Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Být v této zemi Romem, taky odejdu...

Proč se Romové stěhují pryč? Jednoduše proto, že česká společnost dělá vše pro to, aby jim jasně ukázala, že je tady nechceme. Je ostuda nás všech, že v sobě nenacházíme potřebnou toleranci k odlišnosti či odvahu k sebereflexi. Lidé se mají posuzovat pouze podle charakteru. Ne podle barvy pleti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pinguone

..jdi , vsude na Tebe cekaji s otevrenou naruci...

;-D

0/0
17.8.2009 13:53

Huffnaggelův duch

Je čas udělat páá páá

0/0
17.8.2009 13:15

JarkaO

souhlas

Dobrý článek, máte pravdu!!!

0/0
17.8.2009 12:08

Bouše

V&S

Kdybych byl Pontim, tím italským tvorem,

tak si zas vezmu jen Sophii Loren.

Kdybych byl Pontim, ruce jí zkroutím,

posadím do vany, a fotím a fotím.

0/0
13.8.2009 12:54

Huffnaggelův duch

Re: V&S

hmmmm dobrý, to ty?

0/0
17.8.2009 13:14

rowman_

jak je mozne

jak je asi mozne, ze zde zije spousta dalsich mensin - napriklad. vietnamci-zluti, cernosi-cerni - a 95% z ostatnich - (bilych, povazovanych za vetsinu) lidi proti nim nic nema ... nebude problem nekde jinde ? kazdy se zabyva rasismem proti romum a nikdo se nezabyva rasismem proti bilym prave od romu ...

0/0
13.8.2009 12:45

Bouše

"Lidé se mají posuzovat pouze podle charakteru."

No právě ... :-P

0/0
13.8.2009 9:33

C U K R

Nashle

0/0
12.8.2009 16:36

Pertho

Přehodnoťte to

To já být Romem v ČR, tak tu zůstanu co nejdéle. Málokde najdu takovou míru benevolence.

Diskriminace funguje v současné době spíše směrem k Čechům, nezdá se Vám?

A jiná pravidla pro přerozdělování soc. dávek pro Romy  platí hlavně proto, že se každý bojí, že bude mít nálepku rasista.

Mně je jedno, že mají jinou barvu pleti, ale dokud pro ně budu gadžo a ne Češka, dokud se alespoň nezačnou snažit s námi koexisovat, nebudu tolerantní k intoleranci.Rv

0/0
10.8.2009 21:03

II-II-II

Hlavně už jeďte!

R^

0/0
4.8.2009 15:09

II-II-II

a další špatná zpráva:

"Podle dalších informací sice Romové převoz uhradili sami, nemají ale peníze na svou vlastní cestu."

RvRv

0/0
4.8.2009 14:57

Buckingham

Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

myslim, ti lidi z Rumunska...samozřejmě unikla pozornosti... nás...*čistých Čechů*...že?

0/0
4.8.2009 14:49

II-II-II

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

zaplatili jen zálohu, doplatek už nikdo nikdy neuvidí, ty informovaný cikánofile;-D

0/0
4.8.2009 14:53

Buckingham

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

Proč lžeš? - http://zpravy.idnes.cz/nemocnice-vydala-princovo-telo-rumuni-sehnali-penize-na-prevoz-ps7-/domaci.asp?c=A090804_085846_domaci_pje

0/0
4.8.2009 14:57

II-II-II

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

http://www.novinky.cz/domaci/175411-romove-maji-penize-na-prevoz-prince-vse-ale-provazi-zmatek.html

a čti pořádně!!

0/0
4.8.2009 14:58

Buckingham

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

být tebou, povšimnu si slovního spojení: *spekuluje se o tom* ;-) (to je asi podle tebe synonymum pro: máme ověřeno, že? ;-D)

0/0
4.8.2009 15:03

II-II-II

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

tak to asi cikánský vyjednavač Tišer lže ..;-D

0/0
4.8.2009 15:04

II-II-II

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

"David Tišer, který je s Romy v kontaktu a funguje jako tlumočník  Novinkám řekl, že Romové byli dohodnuti s pohřební službou, které poskytli zálohu."

