Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pilot ČSA musel před přistáním proletět nad ranvejí, kontroloval podvozek

Letadlo ČSA muselo včera večer kvůli kontrole podvozku proletět před přistáním nad letištěm Ruzyně. Pilota stroje na trase Brusel-Praha zlobila nejasná signalizace. Letoun s osmdesáti lidmi dosedl na zem bez problémů, cestující si ani ničeho nevšimli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

2012

poslanci strojníci

http://www.outsidermedia.cz/Piloti-strojnici%E2%80%A6-1.aspx

0/0
7.9.2009 10:21

modem

.

Typické dozvuky Tvrdíkovo působení v ČSA...;-D Tvrďajs je manager jak noha. Teď je dobrý leda  na nošení deštníků a vázání oranžových šál.

0/0
6.9.2009 14:04

Oldis_rab

cestujici nebyli ohozeni?

podvozek nemusel byt vysunut zcela, coz mohlo skoncit klouzanim letadla po brise po runwayi. Ze je podvozek venku sice vizualne vez zjisti, ale jak moc to uz nikdo nepozna.

0/0
5.9.2009 23:14

Collin7

Re: cestujici nebyli ohozeni?

To se prakticky nemůže stát, neboˇt jsou hlavní podvozky zkonstruované tak, aby se samy a plně otevřely a uzamkly i 'bez hydrauliky', pro případ její poruchy. Přední podvozek je pak v případě poruchy hydrauliky obvykle vysunut manuálně pilotem (víko v podlaze kde je klika).

0/0
6.9.2009 11:12

MaBla

Okurky

Nevím, jak ostatní ale my už okurky sklidili...

0/0
5.9.2009 22:34

MichalRehacek

go-around

Informace idnes.cz jsou špatné, posádka neuskutečnila go-around. Šlo o missed approach, jelikož se jednalo o přístrojový manévr podle IFR, nikoliv o vizuální manévr podle VFR.

Provést go-around také neznamená, že někdo provádí nějakou kontrolu podvozku. Go-around prostě znamená, že se přeruší přistání a provede ještě jeden oblet po okruhu na další přistání - ale go-around se používá pouze při letech podle pravidel za vnější viditelnosti. Onen manévr při letech podle přístrojů se jmenuje missed approach a znamená to, že se přeruší přistání a pokračuje dle publikovaných pravidel na další přistání - nemusí to ale být prostý okruh kolem letiště.

Kontrola podvozku s go-around či missed approach nesouvisí, byť je samozřejmě možné ji provést během provádění nezdařeného přiblížení.

0/0
5.9.2009 22:10

uluf

Re: go-around

;-D pilot nebo ATCO? R^

0/0
6.9.2009 0:20

MichalRehacek

Re: go-around

Pilot, byť zatím ve výcviku.

0/0
6.9.2009 10:59

Collin7

Re: go-around

Když pominu že to je čistě o slovíčkách, tak pilot ČSA provedl spíše Go Around než missed approach. Sám jste to vlastně ve svém přispěvku napsal. PIlot zjistil problém při vysunutí podvozku, proto naprosto standardně ohlásil Go Around s přeletem nad ranvejí a požádal věž o vizuální kontrolu podvozku. Missed Approach by spíš deklaroval v případě, že by nenadále nastaly podmínky vylučující bezpečné přistání. Missed approach je de facto podmnožinou Go Around, protože v momentě kdy přerušíte přiblížení jste na GA, nehledě na to že v takové situaci stisknete TO/GA switch pro Go Around mod.

0/0
6.9.2009 11:28

qsilence

Re: go-around

Zase ty simulátory tolik nežer :-)

0/0
7.9.2009 12:39

qsilence

Re: go-around

Říkal, že je pilot. On ví, co má mačkat a nepilotům to je jedno :-) Nehledě k tomu, že v každým typu letadla to je jinak ;-)

0/0
7.9.2009 12:40

NiHauMa

CSA podle hodnoceni 3 hvezdy....

http://www.airlinequality.com/StarRanking/3star.htm

zadna velka slava :-P

0/0
5.9.2009 19:51

danny1

Re: CSA podle hodnoceni 3 hvezdy....

no to nema ale nic spolecneho s technickou kvalitou letadel. 3* je za cenu, za kterou litaji primerene.

