Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ministerstvo dopravy zavřelo STK. Autu po kontrole upadlo kolo

Krajský úřad ve spolupráci s ministerstvem dopravy uzavřel stanici technické kontroly v Sokolově. Její technik loni špatně odhadl stav vozidla a pustil jej do provozu, po dvou měsících se autu za jízdy ulomilo kolo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dandelineman@

Jaká je vlastně lhůta pro reklamaci

zjištěné závady po kontrole na STK?

0/0
6.8.2009 21:49

pinguone

v clanku chybi podstatne

..a sice,proc se kolo ulomilo...:-P

0/0
6.8.2009 10:25

swiss111

a kdy pro korupci zavrou vsechny jine?

0/0
6.8.2009 10:15

ceskejPigmej

Čo je kolísavé, nech odpadně!

Gustáv Husák

;-D;-D;-D

0/0
6.8.2009 10:00

geroc

Aktuálnost.

Tak tahle zpráva jestli se nepletu je cca měsíc "čerstvá". Holt je léto a okurková sezóna že jo paní redaktoři ? Rv

0/0
6.8.2009 9:33

Michail

Přizpůsobit rychlost jízdy technickému stavu vozidla

V dopravních předpisech je hned na začátku napsáno, že řidič je povinnen přizpůsobit rychlost a způsob jízdy technickému stavu vozidla, povětrnostní situaci, stavu vozovky atd.

Pokud tedy jedu starým autem, které má mnohem slabší brzdy, horší ovladatelnost a chování podvozku, jsem povinnen jet tak abych jel bezpečně. Tedy tam, kde jedu s novou Oktávkou 80, tam stejně bezpečně projedu 35-letou Škodou 100 rychlostí 50km/h. Chyba není ve starých autech, které splňují jiné technické standardy, chyba je v řidičích.

0/0
6.8.2009 9:31

Dandelineman@

Re: Přizpůsobit rychlost jízdy technickému stavu vozidla

je to jako kdybyste se v brnění hrdě postavil kulce z pistole. Majitelé dražších a novějších aut vám kašlou na to, aby se za váma plazili 40cítkou.

0/0
6.8.2009 9:38

ceskejPigmej

Re: Přizpůsobit rychlost jízdy technickému stavu vozidla

Dopravní předpisy jsou ale v tomto přímo v rozporu s jiným nařízením.

Kdybych měl přizpůsobit rychlost jízdy špatnému stavu vozovky na dálnici v úseku, který jsem zmiňoval níže (dálnice na Bratislavu za Blučinou), abych si neničil podvozek auta a aniž bych porušil další zákaz - souvislou jízdu v levém pruhu, tak bych na tomto úseku musel jet nižší rychlostí, než nařizuje provoz na dálnici. A co teď?!  :-/;-€

0/0
6.8.2009 10:10

ceskejPigmej

Re: Přizpůsobit rychlost jízdy technickému stavu vozidla

Chyba je v politicích!

Kdyby 20 let nekradli a nezadlužili stát, tak dnes mohla mít Koruna takovou hodnotu, že by na nové auto měl každý. Všechno se vším souvisí a současné oficiální čísla, jako je zadluženost státu, domácností, deficitní rozpočet a další, jsou špičkou ledovce, kde všude za ty roky investice chybí a nejsou na to peníze.

Obávám se, že dnes jsme již za hranicí kdy bysme byli schopni se z toho srabu ještě vyhrabat vlastními silami.:-(

0/0
6.8.2009 10:32

mmkk

Re: Přizpůsobit rychlost jízdy technickému stavu vozidla

;-D

0/0
6.8.2009 10:44

Michail

Upadlé kolo?

Nemluvím o tomto konkrétním případu, ale třeba na Škodovkách praskaly poloosy. Takové kolo upadne bez varování. Aby to poznali na STK, museli by každý týden auto rozebrat a všechny důležité díly důkladně zkontrolovat na rentgenu.

Upadlá kola vidím v polovině případů na autech do 3 let věku, kdy ještě nebyli ani jednou na STK. Chyba je v tom, že zde prodávaná auta jsou navržena pro německé silnice, zatímco u nás jsou silnice stejně hrozné jako na Ukrajině. Pro naše cesty jsou konstruovány auta značek VAZ, Moskvič, Volha. I západní automobilky vyrábějí pro ruský trh svá auta se zesíleným podvozkem, bohužel je neprodávají u nás, zřejmě je mate geografická poloha naší země. Podle stavu silnic by ale naše země měla být někde mezi Ruskem a Ukrajinou.

0/0
6.8.2009 9:22

onemar

Re: Upadlé kolo?

