Diskuze

Tomáš Halík: Opusťme čecháčkovství a buďme především Evropany

Svou představu deseti nejdůležitějších hodnot, na kterých by měla stát budoucnost naší společnosti, v dnešním díle seriálu Česká vize popisuje pro čtenáře iDNES.cz religionista, katolický teolog, kněz, psycholog a sociolog náboženství Tomáš Halík.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G

godys

6. 10. 2009 19:32
má pravdu, ale zdejší bolševici ho rozcupují...

naštěstí jen můžou kivičet, to je asi tak všechno....:-)EU

0 0
možnosti
FP

ferdapytlik

3. 10. 2009 23:30
:)

1. .... Je to taková hezká fráze. Nevím, zda je vhodné se odvolávat na dobu, kdy žil Aristoteles. Možná, že doba kamenná, kdy si muž táhnul ženu za vlasy do jeskyně, by byla vhodnější. 2. .... S tím se dá souhlasit, ovšem nedovedu si to představit v přecpaném metru. 3. .... Všeobecně řečeno - vzdělaní lidé nejsou adekvátně ohodnoceni a v nejbližší době ani nebudou. 4. .... Blbost. ..... Člověk si musí v první řadě tu svou vlastní zahrádku kvalitně okopávat a zalévat a všechen plevel včas vytrhat. Teprve pak se může spojit s ostatními zahrádkáři a vyměnit si s nimi zkušenosti, popř. se pochlubit úspěchy. 5. ... Souhlas. 6. .... Ne všechny univerzity, ne všechny církve a ne všechna svobodná média jsou morálně-kulturní instituce. 7. .... Souhlas. 8. .... Souhlas. 9. .... Nesouhlas. 10. .... Souhlas s péčí o staré lidi, ale souhlas i s euthanasií.

Asi tak. (za celé mraveniště ;))

0 0
možnosti
MB

kuttna

6. 10. 2009 19:29
Re: :)

Možná by neškodilo chvilku nad textem T.Halíka zapřemýšlet a až pak něco napsat.

0 0
možnosti
IR

furbo

3. 10. 2009 23:12
S některýma názorama pana Halíka souhlasím např:

Masarykovo heslo "nebát se a nekrást" je stále aktuální; mnozí dnes žijí podle zásady "nebát se krást"

0 0
možnosti
M

moš

28. 9. 2009 21:53
Halík liberál nenávidějící Svatého otce

Není to tak dlouho co v televizních diskuzích ohledně lefébristů snižoval autoritu a důstojnost papeže Benedikta XVI.Místo jeho obhajoby pištěl spolu s bojovnými ateisty,že ho katoličtí věřící ani příliš nepotřebují.Je to kněz,který se chová jako obhájce těch co chtějí katolickou církev zničit.Jako komunisté v padesátých letech,jen se chová sofistikovaněji.Je chorobně nakažen ješitností a pýchou ve své schopnosti.Katolíci pro něho fungují jako výtah k moci sekulárním médiím se to líbí.Mají zjednodušenou práci s Benediktýnem nebo Dominikánem by si tak nenotovali.Modlím se,aby nový otec arcibiskup již nikdy nenechal tohoto nepřítele katolíků mluvit za skutečné bohu oddáné věřící.Je to nutné neboť mučednické oběti mnoha katolických duchovních si zaslouží,aby jejich hlasem mluvil slušný kněz ne Halík zapletený do podivných Evropských her multikulturalistů a jiných nepřátel církve.

0 0
možnosti
D

dok12345

3. 10. 2009 22:44
LŽETE!

NE! Rv chcete ho pouze zavistive zdiskreditovat. ve svych televiznich prispevcich ohledne tohoto tematu Tomas Halik nijak autoritu papeze nesnizoval! naopak, peclive vysvetlil, k jakemu nedorozumeni tehdy doslo a zkorigoval vznikly spatny medialni obraz cirkve k lepsimu. jedine, co jako clen cirkve sebekriticky poznamenal, bylo, ze papezovi spolupracovnici v one veci ponekud selhali. informace o rasistickem smysleni onoho lefebvristy si mohli totiz behem peti minut vyguglit - to je s odpustenim pravda. za to ovsem nemuze papez, ktery nema cas serfovat po internetu, a dostava uz hotovy vytah zprav.

budu se modlit, aby vas bezduvodna nenavist vuci osobe TH pustilaR^

0 0
možnosti
MK

madqwert-liberalni komunista

3. 9. 2009 8:08
Docela nesmyslny blabol,

kterym se zavdeci snad jen kreteneum (v puvodnim slova smyslu). Stejne jako hrdy Texasan muze byt (a je) hrdym Americanem, i hrdy Cech muze byt velkym Evropanem. A "cechacek"? Ten zustane cechackem i jako evropanek ...;-D

0 0
možnosti
E

erth

3. 9. 2009 8:40
Re: Docela nesmyslny blabol,

   pro halíka je zřejmě pojem Čech mimo kategorizaci, zná pouze protipól k evropanu čecháčka, hlavně že ho redaktoři mfd zařadili k českým osobnostem, to ho raději měli zařadit k čecháčkovským osobnostem nebo z něho vytvořit evropskou osobnost, což by bylo při jejich smyslu pro realitu jistě akceptovatelné

0 0
možnosti
FH

Bouše

3. 9. 2009 8:02
Stačí zaměnit pár slov,

a je to socialistický závazek Brigády socialistické práce jako vyšitý. :-P

0 0
možnosti
MB

kuttna

28. 9. 2009 21:28
Re: Stačí zaměnit pár slov,

Nevím, jestli jste byl členen nějaké takové brigády nebo zažil, co to bylo za "instituci". Ale v textu prof. Halíka jde o něco zcela jiného. Čtěte pozorněji.

0 0
možnosti
G

godys

3. 9. 2009 7:47
soudruzi, to že vám Halík vadí je jen dalším důkazem...

že má pravdu a vy se na něm zase jen hezky odkopáváte....:-)EU

0 0
možnosti
PK

minutos007

3. 9. 2009 7:54
Re: soudruzi, to že vám Halík vadí je jen dalším důkazem...

To jsou kecy... ;-D

0 0
možnosti
A

Ahaman

2. 9. 2009 22:24
přestaň moralizovat, dobytku,

nejsem na tebe ani v nejmenším zvědavý:-P

0 0
možnosti
MB

kuttna

28. 9. 2009 21:30
Re: přestaň moralizovat, dobytku,

Doporučuji Vám navštěvovat taneční nebo někde jinde získat základy slušného chování.

0 0
možnosti
K

kevinbb

2. 9. 2009 22:09
pane Haliku,

rad bych se vas na neco zeptal, pokud vam to nebude vadit?

Mohl by jste me definovat co to znamena "cechackovstvi"? A rad bych si precetl ne jen tu definici, ale i detailni rozbor, kdyz by vam to nevadilo?

Dekuji predem.

0 0
možnosti
D

dedko

2. 9. 2009 16:25
Halíku, kémo !

Jaké čecháčkovství nebo evropanství !  Já su Moravák z Kénigu !

0 0
možnosti