Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řidička fabie nepřežila na Klatovsku čelní srážku s landroverem

Tragická dopravní nehoda komplikovala dvě hodiny provoz na silnici I/27 z Plzně na Klatovy. Mezi Kokšínem a Dehtínem se čelně srazila dvě osobní auta. Střet s landroverem nepřežila 42letá řidička fabie. Policie dočasně řídila dopravu kyvadlově.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zena_zdena

nehádejte se:

Deformační zóna obecně je část nějakého tělesa, jenž se při nárazu o jiné těleso deformuje. DZjsou velmi významné u všech dopravních prostředků, jež slouží k přepravě osob, zvláště u automobilů. Velikost DZ je dána především konstrukcí celého skeletu a karoserie vozidla. Pokud má vozidlo DZ malou, je mnohem větší šance na zranění osob nacházejících se uvnitř vozidla, u osobního automobilu typicky řidiče či spolujezdce.

DZ vynalezl Béla Barényi Patent byl schválen 28. srpna 1952. Do sériové výroby se deformační zóny dostaly v automobilech Mercedes-Benz 220, 220 S a 220 SE, které byly představeny 11. srpna 1959 :-)

0/0
13.8.2009 14:45

El Negro Tulisan

Re: nehádejte se:

To je sice pekne popsani konstrukcniho prvku, ale nejak to nesouvisi s debatou nize. V ni nikdo nerozebiral existenci deformacni zony, ale  deformaci jako takovou... ;-)

0/0
13.8.2009 15:57

zena_zdena

Re: nehádejte se:

když ono to usekne konec příspěvku a mě to nebaví pořád kopírovat ;-)

0/0
14.8.2009 6:21

zena_zdena

Re: nehádejte se:

 zkouším kopírovat vzorce a nějak to nejde :-/

0/0
14.8.2009 6:30

zena_zdena

poslední pokus

http://www.sntcz.cz/Content.Node/is/34.pdf

0/0
14.8.2009 6:38

El Negro Tulisan

Jen pro info:

http://zena.centrum.cz/volny-cas/kulturni-novinky/2009/8/13/clanky/chlapi-pustte-konecne-volant/

R^

0/0
13.8.2009 14:26

zena_zdena

Re: Jen pro info:

jo jo, tahle paní možná doplatila na to, že se snažila jet jako mužskej, ale neměla na to :-/

pěknej článek

0/0
13.8.2009 14:35

hampl

fabie*landrover=tatarák

jo jo.fabie není tatra.

0/0
13.8.2009 13:47

činčo

V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

při bouračce nadělají vyšší škodu!!

0/0
13.8.2009 12:10

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

a co tak nekupovat český wolsvagen;-)

0/0
13.8.2009 12:23

raz36

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

Mile picidlo, v CR se plati podobna dan pojmenovana "povinne ruceni" podle objemu motoru..Rv

0/0
13.8.2009 14:05

zena_zdena

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

činčo asi nemá auto

0/0
13.8.2009 14:22

činčo

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

mám Formana jako s fabriky;-)

0/0
14.8.2009 10:06

činčo

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

z...;-D

0/0
14.8.2009 10:09

zena_zdena

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

do protisměru vjela ta fabie

0/0
13.8.2009 14:16

El Negro Tulisan

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

Nastesti v to LR sedel nevinej, a nebylo to naopak..... Se prober!!!!;-O

0/0
13.8.2009 14:29

El Negro Tulisan

Re: V Německu se platí vyšší daně z teréních aut, protože

Nastesti v tom LR sedel nevinej a ne naopak......... Se prober!!!!

0/0
13.8.2009 14:30

Pejsátko

Jestli to bylo v té zatáčce za Kokšínem,

to nebylo z neznámých důvodů. Na 99,99 % prostě vjela do zatáčky moc rychle, ta zatáčka je zrádná, tu 60 tam nedoporučují bezdůvodně. A nebylo by to ani poprvé, co v těch místech je smrťák, stává se to několikrát ročně. :-/

0/0
13.8.2009 12:09

cinsky_buh_srandy

možná ji jen spadla rtěnka mezi pedály

:-/

0/0
13.8.2009 11:54

Franfišek Dobrota

Re: možná ji jen spadla rtěnka mezi pedály

jj, to by jednoho nasr.alo, jít do nebe nenamalovanej... Jak vidno, Češi jsou mistři černého humoru...

0/0
13.8.2009 12:17

Kru-cipísek

Pokud je to tak,...