Co máte pořád s těma poloosama? I když ti prdne poloosa tak ti neupadne kolo, drží ho spodní čep,čep řízení a samotná těhlice s tlumičem.

0/0
6.8.2009 9:34

stewiegriffin

Re: Upadlé kolo?

to je sice taky pravda, ale kvalitni kontrola i techto soucastek bez rozebrani teto casti auta a pouziti rentgenu je taky nemozna. takze v jadru pudla ma vlastne pravdu. jinak s tema poloosama ma taky recht. u danich kol ci kol na navesech kamionu. tam kdyz praskne poloosa, leti vam kolo do papa.

0/0
6.8.2009 9:49

onemar

Re: Upadlé kolo?

Poloosa u návěsu?

0/0
6.8.2009 10:06

freak2

Re: Upadlé kolo?

On těma Škodovkama myslel typy 105, 120 ... víme?;-)

0/0
6.8.2009 10:18

onemar

Re: Upadlé kolo?

Ale to platí i pro 120tku, tam ti kolo taky neupadne, jen se nerozjedeš.

0/0
6.8.2009 10:22

von Kleist

Re: Upadlé kolo?

Kdepak, tenhle zaver ohledne poloosy by platil mozna tak pro 130tku, ktera ma "jiz" kloubove hridele. 105,120 ma kyvnou poloosu, ktera konci az v prevodovce, misto, kde praskala, je v kuzelu (u pera, za loziskem), na kterem sedi buben. Odpadne to i s kolem. Priciou byl obvykle zanedbany servisni postup demontaze a montaze zadniho bubnu. 13x ma kloubovy hridel a pak hridel v rameni. Pri poruse klouboveho hridele to je nejde. Pokud praskne hridel kola a praskne za loziskem (coz se v podstate nestava) uleti kolo take (ale to pak na vsech autech :o) ). Ono totiz zalezi, cemu kdo rika poloosa....

0/0
6.8.2009 11:18

onemar

Re: Upadlé kolo?

Tak já dělal zlomenou poloosu na š120 jen jednou a byla upálená těsně u převodovky, před kamenama. Jinak dík za info.

0/0
6.8.2009 12:43

onemar

Tady u toho připadu to auto asi nezajelo ani na jámu.

Kontrolor, který pracuje ve stanici Tekoso v Sokolově, pustil vloni v červenci na silnici vůz Ford Fiesta. O dva měsíce později v autě havarovala a zranila se sedmapadesátiletá řidička.

Fordu totiž upadlo za jízdy kolo. "Utrhl se levý závěs zadní nápravy. Kvůli korozi. V autě, které sjelo ze silnice, seděli v tu chvíli tři lidé. Došlo tam ke zranění bez trvalých následků," řekla mluvčí sokolovské policie Věra Krajníková.

0/0
6.8.2009 12:52

von Kleist

Re: Upadlé kolo?

Poloosy praskaly, protoze se nekdo neobtezoval si precist servisni postupy ohledne zadni napravy  nebo je nedodrzoval. Uplne "bez varovani" to take nebylo.

Z jakeho duvodu odpadavaji ta kola na novych autech?

0/0
6.8.2009 11:29

Dandelineman@

prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

;-D. To psal asi úplnej blb. Např. pro splnění emisních limitů  pro  30let stará auta stále platí jiné předpisy jako pro ta novější. Pochybuji že ty Wartburky, Barkasy, Škody 100 a jiná změť železa na silnicích splňují vůbec něco...

0/0
6.8.2009 8:36

Noe007

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

Dnes již 2/3 hřišť nesplňují to co před 10lety a my jsme si na nich bez problémů hráli. Dokonce jsou i dětská hřiště, která jsou stará 5let a jsou pro nevhodnost zavřená. To platí i o autech.  A propo není špatné auto, ale špatný řidič...... i když některá dnes vyáběná auta jsou v horším pojízdném stavu, než auta 30 let stará....

0/0
6.8.2009 9:11

Dandelineman@

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

v tomhle si dovolím oponovat. Především auto není hřiště. Doprava za 30 let zhoustla minimálně 20x a řidič, který NEMÁ svoje auto vybaveno posilovačem, ABS, EPS, ASR, airbagy a jinými elektronickými vymoženostmi má takový handicap, že by např. v zimě musel reagovat 10x lépe než řidička, která v takto vybaveném autě zrovna telefonuje. O tom, že přestárlá auta zbržďují provoz i nových zemědělských strojů ani nemluvě. Navíc, řidič v tomto automobilu má minimální šanci na přežití... 

