Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spolujezdec nepřežil čelní střet s kamionem, dálnice D1 stála

Nehodu Seatu Ibiza a nákladního automobilu Volvo na 146. kilometru dálnice D1 ve směru na Brno nepřežil spolujezdec z osobního vozu. Řidič je zraněný. Policie dálnici zprovoznila po několika hodinách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

app

To s tou lodí je dobrý, zažil jsem kdysi něco podobnýho

Jel jsem asi 20 km za autem s lodí na přívěsu asi 50kou a nebylo možný ho předjet. Když jsme byli asi 3 km od cíle, přišla najednou před vesnicí rovinka na předjetí. Užuž jsem se chystal předjet a pak jsem si řek "kašlu na to, teď nevletim do vesnice jako blázen, ten kousek už za nim dojedu". Jen jsem to domyslel, loď se mu vyhákla, hodila myšku 3x sem tam až do levýho pruhu a zůstala stát napříč přes silnici. Kdybych ho zrovna předjížděl, tak mně to hodilo do škarpy.

A pak jsem viděl, co to bylo za vola - měl 5 m dlouhou jachtičku na 2 m vozejku - vepředu přesah ani ne metr, vzadu přes dva metry, takže 2/3 váhy za osou vozejku, ta loď mu úplně nazdvedávala zadek auta, když jsem mu to pak pomohl zapřáhnout. Ještě mně pak za odměnu za pomoc pozval na vyjížďku ;-D

0/0
4.9.2009 11:34

YaTaky

Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

Proc porad neni dokoncena dalnice, ktera spoji Prahu s Ostravou severni cestou.?

Ubylo by nehod mezi Brnem a Prahou.;-O

0/0
4.9.2009 10:57

Merk

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

Dokončena? Optimisto. Zatím ani není jasné, kudy by měla vést. K dokončení je tedy hóóóóóóódně daleko.

0/0
4.9.2009 11:07

Si0

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

Musíš se zeptat paní Havránkové.

0/0
4.9.2009 11:49

Merk

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

Ta s tím má tedy opravdu hodně spoelčného...

0/0
4.9.2009 11:50

109e

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

?

0/0
4.9.2009 12:02

Jan9002

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

Já bych se přimlouval za to, ať se prvně spojí Ostrava s dálniční sítí a teprve potom se řešila severní cesta. Jsem Ostravák.

0/0
4.9.2009 11:08

xsmudla

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

ano ubylo, protoze to jak jezdi po D1 auta s T ckem na SPZtce ... je des.

0/0
4.9.2009 11:29

tmf

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

to jak jezdí A s SPZ je děs, před Prahou tři pruhy a oni se šinou 120 v prostředním a já s T je věčně musím předjíždět přes dva pruhy protože nepochopili že se u nás jezdí vpravo.

0/0
4.9.2009 12:29

Jan9002

Re: Dalnice Ostrava - Praha severni cestou.

mám T na Registrační značce (SPZ jsou ty staré značky). Nechceš mě učit jezdit? Ty máš na značce určitě A.

0/0
4.9.2009 12:30

jbroz50

v tomhle případě to moc nechápu

Občas se mi spát při jízdě po dálnici taky chce, ale je to díky tomu, že je jízda monotónní a nudná. Obzvlášť pokud si dám tempomat na 130 a jedu třeba Brno-Bratislava v létě v poledne. Jediné řešení je vypnout tempomat a zrychlit, abych si udržel pozornost.

Ovšem jak mohl usnout na místě, které si pozornost opravdu vynucuje, to skutečně nechápu. Spíš bych řekl, že neusnul, ale chtěl předjiždět - riskantně přejetím do protisměru. Nakonec riskantním předjížděním se už zabilo hodně lidí (bez ohledu na to, kde to bylo).

0/0
4.9.2009 10:55

Jan9002

Re: v tomhle případě to moc nechápu

Pokud se ti chce spát mězi Brnem a Bratislavou, tak na trase Ostrava Plzeň jsi na maděru už v Brně.

0/0
4.9.2009 11:21

jbroz50

Re: v tomhle případě to moc nechápu

to ne, Praha-Brno moc nuda nebývá a přes Prahu už vůbec ne. Nejhorší z hlediska udržení pozornosti je úsek za Brnem na hranice - málo aut, rovina a nikde nic na co by se dalo dívat. Jezdím i daleký trasy - třeba Praha-Amsterodam a nemám s tím žádný problém - jenže když jedu přes Německo přes 200, tak rozhodně neusínám nudou.

