Diskuze

Na pražské ulice se nevrátí skoro pětina zrušených přechodů

Technická správa komunikací začala s obnovou zeber, které před pár měsíci odstranila. Ne všechny zrušené přechody, které křižovaly i tramvajové koleje, se vrátí na původní místo. Téměř pětina se už na vozovce neobjeví. Někde kvůli tomu, že zde nejsou třeba, jinde být podle předpisů nesmějí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Martin Šubrt

12. 8. 2009 16:23
...

Dovysvětlení k článku. Těch 16 přechodů se nevrátí proto, že buď je na stejné křižovatce druhý přechod, nebo šlo o místo, kde jezdí jen tramvaje a jako na 100 existujících dalších místech v Praze tam přechod být nemusí. To je třeba případ vjezdu do tramvajové zastávky I.P.Pavlova, u Tylova náměstí (Bělehradská - Jugoslávská), kde jezdí jen tramvaje a chodci přecházejí naprosto kdekoli stejně. Přechod by je jen mátl, když na něm stejně musí dát přednost tramvaji a nic jiného tam nejede.

Přechod v Ječné a na Smetanově nábřeží jsou jediné 2 přechody, kde to zatím nejde. V Ječné by šlo o přechod přes 2 jízdní pruhy v jednom směru bez čekacího ostrůvku, který se tam nevejde. Vzhledem k intenzitám dopravy se ulice zatím zůžit nedá, semafor je moc blízko jiného, do 100 m a blokoval by odbočení v předchozí křižovatce. Na Smetanově nábřeží se obnoví přechod u Karlových lázní, ten, co se neobnovuje má opět přechod se semaforem do 100 m daleko.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

12. 8. 2009 16:27
Re: ...

Vzhledem ke stylu jízdy řidičů byl ten původní i přes vyznačení velmi nebezpečný, opět přes dva jízdní pruhy. Což ale neznamená, že v tomto místě se přecházení dále řešit nebude. Ještě je ve hře úprava legislativy, ale ministerstvo zatím spí...    

Kromě těch 79 přechodů, co se tu řeší, Praha zmapovala ještě dalších 300. Aktuálně obnovuje ještě dalších 24, které byly vyznačeny špatně. Postupně budou všude doplněny nápisy POZOR TRAM. Nejméně u 15 přechodů přibude v rámci této akce bezbariérová úprava a naváděcí prvky pro nevidomé. Kromě toho je rozkresleno typové řešení na přechody přes zvýšené pásy, připraveny legislativní změny do vyhlášky i zákona, instituty místa pro přecházení atd.

0 0
možnosti

J i ř í

12. 8. 2009 12:48
Typicky české řešení.

Napřed konat, pak přemýšlet.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

12. 8. 2009 16:31
Re: Typicky české řešení.

Nejdřív konalo ministerstvo a do vyhlášky dalo bez projednání s Prahou natvrdo, že zebra na kolejích být nesmí. Praha protestovala, poslala fotky cca 200 přechodů, kde s tramvajemi na kolejích jezdí i auta a tak zebry zmizet neměly. Ministerstvo rok a půl neodpovídalo a nutilo trvat na vyhlášce, když začalo hrozit sankcemi, nezbývalo než zákon (vyhlášku) začít dodržovat a přechody dle ní začít mazat. Na odborné připomínky Prahy ministerstvo neslyšelo, až když se ozvali lidé, Pražské matky, tak teprve vyslyšelo všechny pražské argumenty a přislíbilo změnu vyhlášky a možnost zebry na koleje opět vyznačit. Což Praha ráda udělala a ještě si během té doby zmapovala VŠECHNA místa, kde se TT přechází a řadu vyznačí bezpečněji.

0 0
možnosti

Novakbob111

12. 8. 2009 12:45
prechod i do slepe ulice

cesi jsou jak deti. Nechteji brat zodpovednost za svoji gencode neschopnost. Proto se uz je v PRag na kazdy krizovatce semafor (nejnoveji branik-cca 10 aut z vedlejsi ulice za 1 hodinu) a prechody do slepych ulic viy. Prag-Zbraslav....

0 0
možnosti

________________________________

12. 8. 2009 13:40
Re: prechod i do slepe ulice

No a nejhorší pro tebe musí být, že k českému národu také patříš a navíc pro Němce znamenáš jen emigrantský odpad, bobánku. :-P

0 0
možnosti