0/0
6.8.2009 9:36

Noe007

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

ABS tě před nárazem neuchrání, ale je to jistě dobrý pomocník. . Je jasné, že s tím a  tím autem seknu zatáčku v takové rychlosti, že si na autě nic nevrzne a bude to auto 15 let staré. Naopak se dnes vyrábějí auta, kdy při poloviční rychlosti čekáš, kdy se při kroucení auto nepřevrátí. No, proto není auto jako auto. A taky není špatné auto, ale špatný řidič. PS: šanci na přežití není úměrná velikostí vozu, ale tím co ti napsal samotný osud. Umřeš i v hamru......

0/0
6.8.2009 9:58

Tomach

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

S poslednim tvrzenim se urcite neda souhlasit. Maximalne poupravit, ze sance na preziti je umerna velikosti A KVALITE vozu. Pokud vezmeme dve auta stejne znacky vyrabene ve stejnem state, jedno bude nakupni taska, druhe pro maminu s deckama (SUV) tak mi ver ze pokud do sebe ty dve vrazej, tak muzes mit v osudu napsano cokoliv, ale ta co jela nakupovat se uz bude jen z vejsky koukat jak si ta co vezla deti do skoly jen upravuje pocuchanej uces.

0/0
7.8.2009 19:02

stewiegriffin

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

tak tady si dovolim oponovat  zase ja. krome toho posilovace, ktere ovsem musi byt ty lepsi a po evrope jich jezdi jen takovych rekl bych 5-10%. jsou ostatni, jak vy rikate vymozenosti, v mnoha pripadech spise na zavadu a diky nim se jizdni vlastnosti vozidla muzou naopak zhorsovat. cim vice techto "serepeticek" auto ma, tim mene jej paradoxne ovlada ridic. posadit v zime do takoveho auta pani s telefonem u ucha, nedojede ano do vedlejsi vesnice, coz je v cechach rovno maximalne 2 km. a air bagy? jak by rekl klasik: dejte misto nich macety a uvidite, jak se bezpecnost na silnicich vyrazne zlepsi. ;-)

0/0
6.8.2009 10:00

Tomach

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

No kdyz jsme u tech paradoxu - pradoxne je prave dobre ze ridic ovlada auto min a min, protoze ridic je ten nejchybovejsi element. Jinak asi mas jine informace, ale napriklad v Au bude stability control u novych vozu povinne, protoze po hodne dukladnych testech se zjistilo z v naproste vetsine pripadu pomuzou vybrat situaci kterou by normalni ridic jinak nezvladl.

Ta pani s telefonem v takovem aute by mela vetsi sanci ze nedostane smyk nez jina s vyvalenejma vocima ve favoritu.

To s tema macetama bych nevidel rozumne, grazlove by si je odmontovali a odnesli by to slusny lidi do kterejch by to takovej magor napalil. A jine metody v CR stejne neuspejou, sice napad s bodama dobry, ale realizace holt na prd.

0/0
7.8.2009 19:14

von Kleist

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

Ridic by mel jezdit tak, aby tyto systemy slouzily jako nouzove a ne jako provozni, jinak se muze jednou hodne divit... A jedine, co z toho ma opravdu dulezity prinos je ABS.

0/0
6.8.2009 11:21

Dandelineman@

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

protiprokluz kol ASR je v zimě stejně užitečný. Tyto systémy musíte používat denně abyste zavčas zjistil jejich případnou dysfunkci, což jistě víte. V nouzi by mohlo být pozdě...

0/0
6.8.2009 11:49

von Kleist

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

To znamena pocinat si tak, aby byly pokud mozno stale v cinnosti?? To tomu autu moc neverite....

0/0
6.8.2009 12:34

Tomach

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

To je taky prima to takhle testovat. Kurna ze ja mam tak nudny auto ze si to pri kazdem nastartovani zkontroluje samo...;-D

0/0
7.8.2009 19:04

zoufalec1

Re: prý budou auta jen v dobrém tech.stavu

Pro stará vozidla platí, že musí splňovat emisní limity dané jejich výrobcem v době jejich vzniku. Nelze požadovat, aby se v tomto směru rovnaly dnešním vozům. Myslím, že vzhledem k tomu, že jich jezdí jen málo a stále jich ubývá je toto řešení v pořádku.

0/0
6.8.2009 9:17

tojsouveci

I když

I když se podvádí, tak rapidně nestoupá zavinění nehod technickou závadou. Tuším, že se pohybuje někde kolem 1%. Ovšem jako nafouknutí bubliny se to hodí a to zejména v této okurkové sezóně.