0/0
4.9.2009 12:04

xsmudla

Re: v tomhle případě to moc nechápu

taky nechapu jak na tech panelech mohl usnout

0/0
4.9.2009 11:29

Merk

Re: v tomhle případě to moc nechápu

Pravidelné klapání panelů naopak uspává. Něco podobného jako klapání ve vlaku. :-P

0/0
4.9.2009 12:01

jbroz50

Re: v tomhle případě to moc nechápu

Pokud nejedete stálou rychlostí - což se na Praha-Brno v podstatě nedá - tak je to naopak.

0/0
4.9.2009 12:27

ulcer

loď

Ty jo D5 je v tak dobrém stavu, že dneska po ní může jezdit kdejaká loď...;-D

Jinak se připojuju k těm názorům, že kdo nepocítil únavu za volantem tak lze..EU

0/0
4.9.2009 10:33

barbudo

To jako že usnul v zúžení, kde se jede jedním pruhem ?

0/0
4.9.2009 10:33

ulcer

Re: To jako že usnul v zúžení, kde se jede jedním pruhem ?

on si myslel, že je to normoš dvoupruh a chtěl v klidu předjíždět...

0/0
4.9.2009 10:34

pravdazvitezinadlzianenavisti

Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

Byly doby, kdy jsme jezdili na dovolené autem a jezdilo nás třeba 5 rodin. Vždy se našel nějáký blázen, který jel do té Itálie non-stop bez pauzy. Pokud cítím, že se mi chce spát, tak zastavím na první benzínce, kde si koupím kafe nebo RedBull. Nikdy bych nejel jak delší, tak kratší trasu non-stop. Základem je asi pořádnej spánek, kterej musí předcházet. Je to nezodpovědnost řidiče, kterej by měl být potrestán.

0/0
4.9.2009 10:14

WIFI

Re: Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

když jde na mě spánek a mám před sebou ještě kus cesty (tedy ne pár km), tak uričtě kafe nepomůže, u pumpy zastavit, to jo, ale prospat se

0/0
4.9.2009 10:17

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

Mě teda kafe pomůže, nebo ten energetickej nápoj. Když jezdím na delší trasy, tak mám v termosce kafe a v přihrádce u spolejzdce minimálně dva energetické nápoje.

0/0
4.9.2009 10:21

WIFI

Re: Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

kafe pomůže jen krátkodobě a spíš asi před nutností spánku. V momentě, kdy se už zavírají oči, tak moc ne.

0/0
4.9.2009 10:23

pravdazvitezinadlzianenavisti

Re: Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

Minimálně to pomůže těch 10-20km k další benzínce.

0/0
4.9.2009 10:28

WIFI

Re: Nezodpovědnost řidiče, nic víc, nic míň.

k další jo, pokud mám ale před sebou několik set km, tak skoky po pár desítkách km (od pumpy k pumpě) jsou silně neefektivní a i nebezpečené (že akuálně potlačíš spánek, neznamená, že se za půl h, hodinu neobjeví ještě silnější), tak se prospat, třeba hodku a dojede se to v pohodě

0/0
4.9.2009 10:35

michal II

Spanek

Vzdyt doktori rikaji, ze spanek je zdravy.

0/0
4.9.2009 10:12

trollisko

Omezeni v Nemecku

Kdyz je omezoni provozu v Nemecku, tak jsou vzdy uprostred silnice nizle betonove svodidla. Takze pri mikrospanku to odnese jen plech.

0/0
4.9.2009 10:10

Jircalius

Re: Omezeni v Nemecku

Nutno dodat, že ten kdo jel ten úsek, kde se to stalo, ví, že to tam snad ani nemohli udělat podle předpisů. Směrem na Prahu jsou sice dva pruhy, ale jsou tak úzký, že se tam dvě auta vedle sebe nevlezou, rozhodně ne s náklaďákem, takže nechápu ten smysl. A v protisměru (směr na Brno) je ten pruh taky neskutečně úzkej. Takže bych se nedivil, kdyby toto taky hrálo roli a už vůbec se nedivím, že se to stálo právě tam...