0/0
5.9.2009 23:30

Lajvisanek

bulvar?

souhlasim s tim, ze IDNES.cz  nema opravdu daleko k bulvaru, stejne tak jako MFDnes

0/0
5.9.2009 18:52

izeizei

Tak asi nebylo všechno zas až tak v pořádku, jak praví

redaktůrek ýDěsu, když jim nesignalizovala kontrolka, že podvozek je vysunutý, ne??? Nebo se Vám zdá, že tím, že v pohodě přistáli, je vše v pořádku??? Mně teda ne! Minimálně by měli zkontrolovat tu kontrolku, co správně nefunguje!!! ;-ORv

0/0
5.9.2009 18:36

venomacek

Re: Tak asi nebylo všechno zas až tak v pořádku, jak praví

tohle je provokace, nebo nemístná hloupost?

0/0
5.9.2009 19:27

MichalRehacek

Re: Tak asi nebylo všechno zas až tak v pořádku, jak praví

Jistěže kontrolku i podvozek po přistání kontroloval mechanik - jen to redaktor už nenapsal.

0/0
5.9.2009 22:11

Jiří Inczédy

Informaci lze overit jak?

Kolik lidi z CSA potvrdi, ze se tak skutecne stalo? Zase je to super reklama , ze sice CSA maji drobne potize s financemi, coz se rozhodne netyka provozu. A urcite plati ja jsem pilot kdo je vic. :-P;-D[>-]EU

0/0
5.9.2009 18:27

JBetak

Re: Informaci lze overit jak?

Nejspíš se to dá potvrdit z letiště. To je jiný subjekt.

0/0
5.9.2009 21:08

xxx!

IDNES už je s bleskem zároveň

Ještě kousek a už povedou o největší bulvár ;-D

0/0
5.9.2009 18:12

231

Jestli dobře chápu větu:

"Bezpečnostní pravidla, která České aerolinie dodržují, jsou skutečně velice přísná," sdělila mluvčí ČSA Hana Hejsková.

Tak jsou bezpečnostní pravidla, která ČSA nedodržují, nejsou tak přísná.

0/0
5.9.2009 18:01

TClovek

Re: Jestli dobře chápu větu:

To ale z té věty nijak neplyne, takže to asi moc nechápeš.

0/0
5.9.2009 18:04

Englishman

Re: Jestli dobře chápu větu:

To z té věty sice opravdu neplyne, ale ani z ní neplyne, že ČSA dodržují všechna bezpečnostní  pravidla.:-P

0/0
5.9.2009 18:07

231

Re: Jestli dobře chápu větu:

Pokud by ČSA dodržovala všechna bezpečnostní pravidla, tak by věta zněla takto:

"Bezpečnostní pravidla jsou skutečně velice přísná," sdělila mluvčí ČSA Hana Hejsková. Případně: "Bezpečnostní pravidla jsou skutečně velice přísná a ČSA je dodržují" sdělila mluvčí ČSA Hana Hejsková.

Nebo snad ne?

0/0
5.9.2009 18:26

TClovek

Re: Jestli dobře chápu větu:

Pokud řeknou "Bezpečnostní pravidla jsou skutečně velice přísná", tak z toho nevyplývá, že je dodržujou. Ta druhá věta je lepší.

Ale jde o to, že z té původní věty nijak neplyne existence nějakých pravidel, které ČSA nedodržuje, ani je to nevylučuje. Když řeknu "dneska je hezky", tak to taky nic neříká o tom, jak bude zítra.

0/0
5.9.2009 18:33

Chytracisko

Re: Jestli dobře chápu větu:

Tak jsou bezpečnostní pravidla, která ČSA nedodržují, nejsou tak přísná.

Vaše věta nedává smysl. Pokud to mělo být "Pak bezpečnostní pravidla, která ČSA nedodržují, nejsou tak přísná" tak to může a nemusí být pravda, v první řadě o tom nic nevíme.

