Diskuze

Historická mise českých letců končí, gripeny se vracejí z Pobaltí

První zahraniční mise českých stíhačů s gripeny končí. Uplynulé čtyři měsíce chránili vzdušný prostor tří pobaltských zemí - Litvy, Lotyšska a Estonska. Poplašné sirény k ostrému startu za tu dobu slyšeli celkem osmkrát.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
NA

Next Apache

31. 8. 2009 21:46
hehehe

To si Rusové oddejhnou.;-D

Cože?

Že si jich ani nevšimli?

Je to možné?

Hmm, tak to ano, když na každý švédský český éro mířily 2 rachejtle 24 hodin denně.

0 0
možnosti
TF

bambas

31. 8. 2009 11:48
A kolik sundali rusáků??? Snad se nevracej s prázdnou???

0 0
možnosti
VV

ARCCOS

31. 8. 2009 10:17
Vysvětlení od cenzora

Nebudu se namáhat psát svůj příspěvek znovu. Ale požaduji od zdejšího cenzora vysvětlení, čeho tak strašného jsem se v něm dopustil, že byl smazán. Můj email iDnes má, tak do toho.

0 0
možnosti
TVE

tučňák v exilu

31. 8. 2009 10:22
Re: Vysvětlení od cenzora

To ti řeknu rovnou, strašné bylo, že jsi odpovídal na příspěvek zabývající se možností, že by se v konečníku pohybovali obratlovci tříd Sarcopterygii, resp. Actinopterygii;-)

0 0
možnosti
LF

Parcival

31. 8. 2009 10:06
Hlavně, že lítaj.

Když totoiž budou (piloti) sedět na pr..eli, tak potom moc práce neudělají, až budou potřeba.

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

31. 8. 2009 10:01
2Milan79

Švédsko provozuje cca 200 Grippenů různých verzí, další létají v ČR, Maďarsku a JAR. Tak tu nemluvte o tom, že Grippeny létají pouze 2.

Navíc vaše hodnocení je zcestné, když budte porovnávat jedno a dvoumotorová letadla, tak vždy vyhraje to dvoumotorové. Proč? Vyšší výkony, vyšší spolehlivost, vyšší náklady na provoz ....

Jinak ani nejnovější ruská letadla nejsou "full stealth" jako F-22 (tj. stealth není primární požadavek ovlivňující vše ostatní), ale jen "stealth ready" (vezme se existující letadlo a začne se "oamtlávat" stealth technologiemi) jako je SU-37. Je zajímavé, jak Rusové stále experimentují, naposledy z SU-37 odstraili malé "kachny", protože prý mají velký rad. odraz. Přitom původní SU-27 (prapředek SU-35 a SU-37) je nemá. Jen se nějak konstroktérům nepodařilo odstranit velký problém celé konstrukce SU-27/30/32/35/37 - nezastíněné lopatky 1 stupně kompresoru motoru  při čelním pohledu - to je odraz jako "prase" a nedá se s ním nic dělat - jen postavit nové letadlo.

0 0
možnosti
TVE

tučňák v exilu

31. 8. 2009 10:13
Re: 2Milan79

"Kachny" taky brzdily a omezaovaly manévrovatelnost při vysokých rychlostech stejně, jako ji zlepšovaly při malých, navíc dělaly bordel s proudnicemi nad kořenem křídla.

Možná by šla udělat úprava Su-27 podobná "Silent Eagle" od Boeingů, ale stejně, jako F-15SE by to vyžadovalo zásadní rekonstrukci těch vstupů vzduchu.

0 0
možnosti
TVE

tučňák v exilu

31. 8. 2009 9:53
A hele

senzory zafungovaly

0 0
možnosti
IKČ

Ing.Rudolf Kitler-prezident ČSSR

31. 8. 2009 9:36
Kolik přeškrtnutých

rudých hvězdiček mají namalovaných pod kabinou ? :-P

0 0
možnosti
GKB-

Glock každopádně bez -e

31. 8. 2009 9:52
Re: Kolik přeškrtnutých

Nikdo. Největší šanci měli Němci v roce 2005, kdy nad Pobaltím zabloudil SU-27 (letěl z Petrohradu do Kaliningradu a zabloudil). Ovšem než se tam F-4G přihnaly, tak letadlo bylo v zemi - došlo mu palivo. Tenkrát z toho byl v NATO velký skandál, protože Němci reagovali až po půlhodině.

0 0
možnosti
Č

činčo

31. 8. 2009 8:46
Úspěšnost se počítá podle počtu sestřelených Migu

:-P

0 0
možnosti