Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vraťte chodcům všechny přechody, vyzývá radnice pražský magistrát

Přechodů pro chodce je málo, stěžují si některé pražské radnice. Silničáři přitom už vrátili dvě třetiny přechodů, které na jaře "vymazali" proto, že vedly přes tramvajové koleje a byly nebezpečné. Navrácení všech přechodů žádá například Praha 4.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vozova.hradba

Srotovne prechodu

Koukam, ze bojujeme s krizi a Praha uz zavedla srotovne pro zebry. Nejdrive zamestna lidi tim, aby prechody zrusili a pak zase znova aby je namalovali. "Vsak co, z moji kapsy to nejde," rekl redakci urednik P. J. (jeho cele jmeno mame k dispozici).

0/0
2.9.2009 16:41

Martin Šubrt

Re: Srotovne prechodu

Tak ještě jednou. Rok 2000 - média píšou o zavedení absolutní přednosti na přechodech a tak jí chápou i lidé, co nikdy neviděli tramvaj, takže když jí vidí, mohou pod ní skočit. Rok 2006 - MD ČR připraví vyhlášku, v níž jem že zebra NESMÍ být na kolejích, aby to tyto lidi z mimoramvajových měst nemátlo a tramvaje je nepřejela. Rok 2008 - vyhláška vstupuje v platnost. Rok 2008 - Praha prostestuje, má 400 přechodů, kde je zebra na kolejích, z toho 200, kde po kolejích jezdí i auta, takže by její odstranění způsobilo víc škody než užitku a chodce by ohrožovala auta. Rok 2009 - Praha zkouší přechody jen na kolejích přerušovat, ale pak je řidiči nevidí, když je zebra jen třeba na straně v zákrytu za zaparkovanými auty a najednou vyrazí chodec před auto, co vyšel po přechodu. Rok 2009 - Praha znovu písemně protestuje, chce změnu blbé vyhlášky. Rok 2009 - Ministerstvo trvá na striktním dodržování vyhlášky, nebo přijdou sankce. Rok 2009 - Nezbývá než začít přechody mazat.   

0/0
2.9.2009 20:11

Martin Šubrt

Re: Srotovne prechodu

A spolehnout se na média a občanská sdružení, že konečně přimějí MD ČR pochopit, že si pražští úředníci dva roky v dopisech nědělají legraci, že problém mají zmapovaný a že opravdu blbá je vyhláška. Úředně psané výhrady ministerstvo vážně nebralo, mediální tlak už ano. Rok 2009 - Zrušilo se jen 79 přechodů, MD ČR přinutilo k jednání a k hledání ústupku ve výkladu vyhlášky. Rok 2009 - Kde jsou auta na kolejích, nejse o tramvajový pás, ale o běžnou komunikaci a MD ČR povoluje v těchto případech zebry vrátit. Rok 2009 - Celé léto se kreslí obnovené přechody, ve výkresech, pro bezbariérové úpravy, navádění nevidomých, maluje se, doplňují značky, staví se a podaří se obnovit 47 přechodů. Dalších 16 je v řešení, u 16 bylo zjištěno, že mohly bý zrušeny. Přidaly se nápisy POZOR TRAM, udělal vzorový list, zkontroloval zbytek přechodů, a v nebývalé míře se přikročilo k obnově i těch stávajících oježděných. Zdokumentovalo se všech 900 míst, kde se koleje v praze přecházejí.      

0/0
2.9.2009 20:16

Martin Šubrt

Re: Srotovne prechodu

Spousta úředníků odkladala dovolené, protože slíbili, že vše do září napraví, byť to Praha nezavinila a dlouhodobě na situaci upozorňovala. 3/4 nákladů na celou akci bylo navíc vynaloženo pozitivně na bezbariérové úpravy obnovených přechodů, na obnovy stávajících atd. Vybrušování bylo jen 1/4 těch nákladů a naštěstí tyto nebyly příliš veliké. Je třeba poděkovat občanským sdružením, úřeníkům MHMP, TSK-ÚDI, TSK, jednotlivým městským částem i spoustě spolupracujících firem, že za dva měsíce dokázali zpracovat výkresy, vydat stanovení, namalovat, postavit, doplnit značky atd. Byla to nepochybně jedna z největších akcí kulový blesk :-). A město má jediné poučení, příště bude v jednání s MD ČR o mnoho tvrdší a nesmí dopustit zmatky. Je totiž blíž skutečnému provozu a spoustu problémů vidí lépe než lidé, co někdy zmatené vyhlášky, byť v dobré víře připravují.    

