- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Koukam, ze bojujeme s krizi a Praha uz zavedla srotovne pro zebry. Nejdrive zamestna lidi tim, aby prechody zrusili a pak zase znova aby je namalovali. "Vsak co, z moji kapsy to nejde," rekl redakci urednik P. J. (jeho cele jmeno mame k dispozici).
Tak ještě jednou. Rok 2000 - média píšou o zavedení absolutní přednosti na přechodech a tak jí chápou i lidé, co nikdy neviděli tramvaj, takže když jí vidí, mohou pod ní skočit. Rok 2006 - MD ČR připraví vyhlášku, v níž jem že zebra NESMÍ být na kolejích, aby to tyto lidi z mimoramvajových měst nemátlo a tramvaje je nepřejela. Rok 2008 - vyhláška vstupuje v platnost. Rok 2008 - Praha prostestuje, má 400 přechodů, kde je zebra na kolejích, z toho 200, kde po kolejích jezdí i auta, takže by její odstranění způsobilo víc škody než užitku a chodce by ohrožovala auta. Rok 2009 - Praha zkouší přechody jen na kolejích přerušovat, ale pak je řidiči nevidí, když je zebra jen třeba na straně v zákrytu za zaparkovanými auty a najednou vyrazí chodec před auto, co vyšel po přechodu. Rok 2009 - Praha znovu písemně protestuje, chce změnu blbé vyhlášky. Rok 2009 - Ministerstvo trvá na striktním dodržování vyhlášky, nebo přijdou sankce. Rok 2009 - Nezbývá než začít přechody mazat.
nebezpecne nejsou, ale lidi neumi prechazet pres silnice..
"Nebezpečný pčechod" je nesmyslné spojení podobně jako "nebezpečný strom u silnice", nebo že "nehodu zavinilo náledí", případně "sousedskou hádku zavinil zápach z odpadní jímky".
"Nebezpečnost" místa je pouze přenesým vyjádřením toho, že se na něm koncentruje větší než malé množství lidí s inteligenčním deficitem.
S Prahou 2 také žádné dohadování neproběhlo. Na jejím území bylo zcela zrušeno 5 přechodů a 4 přechody pouze na kolejích. V Nuslích byly obnoveny 3 přechody ze 4, jeden dlouhý a i v minulosti nepřehledný zatím ne, navíc vedle vyrostl nový semafor (u Fidlovačky). U Tylova nám. byly obnoveny 4 přechody z pěti, zrušený zůstal jen ten na vjezdu do tramvajové zastávky I.P.Pavlova, kde přechod být nemusí, neb tam jedou jen tramvaje a ne auta a chodci stejně přecházejí kdekoliv a tramvaji přednost dát musí. Nikdo se nemusel s MHMP ani TSK dohadovat, potřebu obnovy, kde to šlo, když se podařilo vyjednat ústupky ve výkladu vyhlášky na MD ČR, si každý na městě plně uvědomoval a s městskými částmi magistrát ve sporu není. To že se podařilo za 2 měsíce vydat stanovení na 45 přechodů a na 12 ještě doplnit stavebně navádění pro nevidomé je skoro zázrak a dík patří všem, co se na tom podíleli.
Na území Prahy 4 bylo zrušeno 8 přechodů. Z toho byly k 1.9. obnoveny 3 přechody na nám. Bratří Synků a dále 1 před Nuselskou radnicí. Přechod na Chodovské ulici u Teplárny Michle má projekčně připravenou realizaci semaforu, který tam vyroste ještě letos. O tom je P4 informována. Dále bude do měsíce obnoven i přechod Táborská - Svatoslavova, kde se kreslí dělící vyčkávací ostrůvky. O tom byla P4 též informována. A zbývají 2 přechody na nám. Bří. Synků, a sice ty, které vedou přes nepoužívané koleje tramvajové smyčky na boční severní straně náměstí. Kde téměř nejezdí ani auta a lidé tam přecházejí téměř kdekoliv. U těchto dvou přechodů bylo doporučeno je neobnovovat, ovšem s tím, že P4 byla informována, že při jejím požadavku na obnovu o tom bude ještě jednáno. Takže námět článku nechápu... Pro P4 se v posledních týdnech udělalo snad nejvíc práce....
Přechody přes tramvajovou trať jsou jednou z nejnebezpečnějších věcí v dopravě, denně to vídám v Praze. Na kraji stojí chodec, tři auta projedou čtvrtý uvědomělý řidič to zahamtne v poslední chvíli šmejrem a co má ten tramvaják s 80 tunama za sebou dělat jsem pro přechody přes tramvajovou trať, ale světelně řízené
Tak nevim, ale takovychto ridicu vidam minimum, vetsinou brzdi treba tak druhy treti, ale vcas, protoze vidi dost dopredu. Naopak prvni jeden dva projedou, aby nemuseli prudce brzdit, coz je z meho pohledu v poradku.
Druha vec je, ze tramvajak by mel pocitat s tim, ze ma ponekud delsi brzdnou drahu a prizpusobit tomu svuj odstup od auta. Navic sedi vys a muze toho chodce videt mnohem lip nez ten ridic a tudiz by mel s pripadnym brzdenim pocitat.
Davat vsude semafory je nesmysl - vyznam to ma pouze u velmi frekventovanych prechodu a take treba u skol. Jinak to zbytecne brzdi dopravu.
No hlavně, že zbratřené firmy mají co dělat a nepřijdou o zakázky v době krize. Myslím, že to je fajn krok magistrátu jak udržet zaměstnanost. Vyfrézovat, namalovat, vyfrézovat, namalovat...a tak pořád dokola.
... dokola ne ... za pár let projede fréza a za ní vyskočí klokan ......
mě fascinuje. Dokud si neotevřete článek, není vůbec jasné, kdo koho vyzývá, jestli jedna radnice tlačí na magistrát nebo naopak magistrát tlačí na všechny radnice.
Co je na tom nejasného? Stačí si pamatovat něco ze školy o sekvenci větných členů.
...si mužou udělat kolik chtěj ale at už konečně někdo začne postihovat neukázněné chodce kteří se na přechodech neumějí chovat, skáčou pod kola protože mají ¨přednost¨, courají se a nebo vykecávají před přechodem a když na ně zanadáváte nebo zatroubíte jěště rozhazují rukama....za to bych pokutoval hlava nehlava duchodce nedůchodce....
Kdyz vidim jak lezou lide 20m od prechodu prez silnici, tak bych jim jeste prechody ubral