Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci se dohadují, jestli druhá světová válka začala na Westerplatte

Je časně ráno jako tehdy. Ale je klid. Ten tu tehdy rozhodně nebyl. Sedmdesát let poté, co Westerplatte vstoupilo do dějin, tady potkávám jen pár lidí. Je to poměrně nepřívětivý výběžek padesát metrů nad mořem. Poláci se ale dohadují, jestli první výstřely války padly právě tady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bob Harwey

Za chvíli se budou hádat, zda-li

vůbec začala....

0/0
2.9.2009 8:01

Pilat

WWII zacali Polaci

a nemce porazili americani :-)

0/0
1.9.2009 13:55

Vogel15

Re: WWII zacali Polaci

ty jsi opravdu blb ;-D

0/0
1.9.2009 18:20

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: WWII zacali Polaci

ovšem funguje to ... už vás kdosi ocenil ....;-D

0/0
1.9.2009 18:42

krabi

pro Čechy válka začala Mnichovem

a Poláci byli jedním z agresorů

0/0
1.9.2009 13:25

Manstein

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Pro Cechy tahle valka diky Mnichovu nikdy nezacala. Zni to osklive, ale je to tak. Mam par kamaradu, jejichz otcove ci dedove bojovali na fronte, ale ti pochazeji ze Sudet.

0/0
1.9.2009 13:38

nibor

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Válka nejsou jen boje na frontě.

0/0
1.9.2009 13:41

Manstein

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Ne, je to napriklad mobilizace, odchod praceschopneho obyvatelstva k armade a z toho plynouci stradani jejich rodin apod. To se ale Cechu netykalo.

0/0
1.9.2009 13:44

nibor

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Jo, jasně z přídělového systému nebo z totálního nasazení žádné strádání neplyne. O náletech, přímých bojích nebo hodném gestapu ani nemluvě.  

0/0
1.9.2009 13:51

Manstein

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Az na ty nalety (kterych moc nebylo) to ovsem nejsou obrazy valky, nybrz zrudneho statniho systemu, kteremu Cesi tak radi oteviraji naruc ...

0/0
1.9.2009 13:55

nibor

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Aha. No nic, diskutovat na demagogické úrovni nehodlám, jak si obyvatelstvo šťastně a spokojeně žilo za vysněného  Protektorátu, přenechám německým revizionistům a jejich apologetům. Pamětníci o okupaci sice mluví jinak, ale co oni mohou vědět, že?

0/0
1.9.2009 14:09

Manstein

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Nejak jsi nepochopil, co pisu. Nikde netvrdim, ze mym rodicum v te dobe bylo dobre. Nebyla to ale valka, nybrz proste vydani naseho uzemi do spravy mocnemu sousedovi s odpornym statnim rezimem. A to se v nasich dejinach stalo vicekrat ...

0/0
1.9.2009 14:13

nibor

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Nakomandování na totaleinsatz do bombardovaného Reichu se samozřejmě jako válečné strádání nepočítá stejně jako přídělový systém.?Ani třeba odboj a represe jakožto následek působení odbojářů řízených naší exilovou vládou uznanou Spojenci?

0/0
1.9.2009 14:19

Generál Ugarte

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Nakomandovat na totaleinsatz tě můžou i v době míru. Přídělový systém tu byl ještě 8 let po skončení války. A odboj a represe tu byl i za bolševika. :-P

0/0
1.9.2009 14:20

nibor

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

To mohou, leč se alespoň nebombarduje. Ovšem nějak nevím o tom ,že by za komančů byly celé ročníky nakomandovány na práci do SSSR. Přídělový systém byl důsledkem války, trval ještě 8 let kvůli obecně známému mistrovskému porozumění soudruhů pro ekonomiku. Odboj byl i za bolševika, i tomu se dá říkat válka.

0/0
1.9.2009 14:24

tučňák v exilu

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Ovšem ani u nás nebyly celé ročníky nakomandovány na totaleinsatz hned, dokonce ani ne hned potom, co Německo vstoupilo do války.

0/0
1.9.2009 15:59

Rokoko12

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

Jak to, ze ne, muj deda jako Nemec, ktery si vzal Cesku byl totalne nasazeny do Reichu na praci a prave proto, ze praceschopne obyvatelstvo bylo ve valce, deda pracoval za bojujiciho Nemce ale nestezoval si, dokonce ani babicka v sudetech ne!

0/0
1.9.2009 14:56

gorol6

Re: Poláci agresory?

