Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tři čínští výrobci energie znečišťují vzduch víc než celá Británie

Studie Greenpeace zjistila, že tři největší elektrárenské firmy v Číně vyprodukují ročně víc skleníkových plynů než celá Velká Británie. Čína, která odmítá dlouhodobé cíle v boji proti globálnímu oteplování, vyrábí elektřinu neefektivně. Se stejným množstvím energie vyprodukuje takřka dvojnásobek oxidu uhličitého než Japonsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brnl

No tož bych řekl ať se jdou

zelení extremisti vycpat, větrné elektrárny jsou jako obnovitelný zdroj zcela k ničemu, taková elektřina nemá žádnou tržní cenu, kdo by asi tak kupoval elekřinu s tím že elektřina bude když bude foukat vítr?.

Ke každé větrné elektrárně proto musí být záložní zdroj, spolu s obsluhou, kteří tuhle zálohu uvedou v činnost když nebude vítr, to je ale plýtvání velmi a velmi neekologické.

Jediný ekologický zdroj elektřiny bez skleníkových plynů je jádro, takže pokud stoupají emise skleníkových plynů tak bych řekl že tohle těžko napraví magoři kteří to způsobili tím že to jádro záškodnicky dlouhodobě blokují ;-€ 

0/0
29.7.2009 19:03

arahat

Re: No tož bych řekl ať se jdou

boha jeho....Rv

0/0
30.7.2009 9:03

techpriest

Britanie

uz totiz svoje uhli spalila

0/0
29.7.2009 13:37

JirkaNeprihlaseny

Re: Britanie

Si asi móóóóc mladej. Za Thacherove se přestalo těžit pro "neefektivitu". Přecházelo se na ropu ze S.M. Stávky mohutné. Nejsem si jist, ale mám dojem, že mají jedny z největších zásob uhlí. Efektivitu těžby neznám, jednou na něj dojde. Jako u nás na Jiřetice a Frenštát.

0/0
29.7.2009 18:24

Parcival

Re: Britanie

Jen jestli ten "moc mladej" (závidíš, co?:-)) kolega nemyslel spíš na 19. století.

0/0
30.7.2009 11:58

Kosta262

Znečištění? Studie???

Jaké znečištění, když se mluví o CO2???  Oxid uhličitý je přirozená součást atmosféry, tak prosím nemluvte o znečištění.

A slovo "studie" mi taky moc nesedí. Takovou "studii", kde se pouze vynásobí množství spáleného uhlí nějakým koeficientem, by zvládl žák druhé třídy. Já bych místo slova "studie" použil "výpočet".

0/0
28.7.2009 23:32

l.g

Re: Znečištění? Studie???

Bez CO2 bychom tu měli pochopitelně dobu ledovou. Jde jen o to, že lidská činnost generuje větší množství CO2, než dokáže planeta přirozeně vstřebat zpět.

I když je to relativní. Slušná sopka udělá za týden to samé, co lidstvo za 10 let.

Jde o zvyšování koncentrace CO2, ne o znečištění v pravém slova smyslu.

0/0
29.7.2009 10:00

techpriest

Re: Znečištění? Studie???

Planeta to dokaze prirozene vstrebat, to je jisty (uz to totiz dokazala). Jenze biologicke procesy, ktere to udelaji, se nepotrebuji ridit potrebami lidi.

0/0
29.7.2009 13:49

Nicko_Sun

Re: Znečištění? Studie???

Co byste pane chtel? Greenpiss.......

0/0
29.7.2009 10:50

JirkaNeprihlaseny

Re: Znečištění? Studie???

S tím stopro souhlas. CO2 je životodárný plyn. Za skleníkový efekt může z 95% vodní pára, teprve za zbytek CO2 a ostatní plyny, to jen tak na doplnění. Ale oni nečistí a s CO2 vypouští velké množství imisí. Někde se musí usadit. A změna tepelné charasteritiky (albeda) je třeba i důvod, proč odtávaly ledovce. Možná za to můžeme být rádi, "problémy" s cyklem 24 ukazují na začátek LIA (minimálně třetí od začátku letopočtu).

