Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražské radnice se přou, zda nechat, či odstranit zúžení magistrály

Magistrála v Legerově ulici je zúžená téměř půl roku. Právě tak dlouho chtěly úřady zkoušet, jestli opatření uleví lidem žijícím v nejšpinavější ulici Česka. Praha 2, kudy Legerova prochází, je pro zachování zúžení, naopak Praha 4 chce původní stav, protože po zatarasení jednoho pruhu zhoustl provoz na magistrále.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

dropa

Vejvar!

Proč prostě místo zátarasů nechat parkovat auta obyvatel a je "zrušení" pruhu vyřešené, ale to by se nemohla napakovat spřátelená firma, že páni konšelé?

Pořát naříkaj co stojí vybudování komunikace a pak na ní za další prachy daj neúčelnej beton, aby ho za další prachy odstraňovali!

Prostě Kocourkov.[>-]:-/

0/0
14.8.2009 1:06

Martin Šubrt

Re: Vejvar!

Bydlím tam a v těch rychlostech, co tam večer lidi okolo jezdí, bych si podél takové ulice teda miláčka nezaparkoval :-). Poněkud bych se o něj bál :-). 

0/0
14.8.2009 15:40

dropa

Re: Vejvar!

Ale tak jezděj i u nás na sídlišti uličkou, kde kolikrát neprojedou popeláři (bez poškození aut).:-)

0/0
14.8.2009 23:11

swiss111

za prujezd 1000 Korun

jizda autem pouze pro bohate...

0/0
13.8.2009 16:50

dropa

Re: za prujezd 1000 Korun

A lůza na ně může mávat, zpoza zátarasů.:-)

0/0
14.8.2009 0:47

Dolorez

To je zvláštní

Na zúžení silnice se dělaj studie a dopady se vykládaj dle potřeb a zájmů. Hergot proč teda budujeme dálnice o více pruzích? Stačí jeden, auta pojedou hezky za sebou, snížej se emise, ušetřej blinkry a vůbec - ty auta by se mohli spojit do vlaku tyčema a nemusej ani svítit! Jsem pro :-)

0/0
13.8.2009 16:42

swiss111

Re: To je zvláštní

spotreba u sviticiho aute se zvysuje o 0,3 l na 100km; stat potrebuje penize

0/0
13.8.2009 16:51

Ahasver

Re: To je zvláštní

Cože???8-o Průměrný osobák sežere na poziční světla a potkávačky cca. 0,2 kW, když se přidá nějaká ztráta na alternátoru a vedení, řekněme 0,25 kW.

Ve srovnání s ostatními vlivy (styl jízdy, tlak v pneumatikách, kvalita výfuku...) je to naprosto zanedbatelné a v absolutní hodnotě max. 0,1l / 100 km.

0/0
13.8.2009 17:03

Homer1

Re: To je zvláštní

Třeba má Trabanta a na haubně nějakou světělnou rampu... a když ji rozsvítí, zdechne mu motor...:-P

0/0
13.8.2009 23:17

Novakbob111

cesi vymysleli perpetum mobile

proto tady to sviceni spotrebu nevysvetlis. Cesi se furt boji a tak sviti jak certi, A stejne bouraji jak mongolove

0/0
14.8.2009 11:37

Ahasver

hmm

Kdyby radši přemalovali pruhy na Sokolské. Mnohem logičtější a plynulosti prospěšnější by bylo, kdyby za křižovatkou s Hálkovou pravý zůstal úplně vpravo a přibyl ten který pak odbočuje do Rumunské. Ale to by bylo něco užitečného a takové věci ÚMČ Pha2 nedovede Rv

0/0
13.8.2009 16:24

rzlm

* * *

Ja bych jim tam nechal jen jeden pruh. Aspon konecne postavej ty obchvaty a clovek se aspon nebude muset plahocit tim smradem

0/0
13.8.2009 16:00

infinity1

Proc to resit tak slozite?