0/0
5.9.2009 18:40

qsilence

Re: Jestli dobře chápu větu:

Co říká mluvčí ČSA jsou jen kecy. Nic to nevypovídá o faktech, který si člověk musí zjistit sám, pokud chce soudit. Už jste viděli někdy, že by mluvčí řekla něco důležitého, namísto keců, který mají jen zastřít skutečnost, ale zní velmi taktně a diplomaticky?

0/0
7.9.2009 12:44

Limburger

"..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

To by asi museli všichni tvrdě spát nebo být na mol opilí....;-D  Proč má někdo zapotřebí psát takový nesmysl? :-/

0/0
5.9.2009 17:45

festpa

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

no jasně...moje sestra tím letadlem letěla....takže pravda je taková, že cestující si toho sakra všimli:-) 

0/0
5.9.2009 18:16

Chytracisko

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

A čeho přesně si PŘI PŘISTÁNÍ všimla, když bylo všechno v pořádku? Nějaké rány,  kouř, nebo snad záblesky, či jen prudké brždění či jiné nestandardní přistávací efekty? (Předlet před přistáním se nepočítá, o tom řeč není).

0/0
5.9.2009 18:43

Chytracisko

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

Ve většině případů si totiž poblikávající kontrolky V KOKPITU opravdu cestující nemá žádnou šanci všimnout (leda že by to souviselo s reálnou závadou daného mechanismu, kterou by kontrolka signalizovala, ale to není tento případ).

0/0
5.9.2009 18:44

festpa

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

no, tak jasně, že kontrolek si cestující nevšímají, ale toho, že se skoro hodinu krouží nad letištěm, že si musí všichni sundat brýle i boty na podpatku a co nejpevněji se připoutat, že se musí při dosedání předklonit s rukama za hlavou....tak toho si asi všimli....byl to pry adrenalin, ale naštěstí to dobře dopadlo (teda vl. přistálo):-)

0/0
5.9.2009 19:34

karel vajdic

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

Tak tak. Jako jednomu z cestujících mi věřte, že jsme si zatraceně všimli, že se něco děje. Ostatně pilot i letušky nám to i oznámili - co se děje, jak se máme chovat a co se může dít. Jak to bylo vážné těžko říct. Spíše tam byla nějaká větší nejistota

ohledně našeho podvozku a tohle je zřejmě standardní postup v takovém případě. Rozhodně to ale nebylo nic běžného či snad příjemného a dost jsme si oddechli (vyditelně i včetně pilota a letušek), když jsme byli v pořádku na zemi. Ono v poloze "brace" opravdu nepřistáváte každý den...

0/0
5.9.2009 20:02

Limburger

Re: "..cestující si ani ničeho nevšimli." ???

Už jste někdy letěl letadlem? Ono totiž když nejdříve prolétnete s letadlem nad letištní ranvejí, pak to pilot zase zvedne nahoru, otočí a teprve pak přistane, tak toho si všimne každý. Sám jsem to jako cestující také zažil, naštěstí z jiných důvodů, než aby to byla porucha.

0/0
5.9.2009 19:14

oId fashioned Vince III..

zoufalá snaha úDěsu se vyrovnat AHA!

se nějak stále nedaří;-D;-D

0/0
5.9.2009 17:39

Rokba

to je děs

Tak to už je na tom Mafra dost špatně, když budou psát o každým go-around;-D To už má větší hodnotu informace, že jsem si právě dal bramboračku...

0/0
5.9.2009 17:21

21378

Re: to je děs ta ranvej

ako je to pa rusky ?

0/0
5.9.2009 17:35

mk.charlie

Re: to je děs

Na informaci že sis právě dal bramboračku je zarážející žes nám nikomu nenabíd a sežrals jí sám!!

0/0
5.9.2009 17:39

oId fashioned Vince III..

Re: to je děs

tak, a jestli byla s houbama, tak by měl ještě dostat baňu:-)

0/0
5.9.2009 17:40

erdoes2

Uz i CSA lzou? Ze by jeste stopy Tvrdika?

