Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O lístky na českou návštěvu papeže už požádalo sto tisíc lidí

Přípravy na návštěvu papeže Benedikta XVI. vrcholí. O vstupenku na mše v Brně a Staré Boleslavi už požádalo přes sto tisíc věřících. Lidé by se na bohoslužbu měli dostat i na poslední chvíli. Papeže dopraví z Prahy do Brna armádní letadlo, na jeho bezpečnost dohlédnou tři stovky lidí z ochranky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miloshhhh

pár otázek

pokud bůh je, tak proč dopustil koncentrační tábory?proč není teda jedno náboženství ale jejich kvantum?proč každý který se hlásí k nějakému náboženství ty ostatní považuje za špatná?V čem je přínos katolické církve? Charita je možná dělat i jinak-člověk v tísni je myslím ideálním příkladem.V čem je přínos zakázání antikoncepce?Proč vznikají i nyní náboženské konflikty, když bůh je jen jeden?Proč máme mít podíl na podpoře člověka který kryje zneužívání dětí pastorama a sympatizoval s nacisty?můj rozum mi na toto nestačí.

0/0
20.8.2009 9:31

proLogos

Re: pár otázek

Omyl. Koncentrační tábory dopustil především človek. Myslíš, že je logický, aby Bůh napravoval konání lidí, které směřuje přímo proti Němu, lidé o jeho pomoc nestojí a přímo Ho popírají (i ty jsi toho důkazem). Člověk není boží otrok. Má svobodnou vůli a nese plnou zodpovědnost za svoje činy. Ze stejného důvodu se naopak nikdy nestane, že by se křesťané v tomto případě neozvali (a ve 2SV zachránili 600 000 židů).

Nepopírám, že charitu lze dělat i jinak. A je to tak dobře. Křesťanská solidarita je tu 2000 let, organizovaná Mezinárodní Charita od 1924, něco už vykonala, pokud se bavíme o přínosu.

Antikoncepce je zakázaná na základě Písma a víry v darovaný život. Nevěřící se tímhle vůbec nemusí zatěžovat. Náboženské konflikty vznikají kvůli lidské blbosti - stejně jako nenáboženské konflikty.

Benedikt nikdy nesympatizoval s nacisty. Přečti si jeho životopis (vyšly snad už 3), nebo si zabrouzdej. Jeho největší chybou je, že se narodil jako Němec a je mu to neustále předhazováno.

0/0
20.8.2009 10:43

miloshhhh

Re: pár otázek

Omyl.Já nikoho nepopírám, jen si myslím že když už bůh je tak nenechá nikoho zbytečně umřít.600.000 lidí je hodně, co ale ten zbytek?Mluví se o 6.000.000.nebo to byl revanš za křivdy spáchané na Ježíšovi?Taky jsi nenapsal jak je to s těmi náboženstvími a které je to pravé a jediné nejlepší..A pokud vznikají konflikty kvůli lidské blbosti, tak proč jako rozhodčí neřekne ,,dost, já jsem přece jeden tak se nevražděte,, .Pokud bude systém náboženství založený na tom, že udělám něco špatného-potom se z toho vyzpovídám-dám dar na kostel nebo do kasičky - pomodlím se a je mi odpuštěno a můžu to udělat znova....no nevím.Těch průšvihů v dějinách co církev napáchala je hodně, to musíš uznat.Chápu ,,mobilizaci,, před návštěvou, je to příležitost se opět zviditelnit.Ale myslím, že tyto monstr akce jsou konkrétně u katolíků pokrytectví.A ty peníze co se za to utratí kdyby se daly na charitu, tak bude opravdu hodně lidí spokojenějších a nebude do vás rýt.to je všechno.to by bylo téma k zamyšlení.

0/0
20.8.2009 12:26

proLogos

Re: pár otázek

Bůh nenechává nikoho zbytečně umřít. Co tobě se zdá důležité v souvislosti s tímhle životem, Jemu se v docela jiných souvislostech může zdát jako nic. Ty nevíš nic o rodinách zemřelých. Nevíš nic o tom, co by mohli dokázat, kdyby žili (kladně i záporně). Znáš jen číslo a tvoříš si názor.

Jaký revanš - Boží? Ježíš trpělivě snášel všechna příkoří až k smrti. I v tom je příčina vykoupení, které přinesl. Neexistuje žádný revanš, omelu tisíckrát řečené - všichni jsme chtění a milovaní.