0/0
6.8.2009 8:19

Dandelineman@

Re: I když

to bude asi tím, že už se tak povádí řadu let.

0/0
6.8.2009 8:26

Darkman_06

Re: I když

R^!!Po dlouhé době rozumný názor. Opravdu velmi často je problém v jinde. Alkohol, rychlost, hazard. Pokud vidím nehody neřekl bych, že jsou součastí staré auta. Nedohy jsou často i na dálnicích a tam staré auto člověk neuvidí.

0/0
6.8.2009 8:50

vymrzovac

Re: I když

R^souhlas

0/0
6.8.2009 9:12

Dandelineman@

Existují STK

kde vám za peníze dají známky i na vrak - pokud na něm drží SPZ. Většina majitelů STK jsou bývalí polcajti, takže to tak vypadá. Tady ten asi nebyl...;-D

0/0
6.8.2009 8:05

vymrzovac

Re: Existují STK

to zase nemáš pravdu.....dají ti známky do ruky, a nalep si je sám !;-D  Některá auta tam vůbec nejezdilaRv

0/0
6.8.2009 8:08

Dandelineman@

Re: Existují STK

tak daleko jsem to bohužel ještě nedotáhl. Ale dá se tomu věřit. Je až k nevíře, že o tom ví všichni a zároveň nikdo ;-)

0/0
6.8.2009 8:14

vymrzovac

Re: Existují STK

to byl hlavní důvod zavádění kamer

0/0
6.8.2009 9:13

ceskejPigmej

Re: Existují STK

Máte mít nové auta a nemusíte tam chodit 5 let.:-)

0/0
6.8.2009 8:17

eddiel

Re: Existují STK

To je dobrá připomínka, ale ne každej má na nový auto.

0/0
6.8.2009 8:21

Dandelineman@

Re: Existují STK

no vo stáří nejde, ale kdo z toho má pořád sundávat ty doplňky. O výšce vzorku na gumách, šířce kol a obsahu lékárničky ani nemluvě. Kdo se v tom má vyznat? Ve státě, kde se mění předpisy jako na běžícím páse jsou to vyhozený prachy.

0/0
6.8.2009 8:24

drevak_patlak

Re: Existují STK

To bych ale musel mít nové auto každých 5 let... Kromě toho je úplně nové auto nejhorší možná investice, za těch 5 let ztratí většinu tržní ceny, byť je pořád ve velmi dobrém stavu. Na starších šunkách se tolik neprodělává.

0/0
6.8.2009 8:24

ceskejPigmej

Re: Existují STK

Ale je to paráda. Po třech letech ho prodáš zpět dealerovi s nějakou ztrátou a koupíš si zase nové. Věřte mi kucí, je to pohodlnější pro život a to neustálé chození kolem starých střepů vás taky jednou přestane bavit.:-)

0/0
6.8.2009 8:32

von Kleist

Re: Existují STK

No jo, ale abys tohle mohl praktikovat bez vetsi ztraty, musi byt nekdo, kdo to kolem tech strepu chodi a od dealera si je, jakozto jetinu, koupi...

0/0
6.8.2009 11:42

artN

Re: Existují STK

No já teda nevím, kupuju vždycky nový auto a STK jsem vždycky dostal na 4 roky;-D možná jsi neměl nikdy nový auto nebo to za poslední rok změnili8-o?

0/0
6.8.2009 8:51

vymrzovac

Re: Existují STK

raději se podívej, bylo to 6 let

0/0
6.8.2009 9:14

ceskejPigmej

Re: Existují STK

Nebo je to taky tím, že ho po třech letech měním a nemám s tím zkušenosti. Co ty na to?:-)

0/0
6.8.2009 10:12

ceskejPigmej

Je to šikana státu a blbost úředníka.

Žádný technik na kontrole STK nemůže zjistit třeba výrobní vadu, nebo naprasklý čep, pokud celé auto nerentgenuje.

A jestli někomu upadne kolo třeba za týden po odjezdu z STK, tak nikdo neví jestli během té doby majitel nepřevážel v aute metráky pšenice, nebo maltové směsi, jako to většina čechů dnes dělá, než by si zaplatili odvoz!

Stát se to u nás, tak by asi narazili! Nehledě na to, že dnes stav silnic připomíná minové pole po výbuchu a i nový vůz má po celodenní jízdě na takové silnici za dva roky podvozek zralý na generálku!

Nejsmutnějším na tom je, že za toto vám ministerstvo dopravy, ani Správa silnic a dálnic nic nedají a pojistit se na to taky nedá, ale dálniční známky se zdražují vesele dál!

;-€;-€

0/0
6.8.2009 8:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.