- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
3) Toto "nové" pojetí školství je postavené hlavně na schopných, kvalitních a přirozeně autoritativních osobnostech v podobě učitele, který dokáže zaujmout 25dětí najednou a dále rozvíjet jeho zájem a aktivitu nejlépe po dobu celého dne. Kdo z nás i kdo z řad rodičů to dokáže? Jak dlouho vydrží a kolik peněz by za to bral? A to není jen otázka učitele...
Učitele VZOR, o kterým se píše v článku a ve všech učebních materiálech moderního vyučování, jsem měl jednoho na základce a jednoho na střední. To jsou dvě osobnosti za celou kariéru studenta. Ostatní "učitelé" na to jednoduše nemají... Bojím se, že je žáci převálcují dřív než si myslíme. (a stejně za tím vždycky bude ZKAŽENÁ MLÁDEŠ).
Vás převálcovat nebude tak velký problém. Vy jste té gramatice na škole moc nedal. Jak takoví pak mohou učit ostatní, když sami mají problém s mateřštinou? Když učitel autoškoly je pitomec, vychová zase převážně jen pitomce. A tak je to i s vámi.
1) Jsem loňský absolvent PdF a nebejt mých aktivit v neziskovkách, jsem v ohledu nového pojetí školství stejně nepoužitelnej jako minulá generace učitelů. V osnovách VŠ se o RVP, Bíle knize,.... sice zmiňuje, ale to je vše. Když jsem potřeboval pomoc od vedení university se zapojením do praxe tvořivých a otevřených škol a navození spolupráce s neziskovkami, dělali mrtvého brouka. (kážou vodu, pijou víno).
2) Bohužel lenost je v nás všech zakořeněná už hodně dlouho a povýšit svůj 20ti letý denní režim učitele o spoustu nových hodnot chce hodně vůle ( snad motivace ve snížování platů,... to pak "zkušený" dlouholetý učitel začne "rozvíjet" svoji osobnost s radostí). Je to všechno hudba budoucnosti a nejsem si jistej, že se rozjíždí správným směrem (viz. zvlčelí žáci bez zábran). Kolik z nich to opravdu dokáže, ikdyby opravdu chtělo?
Pět let jsem učil na universitě a pak 15 let při zaměstnání na střední škole jako externí učitel. Bylo to v době, kdy kázeň a pořádek na školách byla na vyšší úrovni než je dnes. Učřit není jednoduché, kdo to dělá poctivě, musí se denně na výuku připravovat. Dnes bych neučil. Žáci jsou jedním slovem zvlčílí, kázeň je v čudu, učite- lé se mnohdy ve vyučování bojí, atd.Žáci nazývají učitele tak, že by to cenzor těchto novin nemustil. Za tento stav si můžeme sami. Je to obraz vývoje ve společnosti za posledních 20 let ! A to nejsem levičák, spíše naopak!
Dědku, máš pravdu! Snacha dělá na základce a to je záhul. Na základce je na záchodě pro ,,chlapce,, i kuřárna! A co si ti chlapci dovolí k učitelům?! Škoda mluvit! Pedagog Hausenblas mluví do novin, tak ho chápu! Ale jinak.
tak ani jinak mluvit nemůže . Ale pokud chcete zvýšit pedagogům úvazek alespoň na 4 hod. denně tak by se převrátili. Většina lidí má jejich hodiny za týden co oni za měsíc. O všelijakejch prázdninách nemluvím. Takže pokud by se spočítaly odučené hodiny za rok a podělilo se to platem za rok tak mají víc než "guverner banky"
To je jako by jsi chtěl soustružníkovi neplatit, když si jde do skladu pro materiál a nástroje nebo seřizuje soustruh, prodavačce neplati, když ve skladu přebírá zboží (protože neprodává), řidičovi neplatit, když opravuje a kontroluje kamión (protože neřídí) . Před psaním příspěvku zapni mozek.
syn chodí na školu(letos devitka) s rozšířenou výukou matiky. Součástí je i předmět informatika. Já se bláhově domníval, že se budou učit základům běžného používání, udělat tabulku, napsat dopis atd. Celé dva roky ale zatím dělají jedno a to samé: učí se psát všemi 10ti. Nic jiného. Předmět "psaní na stroji"(absolventi dřívějších ekonomek a některých gymplů znají) v 21. století