... jak se píše v článku, asi není co řešit. Pokud řidička Fabie opravdu vyjela ze svého pruhu, je to její chyba, za kterou zaplatila cenu nejvyšší. Landrover mohl jet 70, 90 nebo 120, to je fakt, nicméně se obávám, že čelní náraz s Landroverem totálně zdemoluje Fabii už tak při rychlosti 60 až 70 km/h, což je součet 120 až 130 km/h. A to je prostě nepředstavitelná pecka, kterou Fabide jednoduše nemůže přežít, bohužel většinou včetně posádky. Kdysi dávno jsem si prožil mikrospánek ještě ve Wartburgu, skončil jsem čelně na stromě, který se zaříznul do přední kapoty asi 60 cm, ale motor vpředu je celkem dobrá brzda a pásy jsem měl zapnutý, takže jen zlomená klíční kost a nějaká ta žebra práívě od toho pásu a boule na čela od nárazu hlavy do čelního skla... a to bylo v rychlosti 75 až 80 km/h. Takže těch 120 nebo 130 je prostě konec.

0/0
13.8.2009 11:45

AnalProbe

Re: Pokud je to tak,...

S tím sčítáním to není tak jednoduché. Otázka je, s jakým nárazem to porovnáváš, hlavní je, jestli je ta překážka deformovatelná.

0/0
13.8.2009 11:55

individual

Re: Pokud je to tak,...

Míra deformovatelností nemá se součtem rychlostí nic do činění. Pokud jedno auto jelo 60 km/h a druhé 70 km/h, střetla se rychlostí 130 km/h.

0/0
13.8.2009 12:16

AnalProbe

Re: Pokud je to tak,...

Jen jsem chtěl napsat, že obecně platí, že deformace při nárazu dvou stejně těžkých aut je to stejná, jako by jedno z těch aut STEJNOU rychlostí narazilo do zdi.

0/0
13.8.2009 12:43

El Negro Tulisan

Re: Pokud je to tak,...

To neni pravda!!!! Pokud deformacni zona obou aut pohlti stejnou energii, pak je to jako by auto narazilo do zdi. Pokud ne, pak se pri vypoctu beze v podtaz rozdil absorbovane deformacni energie, rychlosti a hmotnosti .....atd. Takze nemuzes napsat, ze kdyz auta jela jedno 60 a druhe 70, pak by to bylo jakoby narazilo kazde pri 130, to je blbost!!!!  Tohle muzes napsat pokud uvazujes na jedne strane auto pohybujici se rychlosti 70 a proti nemu jedouci ABSOLUTNE TUHOU prekazku rychlosti 60, pak to dava smysl.

0/0
13.8.2009 14:39

Hansus

Re: Pokud je to tak,...

Hmotnost protijedoucích vozidel, které do sebe čelně narazí, se může zanedbat. Důležité je kolik g bude při tomto nárazu. Např.jedno vozidlo pojede rychlostí 74 km/h a z protisměru vyjede vozidlo rychlostí 70 km/h, které narazí čelně do prvního vozidla, v obou vozidlech vznikne pro všechny osoby (tělesa) přetížení o velikosti cca 40g!! Řidič o hmotnosti 90 kg, pokud by nebyl připoutám, bude zatížen silou 3600 kg, pokud by byl připoután, tak hlava s krkem bude zatížená cca 240 kg. Pokud jedno z vozidel bude už hodně ojeté (pevnost plechů karoserie cca 50% nových), tak při takové kolizi by to znamenalo hodně zlý konec....Lidé jezděte opatrněji, je lépe vyjet dříve, nebo přijet do cíle Vaší jízdy později, ale celí a s celým vozidlem.

0/0
13.8.2009 13:40

AnalProbe

Re: Pokud je to tak,...

Hmotnost se může zanedbat? 8-o Hmotnost rozhodne o tom, v jakém poměru se vozidla podělí o deformaci!

0/0
13.8.2009 13:57

El Negro Tulisan

Re: Pokud je to tak,...

O tom rozhodne tuhost karoserie...

0/0
13.8.2009 14:40

AnalProbe

Re: Pokud je to tak,...

Aha, to jsem se vyjádřil vyloženě špatně, "deformací" jsem myslel sílu, která působí na vozidlo v okamžiku srážky. Ta je prostým součinem hmotnosti a zrychlení (v tomto případě spíš zpomalení).

0/0
13.8.2009 15:03

El Negro Tulisan

Re: Pokud je to tak,...

;-)Tak to potom jo, no zkratka zaverme je to, ze se hmotnost nezanedba.... A je to..

0/0
13.8.2009 15:54

Hansus

Re: Pokud je to tak,...

Omlouvám se, silové poměry na dotyčné vozidlo, jsou úměrné jeho hmotnosti, ale velikost deformací je úměrná tuhosti karoserie, ale také velikosti napětí v ohybu, tahu, střihu, či krutu. Pokud jedno vozidlo bylo hodně ojeté, a to druhé zánovní, pak je to jasné....

0/0
14.8.2009 8:29

icmek

klasika. bezpečné auto, ale jen pro toho kdo ho má.

pro ostatní lidi naopak jistá smrt. ale budiž, nemá vjíždět do protisměru. zase telefonovala určitě.

