Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Wintonův vlak: saze u kotle lokomotivy i komfort v Masarykově voze

Vedro, hromada uhlí a od šmíru zašpiněné obličeje posádky parní lokomotivy. I tak pro někoho vypadá cesta Wintonovým vlakem, který v úterý vyjel na trať Praha - Londýn.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zorkahorka

MILÁ REDAKTORKO

až si zopáknetenete češtinu z prvního stupně základní školy, nechtěla byste si konečně zjistit, kdo točí o tomto vlaku dokument? když se do toho pustíte, třeba se vám podaří odstranit gramatické i faktické chyby ve vašem článku.

0/0
2.9.2009 10:40

Naked and petrified

Sotek, nebo nedostatky v ucivu zakl. skoly jiz zase radi

"je v německé stanici Furth im Wald po pěti hodinách jízdy obě odstavily"

Kdo je odstavil, nejake damy?

"šestaosmdesátiletá Zuzana Medasovou"

Jaja, pani redaktorku si dnes uvarila poradne sladke kafe.

0/0
2.9.2009 9:52

markyz.Gero

Re: Sotek, nebo nedostatky v ucivu zakl. skoly jiz zase radi

já to pořád říkám že se ta pedagogika projevuje i mimo školu

0/0
2.9.2009 10:00

pskoda

Pár nepřesností

"V úterý odpoledne je v německé stanici Furth im Wald po pěti hodinách jízdy obě odstavily a do Holandska už veze cestující jiná. Poslední výměna lokomotiv čeká Wintonův vlak ve Velké Británii."

Takhle blbě bych to nikdy nenapsal. Lokomotiva se mění vždy na hranicích, takže z Furth im Wald neveze jiná lokomotiva cestující do Holandska, ale pouze na hranice D-NL. V NL poveze vlak jiná lok. a na území pak GB úplně jiný vlak (ne jenom lok.).

0/0
2.9.2009 9:38

speed8

Nikde jsem se nedočetl

kolik tenkrát stála židovské rodiče jízdenka do Wintonova vlaku. Nebo jestli to pan Winton platil ze svého ?

0/0
2.9.2009 8:57

čtunoviny

Na kolik peněz si ceníš zachráněný život vlastního dítěte ?

Na kolik peněz si ceníš zachráněný život vlastního dítěte ?

0/0
2.9.2009 9:05

tučňák v exilu

Re: Nikde jsem se nedočetl

Jízdenka byla to nejmenší, nejvíc spolkly úplatky Německým orgánům na to, aby děti mohly odjet.

0/0
2.9.2009 9:06

nonick

Re: Nikde jsem se nedočetl

Úplatky německým státním a policejním orgánům...?

Tak tohle dnes může tvrdit jen ten, kdo má díky současnému korupčnímu prostředí v ČR o Německu velmi zkreslené představy...

0/0
2.9.2009 12:04

adamice

To je hrdinství!

Ten pán udělal  velmi hrdinský čin, a zachránil mnoho lidských životů. Zde je třeba se inspirovat, a všechny ostatní plky jsou k ničemu.

0/0
2.9.2009 8:40

Phantom2005

A já si ...

... u těch fotek říkal od kdy je Albatros zelený. A ta druhá je tedy "Zelený anton" nebo je to Mikádo?

0/0
2.9.2009 8:32

dolch

Re: A já si ...

Je to zelený anton, a patří někomu na Slovensku, snad ŽSR, ale přesně to nevím. Albatros je náš, konkrétně nejspíš v majetku ČD, ale taky si tím nejsem úplně jistý. Jisté je, že Albatrosy se začaly varábět až v roce 1947, takže žádné vlaky s židovskými dětičkami do Londýna ani na hranice protektorátu rozhodně netahaly.

0/0
2.9.2009 8:58

speed8

Re: A já si ...

Ten Albatros je asi z muzea Lužná u Rakovníka a myslím, že patří NTM.

0/0
2.9.2009 9:01

dolch

Re: A já si ...

Albatros určitě není z Lužné u Rakovníky. Na 99% je deponovaný v depu Praha Libeň. O vlastnictví NTM bych taky pochyboval, řekl bych, že stále patří ČD, ale nevím to jistě.

0/0
2.9.2009 9:35

matomo

Re: A já si ...

Zeleny Anton patrí Výhrevni Vrútky viz. www.vyhrevna-vrutky.sk

0/0
2.9.2009 9:15

Mr. Datel

Není to nesmysl?

"Jednou z nich byl přes šedesát let starý Albatros v barvách československé vlajky."

Není Albatros celý modrý? Nebo měl tento nějaký spec. nátěr?

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=96570&nseq=10

0/0
2.9.2009 9:16

Mr. Datel

tady jsou obě

http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=277580&nseq=22

0/0
2.9.2009 9:18

dolch

Re: tady jsou obě

Nátěr albatrosu - to je ta druhá mašina - 498.0, na fotkách není moc vidět, byl navržen akademickým malířem Kreibichem tak, aby připomínal vlajku Československa. Čili modrý nátěr kotle, budky a tendru, červená kola a další části pojezdu a nakonec bílá střecha budky a bílá linka táhnoucí se od ochozu přes budku až na tendr.

