Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osm procent žen nechce být matkou. Ubývá i těch, které plánují druhé dítě

Tři stovky žen se v Česku každý den stanou matkami. Mateřství je právě teď v módě. Přesto zároveň přibývá žen, které si nepřejí mít potomky vůbec. Podle nejnovějšího průzkumu Univerzity Karlovy a Výzkumného ústavu práce a sociálních věcí je jich šest až osm procent. Což je téměř dvakrát tolik, než kolik jich zůstávalo bezdětných před dvaceti lety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Annabell Lee

se nezblázněte

tak vyhyneme, no a co. Vždyť je úplně fuk, jestli tady budou za sto a víc let mravenci nebo lidi, stejně se toho asi nikdo z diskutujících nedožije.

0/0
7.8.2009 15:45

renule

mít či nemít děti

Musím říct, že soudit někoho za to, jaký chce žít život je tak trochu na hlavu.

Sama jsem v situaci, že vím, že vlastní děti mít nikdy nebudu, prostě to nepůjde, kdyby se automaticky předpokládalo, že děti mermomocí chci/ chceme, asi bychom si měli nejaké to děťátko adoptovat, abychom s partnerem naplnili očekávání naší společnosti, "splnili" si naši povinnost mít děti...Popravdě, ano,do 25 let jsem nepřemýšlela jinak- děti chci, děti musím mít, když to nepůjde, tak adopce.Nyní si již nejen uvědomuji, že děti nemusí být nutně ten hlavní důvod našeho žití,ale také se ptám, kdyby všem těm vlastníkům vlastních dětí nezbývalo, něž si děti adoptovat, zda by do "toho" šli, zda by chtěli mít děti. Martýrium adopčního řízení, soudy, čekání s nejistým výsledkem.Problémovost dětí. Musím říct, že po letech přemýšlení, nevidím v rodičovství to jediné dokonalé štěstí rodiny. nejsem líná, ani sobecká,spíš vím,že život má vedle bílých i černé stránky. Jsou opravdu i jiné životní priority na světě.  

0/0
4.8.2009 19:29

Esme.Zlopocasna

Re: mít či nemít děti

R^

0/0
5.8.2009 9:37

anžto

co to pořád plácáte o vyhynutí

tak vyhynem, koho to tankuje:-P

0/0
4.8.2009 13:19

_m-

Re: co to pořád plácáte o vyhynutí

Viď? ;-)

0/0
4.8.2009 13:26

anžto

Re: co to pořád plácáte o vyhynutí

:-) navíc těch 8% žen si to klidně ještě může rozmyslet, tady se z toho dělá drama:-)

0/0
4.8.2009 13:32

Lemaxik

25 procentm zen jsou tluste bachyne s nevalnym..

xichtem a z toho 8 procent e, ze nechce mit deti, proste se nechytaj....zustavaji samy a pak rvou, ne ze je nikdo nechce, ale ze ony nechteji deti... alibismus tlustoprdek.

0/0
4.8.2009 13:14

godys

ve 20ti na dítě ani nepomyslí, ve 30ti mají ještě času dost

a ve 40ti najednou zjistí že už to nejde....a ve stáří zůstávají sami....:-)EU

0/0
4.8.2009 13:09

anžto

Re: ve 20ti na dítě ani nepomyslí, ve 30ti mají ještě času dost

nemusí být sami, ale s partnerem. Kolik je lidí, co maj dětí a vnoučat a umírají taky sami - to není žádné pravidlo:-)

0/0
4.8.2009 13:33

Pan Navratil

Re: ve 20ti na dítě ani nepomyslí, ve 30ti mají ještě času dost

NJN ale ti bezdětní jsou "sami" všichni.:-)