0/0
20.8.2009 13:02

miloshhhh

Re: pár otázek

Zase jste mi neodpověděl na otázky.Je to pro katolíky příznačné.Pro lidi, kteří mluví a argumentují jako Vy jsem odešel z církve.Moje prvotní a základní otázky byly tak jednoduché, ale odpovědi přišly od Vás jen na to co se Vám hodilo.Každý si svou víru v sobě nese sám.A přijde mi naprosto zbytečné k tomu požívat prostředníky, kteří jsou taky lidmi a dělají úplně stejné chyby jako ostatní.A to že umíraly děti v plynu mi může z božího pohledu být lhostejné ale zeptejte se na to třeba pana Lustiga, nebo někoho kdo přežil Osvětim, co vám poví na to, že smrt jeho příbuzných byla boží vůle... Jsou to bláboly co argumentujete.ale je to Vaše právo.Jen se zkuste zamyslet nad tím, že ani ten Váš bůh není neomylný.

0/0
20.8.2009 13:46

miloshhhh

Re: pár otázek

Omlouvám se, nepřečetl jsem si spodní reakci.každopádně pěkný den.

0/0
20.8.2009 13:51

proLogos

Re: pár otázek

jo, něco tady robotovi vadí na "zmrtvýchvstání", tak jsem to rozsekal..

0/0
20.8.2009 14:02

proLogos

Re: pár otázek

No, já to napsal, jak to cítím. Přijde pořád jednodušší Boha z toho vynechat (i když osobně ho z ničeho neviním). Válku rozpoutali lidi. Není a nebylo na ní nic božskýho. Nelze z ní vinit ani křesťany. Ti se můžou maximálně každý za sebe, nebo organizovaně, snažit se tomu vzepřít - ať už umíral nebo umírá kdokoli a kdekoli. Já to vidím tak - tím, jak se Bůh projevuje v jednotlivých životech, je cítit jeho stopa v dějinách. Málokdy dojde k hromadnýmu zázraku, jaký popisují lidi třeba z Lurd. Jediný masivní Boží zákrok bude Poslední soud. Zbytek je na lidský zodpovědnosti. Žádný "...kdyby byl Bůh..." prostě neplatí. Takhle to chápu já.

Zkuste se Vy zamyslet nad tím, proč prostě Bůh Adama a Evu nezničil a neudělal je znova. Proč vlastně byli vyhnáni. Co tím chce Písmo říct...

0/0
20.8.2009 14:01

proLogos

Re: pár otázek

Můžu říct, jaká víra mi přijde pravá: jejím smyslem je milovat svého bližního jako sám sebe a svého Boha celým svým srdcem, duší a myslí.

0/0
20.8.2009 13:11

proLogos

Re: pár otázek

O Bohu nám řekl Kristus

0/0
20.8.2009 13:16

proLogos

Re: pár otázek

O Něm věřím, že nás sebeobětováním k smrti a návratem k životu zbavil všeho, co nás omezuje, že milosrdně posoudí naše životy, až přijde čas. Domácím působištěm téhle víry je pro mě společenství katolíků, ale tenhle náhled je společný všem křesťanům.

0/0
20.8.2009 13:18

proLogos

Re: pár otázek

Bůh není rozhodčí. Pomáhá podle svého uvážení, pokud je požádán. Člověk to nedokáže posoudit. Pravdou ale je, že skupiny, které proti sobě bojují, se dovolávají "Boha - násilníka", který ale patrně neexistuje.

Bible je plná sdělení, že Bůh je jeden. Proč se tomu nevěří? Má nám to proto být vnuceno shora? Jak k tomu přijdou lidi, kteří mají svou svobodu darovanou jako nejvyšší poklad? Na základě svobody konání je posuzován každý člověk a dokud nedojde ke zlomu, bude to takhle pořád.

Ohledně zpovědi - nedílnou součástí je pokora a pokání - tedy pocit viny. Zpovědník zná lidi, kteří k němu přicházejí a může rozhřešení neudělit. Zneužívání svátosti je naopak těžkým hříchem. Těžko vinit věřící, že se zrovna tohohle dopouštějí. To je spíš dedukce z nevěřícího prostředí a filmu Bylo nás pět, kde se tak chová dítě.

Co církev sama napáchala? Co napáchala dobová společnost, kterou církev nepořídila zkrotit? To se nerozděluje. I ty sám nerozlišuješ. I já to dostatečně nemůžu posoudit.

0/0
20.8.2009 13:32

proLogos

Re: pár otázek

Je logický, že masový akce mnohým lidem vadí - stejně jako hlučný koncerty, nebo bordel v ulicích, kterými projdou hooligans. Důvod se vždy najde, v našem případě jsou to dopravní omezení a "pokrytectví".

