- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že článek mylně vzbuzuje dojem, jako by cyklisté od 1.9 mohli kdykoliv do všech nízkopodlažních tramvají. Není tomu tak, i nadále platí časové omezení, přeprava jízdního kola je povolená ve všední dny od 20:00 do 6:00 a o víkendech celodenně. Jediná změna oproti současnému stavu je, že v daném čase cyklisté mohou i do nízkopodlažních tramvají. (viz http://www.ropid.cz/tiskove-informace/s-kolem-nove-i-do-nizkopodlazni-tramvaje__s193x803.html )
Takže se nikdo nemusíte bát, že byste na kolo narazili v ranní špičce, kdy si lidi stojej na jedné noze (a ještě ne vlastní).
Dál bych upozornil na málo známou věc (i cyklistům), a sice, že s kolem se smí na poslední plošinu kteréhokoliv z pěti vozů metra. Nemá tedy smysl cpát se na tu úplně na konci vlaku, na výběr jsou další čtyři.
A poslední poznámka: Až když bude možné dostat se s kolem přes Prahu bezpečně a v klidu po povrchu, nebude o tahání kola do metra a tramvají zdaleka takový zájem.
Po přečtení Vašeho článku vzniká dojem, že se nyní zavádí možnost vzít do tramvají kolo. To ale není pravda - kolo si můžete vzít (dle popsaných pravidel) do tramvaje již rok a čtvrt (od dubna 2008). Nové bude jen to, že bude moci vzít kolo i do garantovaných nízkopodlažních spojů, což je do konce srpna zapovězeno. Další mylnou informací je, že bude možno vozit kola jen v nízkopodlažních tramvajích - to také není pravda, kolo si již teď (opět dle platných pravidel) můžete vzít i do tramvají vysokopodlažních. Takže se nezlobte, ale Váš článek je plný dezinformací. Doporučuji prostudovat např. http://www.dpp.cz nebo http://www.ropid.cz
Jezdím po Praze s koloběžkou a MHD pokud to lze využívám Vždy jsem ctil zásadu, že kočárek má přednost a nikdy jsem se k němu necpal, ale samy maminky mě často udělaly trochu místa a krásně jsem se vešel a ještě si třeba popovídal. Ostatní cestjící ale zdaleka tak vstřícní nejsou a nejsou ochotni uhnout ani v metru, kde jsou pro přepravu vyhrazená místa, natož pak v tramvaji. Je ale pravda, že koloběžka je o něco lépe manipulovatelná než kolo.
v práglu nesmí s kolem do šaliny? No tak to je mazec,pak že není Praha 100 let za opicema.
stačí v metru o víkendu - udělá se pěkně a kolisti vyrazí do přírody.... ale metrem, normální člověk, natož nějaký kočárek se do vozu neprodere... a tohle tedka bude v tramvaji, která je naprosto uživatelský shit
Jel někdy předkladatel návrhu prařskou MHD? Asi ne, jinak by ho taková hloupost ani ve snu nenapadla. Pokud chce dopravce něco zlepšovat, neměl by to dělat na úkor jiných. Pokud to považují za nutnost, ať připojí navíc jeden vagon pro cyklisty. Již dnes jsou prostředky MHD přeplněné díky úsporným opatřením, jako je prodloužení intervalů atd. A pokud někdo chce srovnávat něco s NSR, ať také srovnává komfort dopravy u nás a tam.
S NSR bych spíš srovnal (anebo radši ne, abychom nedopadli až na h....) celkovou vzájemnou ohleduplnost lidí...
A k té přeplněnosti tramvají - neřekl bych, že tramvaje jezdí přeplněné celý den a na všech úsecích...
Já to považuju za blbost. Tramvaje jezdí narvané k prasknutí. Občas jezdí 2 i více kočárů. Jak se todle bude řešit? To se případný cyklista pěkně načeká... A navíc, ta kola jsou většinou značištěna a může dojít k ušpinění nebo k poškození oděvu spolucestujících. Jak to pak bude řešit dopravce? V tramvaji navíc není dostatek místa pro kola. Zejména v těch tramvajích kloubových, kde je nízkopodlažní jen prostřední díl.
Ano, v sobotu odpoledne mezi Modřany a konečnou jezdí tak plné, že se musí vždycy čekat v frontě na druhou, než sdoní člověk dostane,že....
vzdyt je tam toooooolik mista..
Na kole se jezdi, koli se nevozi...