0/0
4.8.2009 16:43

_m-

Re: ve 20ti na dítě ani nepomyslí, ve 30ti mají ještě času dost

jak se to veme. Moje teta je bezdětná, je těžce nemocná a děti nemá. Z manželovy strany nebyl ani významný zájem rodiny - takže já a bratr  jsme svůj čas dělili mezi naše rodiče a je (dneska už máme jenom "babičky" ), ale teta, jako učitelka a velmi společenský člověk má spousty přátel jak mezi svými vrstevníky, tak i žáky a jejich potomky - ti všichni ji průběžně navštěvují, pomáhají, vyřizují za ni to, co nemůže.  Tudíž já, jako jedna z mála, k ní chodím jenom na kafe (má uklizeno, nakoupeno, zařízeno....)  - a to se musím ohásit, aby vůbec byla doma a měla na mě čas :-)

0/0
5.8.2009 9:50

J.J.HOLKA

nová vláha ;-)

http://www.novinky.cz/domaci/175398-vice-nez-tretina-ceskych-deti-se-narodi-jako-nemanzelska.html

0/0
4.8.2009 12:51

Kenneth 706

Anketa

Co je to za stupidní anketní otázku??? Co tam dát rovnou něco jiného - odsuzujete lidi, co si nechtějí koupit auto? Co nechtějí jet na dovolenou do Austrálie? Má to naprosto stejný význam. Mít nebo nemít dítě je rozhodnutí každého a je to o jeho volbě jak chce strávit svůj život. Proč bych vůbec měl proboha uvažovat jestli někoho za to odsuzovat nebo ne???

Opravdu totalitní myšlení, kdo vybočí z řady, měl by být zavrhnut. Fuj, tohle je hnu. ;-€ Rv

0/0
4.8.2009 12:24

anžto

Re: Anketa

R^

0/0
4.8.2009 13:16

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Anketa

to je fakt ... dítě má taky starter a klíček na vypnutí ...;-)

0/0
4.8.2009 14:40

Miluše15

Re: Anketa

Nemá, to je jasné. Ale právě proto by si to, zda si ho pořídí, měli lidé rozmyslet lépe, než zda si koupí auto. Protože auto dám v nejhorším do bazaru, pokud se mi nelíbí. Děti ale v bazaru, pokud vím, neberou.

0/0
4.8.2009 15:22

moim

Nestačím se divit...

...co v této diskusi padá za hlody ! ;-D Vydávat tuhle diskusy, tak mám docela dobrou živnost! R^

0/0
4.8.2009 10:45

nonick

Komu tenhle trend prospěje - Evropa za 20 let:

http://www.youtube.com/watch?v=W1eZyc5Kyuk&feature=related

0/0
4.8.2009 10:44

terih

2012

A v roce 2012 má být konec světa - je o tom na netu spousta článků.. - taky důvod.. ;-)

0/0
4.8.2009 10:35

_m-

Re: 2012

Ale to nebude úplný konec - vyvolení přežijí :-P

0/0
4.8.2009 10:39

anžto

Re: 2012

vesmírní lidé?;-D

0/0
4.8.2009 13:20

_m-

Re: 2012

Nojo - tad nějak ;-)

0/0
4.8.2009 13:27

nadclovek

Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

Nechcete se množit? No a co? Umřete, smrad vyvane a vaše místo zaujmou bytosti perspektivní. Romové, muslimové...

0/0
4.8.2009 6:33

mnuapel

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

Je to pravda, vyhynieme, alebo bude to skoda ze sa tak stane koli takemu peknemu idealu ako SLOBODA ZENAM ... Slobodu sme zenam dat nemali pretoze s nou nevedia zit, je to najvacsia chyba co europska civilizacia urobila.

0/0
4.8.2009 7:04

zena_zdena

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

Rv 

0/0
4.8.2009 7:06

Miluše15

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

A není problém spíš v tom, že Vy neumíte žít se svobodnými ženami? A nedokážete respektovat, že svoboda znamená především možnost volby, možnost samostatně rozhodovat o vlastním životě? Myslím, že většina žen si s touto svobodou rady ví a využívá jí. To, že Vy se s tím nedokážete vyrovnat, není problém jejich, ale Váš.

