Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přál jsem si normalizaci, psal Gott Husákovi, aby mohl zpátky do Československa

V červenci 1971 psal několikanásobný zlatý slavík Karel Gott generálnímu tajemníkovi KSČ Gustávu Husákovi dosud nezveřejněný dopis. Zpěvák se s bratry Štaidlovými nevrátil z vystoupení v Německu a zvažoval emigraci. Dopisem, kde podporuje normalizaci, si chtěl zachránit kariéru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ptr.nvt

Kája?

No to snad ne? Nechápu proč ho někdo obdivuje, nechápu proč mu někdo fandí. Ten člověk je a bude jenom příživník. Kecy o tom jak to bylo složitý? Každý měl na výběr a on si vybral. Chodí a zpíva obšlehnutý fláky a babky si z toho rvou rodidla. Karel Kryl správně řekl, že kdyby věděl, že přijde na balkon i Gott, že by s takovým póvlem nikdy nestál. Ale pro přihlouplý lidi kterým se líbí jeho "tvorba" tak to bude miláček i kdyby udělal cokoli. A to je k pláči.

0/0
11.8.2009 8:51

Bouše

Re: Kája?

Úplně bych Gotta nezatracoval, podobně režimu sloužili a na obě strany to hráli i jiní umělci, vědci a vrcholoví sportovci. Pravda však je, že na tom balkoně neměl co dělat, tam bylo místo jen pro ty, kteří si s režimem nezadali vůbec.

0/0
11.8.2009 9:14

_m-

Re: Kája?

To myslíš vážně? No  to by tam asi nebylo narváno, že.......

A pod balkónem by taky měli být jen ti, co si s režimeme nezadali vůbec?

0/0
11.8.2009 10:51

vokroj

Krásná pohádka,

až na tu jeho registraci spolupracovníka STB, to za něho také někdo podepsal?

0/0
6.8.2009 10:10

kongolese

Kundera se o Karlovi vyjadril ze je

'idiot hudby'

0/0
31.7.2009 9:31

_m-

Re: Kundera se o Karlovi vyjadril ze je

No a? Zrovna Kundera má co mluvit.

0/0
31.7.2009 10:10

vokroj

Re: Kundera se o Karlovi vyjadril ze je

Ano, oba to neměli z tohoto pohledu vůbec jednoduché, ale lži to každopádně nespraví

0/0
6.8.2009 11:04

magdik

Karel

Gott je chudák. Já nechápu, proč toho člověka nenechá někdo na pokoji. Znám ho nejen z dětství, nicméně nemusím tento druh hudby. Byl a je to príma chlap, za všech okolností slušnej a já mu jeho úspěch přeji., Nikomu se nemusel plazit po zádech. A proč přijel zpátky do Česka z Německa, kde opravdu chtěl zůstat? Protože se Brežněv mohl pos.rat, jaká by to byla pro socialismus ostuda, tak volal Husákovi no a ten zbuzeroval hned Pragokoncert a chlapci si pro něj dojelí a slíbili mu, že může jezdit kam chce. Mj. vydělal tomuto státu ještě za bolševiků více peněz, než kdejaká česká fabrika. Tak už ho nechte. Zaslouží si úctu a obdib za to, že o téhle připrděné zemi vůbec někdo ví. 8-o

0/0
30.7.2009 19:49

tomas68

Re: Karel

Byl jsem to já a můj orchestr, který jako první navštívil Sovětský svaz v době, kdy se takový čin označoval jako kolaborace.

0/0
30.7.2009 23:02

prokyn

chápu jeho tehdejší postoj ..prostě chtěl zpívat a tak se nedalo nic dělat musel s režimem nějak fungovat...co mě ale vadí a to velmi je to že i v porevoluční době z něj média dělají neustále ikonu a doslova boha..je zvany všude a stále a je to už jakasi norma jako že náš mistr!!čí mistr proboha???? dnešní jeho tvorba je hruzostrašná...perly typu james bond a byt věčně mlád??to je přece nejhorší hnus ....pro mě to je normální popovy populisticky zpěvák do estrád tv nova...nic víc a je jen známkou ubohosti a slabe kulturní vyspělosti lidí ...a lenosti hledat umění a alternativy...to co nam nova předhodí přežvykame a jede se dál..pořád dokola s kájou a helenkou a f.janečkem a m.davidem...ubohé..