Zálohu, jestli víš co to je!;-D

0/0
4.8.2009 14:55

Andaluzie

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

Opravdu neunikla. Ale bohužel by to měla být samozřejmost a jejich povinnost.Ostatně jako každého "čistého Čecha". Ale koukám, že média dokážou opravdu hodně .Zpráva o tom, že zaplatili co mají platit, bude prezentována jako čin, který stojí za uznání a ještě v lidech bude vzubovat pocit viny, že jsme se tedy "projevili",když jsme po nich chtěli jen to, co je snad úplně normální.....je to k smíchu. Vlastně k pláči.

0/0
4.8.2009 15:10

II-II-II

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

přesně tak! správné by asi bylo, abychom i toto hradili my... že budeme splácet léčbu, to už je ovšem jasné jak facka, tak drzí a rasističtí bychom opravdu neměli být;-D

0/0
4.8.2009 15:12

Buckingham

Re: Zpráva o tom, že to zaplatí sami....

Nene, potíž je v tom, že tu řešíte, že nezaplatí, nebo očekáváte, že nezaplatí...a dopředu se bojíte, že nezaplatí, nebo něco v tom smyslu... To mi přijde..právě...celkem dost stupidní. Nikoho nezajímá, jestli *zaplatili* např. ti, co okradli stát o četné miliony na daních (např. kauza lehké topné oleje), zda pan Železný zaplatil daně za četné cenné obrazy transportované do Česka...atd. atd. atp. Vy se tu budete bát obávat a připosírat z toho, že předem *víte*, že lidi, které si rádi pojmenujete jako cigány...cosi nezaplatí... Máte strach, že nezaplatí nějaký pan Novák, resp. jeho pozůstalí, co umře v nemocnici a zjistí se, že neplatil pojištění? Ne. Ale klidně diškutujte dál.

0/0
4.8.2009 17:35

Lemaxik

At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

skaredou libanonkou..R^

0/0
4.8.2009 13:08

LUF

Re: At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

Rozhodnuto, zaplatí to pražskej magistrát. (Jinak by tu třeba chtěli zůstat a to by možná vyšlo dráž, nebo nevím). Osobně bych dal prince do mrazáku, ať si pro něj přijedou až na to budou mít

0/0
4.8.2009 13:15

_m-

Re: At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

"Pokud příbuzní cizince, který zemře na území České republiky, nemají dostatek financí na převoz těla zpět do vlasti, musí být tělo pohřbeno v České republice. Náklady přitom nese obec, kde dotyčný zemřel.

 „Žádný cizinec u nás nesmí být zpopelněn,“ řekla Novinkám Milena Rambousková jednatelka pohřebního ústavu Auriga. Podle ní musí být tělo, o které se nikdo z příbuzných nepřihlásí, uloženo do hrobu, aby se kdykoliv v budoucnu dala udělat exhumace a bylo možné ostatky převést. Pohřeb by v takovém případě šel na útratu obce, v jejímž katastru dotyčný zemřel."

Novinky

 

0/0
4.8.2009 13:23

bastianka

Re: At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

to bude asi ze zákona o pohřebnictví, jsme takoví hodňouši ...

0/0
4.8.2009 14:58

Buckingham

Re: At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

Za provoz mrazáku teda budete platit vy? ;-)

0/0
4.8.2009 15:01

II-II-II

Re: At jim ten prevoz zaplati ten posuk Kocab s tou svou

ten bychom platili my, poplatníci daníRv

0/0
4.8.2009 15:03

Lemaxik

On vas ale cikosi rumunsti nikdo nezve aby jste tu...

delali fekalie vsude kde se da..... Takze radsi zustante v Causeskove dome a vemte si tam i ty nase nefachcenka a prizivniky. Radi jim zaplatime cestu sneci.

0/0
4.8.2009 13:07

Buckingham

Re: On vas ale cikosi rumunsti nikdo nezve aby jste tu...

Vy budete jistě děsný pracant...

0/0
4.8.2009 14:51

II-II-II

Re: On vas ale cikosi rumunsti nikdo nezve aby jste tu...

to je podle tebe každý, kde nepracuje vyžírka jako oni?;-D

0/0
4.8.2009 15:05

u nás v kocourkově

Práva a povinnosti ....

každý člověk má ve společnosti jasně daná práva i povinnosti, když někdo bere jen svá práva a povinnosti nikoliv vzniká disproporce, která se nazývá parazitizmus ... tedy jedni parazitují na právech druhých ... romské etnikum lpící na svých historických zvycích visí někde v minulosti a nerespektuje, že doba pokročila ... až budou tito lidé řádně plnit i své povinnosti vůči společnosti a nej vymáhat práva a speciální zacházení situace se změní ...   