0/0
4.8.2009 10:30

_m-

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

R^

0/0
4.8.2009 10:39

Pan Navratil

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

Obecně platí, že samička si vybírá samečka. Jestli tedy ženy žijí s nevhodnými muži, a pak se rozvádí, tak je to obecně ženský problém (chci aby byl hezkej silnej něžnej prachatej furt doma pozornej a dostatečně drsnej a samozřejmě bejk a věrnej).;-)

0/0
4.8.2009 11:01

sheherezhada

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

;-DR^

0/0
4.8.2009 12:00

sheherezhada

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

premyslim, jak to vlastne myslela "neumime zit se svobodnymi zenami" ;-) hmm. Nastesti jde jen o 8% bab :-P

0/0
4.8.2009 12:03

Miluše15

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

To bylo určeno Mnuapelovi jako reakce na jeho hloupý komentář o tom, jak si ženy nevědí rady se svobodou. Vás ale asi zklamu: nejde jen o těch 8% žen. ale i o všechny ženy z těch 92%, které si děti pořizují dobrovolně, protože chtějí, ne proto, že jako ženy musí, že je to společenská povinnost. Ty všechny si se svou svobodou zjevně rady věcí a využívají jí - i když s různým výsledkem. To je právě podstata svobody, že se každý rozhodne tak, jak mu to vyhovuje. Nechápu, proč to některé pány tak rozčiluje.

0/0
4.8.2009 15:20

JÚLINEK.ŠÍŠAL

Re: Příroda si pomůže sama a nechá odpad vyhynout.

.... a emeryčtí křováci, že? ...ti se šíří jedna radost ...

0/0
4.8.2009 10:28

divenka

tak jsem si přečetla

zdejší diskuzi.... a nestačím se divit... jedna tu tvrdí, že miminko je smradlavá a řvoucí neinteraktivní skorověc... další muž píše, že děti nemá jen žena, která neumí vařit, ale on chodí jíst do supermarketu, protože na rozdíl od svých blízkých nejí maso.... další se obává, že nás převálcují arabi.... no samá moudra. A těch, co si stáří neumí představit bez dětí a proti nim ti, co vidí krásné stáří jen díky úsporám... no nevím....

Já sama děti mám, protože mi s nimi připadá svět hezčí, mám pocit dokonalé realizace, vždyť vjejich výchova je největší kariéra života....Mám i práci, kterou mám ráda a kterou mohu příležitostně dělat i doma a tak s ní neztratit kontakt.

Nevadí mi starost o děti, o domácnost a o manžela, ani mě nesžírá pocit méněcennosti, že mě po tuto dobu živí muž. Ani jemu to nevadí, spěchá domů, rád si nandá plný talíř jídla a pak se věnuje dětem, hraje si, vycházkuje, klidně se o ně postará i sám, abych mohla na to kafíčko s kámoškou.... Vše je jen o domluvě nás dvou.

0/0
3.8.2009 22:30

zena_zdena

Re: tak jsem si přečetla

R^ všechno je o prioritách konkrétního člověka, každý má možnost si vybrat. Nikdo ale nemá právo vnucovat druhému svoje rozhodnutí, když chějí být bez dětí, je to jejich volba a nikdo nemá právo je odsuzovat.

Já mám /my máme;-)/ děti dvě, je to s mojí náročnou prací docela složité, ale manžel i rodina pomáhají, tak jsme všichni spokojení a neměnila bych.  Děti bych nevyměnila za žádný luxus a pohodlí :-)

0/0
4.8.2009 7:05

J.J.HOLKA

Re: tak jsem si přečetla

...máš rechtR^, Zdeni ;-)                 (nota bene: včera jsem tu psala něco podobného)

...taky bych je nevyměnila, jen je občas "prodala";-);-D, ale to jistě taky znáš...

0/0
4.8.2009 8:07

zena_zdena

Re: tak jsem si přečetla

;-) jj

0/0
4.8.2009 8:45

_m-

Re: tak jsem si přečetla

Prodala???? I zadarmo dala!!!!.................půjčila....................na chvilku....................krátkou............

;-)

0/0
4.8.2009 10:40

Miluše15

Krávy a spol.