0/0
30.7.2009 18:59

-=koloděj=-

Prostě česká klasika

... kam vítr, tam plášť, kariérista. Takových tu bylo, a stále je, a zejména mezi politiky.

0/0
30.7.2009 15:20

So say we all

Re: Prostě česká klasika

A to ho chtelo par rudejch dementu dokonce na Hrad..;-D

0/0
30.7.2009 15:28

emil tady nebyl

Re: Prostě česká klasika

ja taky - na mirov

0/0
30.7.2009 18:30

Georgik-I

Hele Leo,

tak s těma bezpečnejma bankama se Ti to fakt povedlo...  běž to říct všem, kteří ještě žijí a pamatují soudružskou měnovou reformu. Promiň, ale jsi fakt k pláči!!!

0/0
30.7.2009 13:36

_m-

Re: Hele Leo,

Měnová reforma byla - jedna, v roce 1953, a pro celou republiku. Důvodů pro ni bylo mnoho, jedním z nich byla devastovaná republika v důsledku II. světové války.  Nedokážu posoudit, jestli byla opravdu nutná, nebyla jsem u toho, naši taky o hodně  přišli, tgakže žádné nadšení z ní nepamatuju.  Ale obdobné deflační akce probíhaly i jinde. 

 Srovnávat ale celostátní měnovou reformu s rozkrádáním bank může jen trouba.

0/0
30.7.2009 13:41

Georgik-I

Re: Hele Leo,

já jsem ale nic nesrovnával, pouze jsem reagoval na bezpečné banky za komoušů, Ty komiku, ale  mohu Ti opáčit úplně stejně, ospravedlňovat největší krádež v historii tohoto státu nějako usnahou o stabilizaci trhu, může jen trouba;-D

0/0
30.7.2009 13:48

Lea26

Re: Hele Leo,

Mimochodem jaké znalosti máš o ekonomické situaci v Evropě v době měnové reformy u nás?

0/0
30.7.2009 13:55

Georgik-I

Re: Hele Leo,

většinou čerpám z dokumentů a opravdu jsem se nesetkal s tím, aby někdo seriozně obhajoval tuto loupež snahou o stabilizaci trhu ikdyž věřím, že i dnešním soudruhům se tato teorie o nevyhnutelnosti a naprosté nutnosti okrást dělníky líbí...

0/0
30.7.2009 14:10

_m-

Re: Hele Leo,

Ne? Tak o čem tvůj příspěvek vlastně byl?

0/0
30.7.2009 16:11

Lea26

Re: Hele Leo,

Měnová reforma byla jedna a bylo to hrozný. Že by zkrachovala jen jedna banka? Jde přece o to, že za to nebyl nikdo odpovědný. Že bylo okradeno tolik lidí a řeklo se, že za to nikdo nemůže. Nebo se máme chlácholit, že byla za minulého režimu reforma, takže vlastně taková zkrachovalá banak nic není? Ale po reformě opravdu člověk o peníze v bance strach mít nemusel. Nehrozilo, že ji někdo vytuneluje. A mám obavu, že až přejdem na EURO tak nám to politici taky spočítají v duchu reformy.

0/0
30.7.2009 13:44

Georgik-I

Re: Hele Leo,

tak já ti jen připomenu, že Ty jsi začala srovnávat, ne Já!!!! Takže žádnou rozkradenou banku neobhajuju, ale nebudu mlčet, když tu píšeš tak příšerně oslavné žvásty na bezpečnost soc. banky. A kdo byl hnán k odpovědnosti za reformu. Snad ještě nezačneme porovnávat, to co si dovolili komouši a co dnešní papaláši. Už si uvědom, že tenkrát by šli sedět všichni, kteří by se jen pokusili rozkrýt chování soudruhů nahoře. Já prostě nechápu, jak můžete srovnávat neporovnatelné, ale samozřejmě netvrdím, že dnes je vše v pořádku...