0/0
29.7.2009 18:39

vths111

pisálci

Ten plyn se označuje jako CO2, ne C02. Ale rozeznat písmeno O od nuly, to bych asi chtěl moc... ;-(

0/0
28.7.2009 18:28

brad.ley

Re: pisálci

Nula nulu nepozná... ;-)

0/0
28.7.2009 19:36

jaroslav-s

pokrytectvi

Skoro cokoli koupite je made in China. Od kralika az po počítačový čip. Celý svět si hraje pokrytecky na boj proti "globalnimu oteplovani" a vesele necha vse vyrabet v Cine. Shrnu to dvema slovy: pokrytectvi a prachy.

0/0
28.7.2009 18:19

Parcival

Re: pokrytectvi

Králíka z Číny?:-) Ten čip ano. Myslíš si, že když se rozhodne Čína kašlat na své živ. prostředí aby prodávala levněji, že je to jen jejich věc a nikomu do toho nic není? Já si to nemyslím. Nemyslím si například, že nám (evropanům) není nic do toho, že mizí deštné pralesy v J. Americe, protože jsme na jedné planetě.

0/0
30.7.2009 11:56

Vedoucí kolotoče

Cina chce CO2 ukladat do vody!

Pilotni projekt zkapalnovani CO2 narazil na prudky odpor mezinarodnich organizaci na ochranu prirodnich zdroju. Metoda carbohydroxilove recyklace, kdy se plynne CO2 uklada do tezke vody ve vazbe na grafit je sice ucinna, ale takto "obohacena" voda je prudce toxicka. Zatimco v USA se takovato voda uklada do kontejneru s predpisy podobnymi jako pro vyhorele jaderne palivo, v Cine chteji tuto vodu, verte nebo ne, vypoustet jen tak halabala do zpevnenych rezervoaru a jezer o velikostech Bajkalu. Prusaky a casta zemetreseni pote jiste se postaraji ekologum o zabavu na stovky let dopredu. :-/

0/0
28.7.2009 17:04

l.g

Re: Cina chce CO2 ukladat do vody!

Ani bych se tomu nedivil. O ekologii se v Číně teprve nyní začína velmi nesměle hovořit. A to pouze v souvislosti s tím, že rekordní hospodářský růst by neměl být dosahován za každou cenu.

0/0
28.7.2009 22:39

vlakobijec

Cina

Optimista se uci anglicky.

Pesimista se uci cinsky.

Realista cisti svuj kalasnikov.;-O:-(

0/0
28.7.2009 16:52

dedko

S Čínou bude velký problém!

A nejen v této prkotině oxydu uhličitého !;-D

0/0
28.7.2009 16:38

Léčitel pitomců

Re: S Čínou bude velký problém!

Ano, ale můžeme si za to sami. Jednak proto, že kupujeme hromady kravin a jednak zásluhou naší vlády a hlupáků v Bruselu, kteří likvidují veškeré zdejší firmy a podnikatele. EURv

0/0
28.7.2009 16:53

arahat

Re: S Čínou bude velký problém!

naprostý souhlas!!! Nedávno jsem koupil varnou konvici ETA, sháněl jsem český výrobek - a teprve doma jsem našel malilinkým písmem napsáno na dně made in china...ach jo;-O od té doby se pečlivě dívám na zemi původu....

0/0
28.7.2009 18:03

Helena1

Poprvé kladné body pro Greenpeace!

Konečně udělali něco užitečného. Děkuji.

0/0
28.7.2009 15:59

Léčitel pitomců

Re: Poprvé kladné body pro Greenpeace!

Něco užitečného? Vždyť oni se právě zasloužili o to, aby se všechna výroba přesunula z civilizovaného světa do Číny, kde zcela mimo kontrolu páchá daleko více škod než by páchala tady. Asi byste měla probudit svůj mozek.