1920  Češi vraždí  polské vojáky  důkaz: hřbitov ve Stonavě na Karvinsku.

Polsko bojuje na východě s bolševiky,  zatímco Česká armáda vesele útočí na polské území,  dojde až k Bielsku-Biala.

 

1939 Jablunkov   Vitají obyvatele agresory květinami? 

0/0
1.9.2009 13:57

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

No jo, zapomíná se, že ve 20. ten Cieszyn obsadila československá armáda. Ale to byli naši a beztak se to nepočítá, že... :-/ Hlavně, aby měli komouši čím argumentovat.

0/0
1.9.2009 14:00

Manstein

Re: Poláci agresory?

No ono to bylo komplikovane tim, ze hranice CSR definitivne stanovil az Trianon v roce 1920. Takze v te dobe o kde jakem kusu pohranici mohly obe strany tvrdit, ze je jejich.

0/0
1.9.2009 14:10

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

Právě... Tak se tam o to přetahovali, no...

0/0
1.9.2009 14:13

nibor

Re: Poláci agresory?

Tohle je oblíbená demagogie, jak špatní Češi vpadli zákeřně do zad Polákům bránícím Evropu před bolševiky. Ve skutečnosti se československo-polský konflikt odehrál na počátku roku 1919, v době, kdy se Poláci prali se nekomunistickými Ukrajinci. Bolševicko-polská válka začala polským útokem o více než rok později.

0/0
1.9.2009 14:11

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

Zas tu opakuje stejné nemsysle. :-/

0/0
1.9.2009 14:14

nibor

Re: Poláci agresory?

Například jaké?

0/0
1.9.2009 14:16

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

Chronologii té války máš dole. :-P

0/0
1.9.2009 14:18

nibor

Re: Poláci agresory?

I před začátkem války v roce 1920 bojovali občas Poláci s bolševiky, bylo by divné , kdyby ne, protože bojovali snad s každým, nešlo o ideu, nýbrž o území. Čekám příklad dalších nesmyslů.

0/0
1.9.2009 14:21

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

Válka Polska s bolševiky nezačala v roce 1920, nýbrž v únoru 1919.

0/0
1.9.2009 14:25

nibor

Re: Poláci agresory?

Sice jsi se rozhodl použít osvědčenou metodu pokažené gramofonové desky, ale až zas tak si neodporujeme.

0/0
1.9.2009 14:31

Generál Ugarte

Re: Poláci agresory?

No jo, když myslíš....

0/0
1.9.2009 14:33

pes Muki

Re: Poláci agresory?

Zajimave je, ze kdyz se ruda armada na prikaz Lenina pokusila dobyt Warsavu, tak Stalin a Budonnyj si pocinali tak diletansky, ze se jim nepodarilo mesto dobyt a Warsawa zustala okupovana polaky. Tuchacevskij poslal zprevu o neschopnosti techto dvou do Moskvy. Kdyz se Stalin dostal k moci, dal Tuchacevskeho popravit. Ceskoslovensko v te dobe zablokavalo prisun zbrani a dobrovolnikum jdoucim na pomoc Polsku.

0/0
1.9.2009 22:54

Manstein

Re: Poláci agresory?

Psal jsem to nize. Roznetkou vseho byl bolsevicky utok na Polsko v unoru 1919 a reakce statu Dohody, ktere povolily Polsku postoupit na uzemi, okupovana od roku 1917 Nemeckem. Ona to byla dost divoka doba - Madarska republika rad, vychodni Slovensko ... proste bylo potreba chranit stredni Evropu pred bolseviky a Polaci k tomu byli ochotni.

0/0
1.9.2009 14:17

nibor

Re: Poláci agresory?

Oni se bolševici zozhodli dobývat Polsko v době, kdy bělogvardějci byli ještě schopni a ochotni pochodovat na Moskvu?

0/0
1.9.2009 14:35

Manstein

Re: Poláci agresory?

Nevim, ja jsem jim nevelel. Jen cituji fakta, hledat v bolsevickych akcich te doby logiku je blahove. Proste zautocili a Dohoda reagovala protiopatrenim. V te dobe chteli utocit i na Rumunsko (na pomoc Belovi Kunovi a jeho Madarske republice rad) a hranice v Evrope jeste nebyly definitivne stanovene (pred Parizskou konferenci a Trianonem) a oni meli svou teorii "permanentniho utoku".