0/0
30.7.2009 13:51

Lea26

Re: Hele Leo,

Nikdy nic není jen bílé a jen černé.  Proto třeba příklad o bankách.  Ano k odpovědnosti za zločiny minulého režimu mělo být hnáno hodně lidí. Tak se zeptejme ODS, jkterá po revoluci vládla, proč po revoluci se tak nedělo. Proces s prokurátorkou  v procesu s M. Horákouvou byl až teď? Nebyla jsem politický vězeň, ale vždy mně to přišlo jako výsměch právě těm kdo trpěli, že k odpovědnosti hnán nikdo nebyl. Ne vše bylo tenkrát špatné. To co nebylo, tak z toho bychom se měli poučit. Nebyli jsme tenkrát mimozemšťani. Žili jsme obyčejné životy. A kdyby někdo tenkrát banku rozkradl, tak by sedět šel.

0/0
30.7.2009 14:01

Georgik-I

Re: Hele Leo,

Ty ses té banky chytla ale opravdu pevně!!! tak naposled: ano, obyčejný člověk by šel sedět!!! Mafián provázaný s mocí (jakoukoliv) velmi pravděpodobně ne. To platilo za císaře, za krále, za kaspitalistů i za komoušů!!! Já tento systém, kdy si vlivní prostě vždy budou moci dovolit víc než obyčejný člověk neobhajuji, pouze konstatuji, že to tak je, ale tím veškerá podobnost všech ...ismů končí. nevím co pro Vás bylo tenkrát dobré, pro mě osobně nic nebo aspoň nic důležitého.  A vzhledem k tomu, že se neshodneme, tak už více nebudu ztrácet čas a budu zase vydělávat korunky, abych tu nemusel nadávat na ten hrozný kapitalismus;-)

0/0
30.7.2009 14:08

Lea26

Re: Hele Leo,

;-D

0/0
30.7.2009 14:13

KocourkovNews

Božský Kája

Zaznam SNB z roku 1962 o prestupku Gotta v tramvaji:

http://www.nazorne.cz/bohemia/clanky/bozsky-kaja

0/0
30.7.2009 11:28

_m-

Re: Božský Kája

Když pominu, že to je na internetu asi po sté, tak by mě zajímala ještě jedna věc - proč vás to všechny tak zajímá? Představa, že někdo známý a řekněme i slavný před 50 lety onanoval v tramvaji je tak vzrušující?

:-/

0/0
30.7.2009 12:13

Paul Sulc

Re: Božský Kája

Takze to je Zlaty Masturbator ?? A zlaty ''ptacek'' bude odmenou ?

0/0
31.7.2009 2:20

endless57

vážení.....

Karel Gott byl tehdy něco jako stát ve státě, měl respekt, mohl věci řešit nadstandartně, jsem ale spíše otrávený z toho, že drtivá většina spoluobčanů, včetně současného úřednického premiéra, či zestárlé Barbie- ministrně spravedlnosti, byli spřáhnutí s režimem, byli to přisluhovači, komunisti,tišší spolupracovníci.  Vzhledem k tomu,že jsou kariéristé, se slušným lidem smějí do obličeje, protože na to mají. Prostředky. Nesnáším tohle pokrytectví a překvapuje mne, že Čechům v průměru nešlo o víc než o dovolenou v hromadném koupališti  v Chorvatsku,autu na leasing, lepším než trabi či embéčko, a předražené jeansy. Morální a etický kredit- až na vyjímky, velká nula. 

0/0
30.7.2009 11:03

Lea26

Re: vážení.....

R^R^R^

0/0
30.7.2009 11:04

Rokoko12

Re: vážení.....

R^R^R^

0/0
30.7.2009 12:00

regulator

Re: vážení.....

R^R^

0/0
1.8.2009 20:25

Lea26

komunisti

A co takhle pan Topolánek, který je z komunistický rodiny .....

0/0
30.7.2009 10:50

Zuzana.

Re: komunisti

No jo, měl si vybrat lepší rodiče...