0/0
4.9.2009 10:24

ttm

Fakt je ten,

že pokud pociťuji únavu, nikdy nejedu dále. Tento rok se mi to stalo 3x při cestě od moře a stál jsem tedy na každé druhé pumpě v chorvatsku. Každých cca. 80 km. Dám si kafe, vodu, cigárko a jedu dále. Pokud to mne přijde znovu, opět si zastavím. Jinak jezdím také rychle, neuznávám moc pravidla. Většinou jsou nesmyslné. Tam, kde se dá jet klidně 160 je 90 apod. Bezpečná jízda není o rychlosti, ale o tom, kde si to lze dovolit a kde ne. Pitomci ve Fabkách, kteří kličkují v hustém provozu jsou nebezpečnější než 180 na dálnici, kde jede co 500m jedno auto. Stejně tak frajeři, kteří jedou na jeden zátah. Únava přijde na každého a klidně i po 30 min jízdy.

0/0
4.9.2009 10:10

WIFI

Re: Fakt je ten,

fakt by mě zajímalo, jak v cizím prostředí ( na silnici, kteoru neznáte) víte, že se nemusí držet 90, ale půjde tam 160 např. Rychlostní limity jsou také z důvodu technicých parametrů silnic (zatáčky, rozhledové možnosti atd.)... :-)

0/0
4.9.2009 10:15

ttm

Re: Fakt je ten,

Najeďte na dálnici, za dobré viditelnosti, před sebou a za sebou auto 2000 - 500 m, Váš vůz dobře sedí, ani se nehne a jeto. Nemyslím omezení 90 na dálnici. To by mělo asi svůj důvod, ale jsou cesty typu dálnice, 2 x 2 pruhy se středovým ostrůvke - např. trasa Havířov Ostrava, kde je 90 a když jedu 160, ani to nepostřehnu. Naopak, ten kdo to vymyslel akorát vytváří zácpy, jelikož s menší rychlostí se zmenšuje propustnost trasy.

0/0
4.9.2009 10:22

Merk

Re: Fakt je ten,

Ještě jsem u nás neviděl zácpu, která by byla způsobená nízkou rychlostí aut. V této "logice" by zřejmě řešením zácp na Jižní spojce bylo zvýšení rychlosti na 200 kmh, co? :-/

0/0
4.9.2009 10:25

ttm

Re: Fakt je ten,

Pokud jste neviděl zácpu způsobenou malou rychlostí, tak si zajeďte na D1. Vždy se tam najde někdo, kdo je papežštější než papež a na zúžení zpomalí místo na 80 třeba na 50, i méně. Pak jsou z toho havárky a kolony.

0/0
4.9.2009 10:35

Merk

Re: Fakt je ten,

Jenže to není problém malé rychlosti, ale zúžení. Zpomalení na D1 na 50 nebo méně je lež, kterou nemá smysl dále komentovat. Havárky jsou z malé rychlosti? 8-o

0/0
4.9.2009 10:46

BlackAnonym

Re: Fakt je ten,

havárky nejsou na rychlosti závisle hlupáku. A jestli neumis cist ty intelektuale tak pise na 80 jedou blbove 50 .... a pak treba naledne ze 130 to nekdo nedobrzdi na 50 misto 80ti.....nejses nahodou matematik.... nebo politik....nebo proste jen BLB

0/0
4.9.2009 12:23

Merk

Re: Fakt je ten,

Tak jsou havárky na rychlosti závislé nebo ne? V první větě píšeš, že ne. A ve zbytku dokazuješ, že jo. Nějak tomu nerozumím.

Jinak bych doporučoval opáčko dopravních předpisů. Podle nich musíš jet vždy nejvýše takovou rychlostí, abys stihl zastavit na vzdálenost, na kterou má rozhled. To konec konců vyplývá i ze zdravého rozumu či mozku, kterým se tak rád oháníš. Takže pokud nedobrzdíš, je to tvoje vina, i když ten před tebou zastaví úplně. Což je jedna z ukázek, jak se vyplatí dodržovat alespoň dopravní předpisy, když už ten mozek chybí. 

