- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Deformační zóna obecně je část nějakého tělesa, jenž se při nárazu o jiné těleso deformuje. DZjsou velmi významné u všech dopravních prostředků, jež slouží k přepravě osob, zvláště u automobilů. Velikost DZ je dána především konstrukcí celého skeletu a karoserie vozidla. Pokud má vozidlo DZ malou, je mnohem větší šance na zranění osob nacházejících se uvnitř vozidla, u osobního automobilu typicky řidiče či spolujezdce.
DZ vynalezl Béla Barényi Patent byl schválen 28. srpna 1952. Do sériové výroby se deformační zóny dostaly v automobilech Mercedes-Benz 220, 220 S a 220 SE, které byly představeny 11. srpna 1959
To je sice pekne popsani konstrukcniho prvku, ale nejak to nesouvisi s debatou nize. V ni nikdo nerozebiral existenci deformacni zony, ale deformaci jako takovou...
http://zena.centrum.cz/volny-cas/kulturni-novinky/2009/8/13/clanky/chlapi-pustte-konecne-volant/
jo jo, tahle paní možná doplatila na to, že se snažila jet jako mužskej, ale neměla na to
pěknej článek
při bouračce nadělají vyšší škodu
a co tak nekupovat český wolsvagen
to nebylo z neznámých důvodů. Na 99,99 % prostě vjela do zatáčky moc rychle, ta zatáčka je zrádná, tu 60 tam nedoporučují bezdůvodně. A nebylo by to ani poprvé, co v těch místech je smrťák, stává se to několikrát ročně.
jj, to by jednoho nasr.alo, jít do nebe nenamalovanej... Jak vidno, Češi jsou mistři černého humoru...
... jak se píše v článku, asi není co řešit. Pokud řidička Fabie opravdu vyjela ze svého pruhu, je to její chyba, za kterou zaplatila cenu nejvyšší. Landrover mohl jet 70, 90 nebo 120, to je fakt, nicméně se obávám, že čelní náraz s Landroverem totálně zdemoluje Fabii už tak při rychlosti 60 až 70 km/h, což je součet 120 až 130 km/h. A to je prostě nepředstavitelná pecka, kterou Fabide jednoduše nemůže přežít, bohužel většinou včetně posádky. Kdysi dávno jsem si prožil mikrospánek ještě ve Wartburgu, skončil jsem čelně na stromě, který se zaříznul do přední kapoty asi 60 cm, ale motor vpředu je celkem dobrá brzda a pásy jsem měl zapnutý, takže jen zlomená klíční kost a nějaká ta žebra práívě od toho pásu a boule na čela od nárazu hlavy do čelního skla... a to bylo v rychlosti 75 až 80 km/h. Takže těch 120 nebo 130 je prostě konec.
S tím sčítáním to není tak jednoduché. Otázka je, s jakým nárazem to porovnáváš, hlavní je, jestli je ta překážka deformovatelná.
pro ostatní lidi naopak jistá smrt. ale budiž, nemá vjíždět do protisměru. zase telefonovala určitě.
Spíš jen zapoměla trochu zpomalit, je tam taková zrádná zatáčka, která vynáší do protisměru.
Docela by mě zajímalo, jak dopadli cestující z toho LandRoveru. Čekám rodinu a vážně uvažuju o koupi nějakého velkého těžkého terénního vozu právě kvůli podobným případům. Nechci svoje děti vozit v něčem, co váží jen pár set kg.
Stačilo si přečíst článek - vyvázli bez zranění.
Rovinky zakončené zatáčkou co vynáší , co na tom řešit .P.S. poznámka k fotu , to se hasiči z Hradce ale projeli