Staci dat mytne 200 Kc za kazdy vjezd a bude klid, kdo tam opravdu nemusi, zaparkuje u metra a pouzije MHD R^

0/0
13.8.2009 15:56

jfb

Re: Proc to resit tak slozite?

No nevím, ale to bude možná částečně reálné, až bude hotovo metro "D" , dostavěn okruh a dokončená návaznost vlaků. Kdyby to udělali teď, tak se doprava prakticky v celé střední ČR zhroutí. A v praze obvzlášť, vždyť už teď je metro C, B a někdy i A ve špičkách tak plné, že nechávám odjet 2-3 sooupravy, než najdu nějaké místečko k stání.

0/0
13.8.2009 16:00

medved_cz

Re: Proc to resit tak slozite?

Nestaci. Praha nesmi vybirat myto - viz http://domaci.ihned.cz/c1-38049580-myto-olympiada-nebo-internet-zdarma-praha-vyhazuje-desitky-milionu-korun .

0/0
13.8.2009 16:04

Ahasver

Re: Proc to resit tak slozite?

Bylo by to hezké kdyby to tak šlo. U metra není kde parkovat, kapacita P+R nestačí, navíc z mnoha směrů je to tak nepatrná úspora času že se to nevyplatí.

0/0
13.8.2009 16:05

SuSE

Re: Proc to resit tak slozite?

Obavam se, ze tohle uplne neprojde. Kdyz benzin prudce zdrazoval, aut taky neubylo, lidi si za pohodli klidne priplati. A taky je treba rict, ze v praze je vetsina aut sluzebnich, takze kdyz jim zamestnavatel hradi benzin pro dopravu do/z prace, bude jim hradit i myto. A ve treti kategorii mas spousty aut typu zasobovani ci zasahovych, ktere budou mit vyjimky nebo to proste budou muset den co den platit = promitnou do cen zbozi / sluzeb pro spotrebitele = dopravu to vyzname neeliminuje.

0/0
13.8.2009 16:35

swiss111

Re: Proc to resit tak slozite?

jiste jizda autem jen pro bohate..

0/0
13.8.2009 16:52

raz36

Re: Proc to resit tak slozite?

;-D;-D;-D a metro zkolabuje a nebude jezdit nikdo ;-D;-D;-D

0/0
13.8.2009 16:57

KOLDAK

O tom, jak radnici Prahy 4

leží na srdci blaho občanů, svědčí skutečnost, jak rychle a vzorně vymydlila všechny přechody přes koleje a jak pomalu (= vůbec) se nemá k nápravě. Zastupuje jen zájmy řidičů, tudíž je logické, že se brání zúžení magistrály.

0/0
13.8.2009 15:54

Martin Šubrt

Re: O tom, jak radnici Prahy 4

Praha 4 nevymazala ani JEDEN přechod přes koleje. Ty, co byly na nám. Bří. Synků, v Nuselské a Táborské vymazány jsou všechny ve správě MHMP, neboť jsou na nadřazené komunikační síti. Praha 4 jen z vlastní vůle k těm vymazaným místům doplnila značky, aby to tam nebylo tak nebezpečné.

Na druhou stranu Praha 4 si staví Arkády a vysokopodlažní budovy, co přitahují auta a i od nich se jezdí do centra, takže by si neměla stěžovat na zúžení magistrály. Jeden pruh byl zúžen v délce cca 200 metrů, ale před křižovatkou s Rumunskou jsou pořád 4, takže na jedno volno projede pořád stejně vozidel. takže kolona průměrně končící uprostřed Nuseláku, kde jsou tři pruhy, se může nárazově prodloužit cca o 65 metrů, což je zhruba o 10 aut v každém pruhu. To je něco, co by mělo být pro Prahu 4 naprosto snesitelné a Praze 2 pomůže, že jeden pruh stojících aut smrdí 80% dne na mostě a ne pod okny v Legerce.   