Pravdou je, že papež k sobě prostě váže pozornost. "Pást beránky" má v popisu práce. Pokud neodslouží mši v arganizací zabezpečeném prostředí, zamře při jeho návštěvě xy lidí. Mnozí si řeknou: jen houšť. Jenže mnoho z těch 100 000 zastává funkce v samosprávě, ve firmách, jsou živnostníky (které stát nejvíc drancuje) atd. Navíc být součástí toho davu, který cítí stejně a zažívá radost ze světovýho společenství dobrý vůle je pořádný tahoun i pro babči a dědy. A to nejde jen tak srovnat třeba s koncertem. Shromažďování je základním projevem svobody a radosti. Kdo může pochopit, ať pochopí.

0/0
20.8.2009 13:48

zberanek

Snad se zvedne alespoň zájem o ČR

Je vidět, že přijede hodně turistů, jinak si nedovedu představit, že by byl v Česku takový zájem o šéfa zájmové věřící organizace. Snad se to projeví na zvýšení tržeb a vylepšení kasy z turistického průmyslu. Současná vláda nemá mandát k projednávání důležitých smluv s Vatikánem, a to je dobře.

0/0
20.8.2009 7:41

markyz.Gero

Re: Snad se zvedne alespoň zájem o ČR

Že si to nedovedete představit je v nejvíc ateistické zemi v Evropě logické, Poláci si zase nedovedou představit že někdo o papeže nemá zájem,

jaké důležité smlouvy máte na mysli?

0/0
20.8.2009 8:53

Bob Harwey

Papež musí být

nejšťastnějším člověkem na zemi. Každé ráno, když se probudí, vidí svého " šéfa" ukřižovaného.

0/0
19.8.2009 22:12

pepe999 from Salford

Zvrhlost..

100.000 lidi chce poslouchat pedofila, kterej se bude snazit mluvit anglicky, takze mu ani nebudou rozumnet..;-D;-DR^R^

0/0
19.8.2009 21:02

moš

Vážený cenzore

 Smažež-li příspěvek respektive učínížliho neviditelným pro nepřihlášené diskutující nenechávej si to pro sebe,ale statečně to pod smazaný příspěvek přiznej.Jsem na jednu stranu rád,že ti můj příspěvek o našich kulturních kořenech připadal tak ideologicky závadný,že jsi ho smazal.Já přesto věřím ve svobodu slova a naši platnou ústavu a dokonce v omezené míře i v soudní ochranu.Pokud jsem v životě na něco citlivý je to svévole těch co si myslí,že mohou potlačovat svobodu myšlení a svobodného šíření myšlenech,nevím zda u tebe je to jinak,ale pamatuj,že život ve lži nestojí ani za třicet střírných navíc.

0/0
19.8.2009 21:00

moš

Ve věci víry je lépe se mýlit s desítkami generací předků,

než mít pochybnou pravdu s třemi generacemi novodobých barbarů.Nenávistné útoky na katolickou církev jsou o to smutnější,že se jich většinou dopouštějí ve druhé,či třetí generaci potomci zanícených katolíků jako by jim dělalo podivnou radost kopat do víry vlasních děděčků a babiček,jakoby se jako divá zvěř toužili dostat co nejdál od kostí svých předků.Byla to jejich vůle a volba,která z této země udělala fascinující kulturní krajinu prodchnutou katolicismem.Jakoby tito pokračovatelé okouzleni ničivou silou satanova díla zmaru znovu a znovu řezali životadarné žíli,které je pevně poutají k zemi jejich předků.Tito pošetilci nechápou,že jakmile se jim to jednou definitivně podaří neskončí v žádném chazarském ráji,ale děsivě pustém pekle odkud není návratu.Nemusíte chodit každou neděli na bohoslužbu,abyjste pochopili,že je lepší bezpečný přístav katolické země než Stalinské Rusko nebo Hitlerova třetí říše,či právo šária nezapomente na to,až zas budete úrážet víru svých předků.

0/0
19.8.2009 20:18

QuuQ

Smutné

Sto tisíc lidí, je přijede podívat a člověka, který se hlásí a momentálně vede katolickou církev. Jsou to lidé, kteří se dobrovolně hlásí k uskupení, které má na svědomí nejvíce lidských životů v historii, proti kterému jsou Hitler nebo Stalin, jen lidumilové a učedníci a útok 11.září je jen malinkaté pošťouchnutí proti věcem, které katolická církev za svou existenci napáchala.