No vždyť já Vám to neberu. Krávy jsou konec konců hezká a užitečná zvířata. Zvláště ty fialové, z Alp.

0/0
3.8.2009 21:07

Miluše15

Diskuse

Nějak tuto diskusi nechápu. Článek říká, že 8% žen nechce děti. Pokud dobře počítám, znamená to, že 92% žen děti chce. Opravdu máte pocit, že nám za této situace hrozí vyhynutí? A nebylo by lepší přestat přesvědčovat těch 8%, které děti z nějakého důvodu nechtějí, aby je proti své vůli měly, a radši vytvořit lepší podmínky pro těch 92%, které je mít chtějí?

0/0
3.8.2009 20:59

pinguone

Re: Diskuse

R^

0/0
3.8.2009 21:00

sheherezhada

Re: Diskuse

ano madam, mate pravdu. jenze nerejpni si do tech zastupkyn 8%, kdyz tak nahravaji ;-) 

0/0
3.8.2009 21:03

pinguone

Re: Diskuse

..a co Ty.. muzes a nechces, nebo nemuzes a chces,,,:-P

0/0
3.8.2009 21:05

sheherezhada

Re: Diskuse

ja jsem zenata chlapa woe :-P uz jsem to psal a potomstvo mame

0/0
3.8.2009 21:50

pinguone

Re: Diskuse

.. ne,ne me jako supraka nedostanes...;-D

0/0
4.8.2009 15:12

Pan Navratil

Re: Diskuse

Ano, reálně nám hrozí vyhynutí.

0/0
4.8.2009 7:57

Miluše15

Re: Diskuse

Vyhynutí by nám hrozilo, pokud by 92% lidí něchtělo děti a 8%. A i pak, pokud by se těch 8% opravdu činilo, by nemusela být situace zas až tak tragická. Konec konců, ještě před 100 lety nás tu na planetě byla asi tak čtvrtina a i v Čechách bylo lidí podstatně méně. Navíc byla vysoká dětská úmrtnost, lidé se průměrně dožívali nižšího věku, kosili je nemoci atd. Nic z toho dnes není, proto zde nesporně platí, že méně je někdy více. Navíc v dnešní společnosti většina lidí pracuje hlavou, a tak vyprodukovaný národní produkt neodráží lineárně počet lidí.

A rada na závěr: máte-li pocit, že je nás málo, jděte se někdy o víkendu podívat o velkých nákupních center. To je lidí a to je dětí! Skoro bych řekla, že nebýt těch 8%, které se "altruisticky sebeomezují", nebylo by dost nákupních košíků...

0/0
4.8.2009 10:38

nonick

Re: Diskuse

Nemáte pravdu - takhle to bude v Evropě vypadat za necelých dvacet let:

http://www.youtube.com/watch?v=W1eZyc5Kyuk&feature=related

0/0
4.8.2009 10:43

Miluše15

Re: Diskuse

Před 20 lety nám říkali, že za 20 let dohoníme (a předhoníme) Západ a budeme mít vyspělou a fungující demokratickou společnost. A vidíte, taky nás jenom nás "strašili". S touto předpovědí to bude podobné. A i kdyby ne: připadá mi komické, že nejvíc tady proti muslimskému nebezpečí brojí Ti, kterým jsou myšlenky ultrakonzervativního islámu (ženy šup domů a plodit do úmoru a žádná svoboda, neb si s ní nevědí rady) zjevně velmi blízké.

0/0
4.8.2009 10:56

Pan Navratil

Re: Diskuse

Prosímvás, Miluško, když má jedno etnikum 1,4 dítěte a druhé 8, tak prostě i když se to časem bude měnit, to druhé etnikum bude přirůstat a to první vymírat, s tím prostě neuděláte nic.:-)

0/0
4.8.2009 11:03

kočka

Re: Diskuse

vyspělá civilizace vždycky vymřela,tak to bylo a tak to bude,tak se s tím už smiřte!!!

0/0
4.8.2009 11:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.