0/0
4.9.2009 13:44

Jack777

Re: Fakt je ten,

Hávarky většinou způsoběj debílci co spěchaj a myslí si, že něco naženou. Typ nervózní závodníček je docel česká specialita. Je pravda, že jet za šnekem je peklo, ale řešení není se na něj nalepit jako hova.o, začít zuřivě blikat a rozhazovat rukama. Hezky počkat, klidně pár minut, ono se to vyřeší. Žádný člověk na tomto světě nemá reakce tak rychlý, aby dokázal včas zareagovat při nepředvídaných situacích při rychlosti třeba 150 nebo 200. Je zvláštní, že s tímto typem demence se v zahr. opravdu setkávám mnohem méně. Nedávno v Thajsku vůbec ne a tam bejvaj zácpy brutální :-). S Austrálií nesrovnatelný třeba na přechodech. Tady se postavíte a čekáte. Když zastaví už 3 tak je to úspěch a to ještě mám pocit, že je jako pán překvapený a nasraný, že si musí ošoupat destičky. V Sydney se mi často stávalo, že jsem šel okolo přechodu a typ už zastavoval, tady nevídaný :-) Je to v povaze, tady je prostě větší procento nervních dementů....

0/0
4.9.2009 11:15

ttm

Re: Fakt je ten,

Pokud na danou silnici najíždí více zaut z mnoha přivaděčů a nebude povolena dostatečná rychlost, dojde ke kolonám. Stejně tak dochází k povodním.

0/0
4.9.2009 10:38

Merk

Re: Fakt je ten,

Tak až k nim dojde, můžeme se o tom pobavit. K ničemu takovému ale nedochází.

0/0
4.9.2009 10:46

ttm

Re: Fakt je ten,

Přesně tak.

0/0
4.9.2009 10:41

My.WinCleaner

Re: Fakt je ten,

Se zvyšující rychlostí se zvyšují bezpečné rozestupy aut, takže tenhle argument neobstojí

0/0
4.9.2009 10:26

ttm

Re: Fakt je ten,

Pokud se bezpečné rozestupy zvyšují, tak je to dobře, ne? Dejte na za Prahou na D1 20 km/hod a uvidíte co se stane. A naopak donuťte řidiče jet 160 a bude klid.

0/0
4.9.2009 10:30

Merk

Re: Fakt je ten,

Ne, nebude klid.

0/0
4.9.2009 10:32

ttm

Re: Fakt je ten,

A z fyziky je snad jasné, že čím vyšší rychlost, tím vyšší propustnost. Přečerpejte stejné množství vody malou rychlostí (nízký tlak) nebo velkou při zachování průměru hadice. Co bude lepší?

0/0
4.9.2009 10:33

Merk

Re: Fakt je ten,

Ty skutečně nechápeš zásadní rozdíly mezi vodou a automobilovým provozem? 8-o Auta nejsou vlak, musí mít mezi sebou rozestupy. A to se zvyšující se rychlostí větší a větší. Byď to někteří tzv. řidiči nechápou. Rv

0/0
4.9.2009 10:48

BlackAnonym

Re: Fakt je ten,

ne nemusi byt rozestup ale mozek abys vedel kdy slapat na brzdu ale ty ses pako tak to nechapes

0/0
4.9.2009 12:20

Merk

Re: Fakt je ten,

Ještě něco, strejdo, tvoje příspěvky jsou velice zábavné a podnětné....

0/0
4.9.2009 13:27

ttm

Re: Fakt je ten,

A ještě jedna věc, pokud bych jel po úplně neznámé silnici a nvnímal bych ji bezpečně, tedy po pár kilometrech zjistíte, že se jedná o dobrou silnici s nesmyslným stabilním označením, tak bych asi chvíli předpisy dodržoval. Pak bych na to šlápl. Takových cest je u nás a na Slovensku téměř 100 %. Také sleduji ostatní vozidla. Pokud většina jede rychleji, jedná se o nesmyslné označení.

0/0
4.9.2009 10:28

Jan9002

Jel jsem z Athén

v kousku a v maďarsku jsem před sebou viděl asi kilometr most. Najednou jsem byl pod ním. Takže jsem cca 1/2 minuty spal. Ještě, že to bylo rovně a já nezatočil. Následovala benzinka a spánek. Od té doby si dávám pauzy pravidelně.

0/0
4.9.2009 10:07

black_jack

Re: Jel jsem z Athén

ja jsem usnul a probudil jsem se ve zdemolovanem aute v pangejtu...

od ty doby se davkuju red bullem a praskama proti unave...

0/0
4.9.2009 10:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.