- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proč nebyly socvýrobky lepší, než zahnívající kapitalistické? Neexistovala motivace k inovacím. Třeba konstruktéři elektronických zařízení byli de facto hodnoceni podle složitosti zařízení. Takže se místo IO používaly tranzistory, aby narostl počet součástek.
---
Ale jedna "výhoda" tu byla, maso bylo z masa a mlíko z mlíka.
chtěl jste říci podle kusů viditelných komponent ...
To bylo pro komunisty tipycky, co neni moje znarodnim a pak si s tim budu delat co chci.
Nesváděj to na komunisty, páč ty auta si rozebrali pražští Pepíci
než padne berlínská zed? Opravdu jim stálo za to, rozprodat celej svůj majetek, kvůli tomu aby si koulili trabanta, kterej pak nechali v Praze? Já si spíš myslím, že tehdy netušili, že berlinská zed může padnout za tak krátkou dobu a pak si museli pěkně rvát vlasy...
Odpověděl jste si sám na vaší otázku.A rvát si vlasy rozhodně nemuseli.Měli minimálně čtyři měsíce naskok před ostatními Osis.
zapadni nemci makaji na nemakacenky ve vychodnim nemecku... ti schopni ostis se prestehovali na zapad, ale s nima i ti neschopni...
To bylo až po sjednocení Německa.
"trabanta si pořídili výhradně k jednorázové cestě do Prahy", "Někteří si prý "bakelitovou nouzovku" nestihli opatřit, takže v ulicích Prahy nechávali svá auta - BMW"
na Trabanta se v NDR čekalo přes deset let !! A kdo tam proboha měl mít BMW ?
Těch tam bylo stejně jako je tady Rolls Royců ... - ve státě dělníků a rolníků !!
Autor článku zjevně spadl z višně !!
Taky mě to připadá jako blbost.
Do DDR jsem jezdíval za příbuznými a BMW jsem tam v životě nepotkal.
"taxikáři vozili k velvyslanectví oklikami, aby se vyhnuli hlídkám Veřejné bezpečnosti a hrozícímu zadržení" - chytří kluci, kulantně řečeno, totéž dělají i dnešní pražští taxikáři neznalým hejlům z ciziny. Z Václaváku na Staromák přes Průhonice.
Dneska ano,ale tenkrát je ti taxíkáři vozili zadarmo.
vůbec ti lidé utíkali?Vždyť žili v nejlepším společenském zřízení v dějinách lidstva.
moc by me zajimalo, kolik z nich dnes zije ze socialky, protoze je komunisti nenaucili makat.
Lady, Moskviče, Volhy, Zaporožce, Škodovky a všechny další automobilové socialistické zázraky konstrukčně a kvalitou zpracování na vyšší úrovni než obdobné produkty tehdejšího zahnívajího kapitalismu?
.
Proč např. Škodovka nebyla lepší než Audi, Mercedes, BMW....nebo aspoň než Citroen, Renault, Fiat, apod....?
.
Vždyť v socialismu se všechno dělalo radostně, kráčelo se ke světlým zítřkům, západ jsme neustále předháněli, plán se plnil přinejmenším na 110%.... tak proč byly obecně všechny technologické produkty socislimu většinou méně technologicky vyspělé, méně kvalitní a pro občany mnohem hůře dostupné než obdobné produkty tvořené v zahnívajícím kapitalismu? Proč?
Lido jo, ale management ne. Když dosadíš vedoucího výroby podle stranického, a ne odborného klíče, tak se nelze divit. Druhou věcí je, že spousta lidí - studentů doplatila na uzavření vysokých škol nacisty v roce 1939. Tudíž spousta těch nadaných, ale nedovzdělaných lidí nastoupila rovnou do výroby neb úřadů a po válce mnohdy už nedostudovali, protože z praxe měli znalosti mnohdy i lepši než ze školy. Jenže jim chyběl "celostní" pohled, znali techniku, ale neříkal jim nic marketing apod. Vymysleli výborné věci, ale zaboha se jich pak nechtěli vzdát a připustit ke slovu i jiné, protože v nich mnohdy zůstávala určitá zahořklost vůči těm, kteří tu VŠ dodělali, dusili je atd. Zářným přikladem jsou šéfkonstruktér AZNP p. Eimer nebo tvůrce Jawy Pérkáa, kdybych si jen vzpomněl na jméno...
museli "vystát" pořadníky dlouhé mnoho let a šetřit na to museli značnou část svého života. Auto bylo v NDR ohromným a ohromně ceněným, pochopitelně velmi nedostatkovým, majetkem...
.
Takže, pokud svá auta opouštěli a nechávali je na pospas komukoliv.... tak ti lidé museli mít touhu po svobodě obrovskou.