0/0
28.7.2009 16:34

arahat

Re: Poprvé kladné body pro Greenpeace!

to snad není možný...být vámi, odstranil bych z Vašeho nicku první slovo

0/0
28.7.2009 18:04

-=koloděj=-

Jádro

A nejlepší, že Rakušáci nám budou zakazovat používat jádro, přitom jde o nejčistší formu energie (dostupnou v dostatečném výkonu). Já bych jim vyhověl a postavil jim u hranic místo toho nějakou pořádnou tepelnou elektrárnu, aby věděli, zač je toho radioaktivní popílek s mírným obsahem rtuti.

0/0
28.7.2009 15:56

12345hanka

Jo, experti Greenpissu,

jděte se realizovat do Číny. Všichni.

0/0
28.7.2009 15:37

Léčitel pitomců

Experti z iDnesu

Absolutní množství CO2 se vztahuje ke kilowatthodině, nikoliv ke kilowattu, vy pisálkové. Jak jste mohli absolvovat základní školu?

0/0
28.7.2009 15:03

12345hanka

Re: Experti z iDnesu

Jsou to přece novináři.

0/0
28.7.2009 15:37

sdsa

Re: Experti z iDnesu

novinarsky nedouk

0/0
28.7.2009 16:28

WIFI

Logika

Logika EU a WTO: Čína ingoruje normy, kašle na ekologii (vzduch, voda, půda), ale mi si jejími výrobky, které pustíme na naše trhy (proč bránit volnému trhu, kde mají všichni stejnýá podmínky, že ?), kde zlikvidují výrobce, co normy dodržují. Výsledek: efektivnější a čistější výrobci končí, roste nezaměstnanost, závislost na dovozu, podporuje se neekologická výroba

0/0
28.7.2009 14:18

Léčitel pitomců

Re: Logika

Naprosto přesné R^R^R^ Tady se všichni topíme v předpisech, ale jediný efekt je v tom, že všechno znečištění se přesunulo do Číny a naše firmy jsou pod tlakem mnohdy nesmyslných předpisů nekonkurenceschopné, krachují a tak dramaticky roste nezaměstnanost. Současná EU je cesta do záhuby!!! EURv

0/0
28.7.2009 15:06

marekW777

Re: Logika

R^

0/0
28.7.2009 15:18

arahat

Re: Logika

máte pravdu

0/0
28.7.2009 18:06

l.g

Právě

Právě ale ten přepočet na obyvatele je docela podstatný. Podle čeho jiného se to dá porovnávat? Ohromující údaj o tom, že 3 největší společnosti vyrobá proudu jako Británie? A kolikrát je británie menší a má méně obyvatel, než Čína? Když se to spočítá, tak zjistíme, že Británie vyrobí na hlavu o polovinu energie více a USA jsou v produkci emisí na hlavu Na 1. místě téměř s dvojnásobnou hodnotou, než Číńani. Takže to, že vyrábějí méně ekologicky bohatě vyváží to, že USA, Japonsko i Británie vyrábějí na hlavu energie podstatně více.

A větrné elektrárny? Ano viděl jsem na neobydlených pláních v poušti lesy větrníků. Stovky, jeden vedle druhého. Tak asi třetina jich ale nefungovala...;-D

0/0
28.7.2009 14:09

marekW777

Re: Právě

stačí prejsť hranice k tým hnedozelným čo ich aj vy aj my máme za susedou a hneď je to jasné. Prechod cez Lincz tam ich nefunguje väčšina :-P nehovoriac o brutálnych dotáciách za kwh. 

