie na miste.

0/0
12.9.2009 15:42

Euronymos

Re: Chyba systému

Přečtěte si, co jste napsal, následně se zamyslete a na kolik hloupostí jste přišel ?

0/0
9.9.2009 16:53

FrantaV

Re: Chyba systému

Jelikož jsou naše soudy přetížené ještě víc jak dopravní odbory pověřených obcí, tak by se v navrhovaném systému přestupce dočkal trestu většinou až v důchodu.

Zlepšit situaci na silnicích může jen zajištění rychlého trestu za přestupek - nejlépe namístě. Jakékoliv zdržení pak zcela smývá preventivní účinnek a přestupce ztrácí pojem o vazbě "přestupek-trest" a nahrazuje se jen za "odhalení-trest".

Zbytek viz dopravní psychologové a BESIP.

0/0
11.9.2009 8:46

Baround

finta?

To není žádná finta, to je pouze využití svého práva! To jistě redaktor chápe, ale musí psát bulvárně. To že na úřadech sedí neschopní lenivci, není problém řidičů.

0/0
9.9.2009 9:07

lolek77

Re: finta?

Tato země se snad nikdy nevyhrabe z komunistického myšlení. Ti, kteří by měli jít příkladem, novináři, jsou stejný póvl jako Ti, kteří kteří ignorují právo. Příkladem je i reakce politiků na Mělčákovu stížnost a konání ústavního soudu. Místo dodržování ústavy slyšíme hlučné  reakce prasat hrnoucích se ke korytům.

0/0
9.9.2009 17:25

Martin V

Re: finta?

jaká ignorace práva se tam podle Vás odehrává?

To má vrah nárok na obhájce a někoho, komu proměřuje tachometr, budete rovnou střílet? Co případ, kdy policisté vybírali pokuty za nevhodně umístěnou značku?

0/0
10.9.2009 21:22

pk203

Re: finta?

Já dostal dvě předvolání za naprosto nesmyslné parkování. Jednak jsem tam nidky nestál a jednak to bylo v místě kde bych zacpla ne celý weekend ulici.....

A taky to na mně zkoušeli hajzlové....

0/0
12.9.2009 12:13

marase

v nemecku to resi snadno

a sice, ze pokud ridic nesouhlasi, tak musi na miste zaplatit 90€ (ze zkusenosti v roce 2008) a myslim, ze je to nevratne. zavede-li se u nas 1000,- tak se na nesouhlaseni kazdy vykasle

0/0
8.9.2009 23:10

xKROKODYLx

Re: v nemecku to resi snadno

Nebo by mohl policajt kazdemu kdo nesouhlasi zlomit preventivne ruku... To by taky pomohlo, ze ?   Chapete vubec, ze nesouhlasit s pokutou je proste pravo ? ...

0/0
9.9.2009 7:31

beef-eater

Re: v nemecku to resi snadno

A chápete vůbec, že v Německu těch 90 EUR není pokuta, ale administrativní poplatek právě za to, že kvůli nesouhlasu řidiče musí jeho přestupek řešit nějaký úředník? A platí se právě proto, aby se vyloučili obstrukce ze strany vyčůránků? Pokud jste přesvědčen o svém právu a ne že nesouhlasíte jen z vychytralosti, rád přece administrativní poplatek zaplatíte že?

0/0
10.9.2009 10:19

Bodo Illgner

Re: v nemecku to resi snadno

Panebože. Do čeho jsi to duši dal!

0/0
10.9.2009 15:19

Martin V

Re: v nemecku to resi snadno

Vy si ten komunismus zasloužíte!:-/

0/0
10.9.2009 21:23

lynxxx

Houby nedostatek lidí

Neschopnost, lenost, zastaralost, pohodlnost úředníků se jmenují hlavní důvody bordelu, kam se člověk ve státní správě podívá.

0/0
8.9.2009 23:10

Bodo Illgner

Média

Jak je vidět tak novinářská prodejná tlupa už překonává svou devótností k policii a státní mašinérii i policejní pořad MAJÁK z předlistopadové doby. Z ústavního práva odepřít výpověď dělají "mezeru v zákoně" a ze skrytého danění občanů formou buzerace a pokutování dělá "boj proti silničním pirátům".

0/0
8.9.2009 14:41

CesarCaligula

pokuty

Já si osobně myslím,že by stačilo vrátit zpět nařízení,že se pokuty udělené městkou policií dávají do státního rozpočtu a nezůstávají obci.Pravděpodobně by odpadly radary s  výběrčím do městské kasy  umístněnými hned za značkami začátku obce  a policajti by se zase mohli věnovat práci pro kterou byli zřízeni.To je pořádek v obci běžná malá kriminalita atd.

0/0
8.9.2009 12:39

lejnok

Re: pokuty

R^

0/0
11.9.2009 14:24

NTPT

Jaká finta

Ten řidič má PRAVO s pokutou nesouhlasit, na místě sepsat protokol se svým vyjádřením atd.. Proč jako Lžidnes dělají s využitím  ZAKONEHO práva občanerm nemorální čin ?