0/0
13.8.2009 11:39

Pejsátko

Re: klasika. bezpečné auto, ale jen pro toho kdo ho má.

Spíš jen zapoměla trochu zpomalit, je tam taková zrádná zatáčka, která vynáší do protisměru. ;-)

0/0
13.8.2009 12:11

panenka.zizala

Re: klasika. bezpečné auto, ale jen pro toho kdo ho má.

.. dostala infarkt .. Byla po smrti už v době nárazu ..

0/0
16.8.2009 16:28

jmen0.prijmeni

co se stalo lidem v tom druhém autě

Docela by mě zajímalo, jak dopadli cestující z toho LandRoveru. Čekám rodinu a vážně uvažuju o koupi nějakého velkého těžkého terénního vozu právě kvůli podobným případům. Nechci svoje děti vozit v něčem, co váží jen pár set kg.

0/0
13.8.2009 11:27

gevi

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

Stačilo si přečíst článek - vyvázli bez zranění.

0/0
13.8.2009 11:32

Mr_Hankee

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

Uvažovat takhle všichni, co budeš dělat, až budou mít všichni obrněný transportér??

0/0
13.8.2009 11:40

vozova.hradba

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

Co to je za argument?

0/0
13.8.2009 12:05

Mr_Hankee

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

A v čem jiným chceš jezdit, abys byl při nárazu těžší než chelsea traktory? Postupně přejdeš k hummeru a obrněnýmu transportéru, pak už zbejvá jen tank... ;-O

Btw. zas bych jejich vliv na bezpečnost nepřeceňoval. Proti kamionu o moc větší šanci nemají a velká spousta mrtvých je i z řad chodců, cyklistů, motorkářů a víkendových diskoškářů, tam váha auta pro bezpečnost jeho osazenstva nemá valnej vliv. Takže investovat x set tisíc navíc do takového auta, to teda znám cenově efektivnější způsoby, jak chránit své zdraví pro změnu v jiných oblastech, na který se kašle (životospráva)...V

0/0
13.8.2009 12:46

raz36

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

Ano, jdete do toho, vybirete auto s podvozkem na ramu (to je dulezite, vsechno, co ma samonosnou karoserii se zmuchla a tudiz je velmi nebezpecne).  Dale nechte namontovat celni a bocni ramy (to jsou ty nerez trubky).R^

0/0
13.8.2009 14:12

MagorA

Re: co se stalo lidem v tom druhém autě

V článku nepíší, o jaký LandRover šlo. Jezdím s Deffenderem, s pevnostním nárazníkem, trubkou a navijákem vpředu, tedy trochu "tank", a výška auta by také v případě s kolizí s osobákem byla výhodou. Ale narazit do pevné překážky nebo se převrátit (a to by šlo často celkem snadno) bych se s tím nechtěl, podvozek je sice robusní pevný rám, ale karoserie je o to chatrnější. Jako "rodinné" auto to nedoporučuji, na delší trasy je to trochu "za trest", není to zrovna pohodlné auto.

0/0
16.8.2009 16:56

karel66

KDO TO TAM ZNÁ , TEN SE NEDIVÍ

Rovinky zakončené zatáčkou co vynáší , co na tom řešit .P.S. poznámka k fotu , to se hasiči z Hradce ale projeli

0/0
13.8.2009 11:02

AnalProbe

Re: KDO TO TAM ZNÁ , TEN SE NEDIVÍ

poznámka k fotu: je to ilustrační foto :-)

0/0
13.8.2009 11:42

JSX

Re: KDO TO TAM ZNÁ , TEN SE NEDIVÍ

Divím se ale,že jsou stále mezi námi lidé,kteří nechápou pojem illustrační foto.

0/0
13.8.2009 11:49

karel66

Re: KDO TO TAM ZNÁ , TEN SE NEDIVÍ

se divím jak nás novináři v dnešní době krmí ilustračními foty z nějakého virtualního archivu

0/0
13.8.2009 12:21

Ftipnejj

Kdo

Kdo asi jel neprimerenou rychlost, fabie to asi nebyla.

0/0
13.8.2009 10:54

Dalíkova vila v Toskánsku

Re: Kdo

podle popisu jeli ve svém pruhu, tak i kdyby jeli 380 km/h, tak to je jedno, když ona vyjela bezdůvodně ze svého ne ? :-(

0/0
13.8.2009 10:58

Ftipnejj

Re: Kdo

To tam puvodne nebylo, beru z5

0/0
13.8.2009 10:59

Bonelord

Re: Kdo

Jak jsi na to přišel?8-o

0/0
13.8.2009 11:21

mattonka

Re: Kdo

normálně... v nadpisu si přečte "Landrover" a tím to pro něj končí. Kdo má terénní auto, je automaticky pirát silnic.

0/0
16.8.2009 16:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.