0/0
2.9.2009 20:40

kunta_kinte

Prechody vetsinou

nebezpecne nejsou, ale lidi neumi prechazet pres silnice..:-P

0/0
2.9.2009 13:56

fel_low

Zmatení pojmů

"Nebezpečný pčechod" je nesmyslné spojení podobně jako "nebezpečný strom u silnice", nebo že "nehodu zavinilo náledí", případně "sousedskou hádku zavinil zápach z odpadní jímky".

"Nebezpečnost" místa je pouze přenesým vyjádřením toho, že se na něm koncentruje větší než malé množství lidí s inteligenčním deficitem.Rv

0/0
2.9.2009 13:52

Martin Šubrt

Praha 2

S Prahou 2 také žádné dohadování neproběhlo. Na jejím území bylo zcela zrušeno 5 přechodů a 4 přechody pouze na kolejích. V Nuslích byly obnoveny 3 přechody ze 4, jeden dlouhý a i v minulosti nepřehledný zatím ne, navíc vedle vyrostl nový semafor (u Fidlovačky). U Tylova nám. byly obnoveny 4 přechody z pěti, zrušený zůstal jen ten na vjezdu do tramvajové zastávky I.P.Pavlova, kde přechod být nemusí, neb tam jedou jen tramvaje a ne auta a chodci stejně přecházejí kdekoliv a tramvaji přednost dát musí. Nikdo se nemusel s MHMP ani TSK dohadovat, potřebu obnovy, kde to  šlo, když se podařilo vyjednat ústupky ve výkladu vyhlášky na MD ČR, si každý na městě plně uvědomoval a s městskými částmi magistrát ve sporu není. To že se podařilo za 2 měsíce vydat stanovení na 45 přechodů a na 12 ještě doplnit stavebně navádění pro nevidomé je skoro zázrak a dík patří všem, co se na tom podíleli.

0/0
2.9.2009 11:41

Martin Šubrt

Praha 4 dostala ihned odpověď...

Na území Prahy 4 bylo zrušeno 8 přechodů. Z toho byly k 1.9. obnoveny 3 přechody na nám. Bratří Synků a dále 1 před Nuselskou radnicí. Přechod na Chodovské ulici u Teplárny Michle má projekčně připravenou realizaci semaforu, který tam vyroste ještě letos. O tom je P4 informována. Dále bude do měsíce obnoven i přechod Táborská - Svatoslavova, kde se kreslí dělící vyčkávací ostrůvky. O tom byla P4 též informována. A zbývají 2 přechody na nám. Bří. Synků, a sice ty, které vedou přes nepoužívané koleje tramvajové smyčky na boční severní straně náměstí. Kde téměř nejezdí ani auta a lidé tam přecházejí téměř kdekoliv. U těchto dvou přechodů bylo doporučeno je neobnovovat, ovšem s tím, že P4 byla informována, že při jejím požadavku na obnovu o tom bude ještě jednáno. Takže námět článku nechápu... Pro P4 se v posledních týdnech udělalo snad nejvíc práce.... 

0/0
2.9.2009 11:31

valduch

jsou Nebezpečné

Přechody přes tramvajovou trať jsou jednou z nejnebezpečnějších věcí v dopravě, denně to vídám v Praze. Na kraji stojí chodec, tři auta projedou čtvrtý uvědomělý řidič to zahamtne v poslední chvíli šmejrem a co má ten tramvaják s 80 tunama za sebou dělat :-/ jsem pro přechody přes tramvajovou trať, ale světelně řízené R^

0/0
2.9.2009 10:18

tx999

Re: jsou Nebezpečné

Tak nevim, ale takovychto ridicu vidam minimum, vetsinou brzdi treba tak druhy treti, ale vcas, protoze vidi dost dopredu. Naopak prvni jeden dva projedou, aby nemuseli prudce brzdit, coz je z meho pohledu v poradku.