0/0
4.8.2009 12:52

Andaluzie

Já bych neodešla

Nejsem v zásadě proti. Je to moc pěkná myšlenka.Jen mám pocit, že je nejsmutnější na tom to,že byla pozastavena diskuze na velice konkrétní a aktuální dění a dovoleno je diskutovat na obecnější téma.Určitě nejsem rasista. O to víc si myslím, že to s rasismem nemá co dělat. Jde o "stejné šance pro každého".Ovšem to tu vážně necítím. Je mi jen líto lidí, co při nedávných povodních přišli o všechno a nikdo se tak rychle a s takovou benevolencí nepostaral.O své vlastní lidi, kteří platí daně. Nic takového mě nepotkalo, ale nechtěla bych být v jejich kůži a číst články o tom, jak máme být k sobě hodní....Omlouvám se,že až tak nepíši k tématu, na které je dovoleno reagovat.

0/0
4.8.2009 12:10

Michal-Kometa

Autor članku..

Autor článku zřejmě s romy nepřišel do styku. Někoho kdo má takovýt názor bych na rok přestěhoval do ulice kde romové bydlí. A uvidíme zda názor změní...Rasizmus tady funguje jen obráceně...my pracující sme utlačování převážně romy, kteří pouze pobírají dávky

0/0
4.8.2009 10:41

tojsouveci

Přesně

"Je ostuda nás všech, že v sobě nenacházíme potřebnou toleranci k odlišnosti či odvahu k sebereflexi. Lidé se mají posuzovat pouze podle charakteru. Ne podle barvy pleti"

Přesně tak. A měli bychom konečně trestat všechny ty tvůrce či členy různých Rómských iniciativ, Rady vlády pro jakési začleňování rómů do společnost a mnoha dalších evidentně rasistických organizací, které poznáme podle toho, že mají v názvu "rómský". Naštěstí tento rasismus nevyustil ve vytváření protikladů. Tzn. různých organizací, rad, iniciativ apod. majících v názvu slova jako: "nerómský, bílý apod". Zatím nevyústil.

0/0
4.8.2009 10:39

tojsouveci

Re: Přesně

Ovšem pokud bude dosavadní rasismus a činnost podporující rasovou nesnášenlivost, které uplatňují všechna média, Kocábové apod. pokračovat, tak se obávám, že rovnováha bude naplněna. Proto bych byl rád, aby se společnost nad tímto zamyslela a začala trestat všechny novináře, redaktory či jiné osoby, které tak s oblibou zdůrazňují při jakékoliv příležitosti rómský původ. Doufám, že se jednou dočkáme doby, kdy si budeme všichni naprosto rovni a to jak v právech, tak i v povinnostech a přestane to třídění na rasy, které je dnes tak moderní a bohužel beztrestné.

0/0
4.8.2009 10:40

LUF

Re: Přesně

Vždyť právě většina je posuzuje právě podle charakteru. Stejně jako Vietnamce a Číňany s nimiž problémy nejsou. Přijeli z Rumunska v Mercedesech, ale nemají na záchod a na odvoz zesnulého. 1.Jak bys to řešil a 2.co bys řekl o jejich charakteru

0/0
4.8.2009 11:01

MHHH

Souhlasím!

Úplně souhlasím s autorem. Bohužel, jsme lidé nedokonalí a hledáme jednoduchá řešení. A řešit romswkou otázku vážně je opravdu mnohem složitější, než říkat "nechce makat".

Nakonec na něco podobného vsadil už Hitler a uspěl. Dokonce v tak vyspělém státě, jako bylo Německo. Lidé potřebují pořád jakéhosi vnitřního nepřítele a pokud je někdo tak trochu jiný, tak se to nabízí. Už jsme prostě takoví.

0/0
4.8.2009 10:29

LUF

Re: Souhlasím!

Tak navrhni řešení. Přijeli z Rumunska v Mercedesech, ale nemají na záchod a na odvoz zesnulého (je jich několik set, nebo tisíc a převoz vlakem stojí max. 100000). Čekám co napíšeš

0/0
4.8.2009 10:36

tojsouveci

Re: Souhlasím!