0/0
13.8.2009 18:30

Logic

Re: O tom, jak radnici Prahy 4

Sorry, bydlim primo na magistrale na Pankraci...s Arkadama mas naprostou pravdu a taky proto Praha 4 prohrala soudni spor a mesic byl kvuli tomu dokonce zavreny i horni exit smerem na Brno....nicmene od doby uzavreni toho pruhu dosahuje zacpa daleko za dohled z mych oken v dobe spicky a v zari to zase zacne na novo, zatimco predtim sem na ni koukal na druhou stranu na konec....me osobne to moc nepomuze, auta tu jezdi tak jako tak, hluk je tu tak jako tak....ale na Praze 2 projede porad stejny pocet aut, tedy i stejne emise (tech 200m to urcite prave nesnizi o polovinu jak tu nekdo naivne tvrdi v clanku), a tady to tech 200m presne natahlo....jinymi slovy problem Prahy 2 se presunul o kousek na Prahu 4...kdyz to mame "my", proc byste to nemohli ods*at i "vy"....a to je pristup k nicemu uplne...

0/0
14.8.2009 14:27

Martin Šubrt

Re: O tom, jak radnici Prahy 4

Pak je to prodloužení kolony ale důsledkem dalšího růstu počtu aut, to už uzavření pruhu nebo jeho otevření nezmění. Já zas bydlím u té kolony v Tyršovce, kde teda už zas jsou 4 pruhy a popravdě jsem změnu taky nezaznamenal. Jsem 30 let zvyklej a alegií už se taky nezbavím :-). Ale to je těžký, magistrálu by město pořád chtělo zužovat, ale přitom plánuje a realizuje Rohanské nábřeží, Copa centrum, Palladium, zástavbu Masaryčky, Nové Bubny, Parukářku, Smetanku a další, což jsou vše nové zdroje a cíle pro auta především z magistrály... To je pak těžký omezovat... 

0/0
14.8.2009 15:44

Martin Šubrt

Re: O tom, jak radnici Prahy 4

Jinak k nápravě se má magistrát. Do konce srpna budou obnoveny tři přechody v okolí nám. bří Synků, přechod před Nuselskou radnicí, o kousek výš se chystá pro děti signalizace a ještě výš v Táborské bude stavebně upraven přechod do konce roku. 

0/0
13.8.2009 18:32

Petr1234

bych chtěl vidět to měření

jako mohl klesnout prach a splodiny o polovinu? to přece není možné

0/0
13.8.2009 15:48

medved_cz

Re: bych chtěl vidět to měření

V Legerove vzdycky auta stoji a popojizdeji. A proti 4 pruhum ve 3 pruzich stoji o 25% mene aut. A tedy mene hluku a zplodin. Sice stam stoji vice hodin ve dni, ale spicka skodlivin je nizsi.

0/0
13.8.2009 16:09

Logic

Re: bych chtěl vidět to měření

spicka skodlivin je nizsi, ale stejne si to vydychaji nakonec cele, jen v delsim intervalu...oproti tomu dali ale dychnout i dalsim za mostem....to mi neprijde zrovna jako reseni

0/0
14.8.2009 14:28

HrubesaMares

zuzeni je na houby

Nebylo by lepsi konecne seridit semafory??

0/0
13.8.2009 15:39

SuSE

Re: zuzeni je na houby

semafory v praze jsou kapitola sama pro sebe, ty spatnym serizenim notne prispivaji k zazdeni dopravy zde, eltodo ani mhmp to vsak neresi.

0/0
13.8.2009 16:37

Martin Šubrt

Re: zuzeni je na houby

Semafory víc aut dál nepustí. Mohou pustit jen to, co dál projede a neucpe Žitnou. A to co jede rovně, když pojede dýl, by zase ucpalo Ječnou a Anglickou zcela. V oblasti je plošné řízení dopravy a zrovna tady je seřízené dobře. Jen jaksi aut je pořád víc a úseky tady jsou za hranicí kapacity.   

0/0
13.8.2009 18:33

danny44

Výsledek zúžení?

Protože první "špunt" (tj. křižovatka Legerova/Rumunská) zůstal na svém místě, jediným výsledkem je, že celá čekající kolona se protáhla - takže se nekončívá někde u Paloučku, ale kolem "BBcentra"...