0/0
30.7.2009 12:08

Lea26

Re: komunisti

Já bych spíš řekla, že díky rodičům se měl za komunistů tak jak málokdo. Takže mu asi tenkrát nevadili. Ono kdyby byli u moci, tak by pan Topolánek nejspíš byl u nich taky, jako jeho rodiče. Ale u moci nejsou, tak jen převlíkl kabát.... Ale podstata zůstává stejná.

0/0
30.7.2009 12:30

Georgik-I

Re: komunisti

To je fakt, bezcharakterní Topol by byl ve straně, zatímco ty bys hrdě vyšla do prvomájového průvodu s americkou vlajkou... tyhle hrdiny na internetu 20 let po revoluci mám nejradši8-o

0/0
30.7.2009 13:22

Lea26

Re: komunisti

Nechodila jsem do průvodu tenkrát, tak bych nešla ani dnes.

0/0
30.7.2009 13:29

Georgik-I

Re: komunisti

jasně, a sovětské vlaječky s firemních oken si taky strhávala, když hráli sovětskou hymnu tak jsi pískala, v práci jsi říkala, jak to soudruzi vedou špatně a psala jsi Husákovi, že prodávat uran rusákům tak příšerně pod cenou je vlastizrada...8-o

0/0
30.7.2009 13:33

Lea26

Re: komunisti

Ne, byla jsem vychována v tom, že jakýkoli fanatismus je špatný, takže v tomto duchu jsem nic takového provádět nemohla a nemohu. Ty jsi ovšem asi nechyběl v žádným průvodu, protože je vidět, že máš hluboké znalosti jak to tam chodilo. Naše rodina s komunisty nikdy nic něměla. Proto mně vadí ti, kteří převlékli kabát. Takový člověk je schopen všeho a nedá se mu věřit.

0/0
30.7.2009 13:39

Georgik-I

Re: komunisti

ale měla, jenom to ještě nevíš:-)

ale vážně, jistěže vím, jak to tam chodilo, protože minimálně na základce a průmce prostě nešlo nejít - ono být každý rok nemocný zrovna 1.5. asi nejde a ksybych nešel, měl bych neomluvenou hodinu, viš? a protože asi nemám tak velkou sklerozu jako Ty, tak si poměrně podrobně pamatuju mnohem více věcí, třeba to, že nás u nás ve městě bylo míň čechu než ruských okupantů, že každou chvíli rozmastil ruskej tank nebo náklaďák nějaké auto nebo cyklistu, že to málo co bylo v obchodech vykoupily příšerně zmalovaný a odporný ženy ruských důstojníků, že jsem pro kakao, kokos a mnoho jiných věcí chdil s maminkou, protože se to dávalo 1ks/1osoba, že se zavíralo za to, že máš jiný názor než strana.... opravdu mám pokračovat?

0/0
30.7.2009 13:46

Lea26

Re: komunisti

No vidíš a nám to jedno kakao stačilo. Máš pravdu byli tenkrát lidé, kteří doma měli 5 balíčků kakaa, znám paní, co měla doma 10 kilo soli, možná i proto toho tolik nebylo. Měl jsi asi smůlu a já štěstí na učitele a školu. U nás na základce i gymplu stačilo říct, že nejdeme do průvodu, nebo že jsme mimo město a nešli jsme. Takže jsem opravdu do průvodu nechodila. A důvod proč jsem do průvodu nechodila byl jasný, doma jsem k tomu vedena nebyla. A taky si z dětsví pamatuji jak jsme se těm lidem ,co vše schraňovali doma po kusech, smáli.

0/0
30.7.2009 14:05

Georgik-I

Re: komunisti

dobrý pokus, nám taky stačilo jedno, ale bylo by dobré, kdybych si to jedno mohl koupit kdykoliv a ne jednou za čtrnáct dní a k tomu kokos a mandarinky na vánoce - samozřejmě zase na příděl

ale jinak mě moc baví, jak umíš překrucovat a když už nevíš kudy kam, tak ze mě děláš schraňovače zboží

takže si klidně drž svoji pravdu - to je taky svoboda, nicméně tímto stylem diskutovat opravdu nehodlám

hezký den

0/0
30.7.2009 14:16

_m-

Re: komunisti

Nemám chuť se s tebou dohadovat o tom co to je demagogie - ale přála bych ti abs zažil co to je, když je něco na příděl - to by tě ty kecy přešly.