0/0
7.9.2009 23:20

libienski

Re: Jaká finta

Zaplať a drž hubu, to jest jejich krédo...jinak seš nepřítel státu;-)

0/0
8.9.2009 6:36

Xladi

Re: Jaká finta

Tebe jo ale když se tu proháněj zbohatlíci v běžným provozu v nějakým ilegálním závodu tak zalezou někam do křoví a musej je odchytit až němečtí policisté, kteří se s nima nemazali a ještě jim dali 1000 eur pokuty od cesty:-)

0/0
8.9.2009 8:16

Bodo Illgner

Re: Jaká finta

Ano. Zabavili jim auta i když v Německu vůbec nic neprovedli a k tomu jim jen tak z legrace dali 1000 Eur pokuty. Jak je vidět na ovčany to funguje, když to někdo "nandá těm pirátům".

0/0
8.9.2009 14:42

beef-eater

Re: Jaká finta

Proč je to nemorální čin? Protože 99% z těch co nesouhlasí to dělají jen z vyčůranosti i když jsou si svého přestupku vědomi.

0/0
10.9.2009 10:20

Martin V

Re: Jaká finta

Máte pro své tvrzení nějaký podklad? Nebo to soudíte podle sebe?Rv

0/0
10.9.2009 21:25

kunta_kinte

No kdo by taky

chtel platit pokudu kdyz ho svestka nameri hned za ceduli obce kde neni zadnej barak..:-P Jo kdyby merili a chytali nekde pred skolou, nereknu ani slovo, ale tam sem svestky nikdy nevidel..:-/

0/0
7.9.2009 17:55

Effenberg

Re: No kdo by taky

Máš naprostou pravdu,jsou vychcaní a vysmívají se tak lidem...chytnou deset aut co překročí pade na místě kde nehrozí žádné nebezpečí a jdou si na koblížek........zmetci...pak je máme mít rádi.....šmejdi RvRvRv

0/0
7.9.2009 19:10

cufir-mufir

Re: No kdo by taky

Co by tam taky dělali, kolem školy jezdím každý den a nikdy se tam nikdo neřítí víc než 40km/h, tam by si na chleba nevydělali, když mají jasné limity, kolik toho musí denně vybrat !

0/0
8.9.2009 16:46

Euronymos

Re: No kdo by taky

Tak u nás je před základkou rekord něco přes 100 km/h. A to jsou tam zpomalovací kovové retardéry a díra v silnici. No problema.

0/0
9.9.2009 16:57

HrubesaMares

Re: No kdo by taky

Jo, mne namerili pred zakladkou na 40ce 53km/h. Bylo to jednu prazdninovou nedeli v 11 vecer. Kaju se, jsem pirat.

0/0
11.9.2009 8:48

Euronymos

Re: No kdo by taky

Měl byste se nad sebou zamyslet, protože toto byl naprostý výkřik do tmy, který ještě ke všemu nezapadl do kontextu. To byl jenom takový jednoduchý argument pro to, aby ti strážníci tam byli. Není nutné dávat tam radar, stačí pouze policajt s reflexní vestou. Jinak já jedu +- stanovenou rychlostí pouze když jsem tam když je tam nějaké zvýšené riziko, což může být rádar, v noci hospoda, ráno a odpoledne škola, nebo nějaký negramotný řidič, který je naprosto nevyspytatelný. Jinak také jezdím rychleji a nemám s tím problém, jelikož mě zatím změřili jednu jedinkrát na úsekovém radaru, který jsem byl nucen ignorovat, jelikož jsem pospíchal. A to se za mě postavila firma, že to řídil náš klient z NZ.

0/0
11.9.2009 9:54

chroustík

Jednoduché řešení

které obecní úřady neumějí používat. Maximální pokuta v přestupkovém řízení na úřadě je 10 tisíc Kč. Ve chvíli, kdy za veškeré přestupky bude úředník sázet tuto sazbu, což můžem, bude přestupků k řešení polovina. Každej si rozmyslí, zda platit 1 tisíc na místě nebo 10 na úřadu.

0/0
7.9.2009 16:52

Brkoslav IV

Re: Jednoduché řešení

Tak to chodi v Anglii. Kdyz jde o parkovani, tak zaplatis-li do nejakeho terminu, tak mas slevu. Pri zvysene rychlosti , kdyz zaplatis do terminu, tak je to OK, kdyz ne, pokuta stoupaM muzes take jit s pokutou ke slyseni, ale kdyz to neuhrajes, tak riskujes jeste vetsi pokutu :-). Ja nevim, co je takova veda. Delat veci poradne a dumyslne a neutracet statni penize- a jeste zbuhdarma :-)))

0/0
7.9.2009 17:28

Z-S

Re: Jednoduché řešení

Ano, kazdy slozity problem ma jednoduche, snadno pochopitelne a zcela spatne reseni.

Jinak pokud silnicni zakon u konkretniho prestupku stanovi konkretni sazbu, plati samozrejme ta. Takze nemuzem.

0/0
7.9.2009 17:51

Caretaker

Re: Jednoduché řešení

Ty jsi úředník??? Další vyžírka vedle nepřizpůsobivých živená z mých daní.

0/0
7.9.2009 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.