Zelený anton, tedy ta zelená mašinka, má nátěr typický pro předválečné rychlíkové lokomotivy - zelený kotel, budka, tendr, červená kola, části pojezdu a červený bok ochozu. Žádný pruh na budce a tendru, zato žluté linkování na budce, usměrňovačích kouře a bloku parních válců. Obdobný nátěr mělo mikádo, 475.0 a 486.1.

0/0
2.9.2009 9:25

Mr. Datel

Re: tady jsou obě

OK, dík za info.

Ale připomíná to vídeňský řízek smažený čínským kuchařem na Novém Founlandu.

0/0
2.9.2009 9:30

probošt

Re: Není to nesmysl?

Jé - no lokomotiva má modrý nátěr plechů, červenou jsou jen loukotě a okolky kol a podél lokomotivy jsou tenké bílé linky - to jsou sice barvy čs. vlajky, ale ve značném nepoměru.

0/0
2.9.2009 9:20

probošt

Tady je

http://www.praha12.cz/volny-cas/3750.html

0/0
2.9.2009 9:21

Mr. Datel

Re: Tady je

Jé, to mě nějak nenapadlo. Hledal jsem ty barvy třeba na tom výměníku tepla nebo jak se jmenuje ten ležící válec.

0/0
2.9.2009 9:36

probošt

Re: A já si ...

ježiš - vždyť vidíš, že je to 486.007, tak jaké mikádo!

http://jmalatek.com/lokom/Popis486.html

0/0
2.9.2009 9:16

probošt

Mikádo je 387.0

0/0
2.9.2009 9:17

dolch

Re: Mikádo je 387.0

Ještě bych doplnil, že existují zachovaná dvě mikáda. Jedno na Slovensku, v poměrně zchátralém stavu, a jedno dobře zachované u nás, v majetku NTM a deponované v Lužné u Rakovníka. Je to 387.043 a v roce 1979 tuším, bylo v Českých Velenicích opraveno do provozuschopného stavu. V tom bylo po mnoho let udržováno, snad ještě v druhé polovině devadesátých let. Dnes má však již propadlou kotelní prohlídku a na další opravu žalostně chybí peníze. Zda bude někdy ještě jezdit, je ve hvězdách. Škoda.

0/0
2.9.2009 9:28

Kekule

Jenom pro přesnost

Slovem "šmír" se dříve označovalo mazivo, většinou kolomaz, takže představa poletující kolomazi je dost děsivá. Zůstaňte u těch tradičních sazí a nesnažte se být originální, prosím.

Jinak ty diskutující, které zřejmě mrzí, že někdo zachránil před smrtí malé děti prosím, ať zalezou někam hodně hluboko do hromady hnoje a tam zůstanou!

0/0
2.9.2009 8:14

Monstrum Anonymič Anonymov

židovské děti měly za války komfort

v Masarykově voze ? Ale o tom jsme se v dějepise nic neučili....8-o

Pokud je to rekonstrukce, tak by měla být pravdivá....

0/0
2.9.2009 8:12

tučňák v exilu

Re: židovské děti měly za války komfort

V dějepise jste se zřejmě neučili víc věcí, třeba kdy začala válka :-P

0/0
2.9.2009 8:16

Kotě1

Sir Winton=Velký Člověk

Sir Winton byl a je Velký ČLověk,.ZAslouží si jeho čin neustále připomínat.A kdo ho zde uráží nepatří mezi lidi.

0/0
2.9.2009 7:15

exe

Sláva, ať žiji židé!

Chybí také, kolik dětí bylo nežidů a proč vlastně vlakem jeli nežidi, když Winton prý zachraňoval (prodával) jen židy. Chtělo by to prošetřit, jak to vlastně bylo s tím prodejem. Nikde se o tom nepíše. 

0/0
2.9.2009 6:30

mlsoun

Re: Sláva, ať žiji židé!

Blbej nebo navedenej ?

0/0
2.9.2009 6:35

Dennys

Re: Sláva, ať žiji židé!

Bingo !!! Wintonuv vlak ci Schindleruv seznam nebyl pro kazdeho. Jen pro ty, co si to mohli dovolit.

0/0
2.9.2009 7:42

zorzino

Re: Sláva, ať žiji židé!

Ne, to nebyl. Vlak byl jen pro děti ohrožené nacisty a to byli hlavně židé. Vím, taky cikáni a homosexuálové. Proč jim někdo nevypravil vlak? Nevím. Homosex. se houfně ke své orientaci nehlásí ani teď, natož tehdy...Cikáni byli tehdy ještě kočovali a byli negramotnější než dnes, o nějaké organizovanosti ani nemluvě. Proč by asi proboha zabírali místa ve vlaku nežidovské děti? Jakožeby si vyrazily "na výlet"??!! Můžeme zpětně jen obdivovat tu předvídavost p. Wintona a rozhodnutí rodičů vzdát se svých dětí s tím, že je už třeba nikdy neuvidí.  Zkuste si tuhle situaci někdo JENOM představit. U compjuteru se moc snadno teoretizuje a zlehčuje...

0/0
2.9.2009 9:28

černej oes

Re: Sláva, ať žiji židé!

Pak, že se po kořalce neblbme.

0/0
2.9.2009 7:53

TAPKIN

Na mašině chybí V

0/0
2.9.2009 6:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.