Druha vec je, ze tramvajak by mel pocitat s tim, ze ma ponekud delsi brzdnou drahu a prizpusobit tomu svuj odstup od auta. Navic sedi vys a muze toho chodce videt mnohem lip nez ten ridic a tudiz by mel s pripadnym brzdenim pocitat.

Davat vsude semafory je nesmysl - vyznam to ma pouze u velmi frekventovanych prechodu a take treba u skol. Jinak to zbytecne brzdi dopravu.

0/0
2.9.2009 10:48

goober

Re: jsou Nebezpečné

V prvé řadě tramvaj bude mít  s cestujícími v průměru kolem 50 tun, takže bych to tak nepřeháněl :-) Další věcí je, že zase nějak často nevidím případ Vámi popsaný. Problém totiž je, že ne vždy je semafor řešení. Jsou místa, kde by semafor dopravu naopak ještě zhoršil.

0/0
2.9.2009 11:10

InstinkTT

Firmy

No hlavně, že zbratřené firmy mají co dělat a nepřijdou o zakázky v době krize. Myslím, že to je fajn krok magistrátu jak udržet zaměstnanost. Vyfrézovat, namalovat, vyfrézovat, namalovat...a tak pořád dokola.8-o

0/0
2.9.2009 10:11

vandor

Re: Firmy

...   dokola ne   ...   za pár let projede fréza a za ní vyskočí klokan   ...:-)... 

0/0
2.9.2009 16:49

tojuska

Ta čeština v nadpisu článku

mě fascinuje. Dokud si neotevřete článek, není vůbec jasné, kdo koho vyzývá, jestli jedna radnice tlačí na magistrát nebo naopak magistrát tlačí na všechny radnice.

0/0
2.9.2009 10:04

fel_low

Re: Ta čeština v nadpisu článku

Co je na tom nejasného? Stačí si pamatovat něco ze školy o sekvenci větných členů.

0/0
2.9.2009 13:56

oguy

přechodů....

...si mužou udělat kolik chtěj ale at už konečně někdo začne postihovat neukázněné chodce kteří se na přechodech neumějí chovat, skáčou pod kola protože mají ¨přednost¨, courají se a nebo vykecávají před přechodem a když na ně zanadáváte nebo zatroubíte jěště rozhazují rukama....za to bych pokutoval hlava nehlava duchodce nedůchodce....

0/0
2.9.2009 9:29

Dr. Fe1

Re: přechodů....

Zajímavé. Já jezdím dost a s takovými chodci o kterých píšete jsem se téměř vůbec nesetkal, zato s idioty co nedají chodci na přechodu přednost se setkávám celkem hojně.

0/0
2.9.2009 9:37

p555

Re: přechodů....

to tedy moc nejezdite... ja prednost davam (jezdim po Praze) a pekne mne nasere tak 2-3x tydne nekdo, kdo stoji tesne u prechodu a telefonuje nebo si zapaluje cigaretu, nebo maminka zacne neco hrabat v kociku...

0/0
2.9.2009 10:28

Vanislav

Re: přechodů....

no tak to asi moc nejezdis. Ja davam prednost vzdy kdyz nekdo jevi snahu prechazet.  Naprosto bezne se stane, ze na toho blbecka uprechodu blikas, mavas, ale on jenom cumi, necha te zastavit a pak na tebe mava, ze mas jet dal. To mam sto chuti vystoupit a jit mu namlatit. Idealni jsou take babci, ktere jsou schopny se uprostred prechodu zastavit a  zacit se vykecavat.

0/0
2.9.2009 10:31

Vanislav

Prechodu je zbytecne moc

Kdyz vidim jak lezou lide 20m od prechodu prez silnici, tak bych jim jeste prechody ubral

0/0
2.9.2009 9:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.