Tvůj styl diskuze je  - narozdíl od tvé oponentky - hysterický a útočný, tím opravdu raději nediskutuj.

0/0
30.7.2009 16:10

_m-

Re: komunisti

No - to já taky. Ovšem bez ohledu jestli nadávají na Topolánka nebo Gotta :-/

0/0
30.7.2009 13:33

SPARVIERO

Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

až na ty mandarinky,banány a toaletní papír - což je to nejdůležitější pro spokojený život;-D;-D;-D

0/0
30.7.2009 10:43

Lea26

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

No zase jsme neodevzdávali 1/3 z platu státu jako dnes a neplatili jsme daně z  toho, co už stát jednou dostal.

0/0
30.7.2009 10:55

Dandelineman@

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

a nenosily se tanga protože by se tam nevešly vložky made in ČSSR. ;-D

A když jsme chtěli dudlík pro dítě ze silikonu, tak jsme si sehnali bony.....Takže pokud máte ráda teplo, Venezuela je pro vás tou pravou zemí. Myslím to vážně.

0/0
30.7.2009 12:45

Lea26

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

Ale já přece neříkám, že jsem holduji minulému režimu. Jen jsem chtěla poukázat na to, že už bychom se jednou měli povznést na fronty z minula, oprotože z dnešního pohledu už je to jen sranda. ale že teď  to taky není tak růžové.  A upřímně, cítím se v dnešní době stejně bezmocně, jako za minula. Teď stát přihraje miliardy ČEZu a je jasné, že to budeme muset zaplatit. Zabránit tomu nemáme jak. A aby nám nešvary dnešní doby nevadily, tak neustále se nám předhazuje minulost, jak máme být šŤastný, že už nestojíme fronty. Tak to si myslím je trošku málo. Co myslíte o kolik % více po volbách zase dáme státu????

0/0
30.7.2009 13:16

Georgik-I

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

Milá Leo, je mi tě líto. Jestli se Ti zdá, že máš málo peněz, tak zkus jeden rok kupovat jen to, co sis mohla koupit za komančů a to co bylo k dostání, tak jen v takovém množství jako tenkrát , tzn. kakao jedno balení atd.- se nebudeš stačit divit, kolik Ti zbyde korunek...  všichni by furt chtěli všechno a teď a hned a za 8h denně, z toho 4h prosurfovaný na netu. A ještě jedna dost důležitá věc: já se teda rozhodně necítím stejně bezmocně jako tenkrát - jednak si můžu dělat co se mi zachce, kdykoliv, kdekoliv a s kýmkoliv a nikdo mě za to netahá po uličních výborech, po stranických komisích, po komisích SBD. A když by mě ti tu hodně sr.alo, tak se seberu a zmizím - opět kam budu chtít...  jediné co mě omezuje je touha po určitém životním komfortu, ale to už je opět moje svobodná volba -prostě část své svobody jsem vyměnil za vydělávání dostatku korun pro mě a pro rodinu

0/0
30.7.2009 13:31

Lea26

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

Mimochodem tenkrát jsem koupila 1 kakao a dnes taky kupuji 1 kakao. Nekupuji nic víc než tenkrát, ale je pravda, že nic nesháním.  Není to o málu peněz ale o tom jak hodně peněz sypu do bezedného státu, který je rozhází a já to nemůžu ani ovlivnit. Pokud dám 1/3 z platu a pak se mám koukat na to, že stát přihraje miliardy ČEZu, mám poslouchat, že máme nejdražší dálnice v Evropě, dívat se na to, že se vyhazují miliony za vojenskou přehlídku a jedním dechem politici říkají, že není na operace, atd. tak si svobodně nepřipadám. Jsem bezmocná.

0/0
30.7.2009 13:53

Lea26

Re: Ono se vám zase tak špatně za těch komunistů nežilo,

Mimochodem taky jsem měla dítě za minulého režimu. Bony jsem nepotřebovala, protože hezký věci na dítě se daly koupit i bez bonů. Dokonce jsem měla i luxusní kočárek na vysokých kolách a taky bez bonů.

0/0
30.7.2009 13:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.