Diskuze

I ženy rodící doma mají právo na odbornou péči

Porody doma byly, jsou a budou. Myšlenka, že uděláme kampaň ve jménu bezpečí dětí a žen a porodům doma bude konec, je krátkozraká a nerealistická.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

Jannynov

31. 7. 2009 21:16
dulo

proč tedy máme zákon o autosedačkách a o chránění dětí před týráním a před úchyly ? Kdyby byly děti majetek rodičů, a ti si s nima mohli dělat co chtěli, neřeknu ani popel. Ale nejsou. Mají také svá práva. Porod doma je pro dítě rizikový. Není to o matce, ale o tom dítěti. Ono je u porodu slabším článkem.

0 0
možnosti
DL

da dula

1. 8. 2009 13:50
Re: dulo

Než se narodí, je to o matce. Je to pořád jedna osoba. Ač těhotná. Ale zozpovědná za své tělo.

0 0
možnosti
JN

Jannynov

31. 7. 2009 21:13
rizikové chování

jj všichni rizikově se chovající, drogující, kouřící, matky rodící cíleně doma / protože porod doma je značné riziko / mají přece nárok na SOLIDÁRNÍ léčbu komplikací, způsobených rizikovým chováním, hrazenou ze solidárních peněz všech ostatních, kteří neriskují a chovají se odpovědně.

Ano, legálně právo mají, morálně však o něco méně.....ale vysvětlujte sektě porodů doma, či závislým narkomanům, kuřákům něco o morálce a o odpovědnosti vůči druhým.....že......:-/....je to přece JEJICH PRÁVO....fuj ;-O;-O

0 0
možnosti
MLJ

Moje lepší JÁ

1. 8. 2009 0:23
Re: rizikové chování

Ale ale ale, copak se tak rozčilujem? Zkusme si to propočítat - kolik novorozenců a kolik rodiček bylo porodem doma poškozeno? A kolik jich bylo poškozeno porodem v porodnici? Tipnul bych si, že to bude procentuélně zhruba vyvážené.

Vemte si, kolik lidí u nás trpí, díky odfláknutému porodu v porodnici, DMO nebo LMD - to nejsou malá čísla, a to byly ty porody dělány v zařízení, které těmto problémům mohlo předejít - jen kdyby to neodrodili dost vzdělaná hovada, která na to leta studovala a myslela si, že to prostě každá "vyprdne" a on se zase bude moct věnovat svému sladkému nicnedělání.

Jistě, v porodnici je mnohem snažší a rychlejší možnost poskytnout potřebnou péči, ale nikdo přece nebude věřit tomu, že by si doma chtěly rodit rodičky, které předem ví, že porod bude komplikovaný.

A v neposlední řadě - ztráty při porodech nejsou proti přírodě - je to taková přirozená selekce, kdy vydrží jen silní jedinci. Dnešní trendy zachraňovat kde co mají degenerativní následky pro lidstvo.

 

0 0
možnosti
JN

Jannynov

31. 7. 2009 21:10
informace

0 0
možnosti
PK

ja314

31. 7. 2009 16:59
Porody doma - chtene i nechtene

Pravo na lekarskou pomoc pri porodu doma byt musi - jak se asi ve spechu a po telefonu z nemocnice zjistovali, zda rodicka rodi doma z vlastniho prani ci ne?

0 0
možnosti
KB

Kolokol

31. 7. 2009 14:33
Právo, právo, právo

Mě fascinuje, jak se v současné době hází slovem právo. Za chvíli již nebude v životě nic, na co by člověk neměl právo.

Nikdo domácí porody nekriminalizuje, ale měla by být řečena pravidla hry a všichni si je uvědomit

Z veřejných zdravotních prostředků je prostě nabízena služba - porod ve zdravotnickém zařízení - porodnici. Tečka. Nikdo ti nezakazuje rodit doma, ale musíš počítat s tím, že v případě problému se můžou ztratit drahocené minuty. A odpovědnost je na tobě.

Jaké tedy právo?

0 0
možnosti
DL

da dula

31. 7. 2009 14:42
Re: Právo, právo, právo

Ano, ale myslím, že přesně takto to i autorka článku myslela. Ta odpovědnost je přece na rodičích, tak ji na sebe i berou ajsou si toho vědomi. Podsouváte sem něco jiného.

0 0
možnosti
M

mischplysch

31. 7. 2009 12:24
jojo

Taky souhlasím. Vždycky budou některé rodit doma, ať se to kdekomu líbí nebo ne. Odpírat jim adekvátní péči, házet klacky pod nohy por. asistentkám znamená, že ty domácí porody budou méně bezpečné. Na rozdíl od jiných zemí, kde je to bráno standardní volba a žádné hony na čarodějnice a bulvární senzace se tam nekonají.

Přístup českých lékařů, institucí, ministerstva atd je v tomto případě kontraproduktivní.

0 0
možnosti
PV

Vanislav

31. 7. 2009 14:16
Re: jojo

Co kdyz se nekdo rozhodne, ze si doma vyoperuje slepaka? At si klidne rodi doma, ale at pote nesou trestni zodpovednost za pripadny nepovedeny porod.

0 0
možnosti
DL

da dula

31. 7. 2009 10:28
Ano souhlasím

Tak s tímhle naprosto souhlasím, krátké, výstižné a hlavně pravdivé! Super článeček. Porody doma prostě budou, ženy, které se takto rozhodnou, budou existovat a mají plnou zodpovědnost za své dítě a za sebe. Ostatně jako každá z nás. Ať už rodíme v porodnici nebo na poli. Žádný lékař ani přednosta ji za nás nikdy nepřevezme. S úctou Dáša LOv.

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

31. 7. 2009 10:30
Re: Ano souhlasím

Mají plnou zodpovědnosti za dítě? Před kým?

0 0
možnosti
KE

Pan Navratil

31. 7. 2009 8:15
Bohužel,

pro řešení závažných akutních komplikací nemá žádná porodní asistentka vyšší kvalifikaci, než telefonovat.

---

0 0
možnosti
DL

da dula

31. 7. 2009 10:33
Re: Bohužel,

Co jiného taky? Když si zlomím nohu, tak si ji taky pokusím zprvu ošetřit sama a potom jedu do nemocnice ne? PA dělají to, na co mají kvalifikaci, vyšší stupen péče přebírají lékaři Tak to je a mělo by to tak být. Ale pokud to není nezbytné, dobrá PA zvládne fyziologický porod sama. Na to má lékařskou fakultu, že..

0 0
možnosti
D

dedko

31. 7. 2009 7:24
Jděte už s těmi porody do

;-O riti !

0 0
možnosti
PK

ja314

31. 7. 2009 17:00
Re: Jděte už s těmi porody do

je okurkova sezona, o necem psat musi :-P

0 0
možnosti
PV

Vanislav

30. 7. 2009 19:40
Ja bych to povolil

at vidime darwinovu teorii v praxi.

0 0
možnosti