0/0
1.9.2009 14:47

pes Muki

Re: pro Čechy válka začala Mnichovem

zacala ty obsazenim Rakouska, kdyz by sme se meli ridit podle tveho nazoru. Nebo viteztvim narodnich socialistu v Nemecku.

0/0
1.9.2009 22:43

Fidel Castro v plne sile

Poláci byli prasata

na to nesmme zapomínat...pěkně si nás s němcem naporcovali...Rv

0/0
1.9.2009 13:17

armyshop

Re: Poláci byli prasata

Nejprve Poláci s Němci a Maďary si naporcovali Československo, aby pak Němci si naporcovali Poláky společně s Rusy:-/

0/0
1.9.2009 13:27

nibor

Re: Poláci byli prasata

Aneb kdo seje vítr....

0/0
1.9.2009 13:33

armyshop

Re: Poláci byli prasata

no, vítr seli hlavně Němci a to už od začátku třicátých let.

0/0
1.9.2009 13:37

Manstein

Re: Poláci byli prasata

... za tiche podpory Britu a Francouzu - treba po obsazeni demilitarizovaneho Poryni najednou nikdo netrval na dodrzovani Versailleske smlouvy. A ve Stalinove Rusku se mezitim ve vzajemne spolupraci testovaly nove nemecke tanky ...

0/0
1.9.2009 13:42

Generál Ugarte

Re: Poláci byli prasata

Soudruh se soudruhem musí po soudružsku spolupracovat, jinak by to přece nebyl žádný soudruh, soudruhu, ne?

0/0
1.9.2009 13:44

Manstein

Re: Poláci byli prasata

Tak tak. I Genosse s tovariscem musi spolupracovat, soudruzskost je internacionalni.

0/0
1.9.2009 13:46

armyshop

Re: Poláci byli prasata

podpora vypadá jinak. Zato Stalinovo Rusko dodávalo Německu pohonné hmoty ještě v den, kdy je Němci napadli. ;-D:-/

0/0
1.9.2009 13:50

techpriest

Re: Poláci byli prasata

to nebyla podpora ty pako, ale obchod

0/0
1.9.2009 13:56

Vogel15

Re: Poláci byli prasata

R^

0/0
1.9.2009 18:17

sused

na doplnenie historie,

aka bola vtedy doba, ake bolo vtedy Polsko demokraticke

http://engforum.pravda.ru/archive/index.php/t-230221.html

0/0
1.9.2009 13:09

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: na doplnenie historie,

jojo ... takový pilsudský byl přímo vzor demokrata ....

0/0
1.9.2009 13:16

Dennys

Cestu k valce otevrela mnichovska zrada

a spolecne obsazeni ceskoslovenskeho pohranici Velkonemeckou risi a jeho tehdejsim spojencem (smlouva o neutoceni z r.1934) Polskem. Vyhaneni Cechu z Tesinska bylo jeste brutalnejsi nez vyhaneni Cechu ze Sudet Wehrmachtem s jeho (jak rikal Adolf) zjemnelymi aristokratickymi veliteli nevhodnymi pro novy typ valky. Pakt Molotov-Ribbentrop byl stejne podepsan az pote, co ztroskotala jednani o spojenecke smlouve mezi SSSR a Britanii - neni divu okouzleni nacismem v britskych vladnoucich kruzich i kralovske rodine bylo jeste velke. A v Katyni polsti dustojnici zazili pouze to, co sami v r.1920 delali na Ukrajine a v Belorusku.

0/0
1.9.2009 13:04

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

Re: Cestu k valce otevrela mnichovska zrada

A co jako ? Z toho jako plyne, že Stalin je nejlepší a volte KSČM ... nebo co tu chceš vyblít ? 8-o

0/0
1.9.2009 13:06

Dennys

Re: Cestu k valce otevrela mnichovska zrada

To jsou fakta k clanku. koho budu volit s tim nesouvisi - samozrejme nebudu volit nikoho, kdo chce plosne zvysovat vypalne ceske financni mafii (tzv. dane). :-)

0/0
1.9.2009 13:09

Manstein

Re: Cestu k valce otevrela mnichovska zrada

Jen si tak trosicku falsuje dejiny ... "polsti dustojnici" byli veskere polska inteligence (mobilizovana)  - v civilu doktori, inzenyri ... takove je podle Dennyse prece potreba vystrilet do jednoho, jsou neprateli delnicke tridy.

0/0
1.9.2009 13:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.