To je asi jediný výsledek celé slavné akce.... A když se nějaký dva pitomi v tý frontě za nuselákem "nevejdou", tak obvykle zůstane průjezdný jen jediný pruh.....  

0/0
13.8.2009 14:38

Bubrak

Re: Výsledek zúžení?

Vozidel projede stejne, jen cekaji dele a vyplodi vice splodin.

0/0
13.8.2009 14:53

Martin Šubrt

Re: Výsledek zúžení?

Divná úvaha. Když projede vozidel, nečekají déle, jen jinde :-). Délka volna i 4 pruhy před křižovatkou Rumunská jsou pořád stejné, takže jen je rozdíl v tom, že auta nečekají v tom čtvrtém pruhu, ale rozdělená do tří pruhů na mostě :-). Tam jen cca o 60 metrů prodlouží běžnou kolonu. Ale déle nečeká nikdo...   

0/0
13.8.2009 18:36

danny44

Re: Výsledek zúžení?

Mostu se to vůbec netýká, tam stojej tři plný pruhy, ať jsou za mostem tři nebo čtyři pruhy. Jen kvůli těm třem pruhům čekaj auta(a to i v Legerce) dýl....

Aut Legerkou "projíždí" v podstatě stejně, jen jedou pomalejc tedy dýl a suma sumárum, smrdí sice "momentálně" míň, ale delší dobu, takže stejně - navíc smrděj i jinde, kde dřív "jen projela"...

0/0
14.8.2009 0:16

SuSE

Re: Výsledek zúžení?

Presnetak, kdyz uz nejde pocet pruhu (resp. kapacita prujezdu / cas) rorsirit (coz diky okolni zastave nelze), tak at nechaji ony ctyri. Aut zde pred okruhem neubyde, tak se jenom nesmyslne prodluzuji kolony a 5ky. Nevim, proc do toho zasahuje dvojka nebo ctyrka, ten tah se tyka (nejen) cele Prahy, tak to ma resit na globalni urovni MHMP/SC/stat.

0/0
13.8.2009 15:22

medved_cz

Re: Výsledek zúžení?

Vice pruchu = vice stojicich aut = vice coudicich/hlucicich motoru. A podle zakona a hygienickych norem by mela Praha magistralu okamzite uzavrit. Ostatne i toto zuzeni provedli az teprve na prikaz soudu.

Ostatne at si Praha 4 resi zacpy na magistrale u sebe. Stejne je 50% dopravy na magistrale diky kancelarskym centrum na Praze 4. Skrz Prahu po magistrale temer nikdo nejezdi.

0/0
13.8.2009 16:02

SuSE

Re: Výsledek zúžení?

Ta prima umera je mimo, patri tam ne=. Aut je urcita mnozina, tj. stejny pocet spalovacich agregatu. Poctem pruhu tak ovlivnis pouze, zda jsou nakumulovani na vesti siri a kratsi vzdalenosti nebo obracene (realne zabrane m2 se tak prakticky nemeni). Pouze kdyz vic "uskrtis spunt" (rozumej snizis pocet pruhu- plynulost prujezdu), emise se zvysi s ohledem na delsi cekaci lhuty / vozidlo.

A tohle prehravani typu "at se na ctyrce klidne udusi, hlavne ze na dvojce mame min co2" je sobectvi a alibismus (nejsem ani z jedne jmenovane casti).

0/0
13.8.2009 16:15

medved_cz

Re: Výsledek zúžení?

Nikoliv. Ta prima umera JE SPRAVNA. Ve spicce totiz stoji automobily az na Nuselak - takze usek s obytnymi domy je VZDY zaplnen. A v tu chvili plati, ze snizeni poctu pruhu snizi pocet vozu V OBYTNE ZONE. Zbyvajici automobily stoji tam, kde skodi mene.

Tady se totiz neskrti spunt, ale PRITOK ke spuntu. Spunt jsou krizovatky s Jecnou a Zitnou. Mimochodem - alternativou bylo postaveni semaforu na severnim konci Nuselaku, aby automobily v Legerove jezdili na zelenou vlnu. Proti tomu ale protestuje Praha 4 jeste vice.