0/0
19.8.2009 17:29

Kajmik01

Re: Smutné

Tak jsme se zasmáli. Katolická církev má i spoustu velmi pozitivních vlastností: záchrana římské vzdělanosti a hierarchie po rozpadu Západořímské říše, první školy, sirotčince a nemocnice vznikaly u klášterů. Nové "barbarské" kmeny Germánů, Normanů a Franků se díky církevním institucím a vzdělávání začaly pomalu pozvedat z totální nevědomosti... A tak bych mohl pokračovat pořád dál.

Třeba jen často zmiňované procesy s čarodějnicemi probíhaly nejčastěji pod vedením světského inkvizitora, který z majetku zadržených "čarodějnic" uplácel další členy procesů a pak si zařídil spokojený život.

0/0
19.8.2009 19:27

zberanek

Re: Smutné

Zkuste vyjmenovat alespoň jedno pozitivum pro dnešní moderní dobu.

0/0
20.8.2009 7:43

proLogos

Re: Smutné

Charita a podpora potřebných, konzervativní protipól v myšlení společnosti, důraz na tradiční hodnoty (rodina a její výchova, morální chování v životě a práci, solidarita a pomoc...), nadstátní setkávání lidí (světová setkání mládeže, fóra myslitelů..), mezikulturní dialog, prostřednictví při řešení konfliktů, názorová stálost věřících, narušování homogenity totalitních systémů, důraz na práva člověka v sovislosti s právy bližního a celku, kulturní bohatství a jeho studium (architektura, literární památky, dějiny).

No, ale v první řadě je to apel na každého jednotlivce, aby se zastavil, ztišil a zamyslel nad svým životem, aby ho prožil hlouběji. A ať už věří nebo ne, měl naději v život věčný.

0/0
20.8.2009 8:37

Nikanika

Re: Smutné

No, řekla bych, že ty PRVNÍ školy, nemocnice a sirotčince vznikaly pěkných pár století před vznikem křesťanství. Nechci popírat jistý přínost křesťanství v dějinách, ale na druhé straně kromě dobrých věcí přineslo i mnoho těch špatných. Jako každá organizovaná ideologie je pokrytecké. Nezabiješ, ale kacíř se nepočítá, že. Nesesmilníš, ale styk kněze s ministrantem se asi taky nepočítá. Miluj bližního svého a ty neškodolibější a nejvíc pomlouvající lidé, které znám, o sobě veřejně prohlašují, že jsou dobří křesťané. A tak dál. Původní ideologie není špatná, ale to, co z ní lidé za 2000 let udělali, je děs a hrůza.

0/0
20.8.2009 11:25

proLogos

Re: Smutné

Smyslem křesťanství, potažmo církve je naopak zachovat víru čistou. Asi všichni chápeme, že chaos víry je nebezpečný, protože nepochopením učení vzniká extrémizmus. Víra, která má vést ke sdružování pak naopak lidi rozděluje nebo i přímo působí záporně. Církve sdružují lidi stejného myšlení, probíhá tam diskuze a zamyšlení, předává se tradice, hledá se zlatá cesta skrz každodenní problémy.

Chápu, jak zraňující je zjištění, že společenství, které má být čisté jak křišťál má kruté bolístky. Upozorňuju, že pravidla, která tady píšeš, platí obecně a na všechny a především věřící to tak cítí. Je jedno, jak je chápu já nebo ty - plně objektivně posoudit ten problém jednotlivců dokáže jen Bůh.

0/0
20.8.2009 12:32

celim

Re: Smutné

Bohužel, katolická církev má na svědomí mnoho zlého( ačkoliv se dá říci, že spíše lidé, kteří se k ní hlásili), ale na druhou stranu má také "na svědomí" mnohonásobně více dobra! Odhlédnu-li od jejího hlavního úkolu- pomoci lidem na cestě k Bohu,tak její zásluhy na zkulturnění Evropy, šíření vzdělanosti, péče o nemocné(nemocnice) a potřebné. No ale pochybuji, že při nějakých náboženských válkách, které katolická církev vedla bylo povražděno tolik lidí, jako to udělal Hitler se Stalinem!Máte nějaká konkrétní čísla?

0/0
19.8.2009 19:38

proLogos

Re: Smutné

Jo, je dobře vyjmenovat klady společnosti z doby, kdy vliv církve byl na vrcholu. Zároveň je potřeba jasně říci, že srovnávat křesťanskou společnost se zvěrstvy Stalina, Lenina nebo Hitlera je naprosto mimo mísu.