0/0
28.7.2009 14:12

jkkj

Re: Právě

Tu je tabulka s pocty na hlavu:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_carbon_dioxide_emissions_per_capita

tu jsou svetove a regionalni prumery:

http://mdgs.un.org/unsd/mdg/Resources/Static/Data/Stat%20Annex.pdf

Cina byla v roce 2005 na svetovem prumeru,  o rok pozedeji uz nad nim a kazdorocne stoupa (jeste v roce 1990 byla na polovnie svetoveho prumeru). Britanie byla tou dobou nekde na dvojnasobku, USA na vic nez ctyrnasobku

0/0
28.7.2009 17:48

l.g

Re: Právě

No vidíte. Tak je to ještě větší rozdíl, než jsem uváděl.

Čína je na 96 místě, ČR na 24 místě a USA na 9 místě. Přitom USA vypouští skoro 5x tolik Co2 na hlavu než Čína.

Je ale pravda, že v Číně se oběm CO2 na hlavu za 16 lez více než zdvojnásobil, v USA je stále zhruba stejný. U nás se dokonce snížil. Jenže v Číně taky hospodářství za tu dobu vyrostlo o stovky procent.

Z těch údajů vyplývá, že mnohem větší (a to řádově) je problém s vypouštění CO2 v USA. Jenže tam nejsou "zlý" komunisti, takže se o tom moc nemluví. Rv

0/0
28.7.2009 22:36

TrueRobos

Re: Právě

Čína už pár let produkuje obecně více CO2 než USA, jenom o tom zelenáči nemluví, protože ví, že s Čínany nic nenadělají...

0/0
30.7.2009 22:22

gralig

PRO CENZORA

Myslite si, ze nejak utlumite vztah pracujici vetsiny v Ceske Republice k parazitujici mensine jen tim, ze zakazete diskuze vsude, kde se pise o jejich naprosto nevhodnem chovani v hlavnim meste, kde otravuji lid jen proto, ze jejich superstar neumi plavat? Verte, ze tim jen prilevate olej do ohne.

0/0
28.7.2009 13:55

Pilát

Re: PRO CENZORA

dodrzuj kodex diskutera nebo bez psat jinam, nikdo ti nezakazuje psat na jinych serverech  R^

0/0
28.7.2009 13:58

gralig

Re: PRO CENZORA

Naprosto slusne jsem se zeptal, i kdyz (omlouvam se) mimo tema clanku. Kdyz uz mame kodex diskutera, kde je kodex cenzora?

0/0
28.7.2009 13:59

Pilát

Re: PRO CENZORA

ten neexistuje, vlastnik tohoto serveru urcuje pravidla, komu se to nelibi muze psat jinde  R^

0/0
28.7.2009 14:02

gralig

Re: PRO CENZORA

Mimochodem, Pilate, nevim o tom, ze bychom si tykali. Ovce jsme spolu nepasli, asi si me pletes s jinym bacou. ;-)

0/0
28.7.2009 14:02

Pilát

Re: PRO CENZORA

take it easy  R^

0/0
28.7.2009 14:03

marekW777

Re: PRO CENZORA

ktorý ty si pilát ?? židobijec alebo ten druhý ?? kto sa v tom má vyznať ;-D;-D

0/0
28.7.2009 14:06

jkkj

Re: PRO CENZORA

A proc Vy parazitujete v teto diskusi?

0/0
28.7.2009 17:38

Paeris Kiran

XD

2 gigawaty větrné energie XD v průměrných číslech to znamená že osadili větrníky oblast cca o rozloze moravy... No oni si to dovolit můžou ovšem snad i ta 1 atomová elektrárna by vyšla levněji.

0/0
28.7.2009 13:43

marekW777

Re: XD

tie vrtuľky sú niečo príšerné, miesto vydržiavania a dotovania takýchto hovadín postaviť radšej jednu atomovku...............nakoniec aj tak to bude jediné riešenie. 

0/0
28.7.2009 14:05

Martinigue

Hezký ...

ne, že bych měl GP v oblibě, ale takovéhle údaje bych jim docela věřil; jen se po nich docela těžko hledá motivace k ekologičtějšímu chování v rámci našeho 'mini' - prostředí ...

0/0
28.7.2009 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.