Pokud chceš řešit "rómskou otázku" tak jsi pořádný rasista. Žádná taková "otázka" neexistuje. Pro RÓmy platí stejné zákony jako pro jakéhokoliv jiného občana ČR.

0/0
4.8.2009 10:42

LUF

Ten autor, co to je za hlupáka?

"Lidé se mají posuzovat pouze podle charakteru" . Vždyť právě většina je posuzuje právě podle charakteru. Stejně jako Vietnamce a Číňany s nimiž problémy nejsou

0/0
4.8.2009 10:26

kunta_kinte - obet rude cenzury

Kdyby se nemnozili

jako kobylky, ale zacali se vzdelavat a pracovat na sobe, prestali  delat bordel, nikdo si jich pomalu ani nevsimne, jako vientamcu...:-P

0/0
4.8.2009 10:22

Buckingham

Re: Kdyby se nemnozili

Jasně...a my se vzděláváme, pracujeme na sobě (po hospodách, tuším...) a: nemnožíme se...- toť asi náš cíl, ne?

0/0
4.8.2009 14:56

dr_x

Tak odejdi,

nikdo tě tu nedrží...

0/0
4.8.2009 9:52

Buckingham

Re: Tak odejdi,

Já bych byl raději, kdybyste odešel vy. Autor ať jen proboha zůstane. Takových jako vy tu máme mraky...

0/0
4.8.2009 10:00

tenisovejloket

Re: Tak odejdi,

souhlasR^

0/0
4.8.2009 10:11

zuza0007

tak

Rumuny už zrušili...to byla rychlost ;-D

0/0
4.8.2009 9:49

Clara Shot

Běžte s nimi na měsíc bydlet, třeba změníte úhel pohledu..

0/0
4.8.2009 9:42

Buckingham

Re: Běžte s nimi na měsíc bydlet, třeba změníte úhel pohledu..

Proč si ten článěk nepřečtete ještě jednou, když nevíte, o čem byl? ;-) Nemluví tam např. i o tom: proč jsou vyloučení a proč žijí nezačlenění do *většinové* společnosti? ;-)

0/0
4.8.2009 9:54

Mekina

Zkušenost

Je to asi 3 měsíce co jsem stála s autem v koloně na Příční ulici v Brně. Po chodníku šly 2 už dost postarší paní. Náhle ta jedna zakopla a jak padala, chtěla se zachitit za tu druhou. Omylem však při pádu zachytila pouze kabelku a strhla s sebou na zem i tu druhou paní. Obě se začali pomalu zvedat a já jsem si všimla 3 cikámů za nimi. Dva nesli společně kabelu , každý za jedno ucho a další mladík šel s nimi s další taškou. Jakmile zpozorovali, že paní jsou obě na zemi okamžitě valili po nich. Při pádu se totiž z oné kabelky rozsypali věci. Obě dámy se začali zvedat a navzájem si pomáhat na nohy. To už byly obklopeny cikány , kteří okamžitě začali sbírat popadané věci samozdřejmě včetně peněženky, klíčů a dalších věcí, které jsem nerozpoznala. Nestihl ji však předat tomu co šel samotný. Jedna si toho všimla a začala křičet a sápat se po tom co držel peněženku. Ten jí ji odmítak dát a tak se o ni přetahovali. Cikáni nemohli utéct, protože stále drželi napůl tu velkou tašku.

0/0
4.8.2009 8:51

Mekina

Re: Zkušenost

Nakonec jí ji musel dát protože jeden chlapík z té naší kolony na něj křičel a chtěl jít po něm a přidali se i ostatní lidé. Cikáni s vulgárními urážkami vrátili peněženku vyděšeným babičkám, které se šly okamžitě schovat do nejbližšího obchodu. Když jsem projížděla okolo cikáni ještě sbírali po okolí drobnosti z vysypané kabelky a nadávali. Misto aby jim pomohli tak je šli okrást. Můj syn v září přechází na gymnázium a práve kvůli cikánům jsme nemohli vybrat školu v Brně. Pro 11-letého kluka je to nebezpečné. Aspoň z mého pohledu. A já se nebudu každý den bát co se mu stane cestou do školy nebo ze školy. Od známých máme zkužeností až až. Od zbití po okradení. Takže kdo je tady diskriminovanej? Jen ať jdou. Já je tady nechci!!!

0/0
4.8.2009 9:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.