Tohle dělají šílenci, co si někde z 20 let starý učebnice přečetli, že církev je špatná a utvořili si neudržitelný názor. Srovnávají nesrovnatelné a ještě v naprosto pomýlených datech...

0/0
20.8.2009 8:49

Huffnaggelův duch

A co překupníci?

0/0
19.8.2009 17:29

alis

U mnohých příspěvků...

...si člověk není jistý, jestli přispívající otevřel hubu nebo náhodou opačný konec trávicího traktu. Podle výsledku se to poznat nedá, ten je témeř stejný ;-D;-D;-D

0/0
19.8.2009 17:26

Septisin

...

Vypadá to na návštěvu 95000 Poláků...

0/0
19.8.2009 16:07

antigogo

Re: ...

Nemalou část tvoří kamarádi z německé válečné Strany .....

0/0
19.8.2009 16:45

mirgot

Re: ...

1:0 für Dich

R^;-D;-DR^;-)

0/0
27.8.2009 0:11

kurzepa.j

ale že jsem se z toho článku dočetl :D

to už idnes cenzuruje i samo sebe?:D

0/0
19.8.2009 15:35

wlasta

Cože

A já myslel,že katolíci a křesťané vůbec žijí láskou atd. No a oni dělají za peníze megakoncert s papežem. Jsou stejní již stovky let. Moc a peníze především.Pro lid potom pokora .

0/0
19.8.2009 15:21

IoannesBaptist

Re: Cože

Nezdá se vám, že si odporujete?

0/0
19.8.2009 15:28

Tamifl

Uzel vs. Papež

Kdo je podle Vás lepší odborník na sexulogii?

Uzel říká: sex až od patnácti, důležitá je ochrana

Papež: na věku nezáleží ( pedofilie ), antikoncepce je ďáblovo dílo.

Jen nechápu zaryté křesťany, kteří mají jen dvě děti, jak to dělají?

0/0
19.8.2009 15:16

IoannesBaptist

Re: Uzel vs. Papež

Křesťané třeba takhle:

http://www.lpp.cz/

Nekřesťané třeba i takhle:

http://stopgenocide.cz/

0/0
19.8.2009 15:19

Tamifl

Re: Uzel vs. Papež

Jo potrat je hnus. Proto existují nejrůznější druhy antikoncepce, ale když tu křesťané nesmějí používat a přesto mají pouze dvě děti, jak toho docílí?

0/0
19.8.2009 15:28

IoannesBaptist

Re: Uzel vs. Papež

Tak ještě jednou.

http://www.lpp.cz/

0/0
19.8.2009 15:30

celim

Re: Uzel vs. Papež

tamfl nemá o informace zájem:-(

0/0
19.8.2009 19:41

vver440 re-powering

no ty koky

100 000 lidí bude hajlovat:-)

0/0
19.8.2009 15:00

Kluk ze Zlína

Re: no ty koky

A úroveň příspěvků klesá a klesá...

0/0
19.8.2009 15:13

antigogo

Re: no ty koky

To říká někdo z Gottwaldova - kam vítr, tam plášť. Nechcete se náhodou jmenovat Baťovo? To je taky určitý druh úrovně.

0/0
19.8.2009 16:48

Assassin

Re: no ty koky

a jsou mista, kde najednou onanuje i milion lidi, staci si zajet do Mekky ... Rv

0/0
19.8.2009 15:15

Bob Harwey

To jsou zcela oni,

vybrat od lidí spousty peněz za každou cenu. Za chvíli by měli vybírat i za to, že lidé do kostela přijdou. Ale jsem klidný, protože tyto poplatky jdou mimo mne a na církev bych nedal ani suchý krajíc chleba.

0/0
19.8.2009 14:40

MP74

Re: To jsou zcela oni,

R^R^R^

0/0
19.8.2009 14:43

Kluk ze Zlína

Re: To jsou zcela oni,

RvRvRv

0/0
19.8.2009 14:44

IoannesBaptist

Re: To jsou zcela oni,

Vaše volba. Nicméně církev nebo charita vám ráda pomůže, až budete v nouzi.

0/0
19.8.2009 14:45

bastianka

Re: To jsou zcela oni,

církev dostává peníze od státu, tedy i od nás ateistů ....

0/0
19.8.2009 14:46

Kluk ze Zlína

Re: To jsou zcela oni,

Neměli jí ty peníze brát

0/0
19.8.2009 14:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.