"žádný z cestujících nebyl v ohrožení - ukázalo se, že je vše v pořádku a letadlo mohlo bezpečně přistát." je samozrejme lez. Vizualni kontrolou z dalky se nemuze potvrdit, ze podvozek je vysunuty spravne a bezpecne. Proto take pravidla narizuji pohotovost pozemniho zachranneho tymu.

Zda se, ze oranzove "lzi pouzivam kazdy den" otravuje cim dal, tim vetsi cast spolecnosti... RvRvRv:-(

0/0
5.9.2009 16:31

Matysek.

Re: Uz i CSA lzou? Ze by jeste stopy Tvrdika?

Ona vizualni kontrola se dela pro potvrzeni, zda je podvozek vysunut a v jake je poloze, coz urcite pomerne presne. Hlavne mechanika podvozku ho zajisti (pouzit lze i manualni vysunuti), aby zustal v zabezpecene poloze. Nicmene hlavne se to dela proto, aby se vedelo s cim musi pri pristani pocitat, tedy zda maji okamzite vyjet zachranari a vycistit runway od ostatnich letadel.

P.S.: Nechapu proc do toho tahate politiku, kdyz se jedna o mezinarodni standard a pouziva se vsude na svete.

0/0
5.9.2009 16:37

elbeso

Re: Uz i CSA lzou? Ze by jeste stopy Tvrdika?

To jsem také nepochopil, lidé jako autor příspěvku, na který reagujete, by měli dostat pár facek, aby se probrali. A nejvtipnější je, že něco nazývá "oranžovými" řečmi, ačkoli jsem vždycky měl ten dojem, že právě tyto trapné až primitivní zprávy přísluší především nalevo od středu :)

0/0
5.9.2009 16:41

Chytracisko

Re: Uz i CSA lzou? Ze by jeste stopy Tvrdika?

Pokud se dodatečně zjistilo, že podvozek byl v pořádku, a přistávalo se krom přeletu běžným způsobem, nebyli cestující v ohrožení (naopak, bylo o ně ještě lépe postaráno protože byl v pohotovosti záchranný tým, takže kdyby se třeba někomu udělalo mdlo, mohl ho zachránit ;-)). Personál se tedy pouze mohl domnívat že jsou cestující v ohrožení, protože personál neměl jistotu stran podvozku, ovšem fakticky v ohrožení cestující nebyli. Je ti to trochu jasnější červenooranžový provokatére ;-D?

0/0
5.9.2009 17:31

Queribus

Tedy se nic nestalo, že?

Tak laskavě pište o důležitých věcech a na podobný prkotiny se vykašlete!

Nebo se snad chcete rovnat s Bleskem?

0/0
5.9.2009 16:23

Premiant

a co třebaaa

Třeba to byla jenom buzerace,chtěli udělat rozruh nad obcema kteří protestují proti rozšíření letiště;-D

0/0
5.9.2009 16:15

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: a co třebaaa

no zrovna s podvozkem se nežertuje

0/0
5.9.2009 16:16

Englishman

Re: a co třebaaa

Ty možná víš, že s podvozkem se nežertuje u tahačů s návěsem. Ale co víš o tom, zda se s podvozkem žertuje nebo nežertuje u letadel?;-)

0/0
5.9.2009 18:09

Matysek.

Re: a co třebaaa

Ovšem, presně tak to určite bylo. Mimochodem tahle "buzerace" jak sám píšete se používá už poměrně dloho po celém světě. Zrovna s podvozkem je to právoplatně rozruch, protože si člověk dokáže představit, co se stane když pár tun dosedá v rychlosti na beton.

0/0
5.9.2009 16:33

dislektik-idnes si na mě zasedla

myslím že za to může znižování platů co je ted v plánu

jak říkal odborář že to bude mít vliv na bezpečnost;-D;-D;-D

0/0
5.9.2009 15:22

sirc

Re: myslím že za to může znižování platů co je ted v plánu

pleteš páté přes deváté. čsa chtělo zrušit interní bezpečnostní limity (přestávky) pro piloty

0/0
5.9.2009 15:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.