0/0
13.8.2009 16:20

SuSE

Re: Výsledek zúžení?

Aha a kdyz je ten 1/4 pruh uzavren, tak ve spicce snad nestoji auta na (casteji spise  za) nuselak? A legerova je prazdna? Jinak objektivne vzato to skodi vsude stejne (nesouhlasim, ze na nuselaku to skodi mene, tezke kovy padaji do udoli na nusle). Rozumim, ze pokud v legerove bydlis, tak hajis pouze sve zajmy, ale je na to potreba koukat komplexne, co nejmene skodi.

0/0
13.8.2009 16:28

medved_cz

Re: Výsledek zúžení?

Nebydlim tam, ale umim pocitat. Hlavni problem magistraly totiz nejsou exhalace jako takove, ale prekracovani jejich limitu. Kdyz se kolona natahla pres Nuselak tak k jejich prekracovani nedochazelo. Ale klidne si ten ctvrty pruh znova otevrete. Ale nedivte se, pokud pak dojde soudni prikaz okamziteho preruseni provozu v Legerove. A ze k tomu mela Praha nakroceno.

0/0
13.8.2009 17:09

SuSE

Re: Výsledek zúžení?

no to by bylo teprve veselo;-)

0/0
13.8.2009 17:22

danny44

Re: Výsledek zúžení?

Oni totiž na Praze 4 na magistrále (tj. na ulici 5. května) také bydlí lidé....

0/0
14.8.2009 0:18

apokalypsa

Jeden pruh by stacil

Nechal bych jen jeden pruh, casem by to snad ridice uplne odradilo a mesto by zase zacalo byt pro chodce, ne pro plechove nesmysly.

0/0
13.8.2009 14:21

pk203

Re: Jeden pruh by stacil

já bych Ti zase nedával nic žrát...třeba by za pár tejdnů bylo na světě vo jednoho pitomce míň ;-D

0/0
13.8.2009 14:46

MUDr. František Teuner

Re: Jeden pruh by stacil

R^

0/0
13.8.2009 15:06

mokikin

Re: Jeden pruh by stacil

Obávám se, že tohle by platilo pouze na vyspělou společnost... "čecháčkové" by zarputile stáli kolonu třeba až o sjezdu na Říčany a měli plno řečí o svobodě atd...

0/0
13.8.2009 15:10

raz36

Re: Jeden pruh by stacil

Mily mockokine, kdyby ti cechackove (pokud se ti nelibi byt Cechem, tak odtud tahni treba na Rise, muzes se tam placat s nackama po zadechRvRvRv) presedli do totalne pretizene MHD, tak se doprava v Praze zhrouti. Specielne napr. I.P.Pavlova je na hranici bezpecneho provozu.

0/0
13.8.2009 15:17

raz36

Re: Jeden pruh by stacil

Myslite jen pro ozrale turisty? Ono totiz v centru krome kanclu, hospod a predrzenejch obchudku s picovinkama nic neni. Takze kdyz do kanclu nikdo jezdit nebude, zbydou jen ozraly turisti. Magistrala slouzi k prujezdu Prahou mezi Sever-Jih (proto Severojizni magistrala). Zadny jiny prujezd neexistuje a diky lidem jako Vy ani existovat nebude. RvRvRv

0/0
13.8.2009 15:13

KOLDAK

Re: Jeden pruh by stacil

Co takhle sleduju, tak většina aut má opravdu důležité poslání, třeba že řidič jede za roh na oběd

0/0
13.8.2009 15:57

raz36

Re: Jeden pruh by stacil

Vam neprislusi se vyjadrovat k nejakemu poslani. Proc? Protoze zpravidla ten, kdo neco nekomu zakazuje to sam mile rad dela. Prikladem jsou ruzni ekoteroristi, kteri zakazuji jinym vstup do CHKO a sami si tam stavi chaty (paron sluzebni sruby) ;-D;-D;-D

0/0
13.8.2009 17:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.